Ik verbaas me er over dat er mensen zijn die hun hele jonge kindjes niet zonder bovenstukje laten zwemmen. In mijn beleving ga je pas bovenstukjes dragen als er sprake is van borsten of een zekere mate van zelfbewustwording op dat front. Een bovenstukje om borsten te bedekken die er niet zijn, lijkt me zijn doel nogal voorbij schieten.
Ik vind het ook gewoon precies hetzelfde dan bij een jongetje, wat valt er meer bij een meisje te zien dan een jongen, als ze nog geen borstontwikkeling hebben natuurlijk.
Ik ben daar echt heel makkelijk in, nu ging ik voor het eerst zwemmen met een vriendin en haar dochtertje. Na het zwemmen gaan we douchen en dan trekt mijn meisje altijd haar zwembroekje uit, dat doen we al sinds we gaan zwemmen dan wassen en aankleden. Ze stond een beetje vreemd te kijken, haar dochtertje wilde haar badpakje uit doen maar dat mocht absoluut niet.
Ohw en voor de dames die alleen een los broekje zoeken, noppies heeft ze elk jaar in de collectie (nog niet gekeken of dat dit jaar ook zo is) en gewoon bij kleertjes.com heb je ook altijd losse broekjes.
@D. wrote:
Ik verbaas me er over dat er mensen zijn die hun hele jonge kindjes niet zonder bovenstukje laten zwemmen. In mijn beleving ga je pas bovenstukjes dragen als er sprake is van borsten of een zekere mate van zelfbewustwording op dat front. Een bovenstukje om borsten te bedekken die er niet zijn, lijkt me zijn doel nogal voorbij schieten.
Meer dan genoeg mensen. Daarom in eerste instantie badpak gekozen. Andersom kwam mij die gedachte opā¦ Waarom een meisje alleen een broekje?!
Maar wat zie je meer bij een meisje dan een jongen, mits ze geen borstontwikkeling hebben ?
@romata wrote:
Maar wat zie je meer bij een meisje dan een jongen, mits ze geen borstontwikkeling hebben ?
Niksā¦ Maar ik ben opgevoed dat een meisje haar li,haam op die plekken bedekt hoort te hebben. Tjaā¦ Heeeeeel ouderwets voor velen maar dat vormt wel een gedeelte van mijn mening.
Ben ook miss wel wat te voorzichtig en beschermend ten opzichte van anderen.
hier hebben beide dames een bikini, zoeen als lune showt,
geloof dat ik alleen als baby alleen een broekje heb gehad, daarna meteen een zwempak en nu ze zindelijk beginnen te worden een bikini.
@konijn wrote:
@romata wrote:Maar wat zie je meer bij een meisje dan een jongen, mits ze geen borstontwikkeling hebben ?
Niksā¦ Maar ik ben opgevoed dat een meisje haar li,haam op die plekken bedekt hoort te hebben. Tjaā¦ Heeeeeel ouderwets voor velen maar dat vormt wel een gedeelte van mijn mening.
Ben ook miss wel wat te voorzichtig en beschermend ten opzichte van anderen.
āOp die plekkenā is toch niet van toepassing als een kind geen borstontwikkeling heeft? Ik heb nog nooit van mijn leven iets seksueels gezien in tepels van een peutertje, denk je niet dat je juist door een bovenstukje iets benadrukt wat je wil dat mensen niet opvalt?
een baby/dreumes/peuter/schoolkind tot bepaalde leeftijd buik/lijf is voor mij van een jongen of een meisje echt niet anders.
Bij babys en dreumessen en soms zelfs peuters moet ik zelfs goed kijken naar het aangetrokken broekje om te zien of het een jongetje of meisje is (aangezien meisjes toch vaak een roze exemplaar aanhebben of jongetjes een broekje met pijpjes).
Bedekken is pas aan de orde als er iets te bedekken valt.
