Zwangerschapsverschijnselen en kwaaltjes

Hoi allemaal,



Ik ben nu 8 weken en 1 dag zwanger.

De echo was prima en het hartje was vorige week met 7 weken en 2 dagen duidelijk te horen en te zien. Het zat op schema.

Het was 1 cm groot.



Extra foliumzuur: heb ik gevraagd bij mijn gyn. heb de bijlsuiters meegenomen van de vitaminen die ik inneem, maar de gyn. vindt dat er in de El Mare wat te weinig foliumzuur zit, 400 mcg is niet zoveel, zei hij.

Hij heeft me aangeraden om er toch extra foliumzuur erbij te slikken.

De El Mare is een goed product volgens de gyn. Er zit ook extra vitamine D in, omega 3 visolie en foliumzuur.

Ik mag met allebei doorgaan.



Kruiden en vezeltabletten heb ik nu besteld bij Herbalife, dat zou geen kwaad kunnen, maar is wel beter voor de stoelgang, en dat kan ik wel gebruiken nu. Het is allemaal op natuurbasis, niks van chemische troep erin. Dat maakt Herbalife zo uniek.

De gyn. heeft er geen probleem mee dat ik die producten gebruik, uiteraard moet je wel weten wat je wel en niet mag gebruiken van die producten. Waar te veel vitamine A in zit moet je niet doen.



Ik heb een voorbeeld van mijn collegaatje met Herbalife, als ik zie hoe zij door haar zwangerschap heen is gefietst met weinig kwaaltjes. Haar zoontje heeft gewoon voorsprong op zijn leeftijdsgenoten, het zegt wel iets over de ontwikkeling van het kindje. Dat vind ik belangrijk, en ik ben al langer bekend met Herbalife, maar heb dit ook een hele tijd niet meer gebruikt. Je kunt met Herabalife afvallen, maar ook bijkomen of wat meer energie krijgen. Ik gebruik 1 herbalifeshake s’ochtends, en de rest van de dag eet ik gewoon mijn volkoren brood, yoghurt, thee en water.

Warm eten 's avonds. En 2 of 3 stuks fruit tussendoor.



Mijn kwalen zijn: obstipatie en 's avonds eerder moe, wat minder energie en wat vaker plassen en soms wat buikpijn. Voor de rest gaat het goed en heb ik tot nu toe weinig last van misselijkheid en zo. Dat gaat heel goed eigenlijk.

Wel heb ik minder zin in koffie. Ik beperk koffie ook echt tot max. 3 kopjes per dag. De rest drink ik thee cafeinevrij, water, fruitsap met vezels of optimel en melk.



Wat betreft de kruidenthee: brandnetelthee zorgt ook dat je darmen wat op gang komen, venkel is verzachtend als ik last van mijn buik heb. Mintthee helpt tegen hoofdpijn.

Maar ik heb inmiddels ook begrepen dat voldoende water drinken ook helpt tegen hoofdpijn. Vaak is het een teken dat je te weinig drinkt.

Dus nu let ik er meer op, en heb naast mijn kopje thee 's ochtends er ook een beker water bij staan.

Bepaalde kruidenthee mag je wel hebben als je zwanger bent, maar uiteraard ook met mate. Ik gebruik het misschien 2 of 3 keer per dag, de rest drink ik ook gewoon groene thee of rooibosthee. 's middags drink ik alleen nog water.



Ik moet 18 december as. weer naar de gyn., dan ben ik 10 weken en

1 dag. Er wordt dan ook besproken hoe we verder gaan met controles, en prenatale onderzoeken ivm. afwijkingen. Dat willen wij wel graag weten.



Gisteravond hebben we mijn schoonmoeder ingelicht dat ik zwanger was, en die had dat al 2 weken geleden in de gaten, maar die heeft ons maar gelaten. Gisteravond hadden we een cadeautje voor haar meegenomen, daar zat een beker in met “voor de liefste oma”. Ze moest lachen, ik dacht het al, zei ze. Ze feliciteerde mij en mijn mannetje.

Nu nog as. woensdag mijn ouders…daar hebben we ook zo’n bekers voor gekocht. Ook trouwens al voor de Meter. Peettante weten we al, peetoom zijn we nog aan het denken.



