Zwangerschapsverschijnselen en kwaaltjes

Hoi allemaal,



Ik ben 6 weken en 4 dagen zwanger.

Mijn kwaaltjes zijn: soms misselijk, hoofdpijn, heel moe, soms last van steekjes in mijn buik. Ook mijn maag zit er niet helemaal lekker bij.

Gespannen borsten en zijn gevoelig, blauwe en rode adertjes op de borsten. Buik iets opgezet.



Kortom ik voel me duf en sloom. Weinig fut.



Herkennen jullie deze kwaaltjes? En is er wat aan te doen?

Wat helpt tegen hoofdpijn en misselijkheid? Liefst natuurproducten, geen pijnstillers.



Kan paracetamol kwaad tijdens een vroege zwangerschap? Ik wil namelijk geen risico lopen. Ik zal ze alleen innemen als er echt niks anders aan te doen is, en dan toch zo beperkt mogelijk.



Ik heb voorheen 3 keer een miskraam gehad, vermoed. buitenbaarmoederlijk. Maar nu de 4e keer zwanger lijkt het erop of het nu wel goed gaat. Alhoewel ik heel licht bloedverlies heb al sinds het begin, het is niet veel, en lijkt gedroogd bloed te zijn. Mijn gyn. heeft al 2 keer een echo gemaakt, met 5 weken en 2 dagen was er een vruchtzak met dooier te zien, was 3 mm groot. Met 6 weken en 1 dag was er weer een vruchtzak met dooier te zien, was nu 5 mm groot, en je zag af en toe wat flitsen op de echo heel minimaal, maar de gyn. zei dat dit hartactie van het vruchtje was.

Volgens hem ziet het er normaal uit, gewone zwangerschap.



Volgende week woensdag 28 november as. ben ik 7 weken en 2 dagen zwanger, en hoop dat duidelijkere hartactie te zien.

Volgens de gyn. is er wel wat meer te zien dan. Misschien zelfs te horen, dat ging afgelopen dinsdag nog niet. De gyn. zei dat het nog te vroeg was.



Omdat ik een voorgeschiedenis heb met miskramen, word ik volgende week woensdag als alles volgens schema loopt en het er goed uitziet, doorgestuurd naar een andere afdeling. Ik zat nu bij fertiliteit. In januari 2008 zouden ze gaan beginnen met behandelingen, maar ben nu toch weer zwanger. Alle 3 de andere zwangerschappen waren binnen de 5 weken al mis. Ik ga dan naar het zwangeren spreekuur, maar wel met high risc gezien mijn voorgeschiedenis, d.w.z. dat er gewoon extra controle en begeleiding is in mijn geval, en dat had ik ook wel verdient zei de gyneacoloog.



Hopelijk is alles goed volgende week woensdag.



Groetjes Wilma32

Hoi Wilma, gefeliciteerd. fijn dat ze je zo goed volgen. Hopelijk is dit een geruststelling voor jou.



De kwaaltjes die je hebt zijn herkenbaar hoor (behalve hoofdpijn). Ik heb ze ook nu. Eigenlijk een extra teken dat je zwanger bent.



Paracetomol mag tijdens de zwangerschap. Andere pijnstillers niet.



Wat helpt tegen misselijkheid is vaak kleine hoeveelheden eten. Niet te veel vet en suikers. Wat bij mij goed hielp is vanille vla.



Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.



De kwaaltjes die je opnoemt herken ik bijna allemaal ook.

Gespannen borsten, misselijkheid en erg moe.

Volgens mijn gyn. is dit alleen maar een teken dat het goed met je

gaat en met je kleine uiteraard.



Wat je kan doen tegen ochtendmisselijkheid is voor dat je opstaat

al wat eten op bed, bijv. beschuitje.

Gember schijnt ook goed te helpen tegen misselijkheid, als je

meer in de loop van de dag misselijk ben zou je dat eens kunnen proberen.



paracetamol mag voor zover ik weet gewoon gebruikt worden.



Je wordt erg goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis lees ik

ik hoop voor je dat je volgende week een prachtig kloppend hartje zal horen.

