Zwembandjes....drama....-> Probleem opgelost !!!!

Gisteren zijn we lekker met Mick naar het zwembad geweest.

Hij vond het heerlijk, hij wilde niet meer in zijn zwemband, dus heb ik bandjes gekocht. Nou, dat was drama…meneer bleef net zo lang staan gillen, huilen, schreeuwen totdat ze weer afmochten :oops: en dan was de bui weer over…totdat…ik ze weer om wilde doen :x . Heel vervelend en aangezien we over 4 weekjes op vakantie gaan en hij dan zeker zwembandjes moet dragen, vraag ik me af wat we hier het beste tegen kunnen doen…



Gewoon laten wennen? Zijn er alternatieven?



Alvast bedankt :wink:



(enne…het was druk gisteren in het zwembad… :oops: :mrgreen: )

Er zijn ook zwemvesten. Heb ik gezien in een zwembad bij een kindje van 2. Volgens mij kan je ze kopen bij de speelgoedwinkel (ik heb ze hier dacht ik gezien bij de Intert*ys) en kosten ongeveer €10.

Misschien even thuis oefenen in bad???



Boekje over zwemmen zoeken, bestaat vast wel…



Tsjee, zou het verder niet weten, succes ermee.

mijn ervaring is dat nano nog te klein is voor bandjes (of was, is inmiddels weer maandje of twee geleden dat we voor het laatst gezwommen hebben): hij blijft er nog niet mee drijven omdat hij verder zijn lichaam nog niet in het water ’ in evenwicht’ weet te houden.



Ik zou dus of voor zo’n vest gaan (al weet ik niet hoe dat precies werkt) of gewoon alleen in ondiep pierebadje spelen en er dan gewoon bij blijven/

Ik heb ze van de week zien liggen bij de Intert*ys die zwemvestjes.

Volgens mij waren ze € 10,- (maar dat weet ik niet meer zeker).



Ik ga altijd met Tycho zonder bandjes of vestje. Gewoon altijd goed vasthouden en soms een zwemband.

Tja,totdat er ineens iemand op je nek springt en jij je kid los laat en zelf niet lekker bent…



Ik heb 17 jaar in een zwembad gewerkt en heb dit dus meegemaakt,kon het kindje van de bodem af vissen en had mijn handen vol aan mama en kindje…



Tycho en romay kregen al vanaf dat ze konden lopen zwembandjes om,en nee,daar konden ze eerst niet mee drijven,maar dat hoeft ook niet perse…ze zaten gewoon in het peuterbad…Tycho weet niet beter als dat hij bandjes om moet…gaat hij er een drama van maken dan pak ik de boel weer in en gaan we naar huis…zonder bandjes niet zwemmen…



In het zwembad waar ik werkte is het ook verplicht,anders mag je er niet zwemmen …

Er gebeuren zoveel ongelukken zonder drijfmiddelen,ook al let je nog zo goed op je kind…geloof mij,als je eens een blauw kind van de bodem af hebt gehaald laat je je kind echt niet meer zonder in water…



Ik zou gewoon voet bij stuk houden…bandjes om…doe je het een paar keer niet heeft hij het zo in de gaten…in de meeste zwembaden hebben ze ook wel kurken…die krijgt tycho nu ook om,zwembandjes en een kurkje,zo blijft hij heel goed drijven…



Succes,ik weet dat het geen pretje kan zijn zo’n huilend kind…maar ja,zijn veiligheid gaat voor alles toch…

hier mag ie de zwmruimte niet eens in zonder bandjes :think: en tja hij vind het ook niks maar zonder die dingen gaan wij ook gewoon weer naar huis, dus het is gewoon doorbijten meid!

Wessel krijgt geen keuze…

Bandjes om… en klaar is klaar…

dan maar huilen.

Ik vergelijk het met in de auto zitten… Altijd in z’n eigen stoel, gordels vast… klaar…



Als alternatief kun je een swimcoach proberen???

@nomi wrote:

Tja,totdat er ineens iemand op je nek springt en jij je kid los laat en zelf niet lekker bent…




Heb ik gelukkig niet hoeven meemaken. Maar daar had ik dus nog niet aan gedacht, dat er dus ook lomperikken om je heen zwemmen.



