zwemles welke leeftijd

hoe oud was je kind toen ie met zwemles begon.

En wanneer haalde ie zn a diploma.

Hij begon toen hij net 5 was en ik hoop dat ie het snel haalt maar het zit er waarschijnlijk niet in…

Denk dat ie er wel 2 jaar over gaat doen, misschien langer.

5 jaar.

En ik gok nog een half jaar tot hij zijn A diploma heeft.

ik ga morgen eens bellen naar het zwembad.

R is nu 5,5 en staat nog steeds op de wachtlijst.

tl zit nu op babyzwemmen en stroomt zo gewoon door tot de zwemles! Ze is een mega waterrat dus komt vast goed!

Gwen staat op de wachtlijst en mag wss over 4 maanden. Ze garanderen dat ze binnen 10 maanden A en B hebben, anders mag ze gratis doorzwemmen. Ik hoop dat ze het snel heeft!

wow, dat is een goeie deal zeg!

Hier begonnen met 6, diploma met 8

begonnen met bijna 7 en 5,5jr en diploma’s voor allebei in zicht (na een jaartje).

Onze oudste is begonnen in de week dat hij 5 werd en heeft gisteren zijn B diploma gehaald.

Is 1,5 jaar bezig geweest.

De middelste is net 5 geworden en staat als het goed is bovenaan de wachtlijst (we zijn al 2x gebeld dat hij wel kon beginnen, maar vonden we hem er nog net te jong en springerig voor, inmiddels wil hij zelf heel graag) en is er hopelijk na het afzwemmen van afgelopen weekend een plekje voor hem vrij.

Al was het voor alle diploma’s maar een kleine groep, dus het is afwachten.

Mijn zoon is net begonnen met zwemmen, en is 6 en een half (mocht niet eerder vanwege ernstige eczeem), geen idee nog wanneer hij zijn A gaat halen.

Dochter doe ik niet voor haar 5e op zwemles.

met mijn zoontje begon ik dapper toen hij net vier was… geen goed idee. Niet serieus, nog niet genoeg kracht en concentratie… Later toen hij 5.5 was weer begonnen. Hij is nu drie maandjes in het eerste badje en zit nu gelukkig in het tweede. Hij vond het heel leuk.

mijn dochtertje zou het wel kunnen, maar doe ik ook pas rond haar 5e jaar hoor…

Sharon 9 :oops: ja ik weet erg laat.

Maar ze heeft in 6 weken A gehaald afgelopen december en in maart mag ze waarschijnlijk voor B.

Maar Sharon kon zich wel al drijvende houden en een beetje zwemmen, maar ja is is natuurlijk wel al groot.

Het scheelt natuurlijk ook hoe vaak / lang je per week zwemles hebt.

Hier zegt het zwembad dat ze uitgaan van gemiddeld 40 klokuren.

Laura zwemt 1x per week 45 minuten en ze gaat super snel vooruit nu.

Ze is begonnen met 4 jaar en 8 maanden, en ik verwacht dat ze over ongeveer 2 maanden haar diploma heeft (zit nu in het laatste groepje). Dan heeft ze er in totaal iets van 11 maanden over gedaan.

Mijn oudste is net 5 en gaat over 4 maanden beginnen in een buitenbad, 2x per week. Als het goed is heeft hij dan 4 maanden later zijn A-diploma. Maar voor dit traject moet je kind dus wel al 5 zijn, dan leren ze het makkelijker. Ik vind 4 ook echt nog veel te jong (uitzonderingen van waterratjes daar gelaten)

Isabel was 4,5 en heeft nu 11 maanden later nu ze dus 5,5 is haar diploma A.

Als het goed is heeft ze straks na 3 maanden haar B diploma.

De middelste gaat in september op zwemles, ze is dan 5 jaar…heb er toch spijt van gehad dat de oudste zo vroeg begonnen is. 5 jaar is prima wat mij betreft.

@Mejis wrote:

Het scheelt natuurlijk ook hoe vaak / lang je per week zwemles hebt.

Hier zegt het zwembad dat ze uitgaan van gemiddeld 40 klokuren.

dat is idd ook zo.
Het gaat er uiteindelijk om hoevaak/veel je zwemt en ja het hangt daarbij ook nog wel een beetje af van het kind.

Vaak zijn oudere kinderen sneller klaar als hele jonge kinderen (ook die uit het baby/peuterzwemmen gebeuren komen).

Hier beginnen ze in fase 1 met 1x in de week een halfuurtje, in fase 2 voor A gaan ze dan naar 2x in de week een halfuur toe.
Denk dat als ik terugreken ongeveer die 40 klokuren voor onze zoon idd redelijk uitkomt voor zijn A. Denk iets eronder, maar het zal geen uuuuuuren zijn.

Kian begint in mei (dan is hij al 5 jaar). En ze geven aan dat het zo’n 50 zwemlessen duurt voordat hij zijn A diploma heeft. Dus ik ga er vanuit dat het zeker 1,5 jaar duurt.

B’Elanna is afgelopen juni begonnen en heeft op 17 oktober haar A én B gehaald.

Was dus ook al 9.

Wessel is met 4,5 begonnen… Was superwaterratje en hij was ervan overtuigd dat ie kon zwemmen. momentum was daar zeg maar om te gaan starten.

Heeft veel lessen gemist vanwege oorontsteking, dus per saldo begonnen met 5 jaar en ik verwacht in juni het A-diploma ( dan is hij bijna 6).

met 4,5 jaar op zwemles gegaan… meneer is inmiddels 7,5 en heeft nog geen A (we zijn een half jaar geleden gestopt).

We gaan over naar een ander zwembad, doordat het zwembad waar hij zat grove fouten heeft gemaakt (heeft hem twee keer hetzelfde niveau gegeven en heeft dus een jaar onder zijn niveau gezwommen)

Nu mag hij donderdag een proefles nemen om zijn niveau te bepalen, hopelijk mag hij dan meteen het A bad in, zodat hij kan oefenen voor zijn A-diploma.

Hij kan namelijk gewoon zwemmen, maar ze wilden hem geen hoger niveau geven en hij verloor alle interesse in zwemles/zwemmen e.d.

Dus ik hoop dat de pauze heeft geholpen… :pray:

De oudste is met 5j begonnen en misschien was dat wel een beetje te vroeg. Ondertussen zijn we een jaar verder. Hij heeft 8 maanden in het eerste zwembad doorgebracht waar hij uiteindelijk niets heeft geleerd. Ze zaten zelfs vaak met 20 kindjes in het pierenbad. Als ik er dan wat van zei kreeg ik te horen "ja maar er zitten wel 2 zwemleraars bij"met zoveel kindjes in het pierenbad leer je ze heus niet zwemmen of wat dan ook. Je mag al blij zijn als je ze allemaal bij elkaar kan houden.

De tweede mocht ook beginnen maar alleen op zaterdag. Toen we hem gingen inschrijven was het alleen doordeweeks en een maand na inschrijving werd dat veranderd zonder mededeling of wat dan ook. Wij kunnen dus nooit op zaterdag. Hup ander zwembad zoeken dan maar.

Afgelopen november zijn ze (oudste was toen 5,11j en de middelste 4,5j in een ander zwembad begonnen. Met het groepjes waar ze mee gestart zijn gaan ze normaal ook mee afzwemmen. Ze werken er niet met klasjes ofzo. Vind ik op zich niet zo erg, zo zitten we de komende tijd ook gewoon op vast te tijden met het zwemmen. Het is een groep van 6 kindjes, oudste is 8 en de jongste is die van ons. En hij zwemt als de beste van de 6.