Zwembroekje en geen hesje

@D. wrote:

@Kittycat wrote:
Mooier bruin worden vind ik een erg vreemd argument om geen bovenstukje te dragen :silenced: As if they care… En zo goed is bruin worden niet.

Ik heb anders ook nog geen goed argument gehoord voor het wél dragen van een bovenstukje.

tis maar wat je wil horen!! ik vind een argument als mening ook voldoende!! Ook al is er niks seksueels te zien aan een platte ribbenkast, het is gewoon iets waarmee ik ben opgevoed. Nu net aangezwengeld bij mijn jongste dochter en di eheft geen last van een plakkend hesje oid!

Ook het probleem van een badpakje bij een baby ken ik niet. Zelfs vond ik het nog wle eens handig, altijd nog houvast op een glijbaan aan die topjes! of bandjes van het badpak.

Mijn dochter vind het zwembroekje vervelend zitten, idem met onderbroekjes… dus… maar uitlaten?? tja… aan de onderkant wel iets seksueels te zien? de gedachte aan seksueel en kinderen krijg ik kippevel van! maar dat weerhoudt mij niet, mijn kinderen toch enigzinds bedekt over straat te laten gaan.

Wordt zelf een beetje kriebelig van bepaalde manier van reageren… dus weet niet of ik hier nog weer kom lezen.

Mijn oudste dochter is 7 en die loopt het liefst rond in een zwemshort of boxer zonder bovenkant. Ze is boven zo plat als een dubbeltje, dus ik vind het allemaal prima. Voor haar koop ik een set (zwemshort/boxer & bikini) en dan een stoere versie.

Mijn jongste dochter is 5 en loopt liever in badpak of bikini rond. Een bovenstukje trekt ze aan als ze er zin in heeft.

Ik maak me er niet druk om, manlief moest even een drempel over, maar vind het nu ook goed.

Ik heb zelf tot mn 8e ofzo wel een broekje gedragen, maar ik had ook een zwempak, die gebruikte ik bij leszwemmen, dat hadden alle meisjes. Broekje gebruikte ik als we ergens in een plas gingen zwemmen of iets.

Ik vind badpakjes erg schattig staan bij kleine meisjes, bikini’s vind ik vreselijk. Vanaf een jaar of 4 zou ik een tankini ook wel prima vinden, maar ik ben het meest van een gewoon badpak voor meisjes. Maar als mijn dochter alleen een broekje aan zou willen als ze klein is, prima.

Mijn dochter wil graag een bovenstukje omdat ze het mooi vindt. Hier heeft het niks te maken met iets bedekken maar met dat het de bikini compleet maakt. Het is een setje en E. vindt het prachtig om mooie bikini’s te dragen en dat bestaat nou eenmaal uit losse stukken,boven en onder.

We focussen hiermee niet op borsten, dat is niet van belang toch. Het is gewoon een bikini…

En als jouw dochter geen bovenstukje aan wil, prima! Ze geeft het vanzelf aan hoor.

@konijn wrote:

@D. wrote:
@Kittycat wrote:
Mooier bruin worden vind ik een erg vreemd argument om geen bovenstukje te dragen :silenced: As if they care… En zo goed is bruin worden niet.

Ik heb anders ook nog geen goed argument gehoord voor het wél dragen van een bovenstukje.

tis maar wat je wil horen!! ik vind een argument als mening ook voldoende!! Ook al is er niks seksueels te zien aan een platte ribbenkast, het is gewoon iets waarmee ik ben opgevoed. Nu net aangezwengeld bij mijn jongste dochter en di eheft geen last van een plakkend hesje oid!

Ook het probleem van een badpakje bij een baby ken ik niet. Zelfs vond ik het nog wle eens handig, altijd nog houvast op een glijbaan aan die topjes! of bandjes van het badpak.

Mijn dochter vind het zwembroekje vervelend zitten, idem met onderbroekjes… dus… maar uitlaten?? tja… aan de onderkant wel iets seksueels te zien? de gedachte aan seksueel en kinderen krijg ik kippevel van! maar dat weerhoudt mij niet, mijn kinderen toch enigzinds bedekt over straat te laten gaan.

Wordt zelf een beetje kriebelig van bepaalde manier van reageren… dus weet niet of ik hier nog weer kom lezen.

dit is denk ik de manier van hoe zwaar je er zelf aan tilt, over bepaalde meningen die hier worden gegeven.

ik vind het raar dat je er kriebelig van wordt.

het is toch iets waar iemand tegen aanloopt en daar worden meningen over gevraagd/ gedeeld

Toen mijn meisje 3.5 was en wij in Miami waren liep ze lekker in haar blote kont over het strand…zelfs vorige jaar op Gran Canaria nog en toen was ze al 4.5 jaar (was wel omdat ze wilde zwemmen en we op dat moment de zwem spullen niet bij ons hadden).

Van mij mag ze zelf bepalen wat ze aan wil hebben, bikini helemaal, of alleen broekje of haar badpak.

Nu ze wat ouder is laat ik haar niet meer in haar blootje lopen, maar alleen een broekje is voor mij goed genoeg.

Hier altijd een bovenstukje.

Voor mijn gevoel lijkt een meisje zonder top of badpakje altijd een beetje als een een jongen die een jurk aantrekt. Het is voor mijn gevoel niet helemaal compleet/in orde.

Eerlijk gezegd vind ik het dus ook lelijk staan, welke leeftijd dan ook (zelfs bij topless vrouwen). Dat is mijn mening.

Op het moment dat meisjes echt wel gaan onderscheiden van jongens qua borsten vind ik een bovenstukje wel moeten omdat ik nu eenmaal niet vind dat je op zulke jonge leeftijd al moet uitdagen/provoceren (zelfs al wil je dat niet)…