Vandaag heb ik besloten dat ik 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof ga. Ik wilde eerst heel stoer 4 weken van te voren doen omdat ik maar 2 dagen werk maar dacht bij mezelf, ik vind het toch wel prettig dan me rustig te kunnen voorbereiden op de bevalling en kraamtijd. En ik kan mezelf zo voorstellen dat ik toch wel wat prikkelbaar ben en moe ben tegen die tijd.
Alleen wat ik me nu dan afvraag, zijn die 10 weken die na de bevalling komen (oké tenzij eerder bevallen) voldoende zijn om weer op gang te komen?
Het is ons eerste kindje en ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Had jij genoeg aan die 10 weken of had je er toch liever nog een paar weken vakantie achteraan geplakt?
Ik ga waarschijnlijk pas weer in het najaar op vakantie dus werk daarna wel weer enige tijd door.
Graag hoor ik de ervaringen van anderen!
Alvast bedankt! :-*
ik was na 10 weken weer blij dat ik mocht werken… maar had een heeeeeel makkelijk kindje.
Nou stop ik wel 4 weken van te voren, wil ik graa 12 weken na hebben ivm de oudste oa.
hier was de 10 weken te kort, maar dit kwam ook doordat ik de eerste 4 weken ook echt niet op en top te been was, had veel ontstekingen,.
Ik vond tien weken te weinig. Niet omdat Jinthe zo lastig is (integendeel), maar ik vond het gewoon te kort. Deels misschien wel omdat de eerste twee/drie weken het herstel bij mij een beetje op zich liet wachten. Ik ben weer gaan werken toen zij ruim drie maanden was en zelfs dat vond (en vind) ik eigenlijk te snel…ik had langer alle dagen van de week van haar willen kunnen genieten en meer tijd gehad willen hebben om alles op de rit te krijgen ed (dat lukte nu ook wel, maar als je vrij bent, heb je er toch meer tijd en ook meer energie voor).
Maar ik zou een volgende keer ook 6 weken van te voren met verlof willen (dit keer 5 weken van te voren gedaan, maar ben iets van anderhalve maand daar voor al minder gaan werken door iedere week een halve dag vrij te nemen - ik werkte 3,5 dagen).
ik ben bij Lys 4 wkn van te voren gestopt, ging best, zitten werk en 3 halve en 2 hele dagen, de laatste 2 weken had ik wel de 2 middagen vrij genomen.
Maar ik wist van te voren al dat ik weinig zou vinden, ik wilde kunnen genieten van mijn kindje, ik had al gehoord, dat de eerste 3 maanden gewoon zwaar zijn en dan gelijk weer werken? nee, dat wilde ik niet.
Dus ik had 4 weken vakantie genomen erna, ik was in november bevallen en dat jaar gewoon noet teveel vakantie genomen en erna nog eens 6 weken ouderschapsverlof.
Mijn dochtertje was 5 maanden toen ik weer ging werken, ik vond het geweldig! Helaas was het doorslapen toen ook tijdelijk over :mrgreen: Denk dat zij ook aan de nieuwe situatie moest wennen
Deze keer wil ik ook weer een verlengd verlof, maar ik stop wel 6 weken van te voren omdat ik graag nog wat tijd aan haar alleen besteed voordat de baby er is.
Ik zal binnenkort eens aan mijn “plan” gaan werken, zodat ik dit kan gaan overleggen met mijn baas.
Ow en voor het ouderschapsverlof had ik destijds gespaard met ehmmm hoe heet dat? levensplan ofzo? dat doe ik nu weer. Anders valt 6 weken je volledig salaris weg en dat wilde ik ook weer niet :oops:
ik vind het te kort.
Y,uri sliep pas met 3,5 jaar door maar T.ygo al eerder.
