Zwembadje

ja hoor het is weer boven de 22 graden… :smiley:



mijn oudste vroeg vanmorgen, mama mogen we vanmiddag het zwembadje opzetten…?



Vorig jaar zat ik met 2 vragen…


  • mijn jongste draak duikt gewoon met kleding en al het badje in,

    in de ochtend dan al…

    Afdekzeil… jaaa daar springen we gewoon op…



    maar ik wordt een beetje gek, dat ze de hele tijd vragen of er warm water bij mag…

    badje staat gewoon in de zon, hele middag !




    hoe houden jullie een zwembadje warm,

    of lopen jullie ook elke dag met warm water bij te vullen ??




    (eigenlijk vindt ik het nog veelste vroeg voor een zwembadje,

    maar woensdag is het al 25 graden)

Euh…hier vul ik hem voor een deel met warm water maar ik blijf tussendoor echt niet aan de gang gaan.



En ja, wanneer het badje opzetten. Dat is denk ik voor iedereen persoonlijk.

Ik vind het nu, ondanks dat het al 25graden zal zijn nog te vroeg.

Over een maand zien we wel weer.

Alleen bij het vullen doen we er warm water bij, anders is het wel erg koud. Verder niet hoor, ze vragen er weleens om, maar daar begin ik niet aan :wink: Meestal duiken ze er toch wel in en krijgen ze het koud dan komen ze er weer uit, maar dat duurt altijd wel even.



En het probleem van kinderen die er met kleding en al in duiken… :lol:

Ik heb er ook zo een, hoewel hij het nu niet meer doet. Toen hij wat kleiner was wel en ik liet hem dus gewoon niet alleen de tuin in, want dan kon ik er echt vanuit gaan dat hij drijfnat terugkwam :wink:

ik vind het ook te vroeg, die komt hier nog echt niet op.



laat ze nog maar eerst gewoon met een emmer water spelen ofzo.



ik doe er meestaleen paar emmers warm water bij in.

en dan in de zon.

Dat heb ik ook. Maar het is vooral voor mij te vroeg :lol: dat heb ik ook met kleding, als het 2 dagen warmer is geloof ik er nog niets van. Pas na een tijdje durf ik te geloven dat het echt warmer wordt en dan moet ik ineens nog van allerlei zomerspul aanschaffen :silenced: Maar 22 graden vind ik ook nog niet zo warm eigenlijk…

hier was het gisteren middag al boven de 23 graden :wink:



ik denk dat ik maar even opzoek ga naar waterpistooltjes :oops:

Ik zat hier gister ook echt weg te drijven in een rok met shirtje… Had best gekund qua temperatuur!

De waterpistolen en waterbaan hebben ze gister dus ook al gebruikt hier :slight_smile:

ik persoonlijk vindt het nu ook nog te vroeg en vindt ook zelf persoonlijk nu het weer nog niet echt super om zwembad op te zetten of echt zomerkleding aan te doen vaak is het nu nog een dag warm volgende dag kan het weer kouder zijn met wind of dergelijke en door dan steeds heen en weer te schommelen met kleding of dergelijke zijn ze zo snel verkouden

wij hebben een waterglijbaan die staat zo op en ligt ook zo weer plat dus geen last van zwembadjes opzetten watervullen

Het is een fabeltje dat je verkouden wordt van het koud hebben :wink:

Bovendien is het toch gewoon helemaal niet prettig om in te warme (of te koude) kleding rond te lopen? Als het morgen weer frisser is gaat er gewoon weer wat meer aan, ik zie het probleem echt niet.

ik laat ze vanmiddag gewoon mijn auto wassen :smiley:



hebben ze toch water, en heel veel plezier…



en mijn auto zal wel niet schoon worden :angel:

Hier ook nog geen zwembad(je)

Vorig jaar het opblaasbare grote zwembad van de kruidvat, en daar ging gewoon elke dag schoon warm water in.

Ik vind het niets om ze gewoon in koud water te laten zitten, doe ik zelf ook niet. Op het einde van de middag dan is het water nog vaak wel lauw.



Maar vind het nog geen zwembad weer ook al is het wel lekker weer, het windje vind ik toch nog aardig fris…

Gisteren vond ik het nog te vroeg en bedacht ik mij nog dat het zwembad bij ons vroeger ook pas begin mei (pas :lol: ) open ging.