Mijn vorige echo was ik ook 7 weken en 3 dagen zwanger toen

hoorde we ook een prima hartje.

Allereerst gefeliciteerd! :thumbup: Hopelijk gaat het dit keer wel goed (tuuuurlijk!!!)



Paracetamol werd mij afgeraden…heb er dus ook geen 1tje genomen, maar ik begrijp nu dat het dus wel had gemogen.

Als je iets neemt, dan absoluut geen ibuprofen of aleve enzo!!! Dit schijnt echt niet goed te zijn (staat ook in de bijsluiter)

Hoi allemaal,



Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het meeste last van de hoofdpijn, die is nogal vervelend. Ik heb 1 paracetamol ingenomen nu. Probeer het toch te beperken. Zwaardere pijnstillers zijn volgens mij echt slecht en worden afgeraden.



Ik heb wel nog wat bloedverlies, en dat maakt me onzeker nog op dit moment.



Ik moet wel erbij zeggen dat ik afgelopen dinsdagavond een vaginale capsule heb ingebracht tegen een schimmelinfectie. Dit is de 2e keer in 1 maand tijd. De gyn. heeft een vermoeden dat de bloedinkjes daar ook van kunnen komen, omdat ik door de jeuk gekrabt heb, en daardoor bloedvaatjes knappen die steeds open springen.



Hoop dat het binnenkort stopt.



Groetjes WIlma32

wilma meid wat lees ik … kan ik lijstje gaan aanpassen meid



proficiat :thumbup:

Hoi Lunastar,



Ik ben inderdaad zwanger, vandaag precies 7 weken.

Ik ben nog wat onzeker hoor, maar ik heb er dit keer wel vertrouwen in.

De bloedingen zijn al bijna weg, de rest was bruinig en droog de afgelopen dagen. Ik durf alleen nog niet te enthousiast te doen, het spontane is er nog niet helemaal. Gezien mijn voorgeschiedenis is dit niet zo vreemd, omdat je weet dat het ook mis kan gaan.



Maar ik voel me deze keer echt zwanger, en voel me na vorige week buikgriep te hebben gehad een stuk beter. Ik heb wel af en toe last van obstipatie, dat is soms wel vervelend, maar als daarna is het van me af.

Ik ben alleen wat sneller moe, vooral 's avonds krijg ik vaker een inzinking ineens, of ik val voor de tv in slaap.

Ik merk dat als ik tussendoor niet iets eet dat ik dan wat misselijk word, heb soms wat lichte hoofdpijn, en af en toe wat steekjes links en rechts in mijn buik. En heb last van verstopte neus.



Maar voor de rest voel me me goed, en vorige week met 6 weken en 2 dagen heb ik nog een echo gehad, en de gyn. zei toen dat het van 3mm naar 5 mm gegroeid was, en het zag er goed uit, een normale zwangerschap van die tijdsduur, er waren af en toe lichte flitsen te zien op de echo, en dat zou het hartje van beebje moet zijn, het was nog niet hoorbaar. Hij zei dat het nog te vroeg was om alles goed te kunnen zien en horen.

Ik heb toen nog een vaginale capsule gekregen nogmaals tegen een schimmelinfectie die ik had. Misschien kwamen daar de bloedingen van??



As. woensdag moet ik om 16.00 uur voor de echo gaan, mannetje komt ook mee. Hij wil ook het hartje zien of horen.

Ik ben dan 7 weken en 2 dagen zwanger, en als het goed is moet het dan mogelijk zijn om duidelijk hartactie te zien en misschien te horen.

Als de echo duidelijk aangeeft dat het goed is en volgens schema gaat, dan word ik doorverwezen naar het zwangerenspreekuur, wel met high risc, om gewoon wat meer controle te hebben d.m.v. echo’s en wat extra begeleiding gezien mijn voorgeschiedenis. Dit vind ik zelf ook erg prettig na alles wat we hebben meegemaakt.



Ben benieuwd naar de echo woensdag. Spannend.



Groetjes Wilma32

Hallo,



Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Alles is herkenbaar, behalve de hoofdpijn.

Zelfs de bloedingen, die heb ik ook, al 1,5 week.

Ik ben daarvoor afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest, week 6 dag 4, er was duidelijk een kloppend hartje te zien, en een restje bloed in de baarmoeder, waarschijnlijk van de innesteling.

Mijn zus heeft dat ook gehad tot week 9.

Ik begrijp ook het gevoel van onzekerheid, bij mijn vorige zwangerschap ben ik mijn kleintje verloren met 26 weken.

Heel veel sterkte en probeer te genieten!



Groetjes Nicoline

Hoi Nicoline,

Ik probeer ook positief te zijn over mijn zwangerschap, moet dit wel af en toe tegen mezelf zeggen. Positief denken.



Maar toch, ik vind het zo spannend dat ik as. woensdag een echo krijg, of dan alles naar wens verloopt. Ik hoop het zo, maar durf nog niet echt blij te zijn nu, uit angst het kwijt te raken.



Wat erg naar voor jullie dat je je kleine met 26 weken bent kwijtgeraakt, dat gaat je behoorlijk aan het hart. Als ik dit lees krijg ik een koude rilling. Ik hoop voor jullie dat deze zwangerschap wel goed gaat, met op het eind een gezond beebje in jullie armen.



Groetjes Wilma32

Hallo allemaal,



Ik ben tatjana 18 jaar en weet sinds gister dat ik zwanger ben na 6 testen haha… ik geloofde het niet dus heb de hele dag tests gedaan… :slight_smile:



Maar ik ben zwanger vandaag naar de dokter geweest en die kon het met de hand niet voelen maar dat was wel logisch want daar zou het nog te klein voor zijn…



Het is ons eerste kindje en zijn dan ook constant alles aan het lezen op het forum… waarschijnlijk ben ik al enige tijd zwanger wegens een te lichte pil het zou zelfs kunnen dat ik al 4 maanden ben want ik heb maar 1 dag een kleine bloeding tussendoor gehad.



Morgen heb ik een echo en horen we meer… ben zo zenuwachtig…!! :slight_smile:

Ik ben 5 2/7 zwanger en ben alleen maar hondsmoe! ben vanmiddag even lekker een uurtje m’n bed ingedoken. hoop dat het in de nachtdienst rustig blijft vannacht. :zzz:

en af en toe staat koffie me tegen. Oh ja, en supervergeetachtig! Loop 4 keer terug naar de supermarkt bijvoorbeeld. irritant. ga alles maar weer opschrijven.



Moet oppassen, we willen wachten met vertellen tegen de kinderen tot na de 1e echo. ( met 7 weken) eerst zeker weten dat het op de goede plek zit. Maar mijn oudste dochter begint me door te krijgen geloof ik. :think: :mrgreen:

wilma héél herkenbaar



hier dus constant moe, val met momenten zo in slaap… heel de dag door licht misselijk en als ik gegeten heb of voor dat ik eet is het erger… ik heb dan ook moeilijkheden met de stoelgang… pijnlijke tepels… Dus voel me ook echt zwanger door de kwaaltjes… anders zou ik het nog niet geloven en de vrijdag hebben we een hartje gezien op de echo dus dat is dan nog fijner om te kunnen gaan genieten…



Ik blijf duimen dat alles goed blijft gaan… voor iedereen



liefs lunastar

Wat de hoofdpijn betreft, dat kan ook door de moeheid komen of gewoon gebrek aan vocht. Voldoende water (of kruidenthee) blijven drinken. Dat heeft mij geholpen.



Enne, gefeliciteerd :dance:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hoi,



Ik drink regelmatig groene thee, of mintthee, dit laatste blijkt goed te zijn tegen hoofdpijn.

Tegen obstipatie zou frambozenthee of brandnetelthee goed zijn, bij natuurwinkel te verkrijgen. Moet alleen kijken of die thee ook geschikt is als je zwanger bent.



Momenteel slik ik El-Mare voor, tijdens en na zwangerschap, met EPA en DHA visolie omega 3, met daarin 400 mcg foliumzuur, en daarbij slik ik ook nog de foliumzuurtabletten apart. Krijg eigenlijk 800mcg binnen. ZOu dat niet teveel zijn?

