zwemluiers

Siem krijgt 2 april zijn prikjes en mag daarna mee zwemmen. :dance:

Zal niet meteen de dag erna in het zwembad liggen :wink: maar wel in de weken erna.



Nu heb ik gekeken naar zwemluiers, zag bij kruidvat deze liggen alleen dat is vanaf 6 kg (of 7… nu twijfel ik even)

Maar mijn kleine humpiedumpie is dan misschien rond de 5 kg.





zou hij daar evengoed inkunnen of zal dat echt veeeel te wijd zitten. Weet iemand waar ze anders wel kleinere maat zwemluiers verkopen?

ik zou gewoon gaan voor een zwembroekje



hier is eigenlijk nooit wat gebeurt… bij alle 2 niet

nou ik zou dus wel een zwemluier aan doen, als je kind plast in het water, merk je het niet en het is wel zo hygienisch voor anderen.



o,ja volgens mij is het in veel zwembaden zelfs verplicht



maar ons meisje had gewoon die vd kruidvat aan van 6 kilo, terwijl ze dat nog niet was.

@knollie1 wrote:

nou ik zou dus wel een zwemluier aan doen, als je kind plast in het water, merk je het niet en het is wel zo hygienisch voor anderen.



o,ja volgens mij is het in veel zwembaden zelfs verplicht



maar ons meisje had gewoon die vd kruidvat aan van 6 kilo, terwijl ze dat nog niet was.




Een zwemluier houdt toch geen plas tegen?

Wij hadden gewoon zwembroekje van de prenatal met een aansluitend pijpje. €6,95 koste ze en je kunt ze gewoon wassen.

nee een plasje houd het niet tegen … daarom zit er ook genoeg gloor in bad :silenced:

Ik ging er altijd vanuit dat het ook plas tegenhoud

nee plas gaat er gewoon door. Spul absorbeert namelijk niet… anders zou de luier ook water uit het zwembad opnemen en je kind naar de bodem trekken/drijven door al dat extra gewicht aan water.



Je hebt ook van die zwembroekjes met laagje erin dat je eventueel poep’ongelukje’ er zo uit kunt halen. Geloof ook bij de Prenatal ed te krijgen.

Ja klopt, net zo duur als een pak zwemluiers.

Ik heb er overigens een liggen in mt 74-80, maar valt echt kleiner. Hij heeft hem daardoor maar twee keer aangehad. Blauw gestreept,mocht iemand interesse hebben pb maar.

Ik dacht ook dat het puur was om plas tegen te houden.



Heb namelijk al wel een gewoon zwembroekje van de hema. Had in gedachten: zwemluier en dan de zwembroekje er over heen. Maar dat is dus eigenlijk dubbel.

die zwem luiers van kruidvat kan je gewoon aandoen… heb ik bij bram ook gendaan… geen probleem moet je wel de 2 nemen ofzo

@Mutsie86 wrote:

Ik dacht ook dat het puur was om plas tegen te houden.



Heb namelijk al wel een gewoon zwembroekje van de hema. Had in gedachten: zwemluier en dan de zwembroekje er over heen. Maar dat is dus eigenlijk dubbel.




Nee want poep belandt met eenzwembroekje gewoon in het water, dat houdt een zwemluier tegen.

@mamaMarije wrote:

nee plas gaat er gewoon door. Spul absorbeert namelijk niet… anders zou de luier ook water uit het zwembad opnemen en je kind naar de bodem trekken/drijven door al dat extra gewicht aan water.



Je hebt ook van die zwembroekjes met laagje erin dat je eventueel poep’ongelukje’ er zo uit kunt halen. Geloof ook bij de Prenatal ed te krijgen.




Nooit bij stil gestaan! Is natuurlijk ook heel logisch :slight_smile:

Dacht ook altijd dat een zwemluier dat tegenhield. Handig om te weten hihi.

@Lune wrote:

@Mutsie86 wrote:
Ik dacht ook dat het puur was om plas tegen te houden.



Heb namelijk al wel een gewoon zwembroekje van de hema. Had in gedachten: zwemluier en dan de zwembroekje er over heen. Maar dat is dus eigenlijk dubbel.




Nee want poep belandt met eenzwembroekje gewoon in het water, dat houdt een zwemluier tegen.




Ah zo. Had ik het toch niet zo heel gek in gedachten alleen dan met urine ipv poep.



Ook wel logisch idd van dat water :oops: :lol:



Voor poep hoef ik niet zo bang te zijn dat hij precies in het water gaat poepen. Hij poept om de dag, soms 3 dagen en dan krijst hij van te voren eerst even uurtje de boel bij elkaar. Dus dat heb ik dan wel door.



Maar we mogen zwemmen in een prive zwembad (zonder chloor en extra warm) dus ja zou me beetje schamen als er hoppa zo een drolletje zou wegdrijven. Al is het van een baby wel cute maja zo heel hygienisch is dat niet :lol:

Wij zwemmen niet vaak, maar waar wij gezwommen hebben is het ook steeds verplicht.

Maareh. Werken die zwemluiers dan ook bij de dunne ontlasting die jonge baby’s hebben?



Als ik bedenk wat Kaya produceerde tot we begonnen aan bijvoeding, dat zou zegmaar gewoon oplossen in het water en dus ook niet worden tegengehouden door die luier.

Nee, dat gaat er idd zo doorheen… :shifty: Hier 1x meegemaakt… gelukkig in ons eigen zwembadje in de tuin… maar het dreef gewoon het water in hoor… dat is dus een beetje een wassen neus…



Het allerhandigst zijn nog die uitwasbare zwembroekjes met pijpje die prenatal wel heeft… vooral een pijpje houd het enigszins binnen de perken en dan heb je gewoon iets meer tijd om zo snel mogelijk het bad uit te rennen… :mrgreen:

Wij hebben zowel een zwembroekje met plastic binnenkant gebruik als een zwemluier (zo worden ze beiden genoemd). Ben nu over naar een badpakje (al een tijdje) en gebruik een zwemluier. Hier is het ook verplicht en vindt het voor de hygiene ook wel zo prettig…

De kruidvat zwemluiers hadden wij toen Jesse nog zo klein was, hij zat nog niet aan de kilo’s, maar met een zwembroekje eroverheen ging in ieder geval prima, ook zonder wel denk ik.



We gaan in mei ook op vakantie naar turkije, goed te weten dat het de dunne poep niet tegenhoud… Thijs heeft nogal vloeibare baby-borstvoedings-poep :oops:

Er zijn wel luiers vanaf minder kg…weet alleen even de merknaam niet meer…ze verkochten ze een paar jaar terug bij de Jumbo (we hebben toen ze uit het assortiment gingen flink wat pakken ingeslagen ;)), maar ook bij andere winkels.



En anders inderdaad zo’n broekje met speciaal binnenlaagje. :slight_smile:



Hier is het trouwens ook verplicht. Vind het ook wel zo fris, ‘voor het geval dat’.

Wij zwemmen 2 keer per maand, en heb de meiden nog nooit een zwemluier aan gedaan. Vind het geen gezicht, en zal vast niet lekker zitten. Dus hier gewoon een zwembroekje (ook zonder plastic). En nog nooit hebben mijn meiden in het water gepoept.