Mijn dochtertje 3,5 draagt eigenlijk nog steeds alleen een zwembroekje zonder bikinihesje.
Ik vind zwembroekjes veel fijner dan die plakkende hesjes enz. Als het aan mij ligt krijgt ze nog een hele lange tijd alleen een broekje aan.
Maar tot welke leeftijd kan het eigenlijk nog, hubbie vroeg zich dat eigenlijk af
Dat is toch heel persoonlijk of niet :think:? Denk niet dat er richtlijnen voor bestaan, het is je eigen gevoel.
Ik vind 3,5 zelf al te oud voor alleen maar een broekje.
Mijn dochtertje heeft vanaf 10 maanden een badpakje aan.
ik weet niet waarom misschien omdat ik alleen maar jongens heb…
maar ik zou ook gaan voor badpakjes vanaf babys met meisjes
Ik vind dat er vaak veel te moeilijk wordt gedaan over dit soort dingen.
Laat haar lekker in een broekje tot ze zelf een zwempakje ofzo aan wil, dat komt vanzelf. Bikini vind ik meer iets voor als ze daadwerkelijk borsten krijgt en het dus ook echt iets heeft om omheen te blijven zitten.
We hebben voor Kaya overigens wel een zwempakje, maar dat is omdat we het zo’n schattig pakje vonden, over wat het nu wel of niet bedekt ga ik me over een jaar of 10 misschien pas drukmaken.
Badpakjes vind ik helemaal niks.
Dochterlief heeft wel bikini’s, maar in alleen een zwembroekje vind ik veel makkelijker. Ze is ook 3,5
zelf had ik wel een badpak voor zwemles, maar ik heb zeker tot ik 8/9 was alleen in het broekje van een bikini gezwommen op vakantie ed.
Daarna wou ik het zelf niet meer… dat hebben mijn ouders dus volledig aan mij gelaten.
Hier bij zwemles afentoe ook meisjes gewoon lekker in een broekje alleen.
Wat is er op die leeftijd te bedekken? :think:
Mijn dochter was 7 toen ze zelf aangaf dat ze ook een bovenstukje aan wilde. Daarvoor altijd alleen een broekje.
Mijn dochter heeft een bikini aan tijdens zwemles. Het badpak dat ik gekocht had zat haar net te krap. Van mij hoeft ze zolang er niets te zien is het bovenstukje niet aan als ze dat niet wil
mijn dochter is nu 4 en loopt ook alleen in een broekje
ben van de week nog stad en land afgeweest naar alleen een zwembroekje voor meisjes, maar dat verkopen ze niet eens los.
als ze overigens met zwemles gaat beginnen krijgt ze er wel een topje boven.
ik liep vroeger tot mijn 12e ongeveer in alleen een broekje, dat was overigens alleen op vakantie in spanje.
ik heb er zelf nooit moeite mee gehad
waarom met zwemles dan wel?
Mijn dochter mag geen bikini aan, ze wil wel doordat alle meisjes op zwemles er een dragen. Ik vind het er belachelijk uitzien, met van die driehoekjes en dan ergens een tepeltje eronder :roll:
Als ze borsten krijgt, lijkt me een mooi moment.
Losse broekjes zoeken heb ik al lang geleden opgegeven, ik koop een bikini en de helft gaat weg.
Ik heb nu als compromis wel een ander geval gekocht met dr, broekje met hemdje dat de buik wel bedekt.
als ze borsten krijgen lijkt het me een prima moment om op badpakjes oid over te gaan, of eerder als ze dat zelf wil.
Ik zou zelf niet weten waarom je daarvoor je meisjes tepels zou moeten bedekken, terwijl je dat bij jongetjes niet doet. Als je het er leuker uit vindt zien, prima. Maar ‘omdat het moet’, neuh.
@Lune wrote:
waarom met zwemles dan wel?
Dat kan een gevoelsmatig verschil tussen recreatief zwemmen en het leszwemmen zijn, maar zeker ook een praktisch verschil. De praktische kant is, dat een badpak blijft beter zitten bij de oefeningen die moeten worden gedaan. En gevoelsmatig vind ik alleen een broekje voor jonge meisjes bij recreatief zwemmen wel kunnen, maar tijdens de zwemlessen niet.
Ik denk dat Sharon tot een jaar of 7 enkel een broekje aan had, daarna wilde ze of met top of een badpak aan.
Maar zwemles sowieso altijd een badpak, ook hier een gevoelsmatig ding.
