zwangerschapsdementie duurt nog járen, wie overtreft mij?

Oké, ik wist dat ik weleens iets vergat, maar dit?



Word vanochtend gebeld door kinderziekenhuis om datum af te spreken voor navelbreukoperatie Mirthe. Krijg een datum te horen over week of vier en zeg ‘prima’, maak nog afspraak kinderarts voor week ervoor, en hang op.

Mail mijn man dat ik gebeld heb en wat ik heb afgesproken.

Belt hij me uurtje later op, met de woorden “Prima hoor, maar die dag vliegen we 's ochtends voor ons weekendje Londen…”



:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:



Weet je hoe lang ik me al verheug op dat weekendje met z’n tweeën? :inlove:

Hoe kan ik dat nou vergeten als ik met zo’n vrouw aan de telefoon hang? :shock:

Ik heb maar één verklaring: die hersencellen van tijdens die zwangerschap…die komen noooooooooooooooooooit meer terug! :mrgreen:



Wie heeft bewijzen om mijn stelling te ondersteunen? :wink:



heb overigens inmiddels de afspraak week later kunnen zetten

haha …heeeeel herkenbaar hoor…



Alleen dacht ik dat het bij mij zw.schaps dementie was… ik vergat echt heeeel veel…

Bracht de oudste met de fiets naar school en ging lopend terug,zag dan die middag mijn fiets bij school staan en nog geen belletje rinkelen he…tot ik mijn fietssleutel in mijn jaszak voel zitten…pfffffffffff

Of ik parkeer mijn auto bij de winkel,en na 5 minuten weet ik niet meer waar op die grote parkeerplaats mijn auto staat…



Later bleek dat ik vitamine b 12 tekort had…en daardoor ook erg vergeetachtig en geen concentratie meer had…nu door spuiten alles weer op orde gelukkig…dus hier was t geen zw.schaps dementie…haha…

Hier hetzelfde verhaal als Nomi, ik vergat ook alles zelfs in een gesprek wist ik zomaar in een keer niet meer waar ik het over had en dat was heel erg vaak.



Ook ik heb een vit b 12 tekort en sinds ik de prikken krijg gaat het een stuk beter met me qua vergeetachtigheid.



Ik kan me trouwens nog herrinneren dat Ruud vorig jaar een topic aan had gemaakt dat over zwangerschapsdementie enz ging dat het onderzocht was en dat het helemaal niet klopte ofzoiets?

Al denk ik wel dat er zwangerschapsdementie bestaat :wink: uh eigenlijk weet ik dat ook wel zeker…

O ja ik herken het hoor!



Ben nu weer zwanger maar voor deze zwangerschap had ik er al weer last van.



Ik ging naar de supermarkt en loop daar met mijn mandje.

“Ik moet niet de melk vergeten” schiet het door mijn hoofd.

Dus hop naar de melk en doe een pak in mijn mandje. Toen de andere dingetjes gapakt. Bedenk ik mij ineens: “Ik moet nog melk!”

Dus hop weer naar de melk en weer een pak in mijn mandje.

Sta ik bij de kassa, zie ik dat ik 2x melk heb :wall:

Er moet er 1 terug want die bederft anders. Zoveel melk drinken we ook niet thuis.

Dus ik zet vervolgens BEIDE pakken melk, terug in de schappen. Vervolgens reken ik af en ga naar huis.

Eenmaal thuis zie ik dat ik dus helemaal geen melk meer heb gekocht. :doh: :doh: :doh: :doh:

@Matsjo wrote:

O ja ik herken het hoor!



Ben nu weer zwanger maar voor deze zwangerschap had ik er al weer last van.



Ik ging naar de supermarkt en loop daar met mijn mandje.

“Ik moet niet de melk vergeten” schiet het door mijn hoofd.

Dus hop naar de melk en doe een pak in mijn mandje. Toen de andere dingetjes gapakt. Bedenk ik mij ineens: “Ik moet nog melk!”

Dus hop weer naar de melk en weer een pak in mijn mandje.

Sta ik bij de kassa, zie ik dat ik 2x melk heb :wall:

Er moet er 1 terug want die bederft anders. Zoveel melk drinken we ook niet thuis.

Dus ik zet vervolgens BEIDE pakken melk, terug in de schappen. Vervolgens reken ik af en ga naar huis.

Eenmaal thuis zie ik dat ik dus helemaal geen melk meer heb gekocht. :doh: :doh: :doh: :doh:




Hahaha dat is wel heel erg!



Hier ook zo vergeetachtig… :think:

van de parkeerplaats wegrijden met de auto en dan in de achteruitspiegel zien dat je kinderwagen (zonder kind want die zat keurig in haar stoeltje in de auto) nog op de parkeerplaats staat :oops:

hihi wat een herkenning

nog één van mij waaraan voorgaande me doet denken: auto starten en dan van achteruit de auto horen ‘mama, ik zit nog niet vast en de deur is nog open’ (zusje wel vastgezet, grote broer zelf ingestapt…oeps vergeten!)

hier ook hoor… zelfs na 8 jaar :mrgreen:



maar idd vit. b12 helpt super goed :thumbup:

heb vorige week een spuit laten zetten

pfff, hier nog een :mrgreen:

Pas geleden de nieuwste Harry Potter gekeken en jezelf halverwege de film afvragen hoe dat irritante tovenaarsleerlingetje ook alweer heet :?