Desondanks duurt het ongeveer 2-3 maanden voordat je misschien nog maar 1 of geen nachtvoeding meer hebt…
Ik vind 10 wkn dus te kort om bij te komen. Tuurlijk als de bevalling over een leien dakje is gegaan, jezelf weinig schade hebt opgelopen, en een super makkelijk kind hebt dan is 10 wkn prima. Maar ik heb zelf het idee dat deze situaties minder vaak voorkomen dan de rest :roll:
Wat mij betreft zou 14 weken na de bevalling ideaal zijn…
Deze keer heb ik nog 6 weken vakantie opgenomen :dance: dus ga pas werken als hij 4,5 mnd is. Dat is top maar het werken kriebelt nu al wel :oops:
@Smurf78 wrote:
Dat is top maar het werken kriebelt nu al wel :oops:
Maar wel beter als wanneer je er eigenlijk nog niet aan toe zou zijn…
ik weet nog dat mijn mama’s toen al veel aan het werk waren en ik nog heerlijk thuis zat, te genieten van mijn dochter, ik vond dat toch wel heel veel voordelen hebben, zeker gezien ze tot een maand of 4 best veel huilde en daarna minder, dus ik heb nog een maand het echt helemaal leuk gehad met haar :inlove: (daarvoor ook, maar anders)
makkelijke bevalling en herstel had ik ook niet, maar toch was ik het wel zat na 10 weken.
Mischa sliep na 6 weken ong. door. overdag sliep hij of dronk hij (15 minuten ofzo maar) en mijn vriend was ook nog 3 weken thuis geweest om te helpen met alles. Misschien dat dat ook veel scheelt…
Maar elke situatie is uiteraad anders, dus voor het zelfde geld vind ik het deze keer wel veelste kort.
niet alleen de situatie ook de persoon, jij bent veel ehmm hoe zeg ik dat, “mans” als dat ik ben Marijke, althans, zo ervaar ik dat
ik moet altijd heel erg aan nieuwe situaties wennen en ik kon mezelf er de tijd voor geven.
Ik denk dat je heel erg naar je eigen gevoel moet luisteren Meggie.
Ow, ik kreeg trouwens 2 weken voor ik weer ging werken toch ook wel weer heel erg krebels hoor, ik voelde me zo opgesloten en wilde ook echt weer :lol:
ik dacht dat de kamer besloten had om het verlof te verlengen in 2010?
dat is dus blijkbaar nog niet door?
juist omdat 10 weken te kort zou zijn om weer te gaan werken.
Hier heeft hub 2 maanden! vrij kunnen nemen vanaf 1 maart (6 maart uitgerekend), achter mijn verlof plakken ze nog mijn vakantiedagen en dat zijn tegen die tijd zo’n 6 weken nog, aangezien ik in de ziektewet nu zit moet ik 6 weken van te voren met verlof, heb dus nog 16 weken erna.
Dat hub er de eerste maanden is gaat al flink schelen natuurlijk!!! En genieten!!!
Nou Lenn was geloof ik 5 maanden oud toen ik weer ging werken en dat vond ik héérlijk! Ik heb echt genoten van hem, en toen de 10 eerste fficiele weken voorbij waren moest ik er ook echt niet aan denken om alweer aal het werk te gaan … Deze keer zal ik iets eerder aan het werk moeten/gaan, maar ik blijf langer thuis dan die schamele 10 weekjes!
Ik was snel genoeg hersteld na de bevalling en was ook weer blij dat ik mocht gaan werken!
Lekker weer regelmaat, weer even mijn dingetje, even iets anders dan mama zijn.
Ondanks ik ook echt genoot van Levi in de eerste babyperiode, toch was ik blij weer naar het werk te kunnen.
Thuis komen vond ik nog heerlijker! Dat maakte het weer speciaal, als zo’n klein hummeltje op je wacht :inlove:
Anders zou je misschien ouderschapsverlof kunnen opnemen? Ik ben uiteindelijk 6 wkn van tevoren met verlof gegaan omdat het niet meer ging met mn werk. Na mn zw. verlof ga ik direct met ouderschapsverlof en ben ik tot eind juni met verlof!
