zwemlesperikelen

Hier zwemmen ze elke maand met kleding.

@konijn wrote:

Hier moeten ze twee lessen met kleren aanzwemmen! wat een verschillen zeg!! per zwembad! En ze werken allemaal met dezelfde abc eisen??

.

Dat vraag ik mij af. Volgens mij zijn er zwembaden genoeg die hun eigen diploma’s maken. Hier wordt ook veel in Duitsland gezwommen, daar zijn de regels weer een beetje anders en wellicht minder commercieel.

Een zwemdiploma is het meest fel begeerde diploma wat een kind haalt, vervolgens vraagt nooit iemand er weer naar en je hoeft het na een bepaalde tijd ook niet meer te verlengen. :lol:

hier beginnen ze iedere les met kleding, na een aantal baantjes trekken ze de kleding uit en dan zwemmen ze verder in badkleding.

nou mensen… dit is echt niet te filmen wat er vandaag gebeurd is… Gelukkig behoord mijn kind tot de kinderen die kan zeggen, t geldt niet voor mij… maar vindt stom dat ik ook straf kreeg.

Vier of vijf kindjes in de groep huilen vaak bij elke les… hij was er zo klaar mee, zo leek het zijn lichaamstaal te zien, dat hij die kinderen met duiken zo het water in duvelde!! doro het gat liet gaan, in het diepe bad, op de kant trok en weer vooraan neerzette om ze weer dr doorheen (don derde) en dat zo drie vier keer achter elkaar!! ik was perplex!! hij liet ze vervolgens doorzwemmen, zonder kurk terwijl die kindjes allemaal vorige week nog met twee kurken omzwommen!! :shock: wij zaten met ons hand op ons hart in de startblokken om in te grijpen! helaas zitten we achter het glas en god zij dank ging het goed.

Onze uk heeft geen last van angst zowel bij duiken als bi jzwemmen niet. Maar ook zij moest voor straf luisteren wat de badmeester doet als ze niet stoppen met huilen. Dan moetenz e van zwemles en wil hij ze niet meer in de groep!

Twee moeders halen per direct hun kind uit die groep!! wij hebben volgende week kijkles, als ik naar mijn kind kijk die heeft er niks aan overgehouden of heeft er niks mee omdat ze het al kan! maar wil wel weten waarom ze nog steeds niet eens mag proberen om met kleren aan te gaan zwemmen.

1 moeder ging vandaag de chef van het zwembad prive bellen, ze wist waar hij woonde omdat dit nog een keer mis zou gaan!!

Zelf vroeg ze vandaag voor de zwemles waarom ze nog heen moest, ze kon namelijk alles al wat ze altijd deden…

Ik ben perplex!! ontzettend!! dit was niet normaal… Als er geen verbetering is, en hij biedt geen excuus aan voor dat gedrag om zo met kinderen om te gaan, dan haal ik ahar bij hem vandaan, dan kan ik opeens niet meer zwemmen op de woensdag en vrijdag!! maar moet ik dan werken! :slight_smile: dan kan ik lekker bij een ander!

Echt… ik ben er nog een beetje onderste boven van! had veel verwachtingen, veel frustratie maar dit is echt een enorme straal water die de emmer doet overlopen!!

Bij ons zwembad gebeurde dat ook wel, maar vaak in een eerder stadium. Als kinderen in hun angst blijven hangen, zul je ze daar door heen moeten slepen.

Persoonlijk vind ik dat als kinderen op zwemles gaan, ze watervrij moeten zijn en hierin ligt voor mij de verantwoordelijkheid voor een groot deel bij de ouders. (dus voordat kinderen op zwemles gaan, durven ze onder water te ‘zwemmen’).

Wat mij opviel in de kantine van de zwemschool is dat de 1 na de ander nog beter weet hoe het moet, dat hun kind het beste is, om maar te zwijgen over de kritiek die de badjuffen en meesters te horen krijgen :sick: Echt zo respectloos. Het heeft mijn ogen wel geopend.

Maar dat ten getuige van alle kids? en op die manier spreken? Kinderen help je niet van de angst af door ze maar in het water te gooien! niet allemaal!