Harry Potter dus, duhuh :mrgreen:

Oooooooooooohhhhhhhhhhh meiden,



Er is hier een toppic over: iets over azijn in de koelkast.

Hilarisch gewoon, ik heb dubbel gelegen om al die verhalen door vergeetachtigheid.



Nog meer nog meer…jullie maken mijn dag weer goed!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Liefs,

Moon

en weet je, lieve jonge mama’s…







als je dan bijna oma wordt hé zoals ik …





dan wordt het weer zooooooooooooo erg als tijdens je eigen zwangerschap !!! Of met andere woorden: het gaat ooit over, maar komt terug !!! :wink: :oops: :mrgreen: :lol:



liefs

Gerda

Ik krijg al jaren een B12 prik, maar mijn zwangerschapsdementie is blijvend vrees ik.



Vandaag:



-sleutelbos lag in de fruitla in de koelkast (met boodschappen uitpakken iets te ijverig opgeruimd) … en voordat ik daar achter kwam :roll:



-twee keer naar boven gelopen om de was te halen. De eerste keer ben ik naar boven en weer naar beneden gelopen (met lege handen) om me vervolgens af te vragen waarom ik dat aan het doen was … juist om de was op te halen :wall:



-de afwasmachine “aangezet”. Ja dan moet je wel het knopje indrukken …



-twee keer vergeten om de deur op slot te doen toen ik weg ging … ik ga maar niet vertellen waar ik woon :shifty:



-en toen ik met de kinderwagen op pad ging naar de winkel … lag er een verjaardagskaart in. Ships … die had ik vrijdag op de bus willen doen :wall:

Hier werd het aan zwangerschapsdementie geweten, maar toch ook hier een B12 tekort, dus ook hier aan de prikken.



Maar het gebeurde hier maar zo dat:


  • ik gewoon niet meer wist hoe de magnetron werkte en ik dus manlief riep dattie de magnetron moest komen maken en die me dus vierkant uitlachtte omdat er natuurlijk niks mis mee was :roll:
  • ik vergat de broekzakken leeg te maken en hier dus al een pager en paspoort zijn meegewassen en ook geld wordt hier regelmatig witgewassen
  • er is al zout in de koffie gegaan in plaats van suiker
  • en er zijn nog veel meer dingen, maar die ben ik vergeten :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Woorden hebben met Hub en uit eindelijk niet meer weten wat je nou tegen hem gezegt hebt en waar de ruzie nou over begon :roll: :wall: :wall: Hier pakt die me regelmatig op :lol: :silenced:

Naar de winkel gaan met vriend, en hem de sleutel geven voor de bonus kaart, hij die even nog wat moet doen, en ik die naar huis gaat, zonder sleutels… :doh:



Naar de dokter gaan, omdat je een afspraak hebt, maar dan wel de volgende dag pas…



Alles opruimen, en dan vervolgens de dignen die je zo netjes had opgeborgen kwijt zijn, zodat het weer overhoop gehaald moet worden.



Wasmachine aanzetten, en gewoon straal vergeten dat hij al is gedraaid, en vervolgens nog is draaien.



Telefoon gaat, en dan met de afstandbediening aan willen nemen :oops:



De rest, want er is meer, ben ik vergeten!

ik sta regelmaaaaaatig in de keuken me af te vragen wat ik nou ging doen…



suikerpot bij willen vullen en gewoon je hele koffiekopje vol met suiker mikken



koffie zetten met de oude pad nog in het apparaat



iemand bellen, een verhaal vertellen en plotsklaps niet meer weten wat je nou eigenlijk aan het vertellen was…



ow ik kan nog uuuuren doorgaan zo… Ik heb niet voor niks twee agenda’s!!

  • Tot twee keer aan toe de verkeerde fiets optuigen met boodschappentassen, kinderen en buggy, tot grote woede van de echte eigenaar die tot twee keer toe net aan kwam lopen toen ik alles op en aan de fiets had hangen.


  • in de veronderstelling dat je bij je eigen man in de auto stapt, in de verkeerde auto stappen, meteen beginnen te kletsen en je dan afvragen wat die vreemde vent in jouw auto moet.


  • bij de dokter komen omdat je het idee hebt dat je incontinent wordt, want elke morgen is je bed zo nat… en dan later thuis tot de ontdekking komen dat je waterbed lek is


  • babyshampoo in de koelkast en kipfilet in de droger (gelukkig kwam ik daar op tijd achter)


  • Als variant: rol leverworst in de vaatwasser en broodmes in de koelkast


  • naar de wc gaan, je afvragen waarom het zo nat wordt, en tot de ontdekking komen dat je zit te plassen met het brildeksel gewoon dicht

hier ook echt zwangerschapsdementie :oops:



loop gisteravond door de supermarkt en bedenk dat ik erge trek heb in kipcordonbleu’s. loop naar het rek en doe ze in mijn mandje.

vervolgens loop ik door naar de diepvriesafdeling en denk: ooo lekker zalm in bladerdeeg, daar heb ik trek in, en die verdwijnen ook in mijn mandje.



vervolgens kom ik er thuis achter dat ik EN de kip EN de zalm heb uitgekozen om die avond te eten :oops: heb de kip maar in de vriezer gedaan…

Ik zoek nog steeds naar de vaatwastabletten in de koelkast :wall: