zwemluiers

Hier wel een kind dat een aantal keer in de zwemluier heeft gepoept. Stel je poep voor vermengt met water…alleen zitten alle resten nog in de luier (vezeltjes ed :shifty:) Is keurig blijven zitten.

Volgens een vriendin hebben ze bij etos kleinere zwemluiers.

Maar die zit hier niet in de buurt, dus als ik voor die tijd niet de stad in ben geweest koop ik de kruidvat zwemluiers. Broekje erover heen en dan moet het toch goedkomen :thumbup:



Heb er nu al zin in :dance: want hij heeft al zoveel plezier als hij in het badje gaat. :inlove:

Dirk vd Broek/Dirx heeft ook kleine, van 4-9 kilo meen ik.

Die hadden we voor onze ieniminidochter die met 4 maanden voor het eerst ging zwemmen en daar net in kon qua gewicht (en ze met 1,5 jaar nog paste) :lol:

Zwemluiers houden inderdaad geen plas tegen. Heb eigenlijk bijna altijd gewoon zwembroekje gebruikt, ze hebben allemaal nog nooit in het bad gepoept.



En de keren aan het strand gewoon in bloot kontje!! :inlove:

@Kittycat wrote:

Hier wel een kind dat een aantal keer in de zwemluier heeft gepoept. Stel je poep voor vermengt met water…alleen zitten alle resten nog in de luier (vezeltjes ed :shifty:) Is keurig blijven zitten.




Zo hebben wij er ook een. Grote kans natuurlijk dat er in dat ene half uurtje babyzwemmen niks gebeurt, maar als… En geloof me, dan ben je (en de mensen die om je heen zwemmen :shifty:) blij als ie een zwemluier om heeft hoor! Het helpt misschien niet 100%, maar geeft je omdat je beeb toch al vasthoudt waarschijnlijk net genoeg tijd om veilig je exit te maken.



Er overheen deden we trouwens gewone badkleding. Staat een stuk leuker en houdt een eventueel wat ruime luier nog beter op z’n plek ook.

Hier ook een keer poep tijdens t zwemmen hoor, was blij dat ze een zwemluier met daar over een zwembroekje (zit t toch wat beter voor mijn gevoel) aan had.

Huggies zwemluiers zijn vanaf een kg minder dan de kruidvat luiers, heb er voor ons petit dametje ook lang naar gezocht. Vind ze zelf ook beter dan de kruidvatluiers qua pasvorm (maar dat is waarschijnlijk per kind verschillend). Binnenkort voor nr2 maar een zwikkie inslaan, heb ze in t buitenland eigenlijk nog nooit gezien.

hier gaat de poep er ook gewoon tussendoor (ook bij mijn oudste dochter). Dat was met de kruitvat zwemluier. Gelukkig gewoon in het badje in onze tuin, maar ineens zag ik het een en ander drijven :oops: Ze is best stevig, dus daar lag het niet aan, ook was het geen borstvoedingspoep… Maar ze zat al wel lang in dat badje, dus water in de luier, dan wordt die poep vanzelf dun… Ik heb nu libero en huggies zwemluiers, en dan gewoon bikinibroekje erover heen.

Vandaag voor het eerst wezen zwemmen en het ging perfect met de zwemluiers. Had een zwemluier aangedaan en daarover een zwembroekje. :inlove: Ging goed. :thumbup:



@romata wrote:

Wij zwemmen 2 keer per maand, en heb de meiden nog nooit een zwemluier aan gedaan. Vind het geen gezicht, en zal vast niet lekker zitten. Dus hier gewoon een zwembroekje (ook zonder plastic). En nog nooit hebben mijn meiden in het water gepoept.




Om eerlijk te zijn vind ik hygiene wel wat belangrijker dan ‘het geen gezicht vinden’… Die regels zijn er natuurlijk niet voor niets, poep in zwemwater is gewoon vies. Vind het dan ook een beetje raar om geen zwemluier aan te doen omdat je het geen gezicht vindt, je maakt wel gebruik van hun zwembad dus vind ik het ook wel zo respectvol om je in die zin aan de regels te houden, en je kinderen gewoon een zwemluier aan te trekken. Wat nou als ze wél het zwemwater ‘ondergepoept’ zouden hebben (dat weet je immers nooit zeker van te voren) ?

@Mutsie86 wrote:

Vandaag voor het eerst wezen zwemmen en het ging perfect met de zwemluiers. Had een zwemluier aangedaan en daarover een zwembroekje. :inlove: Ging goed. :thumbup:







Leuk toch zo? :inlove: Super leuk.



Hebben wij ook gedaan toen we pas gingen zwemmen. Leuke zwembroek.

een zwemluier kun je bij ons (Meppel zwemmen wij) gewoon bij het loket in het zwembad kopen. goedkoper dan zo’n vol pak kopen, die niet opraakt.

@janita74 wrote:

een zwemluier kun je bij ons (Meppel zwemmen wij) gewoon bij het loket in het zwembad kopen. goedkoper dan zo’n vol pak kopen, die niet opraakt.




Ligt eraan hoe vaak je gaat zwemmen :mrgreen: :wink:



Maar vond deze zwemluiers van de kruidvat ook niet duur. Zitten er 6 in voor volgens mij 3 euro. Dus mocht er 1 of 2 blijven liggen kost het de kop ook niet.