3,5 jaar is voor mij geen leeftijd waarbij ze een topje aan moet.
Sterker nog als Sharon bij wijze van spreke nu nog topless zou willen lopen, zou ze dit jaar voor het eerst een top aan moeten, want ze begint nu wat te krijgen
@Yvonne Z. wrote:
@Lune wrote:waarom met zwemles dan wel?
Dat kan een gevoelsmatig verschil tussen recreatief zwemmen en het leszwemmen zijn, maar zeker ook een praktisch verschil. De praktische kant is, dat een badpak blijft beter zitten bij de oefeningen die moeten worden gedaan. En gevoelsmatig vind ik alleen een broekje voor jonge meisjes bij recreatief zwemmen wel kunnen, maar tijdens de zwemlessen niet.
Lune vroeg zich af waarom er dan wel een topje aan moest.
Argument qua badpak begrijp ik volkomen maar een bikini top begrijp ik inderdaad ook niet voor zwemles.
Ik zie in de zomer heel vaak kleine meisjes met bikini’s én bovenstukjes en ik vind het er zelfs niet uitzien :oops:
Er valt nog niets te bedekken en het blijft niet goed zitten ook, doe dan een badpakje of alleen een broekje :thumbup:
Nina mag van mij zolang ze dat wil in een broekje, ik merk het vanzelf wel
Luna heeft wel een bikini topje aan maar dat zijn niet die 3 hoekjes die idd niet op hun plek blijven zitten die heeft ze wel gehad maar vond ik van die ondingen dat ik ook alleen maar het broekje aan deed
en op het topje van Luna staan prinsessen dus dat is dan weer leuk het broekje is gewoon roze
zoiets heeft Luna
Lynn heeft een badpakje :inlove: maar ik vind een bikini met van die driehoekjes ook een beetje overdreven. Zoiets van Angel laat zien zou ik met vanaf 3/4 jaar wel leuk vinden maar nu nog niet. Broekje of badpak is nu prima
hier zou ik nooit juul zonder bovenstukje latne zwemmen. En zelfs ook niet met die driehoekjes… dan kan je voor mijn gevoel niks aandoen :oops:
tis een stukje opvoeding. Mijn ouders wilden zelfs niet dat we in het badpak op straat liepen. Altijd netjes een shirtje plus rokje aan.
Hier draagt julia altijd een badpak. Zelf gaf ze aan graag een bikini te willen, dus even naar de zeeman gefietst en daar lagen mooie bikinietjes, die goed pasten. Ze vind em nog steeds helemaal te gek! Voor mijn gevoel is ze zo bloot zonder :oops:
En dat heb ik niet met onze zoon… dat is niet erg… dat mag ook gewoon…
Denk toch echt dat het gevoel het is.
Maaaar… aan de andere kant. We zwommen afgelopen zomer buiten aan een strandje en daar liepen echt meisjes met al beginnend borstontwikkeling… hoe moe tik dat zeggen… ook zonder een bovenstukje… daar zou ik dus zelf persoonlijk echt niet voor kiezen. Oke als ze nog zo klein zijn, maar als ze richting de 8/9 gaan… … persoonlijk zou ik dan echt een badpakje aandoen oid. Maar het is ieder voor zich hierin!
Hier of een badpakje of alleen een broekje. Nu wilde ze zelf wel het bovenstukje aan. net een nieuw broekje gekocht en idd niet los te verkrijgen. Maar het is wel een breder stukje.
Ik vind zelf ook bovenstukjes ondingen, schuiven vaak opzij en bedekken het verkeerde . Maar ja ook ik denk dat het een gevoel is.
wat mij betreft: zolang een meisje zich comfortabel voelt met alleen een broekje: prima! zodra de borstontwikkeling begint, zou ik wel een bovenstukje aanbevelen, maar neem maar van mij aan dat ze er al lang voor die tijd zelf om vraagt.
Mijn dochter heeft ook alleen een broekje aan, ze vind een badpak veel te onhandig met plassen! :lol: En ik vind zo’n schattig klein broekje met mooie bruine buik ook veel mooier!
In augustus wordt ze 5 maar ik weet zeker dat ze deze zomer ook gewoon alleen met broekje loopt. En mocht ze het bovenstukje aan willen, ook geen probleem.
Wij doen niet zo moeilijk over bloot, lig zelf zomers ook vaak topless. Tegen de tijd dat ze borstjes krijgt wil ze dat bovenstukje echt wel aan!