En als een kind watervrij is, maar watervrees heeft gehad… kan dat zo weer de kop op steken als een kind in paniek raakt met het hoofd diep onder water! SOmmige kinderen willen eht zelf reguleren en daar moeten ze zelf de tijd voor nemen! en de badmeesters geven! die ouders betalen toch immers lesgeld!??

K vond het gewoon rot om te zien, omdat het mij niet aanging… maar bah… k heb gewoon een rot gevoel!

Nou, ik zou zo’n actie van de badmeester ook niet kunnen waarderen hoor :?

Hier vandaag de tweede zwemles gehad met J. De eerste keer was een drama, hij heeft een kwartier lang hysterisch gehuild, toen hebben we 'm naar de kant gehaald. Dit keer mocht Vriendje met hem mee het water in, en het ging supergoed. We wilden hem de kans geven om een leuke ervaring te hebben bij zwemles, dat is gelukt, volgende keer gaat hij weer alleen. Dan mogen we zelfs niet aan de kant kijken, dus ik ben benieuwd.

Watervrij is J. al heel lang, de angst zit 'm meer rondom de verwachtingen en het presteren wat erbij komt kijken. Ik zou pislink en vooral verdrietig zijn als mijn huilende kind onder water wordt gedwongen. Straf krijgen omdat je huilt uit angst, idioot gedoe. Ik verwacht meer van een badmeester/juf.

Wij zwemmen elke zaterdagmorgen tegen oefen tarief! heerlijke luxe voor 3 euro zwemmen voor drie personen!! van half acht tot half 12! gebruik maken van al het zwemlesmateriaal! Dan doen we dat niet, maar gaan we lekker glijbanen, en alles doen wat we alleen leuk vinden! dus vooral geen meters zwemmen! :):slight_smile:

Jee wat een reactie van de zwemleraar…ben benieuwd hoe het afloopt.

Hier wordt gezwommen via het zed & sop systeem. In de regel gaan ze er hier van uit dat kinderen gemiddeld 45 uur zwemles nodig hebben voor A, Je kan bij ons kiezen uit lessen van 30 min of 1,5 uur…die van 1,5 uur is dan een 30 weken cursus waar je zelfs A garantie kan krijgen, maar dat verschilt per kind, wij hebben voor Dylan wel A garantie gekregen in die 30 weken. Haalt hij het om wat voor een reden niet in die 30 weken dan mag hij door gaan tot A, zonder dat wij meer gaan betalen. Het is wel de bedoeling dat je er iedere les bent, zijn ze 1 x ziek is neit erg, maar bij vaker ziek zijn kan de garantie verloren gaan, je kan ook in overleg kijken of je de lessen in kan halen. Als je bij ons zwemt met een half uur per week doe je er gemiddeld 1,5 jaar over, qua totale uren komt dat wel overeen.

En hoe is het gegaan gisteren?

Nou ik vind t absurd hoe dat gegaan is zeg! En watervreesvrij is een taak van de ouders… Dat vind ik niet hoor :think: Hier word een kind in het 1e badje watervrij gemaakt en er zijn kinderen die al een jaar in dat 1e badje zitten. Elise heeft pas 4 effectieve lessen gehad en is niet echt angstig voor water. Kijk je moet geen hysterisch kind hebben op zwemles maar over een beetje angst bij kids moet je als zwemleider wel aankunnen hoor!

jah, in het begin dacht hij er zo overheen te kunnen stappen, maar toen 1 moeder er wat van zei, viel de rest over hem heen… ook weer niet zoals het hoort van volwassenen, maar jah, als je aan hun kind komt, kom je aan hen.

Het ging mij niet zo aan, maar hij noemde juul als uitzonderlijk bijzonder dat een meisje van 4 na zeven maand les op deze manier zwemt! Als we twee weken meer hadden had ze mogen afzwemmen, maar gezien haar jonge leeftijd vindt hij het prettiger om haar gewoon nog een maand mee te laten doen met de groep.

Hij gaat haar diploma vast oprekken naar b, dus als ze gat duiken gaan, moet zijn baantjes trekken en probeert hij het gat zwemmen bij haar verder te doen dan het a punt om haar te blijven uit te dagen. dit met nog twee kindjes, maar die zijn al een stukje ouder…

Hij heeft aangegeven naar de groep toe dat het absoluut niet de bedoeling was om zo over te komen maar hij gaf daarbij aan dat hij onderhand wel eens klaar was met elke les huilende kinderen… opzich is het een hele toffe zwemdocent!! vrolijk ed… en elke week vijf kinderen omd at je weer moet zwemmen… tja… snap het dan ook wel.