Vandaag dacht ik, ik zet gewoon vast het kleine badje op. Echter terwijl ik die wilde pakken en zag liggen in de schuur, bedacht ik mij weer dat die een beetje lek is en langzaam leeg loopt en het nog kleinere badje (net genoeg voor je voeten inmiddels) was vorig jaar al 1 ring van kapot (2 ringetjes)



Dus ik heb gelijk het grotere zwembad maar opgezet en een bodem water in gedaan. Via de tuinslag het ijskoude water en met een emmer wat warm water (maar de keukenboiler is inmiddels op, dus heb nu wat in een pannetje en de waterkoker zitten. :roll:



Maar dat ben ik dus niet elke dag van plan. En ik heb het grotere bad ook alleen maar gepakt omdat het idd de rest van de week ook heerlijk zonnig zou zijn.



Ik zie wel, vanmiddag in elk geval genieten hier 8)



En wat betreft er steeds inwillen. Ik ben benieuwd. Siep zal dat waarschijnlijk ook wel willen doen (net 2) en hopelijk is het afdekzeil voldoende :pray: … En steeds NEE zeggen en dergelijke :shifty:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

wij hadden 2 of 3 jaar terug ook in april het badje al een tijdje in de tuin… toen was het ook zo warm dat het makkelijk kon :thumbup:



De vraag nog niet gehad nu, dus we laten het nog even lekker, maar dat het april is dat maakt me op zich niks uit.



Qua warm water… in het begin gaat er warm water bij en verder ook niet meer. Hoor ze er ook nooit weer over daarna eigenlijk.

Nou ik word echt klusvrouw van het jaar :mrgreen:



ik heb een zwarte slang gekocht, tuinslang dan hoor :wink:



En even voor de test een zwembadje (2 ringen erbij),



De slang ligt als het ware in een soort ring, ene kant zuigt ie, andere kant komt nu lauw water uit… :slight_smile:



mijn achterste tuin ligt nl heel de middag in de zon…

vraag me alleen af of ik de slang dan ook op mijn schuur kan leggen…

op het dak van de schuur is het nl veeel warmer !



zijn er nog handige water-mannen in de buurt ???



want nu werkt het wel, in april al,

water is al 3 graden warmer, zonder energie !



Dit jaar wil ik enorm gaan bezuinigen,

en toch geen ijskoud water voor de kids…



op mijn thermometer is het trouwens al 26 graden in de tuin,

binnen staat de verwarming op 11 graden, en geeft nu nog 24 graden aan!

vandaag is het dus al een beetje zomer in mijn huis !



en de kids zijn heerlijk met wat emmertjes water mijn auto aan het wassen !!!



geen tuinslang dit jaar !!!

ik heb geen flauw idee wat voor slang je nu gekocht hebt :think:

een dikke slang :mrgreen:

maar dan in het zwart…

net als een tuinslang…

hier heeft maandag het zwembadje opgestaan, maar is wel een babyzwembad… en dan onder het afdak met de deur dicht…



erg veel heet water erin.



wij doen er dus altijd warm bij…





babyzwembad wordt iedere avond geleegd en de vlg dag weer gevuld met water rond de 38 graden…



wij hebben zelf ook nog een veel groter waar wij ook in kunnen en deze vullen wij met een tuinslang die ik vastmaak boven bij de badkamerkraan. en ook dan gaat er warm water in…



jongste krijgt het snel koud en vind het zelf ook wel aangenaam… :angel:

Warm water is altijd beter…



maar goed ik had zon hoge rekening :oops:

ondanks ik ene gaslekkage heb gehad…



dus ik dacht doe het op de spaanse / portugese manier…

Mijn ex man gaf mij die tip,

koop een zwarte tuinslang, en laat het water daardoorheen lopen,

wel een lange slang

anders heeft het geen zin…



en vandaag weer de proef gedaan, jaaa water is heerlijk warm nu !



heb wel een slang van 30 meter liggen…

en niet met blote voeten over die slang lopen :mrgreen:

deed ik net dus wel…

gab… klopt deed mijn vriend toendertijd toen wij nog geen kinderen hadden ook.



maar aangezien wij veel schaduw hebben gaat deze truc niet zo goed…



en tja… moet wel zeggen het gaat wel hard met de rekening zo… dat klopt, maar vorig jaar hebben wij geloof in het bad 3x volledig gevuld. meestal doen ik een babybadje (beetje zwitsal erin en ze zijn meteen in bad geweest… :mrgreen: )



vandaag ga ik mijn wasmanden gebruiken, heb van die flexibele dichte manden… en hier kan een 40 liter in… en ze zitten tot de nek in het water… dus lekker warm en ze kunnen even spetteren.



maar ja. die van ons zijn nog klein… en zitten niet lang in het zwembad…

haha ik zette vorig jaar gewoon de tuinslang op de kids :mrgreen:

maar zwitsal is een goede tip :wink:



moet nog even kijken hoe ik het ga doen,

heb natuurlijk een hele grote draak,

die echt niet past in een klein badje…



en kleine draak is te klein voor een groot badje…



dus zwemvest gekocht, en extra zwembandjes…