Ga altijd met Tycho naar babyzwemmen, dus daar kom ik dan geen lommperikken tegen. Maar inderdaad als je gewoon vrij gaat zwemmen, kan dat gebeuren.



Toch maar een zwemvestje halen voor als we vrij gaan zwemmen.

Bedankt voor de tips :-* .



Ik ga eens even kijken waar ik zo’n swimcoach hesje kan kopen, die zien er wel stoer uit 8) . En natuurlijk blijf ik proberen met bandjes, want zonder zie ik niet zitten…1 seconde niet opletten en ze liggen in het water :naughty: .



:-*

waar kan je die swim chaoch kopen???

ziet er wel veilig uit…mocht ik eindelijk zover zijn om te gaan zwemmen met mijn mannejte…

Ik heb 'm online gevonden (Google does it) maar hij is niet goedkoop…

:thumbup: dah had ik zelf ook kunnen verzinnen… :roll:

maar thanx voor de tip :mrgreen:

Dames,kom ik weer aan te zeuren hoor…hihi

Kijk uit met dat zwemvestje…het vestje alleen is niet veilig…Ik heb een meisje van 2 uit het water gehaald,die was in het diepe gesprongen met dat vestje om en bleef niet genoeg drijven…kinderen van die leeftijd vechten niet snel om boven te blivjen,als ze water binnenkrijgen geven ze zich snel gewonnen en stroomt het water hun longetjes binnen zoals in dit geval…

Ik heb het meisje eruit gehaald…beademd,ze is een nacht in het ziekenhuis gebleven voor Second drowning…hierbij kun je dus zelfs nog verdrinken doordat er water in je longblaasjes zit en als die knappen kun je in het ziekenhuis nog eraan sterven…het meisje was gelukkig oke maar die vader had de bandjes nog in zijn tas zitten…



Heel toevallig ging ik gister met Tycho zwemmen en weigerde hij voor t eerst zijn bandjes…heb toch doorgezet…en zijn kurkje om…gelukkig ging t toen goed…maar moest wel ff aan jullie denken hihi…

Nomi, getsie, wat een naar verhaal :o.



En Tycho wilde ze dus ook niet om gisteren?? :mrgreen:



Ik moet ook maar even doorzetten hoor, die vestjes zijn trouwens pas voor kindjes vanaf 2 jaar :think: .



Ga ook nog even verder zoeken :wink: .

hihi,hij bleef nee schudden…ik heb ze samen met mijn moeder (die werkt er nog steeds) gewoon om zjn armpjes gepropt,toen was het goed…



Ik gebruik tot ze met zwemles beginnen armbandjes en een kurkje om zijn middel…als ze zwemles hebben gebruik ik een dubbele kurk om zijn mmiddel…en als het zwemmen echt goed gaat ga ik over op een kurjkje…

Elsevier, waarom doe je ze zelf niet om … doe alsof het fantastisch is, want meestal willen ze hebben wat papa en mama hebben :mrgreen:

Dan is het ook zo eng niet meer :wink:



Succes ermee en veel zwemplezier :thumbup:

Hihi,zie me nog niet met bandjes om in het zwembad rondlopen…

@ellenD wrote:

Elsevier, waarom doe je ze zelf niet om … doe alsof het fantastisch is, want meestal willen ze hebben wat papa en mama hebben :mrgreen:

Dan is het ook zo eng niet meer :wink:



Succes ermee en veel zwemplezier :thumbup:




:oops: Ik heb afgelopen zondag ook 1 bandje om gedaan om te laten zien dat het niet eng of vreemd was… :oops: . Zonder succes dus :lol:

misschien helpen leuke zwembandjes?

Brent had eerst Nijntje en nu Winnie the Pooh :mrgreen:



Loopt Mick al? Vanaf het moment dat ze lopen zijn zwembandjes echt een must. Toen Brent nog niet liep had hij ze met ouder & kind zwemmen niet om (is volgens mij verplicht vanaf de ‘gevorderden’ - vanaf 1 1/2 - les waar we nu aan mee doen)



succes!