sophie start in februari en ik moet eerlijk bekken dat we wel zien hoe ver ze komt.
als ze op mij lijkt doet ze lang (erg lang) over haar a diploma en gaat ze elke week met veel tegenzin.
En dan kan je het wel als sport zien als ouders, als een kind het niet kan/niet leuk vind dan vind ik het wel een hele dure sport.
A moet ze sowieso, maar mijn a en b is volgens mij hetzelfde als a van nu. eIk heb zelf mijn a en b maar kan bijvoorbeeld alleen de schoolslag en rugslag en kan nog niet eens duiken.
Maar ik kan in de schoolslag me meer dan goed redden en dat is mijn streven voor sophie ook. dat ze zich goed kan redden.
tuurlijk breng ik die instelling niet naar haar over, maar hoewel ze in feb pas start heeft ze er nu al geen zin in, ook al breng ik alsof het het geweldigste is wat je kan doen als kind
@rijstkorrel wrote:
@Loesje79 wrote:Mijn dochter wordt bijna 4 en kan ik dus op de wachtlijst gaan zetten voor het zwemmen. Nu heb ik het er regelmatig met vriendinnen over hoe lang je er over doet, en naar welk zwembad ze gaan.
Wat mij opvalt is dat 9 van de 10 waarmee ik praat het heeft over, nou over A doen ze gemiddeld zolang en B gaat meestal wat sneller (hoe lang dat is is per zwembad verschillend ivm aantal lessen per week een groepsgrote). Als ik dan zeg over C doen ze waarschijnlijk nog korter krijg ik dus 9 van de 10 keer te horen, o maar we doen alleen A en B hoor, net zoals wij vroeger.
Volgens mij is het hele zwemdiploma op de schop gegaan en hebben ze daar het zwem abc van gemaakt, waarbij C dus echt erbij hoort om goed zwemvaardig te worden. Als ik dat zeg krijg ik meestal het antwoord dat ze zich er niet zo in verdiept hebben en maar gewoon doen wat zij vroeger deden
Gaan jullie kinderen ook nog voor C of houden jullie het ook bij A en B (of misschien alleen A) en waarom?
Wij gaan nog een aantal maanden door zwemmen en zien wel hoeveel diploma’s hij dan heeft.
Het belang van een zwemdiploma en de slag goedleren beheersen vind ik wel belangrijk. Maar zwem diploma zijn tegen woordig zo duur geworden dat ik me heel kan voorstellen dat ouders vroegtijdig stoppen.
Een abonnement voor zwemles kost €50 per maand ze zwemmen dan 2x per week. Per maand komt er een tank brandstof bij a €70.
De zwemles kost per maand €120, als kinderen er een jaar over doen betaal je €1440,00, maar stel dat ze er 1,5 jaar over doen dan ben je €2160 kwijt aan een A diploma.
En dan komt nog het B en C diploma. Voor Jan modaal is het bijna niet op te brengen.
Mieters!! :shock: Wij betalen 30 euro in de maand, twee keer half uur. Daarnaast mag je op zaterdagmorgen zwemmen tegen gereduceert tarief van drie euro, ipv zes euro! dus regelmatig, bijna elke zaterdag zwemmen wij voor drie euro!
Pfff… wat een bedragen dan zeg!
@konijn wrote:
@rijstkorrel wrote:@Loesje79 wrote:Mijn dochter wordt bijna 4 en kan ik dus op de wachtlijst gaan zetten voor het zwemmen. Nu heb ik het er regelmatig met vriendinnen over hoe lang je er over doet, en naar welk zwembad ze gaan.
Wat mij opvalt is dat 9 van de 10 waarmee ik praat het heeft over, nou over A doen ze gemiddeld zolang en B gaat meestal wat sneller (hoe lang dat is is per zwembad verschillend ivm aantal lessen per week een groepsgrote). Als ik dan zeg over C doen ze waarschijnlijk nog korter krijg ik dus 9 van de 10 keer te horen, o maar we doen alleen A en B hoor, net zoals wij vroeger.
Volgens mij is het hele zwemdiploma op de schop gegaan en hebben ze daar het zwem abc van gemaakt, waarbij C dus echt erbij hoort om goed zwemvaardig te worden. Als ik dat zeg krijg ik meestal het antwoord dat ze zich er niet zo in verdiept hebben en maar gewoon doen wat zij vroeger deden
Gaan jullie kinderen ook nog voor C of houden jullie het ook bij A en B (of misschien alleen A) en waarom?
Wij gaan nog een aantal maanden door zwemmen en zien wel hoeveel diploma’s hij dan heeft.
Het belang van een zwemdiploma en de slag goedleren beheersen vind ik wel belangrijk. Maar zwem diploma zijn tegen woordig zo duur geworden dat ik me heel kan voorstellen dat ouders vroegtijdig stoppen.
Een abonnement voor zwemles kost €50 per maand ze zwemmen dan 2x per week. Per maand komt er een tank brandstof bij a €70.
De zwemles kost per maand €120, als kinderen er een jaar over doen betaal je €1440,00, maar stel dat ze er 1,5 jaar over doen dan ben je €2160 kwijt aan een A diploma.
En dan komt nog het B en C diploma. Voor Jan modaal is het bijna niet op te brengen.
Mieters!! :shock: Wij betalen 30 euro in de maand, twee keer half uur. Daarnaast mag je op zaterdagmorgen zwemmen tegen gereduceert tarief van drie euro, ipv zes euro! dus regelmatig, bijna elke zaterdag zwemmen wij voor drie euro!
Pfff… wat een bedragen dan zeg!
Hier zijn we dat bedrag al kwijt voor 1 les voor 2 kinderen.
Kosten hier in totaal zijn tussen de €120 tot €160 euro per maand, afhankelijk van hoeveel weken een maand heeft.
Per les (30 minuten 1x per week) is ongeveer €16 euro. Totaal voor 4 weken dus zo’n 60 euro per maand per kind…
Benzine tel ik dan niet eens mee…het is zo’n 10 km rijden…
Waar wij zwemmen is het ook fors duurder…72,50 per 4 weken
Je kunt toch een all-in pakket nemen? Hier kost dat €635,- voor A, B en C. Je mag zelf kiezen of je één of twee keer per week komt. Een les duurt 45 minuten. En het maakt niet uit of je 50 lessen of 200 lessen nodig hebt, dus geen druk om het te halen financieel gezien. De lessen zijn niet particulier, maar in een sportfondsenbad.
@Jippie wrote:
Je kunt toch een all-in pakket nemen? Hier kost dat €635,- voor A, B en C. Je mag zelf kiezen of je één of twee keer per week komt. Een les duurt 45 minuten. En het maakt niet uit of je 50 lessen of 200 lessen nodig hebt, dus geen druk om het te halen financieel gezien. De lessen zijn niet particulier, maar in een sportfondsenbad.
Sportfondsenbad, kortom, grote groepen.
Particulier is individuele aandacht. Beide zwemmen in een groepje van max. 4 kindjes (allemaal van verschillend niveau) en in een klein, geheel diep bad.
Jo had zijn A. in iets meer dan een jaar (nadat hij 9 maanden heeft gespetterd in een normaal bad). B. ws in januari. Dan is hij daar alles bij elkaar iets meer dan 1,5 jaar bezig geweest.
Per saldo dus iets goedkoper dan regulier, ook al kost het per maand meer.
Eli gaat ook heel erg lekker, zal me niets verbazen als hij iets vlotter gaat.
Wij zijn particulier gegaan op verzoek van de zwemjuf van het sporfondsenbad. Die zagen er geen gat meer in met J.
Gelukkig hier wel wat voordelen, zoals af mogen zeggen en lessen inhalen. Dat maakt dat je niet elk weekeind vast zit.
Het is het tot nu toe allemaal waard.
@ariel wrote:
@Jippie wrote:Ik heb onze meid vanochtend opgegeven voor zwemles, ook meteen een ABC-pakket. Om goed te zwemmen moet je toch minimaal A en B hebben, vind ik. Alleen A is een beetje karig. Of we ook werkelijk nog voor C gaan, zien we tegen die tijd wel. Ik heb zelf geen C, dus ik weet niet precies wat je bij C meer leert en wat de meerwaarde er precies van is.
Ik ben waarschijnlijk veel ouder dan jij ( 43 ) maar mijn A en B en poging tot C zijn absoluut niet te vergelijken met de ABC van nu. Ik moest voor mijn B net zo veel doen als voor de C van nu. Ik heb voor mijn B met regenjas aan gezwommen. Voor C moest ik een zweefduik maken van de duikplank. ( tja, dat kon ik dus niet) en een vlinderslag baan van 25 meter doen. Dat hoeft nu niet meer.
Ik heb zowel zwem abc gedoceerd als de ‘oude variant’.
1 baan vlinderslag zat toen bij zwemvaardigheid 3, diploma 6 dus pas. Ik ben dan ook ‘pas’ 30. Jouw C kun je idd niet vergelijken met de A, B, Basis variant die de meeste hier zullen kennen.
Zwem ABC is er wel op gemaakt om alledrie te behalen.
Voorheen werd A en B aangeraden.
Basisdiploma van vroeger was in mijn ogen meer een speeldiploma. Nu hoort het er echt bij.
@Jippie wrote:
Hier is die optie er niet hoor… Ik heb alle zwembaden in de omliggende gemeenten vergeleken en zwemlessen hier kosten omgerekend per jaar tussen de 700 en 900 euro. Dus ik snap heel goed dat er uit financieel oogpunt soms wordt gekozen om C te laten zitten.
Mijn zwager is badmeester en die raadt het hele ABC aan. Bij C is het toch net allemaal een beetje zwaarder dus beter voor het geval ze ooit met kleren in een sloot oid vallen.
Hij zei mij te beginnen na 5e verjaardag omdat die kinderen sterker zijn dan kinderen van 4 jaar. Hierdoor ben je minder lessen kwijt en dus goedkoper.
Mijn kinderen beginnen dus pas vanaf 5,5 jaar (groep 2 van school)
Ik was nog geen 500 euro kwijt voor mijn zoon voor zijn A B en C.