@konijn wrote:
Meer dan genoeg mensen. Daarom in eerste instantie badpak gekozen. Andersom kwam mij die gedachte opā¦ Waarom een meisje alleen een broekje?!
omdat een bovenstukje helemaal niet fijn zit, en een badpakje aantrekken bij een babylijfje lijkt me al helemaal naar. er is ook een reden waarom jongens geen bovenstukje aan hebben
Als klein babietje van een half jaar had mijn meisje alleen een broekje, daarna altijd een badpakje. Vind ik gewoon veel leuker voor meisjes.
Een bikini vind ik ook niks voor kleine meisjes, een tankini wel :inlove:
zo langs zij en jij je daarbij prettig voelen!
hier ligt wel een badpak maar dat vindt ze niet prettig dus doet dan steeds de bandjes omlaag, ook geen gezicht. dus nu gewoon 2 bikiniās gekocht en de bovenstukjes weg gedaan. en indd ze worden zoveel mooier bruin :thumbup:
(wat een ramp trouwens om een bikini te vinden, buiten het seizoen, die niet lichtgevend roze is met barbies of dora erop :silenced: )
doen waar jullie je prettig bij voelen
Hier op de zwemles zie ik vaak meisjes in bikini, ik vind het werkelijk GEEN gezicht ! Echt nietā¦
bikiniās zijn voor tieners/vrouwen met borsten, niet voor kleine meisjes.
maar dat vind IK he
Mooier bruin worden vind ik een erg vreemd argument om geen bovenstukje te dragen :silenced: As if they careā¦ En zo goed is bruin worden niet.
@Kittycat wrote:
Mooier bruin worden vind ik een erg vreemd argument om geen bovenstukje te dragen :silenced: As if they careā¦ En zo goed is bruin worden niet.
Vreemd, ik las het als bijkomend voordeel dat je mooier bruin werd, niet als argument
Maar met factor 50 kleur je ook hoor, niets ongezonds aan, verbranden is niet gezondā¦
Tja Niek is heel slank en is pas 7,5 maar ik vind haar toch echt zo plat niet als de jongens zijn van boven. Ze had al vrij jong een soort zacht glooiende heuveltjes en ik vind dat toch niet zo heel tof om dat onbedekt te laten in het openbaar. Hier in de tuin mag ze best zo in een broekje poedelen. Maar in een zwembad of op t strand gaat er een badpak of tankini aan. Een bikini vind ik zelf ook niet echt wat.
Ik zie echt wel verschil tussen een meisjesborstkas en een jongensborstkas, maar dat is pas echt duidelijk vanaf een jaar of 5. Dus enkel een broekje zou ik vanaf baby tot max 5 jaar doen.
Maar waarom mag dat verschil dan niet zichtbaar zijn?
Ik zie idd ook wel ietsjes verschil nu mijn meisje wat groter wordt, maar ik zie echt geen enkele reden om dat te bedekken.
@kim82 wrote:
(wat een ramp trouwens om een bikini te vinden, buiten het seizoen, die niet lichtgevend roze is met barbies of dora erop :silenced: )
zelfs die kon ik niet vinden ābuiten het seizoenā
ik vind het sowieso erg krom verzonnen dat het een seizoensartikel is zwembaden zijn ook in de winter open :wall:
Ik liep trouwens zelf heel lang op vakantie alleen in een bikini broekje ,
Nou ligt in Frankrijk aan de kust iedereen topless
Romata, thx voor de tip van Noppies heb gelijk een broekje besteld voor Lynn :inlove:
Hier een broekje tot dochterlief het prettig vind om er toch wat boven te dragen.
En dan het liefst een tankini , dus ook dat haar buik bedekt, soort van schouderbandjestruitjeā¦
Heb al een zwembroekje gekocht, ze zijn los te koop bij Kleertjes.
Zolang zij zich prettig voelt, prima.
@Kittycat wrote:
Ik heb anders ook nog geen goed argument gehoord voor het wĆĀ©l dragen van een bovenstukje.