Ik vraag de gyn. vanmiddag hierna.



De bloedingen zijn nu sinds gisteren gestopt, ik heb wel heel af en toe bij afvegen beetje slijm lichtgeel/witachtig, maar het is heel weinig. Op inlegkruisje niks meer zichtbaar.



Voel me af en toe licht misselijk, soms hoofdpijn, opstoten of boeren, last van mijn borsten zijn iets gevoelig, verder heb ik soms last van buik-maagpijn, maar dat komt denk ik door de obstipatie. Want als ik naar de wc ben geweest, dan gaat het daarna weer goed. Buikpijn weg, en voel ik me eigenlijk redelijk goed.

Soms moe, vooral 's avonds slaat het toe.



Spannend, om 16.00 uur krijg ik de echo vanmiddag, ik ben best wel zenuwachtig. Ben gewoon een beetje bang, gezien mijn eerdere 3 miskramen. Alhoewel ik er meer vertrouwen in heb nu, en ik me wel redelijk zwanger voel. Soms voel ik me ook gewoon heel goed, en denk ik: is dit nu zwanger zijn??? Ik hoop dat alles goed is, en dat er nu wel duidelijk hartactie zichtbaar en te horen is.



Ik laat het snel weten.



Groetjes Wilma32

Hallo!



Sinds kort mag ik me ook tot de gelukkigen rekenen: ik ben zwanger! Al vind ik het nog heel eng aangezien ik in augustus een miskraam gehad heb met 12 weken. Ik ben dus ook blij dat ik volgende week al een echo krijg, al hoop ik dat het nog niet te vroeg is, dat we dus wel het hartje zullen zien kloppen (ik ben dan precies 6 weken). Maar ja, die gyneacologen hebben het vaak zo druk dat je blij mag zijn als je er nog ergens tussen kunt…



Maar even voor Wilma nog: volgens mij is een dubbele dosis foliumzuur te veel. Volgens mij is het beter als je je aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid houdt. Maar ik lees al dat je het nog na gaat vragen, dus ik ben ook wel benieuwd of dat idd klopt.



Overigens, hoofdpijn heb ik ook af en toe. En ik heb ook ergens gelezen dat dat ook een zwangerschapsverschijnsel kan zijn. Dus ik wijd het daar aan. Ik heb het niet zo heel vaak, maar normaal gesproken (als ik dus niet zwanger ben) heb ik eigenlijk nooit hoofdpijn. Verder ben ik heel anders zwanger dan de vorige keer, ik ben nu veel misselijker en mijn tepels zijn heel gevoelig. Vorige keer waren mijn hele borsten een stuk pijnlijker dan nu. Maar toen waren mijn tepels weer niet zo gevoelig als nu.

Maar ik merk het meteen als ik iets te lang niet gegeten heb: dan word ik misselijk. En ook 's avonds als ik moe ben word ik misselijk. Al ben ik gelukkig niet zo misselijk dat ik moet overgeven of zo!



O, ik hoop zo op goed nieuws maandag, dat we ook wat blijer kunnen zijn, dat durven we nu nog niet echt…

@Wilma32 wrote:

Hoi,



Ik drink regelmatig groene thee, of mintthee, dit laatste blijkt goed te zijn tegen hoofdpijn.

Tegen obstipatie zou frambozenthee of brandnetelthee goed zijn, bij natuurwinkel te verkrijgen. Moet alleen kijken of die thee ook geschikt is als je zwanger bent.



Momenteel slik ik El-Mare voor, tijdens en na zwangerschap, met EPA en DHA visolie omega 3, met daarin 400 mcg foliumzuur, en daarbij slik ik ook nog de foliumzuurtabletten apart. Krijg eigenlijk 800mcg binnen. ZOu dat niet teveel zijn?

Ik vraag de gyn. vanmiddag hierna.



De bloedingen zijn nu sinds gisteren gestopt, ik heb wel heel af en toe bij afvegen beetje slijm lichtgeel/witachtig, maar het is heel weinig. Op inlegkruisje niks meer zichtbaar.