Hij heeft de volgende les, dus vrijdag met de kinderen gesproken, gezegd dat hij het niet zo wilde, we zagen weer onze oude zwemmeester :slight_smile:

dus… de datum staat al op de kalender voor het afzwemmen :):slight_smile:

ik ben blij en opgelucht! en hoop voor hem ook dat het een goede leerschool is geweest.

k liep wel even trots naast mn schoenen dat hij aangaf dat hij het maar weinig zag dat kindjes van vier zo snel zo goed zwommen… Hij prees haar onuitputtelijke doorzettingsvermogen!! gewoon zonder huilen en terleurgesteld gezicht opnieuw dat water in om dat gat wel te halen!

ehm… dat mis ik thuis nog wel eens :slight_smile: dat doorzettingsvermogen!

whaahaaa. met 1 oog op de tv leg ik nu pas de link met de reklame, van de wieger ketelapper de snelle jelle dat tie in zn nakie gaat zwemmen! haha

@konijn wrote:

Hij prees haar onuitputtelijke doorzettingsvermogen!! gewoon zonder huilen en terleurgesteld gezicht opnieuw dat water in om dat gat wel te halen!

Mooi voor jou en je dochter, maar als ik je hele verhaal bij elkaar zie geloof ik dat mijn zoon heel erg ongelukkig zou worden van de aanpak van deze zwemleraar. Prijst hij de huilende kindjes ook wel eens voor iets? Het is heel makkelijk om de kinderen die er geen moeite mee hebben een compliment te geven, maar de echte helden zijn voor mij de kinderen die het een hel vinden, en toch maar hun best komen doen daar. Jammer dat daar niet veel oog voor is blijkbaar.

Oooh zeker wel! Daar is hij juist meer mee bezig, hij verwoorde dit naar mij toe als moeder, tijdens het nagesprek van de kijkles. Deze kan juist uitzonderlijk veel vertrouwen geven bij kinderen, daarom viel ons de les.zoooo tegen waarbij hij zo boos was en geen geduld.had…

Ik typ.op.de.foon dus.sorry voor de fouten.

Onze dochter baaalt juist dat zij.niet vaak een.dikke.duim.krijgt itt de.kindjes.die.iets.moeilijk.vinden en bij elk.baantje de dikke.duim.krijgen van de badmeester!

Het hele.verhaal hebben de.kids niks.van.gehoord, ze zitten onder toezicht van een.andere.badmeester in een.ander deel.van.het zwembad te spelen.

Zelf.kies ik.de volgende.keer.bewust voor.andere dagen… Iemand die zijn.dag niet heeft en.zo.omgaat metbkids, vind ik niet kunnen!

Mij lijkt trouwens elk kind een held wat zijn of haar doel haalt.met inzet!! Ook al zijn ze.niet bang…

Maar dat is een discussie van andere orde!!!

DE brief is binnen! volgende week zaterdag mag ze afzwemmen! :):slight_smile:

ehm… alleen de manier waarop, ze moest nog oefenen met watertrappelen, drijven, potlood springen en borst en rugcrawl laten zien na de reguliere zwemlestijd… Hoezo… de groep te groot! en de heftig zo bij elkaar!

We gaan straks 1 uur zwemmen 1 keer in de week :slight_smile: :dance:

ze heeft afgezwommen! tijdens het afzwemmen viel op dat bepaalde kindeen heel goed zwommen en andere schrikbarend amper het hoofd boven water konden houden en met de rugslag onder water ging door te weinig drijfvermogen…

K ga hier toch wat van zeggen… 1 afzwemster moest nog telkens aanwijzingen krijgen van het badpersoneel om goed te zwemmen ed!

Ben dus nu toch wel bij met deze badmeester! ondanks dat hij haar zo af en toe liet aanrommelen!

Nu op naar b, 1 keer in de week een uur. We zullen zien! Ze stroomt in een bestaande groep in, dus ik ben benieuwd hoe het met haar zal gaan.