Afgelopen zaterdag zijn we met de trein in Utrecht en Eindhoven geweest, en hebben we een paar babywinkels aangedaan.

Beetje oriënteren wat alles kost en wat er te krijgen is.

Natuurlijk heb ik iets gekocht, kon het toch niet laten: voor mij en mijn man een boek “zwanger” bij Prenatal, verder heb ik een wit mutje gekocht, en tutlappopje, 2 witte rompertjes 50-56, en 2 slabbetjes.

En een rammelspeeltje. Ik moest iets kopen.



Nu ik het hartje heb gehoord, en weet dat ik naar het gewone spreekuur ga voor zwangeren, met wat meer controles, ben ik positief over mijn zwangerschap. Ik moet natuurlijk nog 4 weken voor de magische grens van 12 weken. Maar ik heb er een goed gevoel bij dat het goed gaat deze keer, en ik heb er ook vertrouwen in nu.



Groetjes Wilma32

Fijn Wilma, dat je er een goed gevoel over hebt! Ik hoop echt voor je dat het ook goed blijft gaan inderdaad!



Ikzelf ben er nog niet gerust op, maar ja, het is ook nog heel erg pril allemaal. Aan zwangerschapsverschijnselen geen gebrek hier: ze zijn in volle mate aanwezig! Dat is van een kant wel vervelend, maar ook wel geruststellend. Ik ben er wel heel erg mee bezig of de symptomen niet minder worden of zo, omdat dat een teken is dat het mis kan zijn. De vorige keer dacht ik dat dat gewoon kwam doordat de 12 weken bijna voorbij waren… Niet dus, het werd een miskraam. Dus ik vrees dat ik pas na die 12 weken wat geruster kan worden.



Mijn man kwam gisteren thuis: “Dag moeder van mijn nog ongeboren kind”. Erg lief, maar ik reageer dan dus meteen van “nou, laten we eerst maar eens afwachten of de zwangerschap goed gaat…”. Erg vervelend eigenlijk, maar ik kan er niks aan doen. Ik heb ook nog niet eens echt zin om het aan iedereen te vertellen. Ik merk wel dat mijn man dat wel steeds meer begint te krijgen, maar ik zit nog in een zelfbeschermingsfase of zo denk ik… :?

Hoi Chriz,



Jammer dat je nog niet echt kunt genieten van je zwangerschap.

Maar ik kan je heel goed begrijpen hoor! Ik hoop dat je die 12 weken snel voorbij zult zijn.



Ook ik zeg, als de 12 weken voorbij zijn, dan zal ik zelf ook meer rust hebben dan nu. Maar zoals het nu gaat, gaat de zwangerschap goed.

Ik voel me vrij goed, maar ik voel ook dat ik zwanger ben. Ik merk dat mijn lichaam veranderd. Borsten blijven gevoelig, blauwe aders worden steeds duidelijker. Verder moet ik vaker plassen, ik moet op tijd eten, anders krijg ik een misselijk gevoel, maar als ik om de 1,5 uur iets kleins eet, dan gaat het goed. Verder heb ik alleen nog last van obstipatie, beetje vervelend soms. Ik probeer meer vezels binnen te krijgen.

Verder ben ik 's avonds eerder moe. Ik heb nu sinds 2 weken geen bloedverlies meer, ook geen bruinverlies. Het waren wel hele lichte bloedingen. Dat is na de capsule verdwenen. De week na de lichte bloedingen, toen ik 7 weken en 2 dagen zwanger was, is er met de echo gezien dat het goed gaat. Hartje gehoor en gezien, echo meegekregen, de gyn. feliciteerde ons, en ben doorverwezen naar een vaste gyn. nu, bij het zwangerenspreekuur. Het was 1 cm groot.

Het verliep volgens schema, zei de gyn, en het zag er normaal en gezond uit zoals een zwangerschap hoort te zijn.



Zo ver als nu ben ik nog nooit gekomen, want mijn mk’s vonden alle drie plaats in de 5e week. Dat ben ik nu ruim 3 weken overheen, en met die mk’s hebben ze ook nooit een vruchtje gezien in de baarmoeder. Wel in de eileider.