Ik ben na 16 weken wer begonnen. Na 12 weken was ik er echt nog niet aan toe, na 16 weken wel. Ik heb een maand onbetaald verlof genomen.
Ik ben na 13 weken weer begonnen… Ik had nog wat vakantie erachteraan genomen. Heerlijk om thuis te zijn maar was ook wel weer aan werken toe, even wat anders! Het hangt natuurlijk ook af van je slapeloze nachten, Noëlle sliep heel goed.Dan kan je goed uitrusten van alles.
@jet1981 wrote:
Ik ben na 13 weken weer begonnen… Ik had nog wat vakantie erachteraan genomen. Heerlijk om thuis te zijn maar was ook wel weer aan werken toe, even wat anders! Het hangt natuurlijk ook af van je slapeloze nachten, Noëlle sliep heel goed.Dan kan je goed uitrusten van alles.
Dat klopt, Levi sliep ook al snel door dus ik was gewoon lekker “fit” en er echt klaar voor!
Ik begreep dat ze nu bezig zijn het verlof na de bevalling met 2 weken te verlengen. Dat lijkt mij precies ideaal.
Ik ben 6 weken van tevoren gestopt, en heb erna een week of 16 gehad, dat vond ik echt veel te lang, ik was het heel erg zat thuis. Maar toen Jurian 10 weken had ik nog niet willen beginnen. Wel voor mezelf, maar ik vond hem nog zo ontztetend klein om al weg te brengen. 12 weken lijken me ideaal.
Ik had volgens de gynaecoloog wel een zware bevalling, ik vond het zelf wel meevallen. Maar na 10 weken was ik toch echt wel weer helemaal opgeknapt lichamelijk.
bij de oudste zou ik ook tot 4 week vantevoren, maar door rugklachten deels in de ziektewet en toen moest ik dus wel 6 week.
Na 10 week had ik echt niet aan het werk gewild en gekund… ben ontzettend beroerd geweest tijdens en na de geboorte en na een week of 10 begon ik me eindelijk weer een beetje mens te voelen en echt genieten. Hij sliep toen overigens al wel door, dus de tijd erna kon ik echt goed bijkomen.
Heb na mijn verlof volledig ouderschapsverlof opgenomen en ik was uitgerekend in de zomer, dus had ook bijna al mijn vakantie van dat jaar nog… en ben pas weer aan het werk gegaan toen de kleine een halfjaar was.
En eigenlijk… was ik er zelfs toen nog niet aan toe :oops:
Bij de 1e 4 weken van te voren gestopt, ik had toen nog wel door willen werken. Werkte fulltime en vond het verschrikkelijk om thuis te zitten. Na 14 weken weer gaan werken en was ik toen echt aan toe (ondanks de zware bevalling en uiteindelijk ks). Zoonlief huilde 16 uur op een dag, op het werk had ik rust.
Bij de 2e 10 weken van te voren gestopt ivm bekkenklachten en ik ben nu nog thuis tot minstens april (ouderschapsverlof). Zoontje is nu 4,5 maand en ik geniet volop. Had hem met 10 weken echt nog niet achter kunnen laten (gaan over 2 weken naar Euro-Disney zonder hem en heb hier nu al slapeloze nachten van) By the way dit was een superbevalling (2,5 uur) en was ik snel hersteld.
Bij de 1e was ik echt noch een workaholic en wilde ik carriere maken. Maar het moederschap heeft mij veranderd en nu geniet ik volop thuis. Wat ik wil zeggen is dat je nu lastig kan aangeven hoe je voelt als de baby geboren is.
Je zou nu wel aan kunnen geven dat je 4 weken van te voren verlof wilt. Je kan dan namelijk wel tzt besluiten om toch bij 6 weken te stoppen. Maar als je nu aangeeft 6 weken en je voelt je dan nog goed dan mag je niet langer doorwerken.
Succes met je beslissing!
Groetjes