Voel me af en toe licht misselijk, soms hoofdpijn, opstoten of boeren, last van mijn borsten zijn iets gevoelig, verder heb ik soms last van buik-maagpijn, maar dat komt denk ik door de obstipatie. Want als ik naar de wc ben geweest, dan gaat het daarna weer goed. Buikpijn weg, en voel ik me eigenlijk redelijk goed.

Soms moe, vooral 's avonds slaat het toe.



Spannend, om 16.00 uur krijg ik de echo vanmiddag, ik ben best wel zenuwachtig. Ben gewoon een beetje bang, gezien mijn eerdere 3 miskramen. Alhoewel ik er meer vertrouwen in heb nu, en ik me wel redelijk zwanger voel. Soms voel ik me ook gewoon heel goed, en denk ik: is dit nu zwanger zijn??? Ik hoop dat alles goed is, en dat er nu wel duidelijk hartactie zichtbaar en te horen is.



Ik laat het snel weten.



Groetjes Wilma32


Hoe was je echo meid?

Ik weet dat je met brandnetelthee iets uit moet kijken omdat het stimuleert tot afvoeren van afvalstoffen en dat niet goed is.

Verder heb ik op een gegeven moment tegen de obstipatie lactulose gehad.

Na een paar weken is je lijf meer gewent aan de hormonen (waardoor je obstipatie krijgt) en kon ik het af met yakult en een glas fruitontbijt met die vezels.

Verder alles volkoren en écht 2,5 liter drinken op een dag.

Ik dronk veel rooibosthee :thumbup:



En ik zou zeker die extra folium weg laten hoor,is echt teveel zo!



En die oprispingen kreeg ik vooral door die visolie…dat was vies :sick:

@Tatjana_Martin wrote:

Hallo allemaal,



Ik ben tatjana 18 jaar en weet sinds gister dat ik zwanger ben na 6 testen haha… ik geloofde het niet dus heb de hele dag tests gedaan… :slight_smile:



Maar ik ben zwanger vandaag naar de dokter geweest en die kon het met de hand niet voelen maar dat was wel logisch want daar zou het nog te klein voor zijn…



Het is ons eerste kindje en zijn dan ook constant alles aan het lezen op het forum… waarschijnlijk ben ik al enige tijd zwanger wegens een te lichte pil het zou zelfs kunnen dat ik al 4 maanden ben want ik heb maar 1 dag een kleine bloeding tussendoor gehad.



Morgen heb ik een echo en horen we meer… ben zo zenuwachtig…!! :slight_smile:




En??

Hoe ver ben je?

4 maanden kan denk ik niet want dan had je HA wel je bm gevoeld hoor!

Ben benieuwd meid hoe je echo was!

Hoi,

Chriz, jij ook gefeliciteerd. Ik hoop dat het hartje kunt horen met 6 weken.

Bedenk wel dat dit nog erg vroeg is. Ik was 6 weken en 1 dag zwanger, en het hartje was nog niet hoorbaar, en je zag het heel minimaal knipperen.

Gisteren ben ik geweest voor de echo, en ik mag zeggen: IK BEN ZWANGER, 7 weken en 3 dagen vandaag.

Op de echo was duidelijk te zien dat er een vruchtje was, het hartje zag je knipperen en was heel duidelijk te horen. Het was gegroeid naar 10 mm, 1 cm groot. Het was eerst 3mm, vorige week 5 mm, en gisteren 10mm.

De gyn. heeft me gefeliciteerd, en heeft meteen gekeken wanneer ik uitgerekend ben, dat is 14 juli 2008. Ik mag bij de juli mama’s.

Mijn man en ik zijn helemaal dolgelukkig hiermee na wat we hebben meegemaakt. Alleen kan ik het nog steeds niet goed bevatte, het dringt niet helemaal tot me door.

We hebben een afdruk van de echo meegekregen. Het is een intacte zwangerschap die volgens schema loopt. We hebben nu op 18 december as. een afspraak staan met een vaste gyneacoloog in het AZM. Ik krijg wel extra controle en begeleiding gezien mijn voorgeschiedenis.