Ik ben nu positief ingesteld sinds ik het hartje heb gezien en gehoord. Dat geeft mij een geruster gevoel, en mijn gevoel en lichaam zegt dat het nu goed gaat. ( Hoop het uiteraard )

Maar ik ben blij als straks Nieuwjaar voorbij is, dan ben ik die magische grens van 12 weken voorbij.



18 december as. met 10 weken en 1 dag moet ik weer op controle bij de gyn., dan krijg ik weer een echo om te kijken of alles zich goed ontwikkelt zoals het hoort. Er worden hier ook nog verdere afspraken gemaakt over vanalles en nog wat.



Uiteraard ben ik blij als ik 18 dec. weer kan gaan voor de echo. Want ik merk wel dat ik die controle voor mezelf ook nodig heb. Het duurt nog bijna 2 weken. Tuurlijk is dit elke keer weer spannend.



Groetjes Wilma33

Gefeliciteerd met je verjaardag Wilma! Extra leuke dag nu je zwanger bent!



Het is wel fijn dat je nu superveel controles hebt, want het wachten duurt wel erg lang. Zelfs die 2 weken voor jou zullen wel lang duren… Maar ik kan me voorstellen dat je wat geruster bent nu je royaal over die 5 weken heen bent.



Ik hoop ook dat ik over niet al te lange tijd wat blijer durf te zijn. Een vriendin aan wie ik het gisteren stiekem toch al verteld heb (we willen het nu vertellen aan onze familie, maar pas rond kerst aan de rest van de wereld) mailde me vandaag dat ze het zo geweldig vindt, maar ik had helemaal nog geen zin om dat mailtje te lezen. Alleen omdat het alleen maar daar over ging. Ik begin het onderhand jammer te vinden dat ik er nog niet zo blij mee durf te zijn. En spulletjes kopen, zoals jij op dat andere topic schreef, durf ik nog helemaal niet… Diezelfde vriendin (die ik het gisteren verteld heb) was vorig jaar zwanger en die durfde ook alles pas heel laat te doen. Ik weet nog dat ik dat toen zo raar vond: is toch nergens voor nodig? En nu durf ik zelf nog niet eens te jubelen…



Maar ik denk dat mijn werk er ook wat mee te maken heeft, ik ben op zoek naar 'n andere baan, of iets voor erbij of zo. Maar zolang ik nog geen uitzicht heb op een nieuwe baan durf ik sowieso niet veel… Lastig allemaal!



Groetjes (en een fijne verjaardag Wilma)!

Chriz

Hoi Chriz,



Ik hoop dat je snel een nieuwe baan vindt, en dat je over een paar weekjes wel volop kunt genieten van je zwangerschap.



Ik ga vanavond een zwangerschapsdagboek kopen, ik heb al vanalles op papier gezet. Zeker bij het 1e kindje is dit gewoon iets om nooit te vergeten.



Gisteravond hebben we het vertelt aan mijn ouders. We hadden ze allebei een cadeautje gegeven. Elk een beker met de tekst “voor de liefst oma, en voor de liefste opa”. Daarbij heb ik mijn vader ook gevraagd of hij eventueel ook peetoom wilt zijn. Dat wilde hij wel graag doen.



We hebben nu een peettante en peetoom.



Verder moet ik mijn oma nog het nieuws vertellen, maar ik vertel het as. zaterdag als ik mijn verjaardag hou, dan weet de rest het ook.



Natuurlijk weet ik ook wel dat het nog mis kan gaan, die kans is er altijd.

Maar ik heb het idee dat die kans nu nog maar heel klein is.

Dat hartje heeft me op hol gebracht, en daar was ik van tevoren heel nerveus over. Stel dat het hartje niet klopt… maar het klopte netjes zoals het hoorde, en het groeide zoals het hoort.



Daarna had ik meteen meer vertrouwen in deze zwangerschap, terwijl ik 3 maanden geleden nog alle vertrouwen in mijn lichaam kwijt was.



Maar dit heeft met positief ingesteld, en ik ga verder op positief niveau.

Ik geniet ervan, maar ik ben blij als ik 18 dec. as. de echo krijg en zie dat alles goed is. Als Nieuwjaar voorbij is, ben ik over de magische grens van 12 weken heen. Ben blij als dat echt voorbij is.

Dit blijft toch op de achtergrond meespelen, maar ik laat mijn pret niet bederven deze keer.



Groetjes Wilma33