Ik heb het vanmorgen mijn afdelingshoofd verteld: die was helemaal blij voor me, want hij heeft ook die vreselijke tijd meegekregen. Hij heeft me direct gefeliciteerd, en kwam al met informatie omtrent zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof, en dat ik mijn spaarloonregeling moet stopzetten, en met levensloop moet beginnen per januari 2008, omdat dit veel voordeliger is, en hiermee leg je in voor verlof o.i.d. Ik krijg hier in december meer uitleg over.



Verder weet mijn oudste schoonzus en een collegaatje dat ik zwanger ben. De ouders weten het nog niet, die wil ik het met kerst gaan vertellen, en daarna ook de rest van de familie, vrienden, en collega’s.



Ze zeggen dat als er goede hartactie is en zich volgens schema ontwikkelt, dat de kans op een miskraam dan al een stuk lager is dan daarvoor.



Beetje gerustgesteld nu. En nu gaan genieten.



Groetjes Wilma32

Hoi allemaal,



Ik heb El-Mare die ik al een paar maanden gebruik, al voor dat ik zwanger werd, en ik gebruik wat tabletjes van Herbalife en dat is op natuurbasis allemaal, er zit in El-Mare 400 mcg foliumzuur in verwerkt, en de gyn. vond dat wat te weinig foliumzuur, en heeft mij gewoon aangeraden om ook de gewone foliumzuur nog te slikken erbij.

Ik slik dus nu 800 mcg foliumzuur, en de gyn. vind dat ik daar maar mee door moet gaan.



Brandnetelthee mag ik ook gewoon gebruiken, net als de mintthee en de venkelthee. Deze laatste 3 zijn wel van de natuurwinkel.

Salie mag in ieder geval niet als je zwanger bent.



Ik probeer verder gewoon volkoren producten te eten, maar dat deed ik al, meergranenbrood, optimel yoghurt, fruit, probeer thee en voldoende water tussendoor te drinken. En ik drink 's ochtends een shake van Herbalife 250 ml. anderhalf glas ongeveer. Dat is mijn ontbijt, en in die shake zitten gewoon alle vitaminen en mineralen samengesteld die je lichaam nodig heeft. Ik gebruik het alleen 's ochtends, de rest van de dag eet ik gewoon normaal. Dit gaat prima, en de honger is ook gestild na een shake.



Voor mij is het een wonder dat ik uiteindelijk toch zwanger ben geworden op de natuurlijke manier. Alhoewel ik de laatste 4 maanden flink met mijn eigen lichaam en geest bezig ben geweest. Ik ben toen ook weer begonnen met Herbalife producten. Of die hebben meegeholpen weet ik natuurlijk niet, het kan, maar ik weet wel dat het goede en veilige producten zijn.

Een collegaatje van mij heeft een zoontje van anderhalf jaar nu, die ontwikkelt zich als een trein, liep al met 10 maanden helemaal los, is snel met woorden, en is gewoon kersgezond en zelden ziek of huilerig.

Een hele gemakkelijk kindje zegt mijn collegaatje.

Zij gebruikt al jaren Herbalife, en heeft dit tijdens haar zwangerschap en borstvoeding ook gebruikt. Zij heeft ook weinig kwaaltjes in haar zwangerschap gehad.

Zij heeft mij Herbalife echt aangeraden, en wie weet heeft het wel geholpen.



Groetjes Wilma32

Nou, gisteren dus mijn echo gehad. Het was nog maar heel erg kort, maar het hartje klopte!!! De gyn. dacht dat ik ook echt heel precies 6 weken zwanger was (wat volgens mijn eigen berekeningen ook zo is). Ik ben nu wel iets geruster, al durf ik nog steeds niet heel blij te zijn, aangezien ik goed besef dat er nog van alles mis kan gaan. Maar ik ben toch erg blij met die echo van gisteren!!!

Om het hartje te horen was het nog te vroeg, maar ik heb het zien flitsen, was ERG leuk!



Hoe gaat het inmiddels met iedereen nu?