Zwangere man leeft toe naar de bevalling.

@Bietje wrote:

@Mama_jeanet wrote:
Bietje je hebt het over travestieten maar weet je wel dat dat wat anders is dan een transeksueel?

Ja, het begint met travestiet zijn zeker en gaat bij sommigen over in transeksueelheid (ik ken het verschil ja :wink: ).

Dit is de zin waar ik op heb zitten te wachten.

Jij weet echt niet wat het verschil is he? Je weet gewoon niet hoe het allemaal zit. …

Jammer, je kletst over respect en dat we elkaars mening moeten appreciëren maar je hebt gewoon totaal geen idee waar je het over hebt…

Ik wil best respect hebben voor ieders mening, zelfs als hij niet strookt met de mijne, maar zoals jij je hier hebt geprofileerd is gewoon echt om te lachen.

Edit Ruud irrelevante opmerking verwijderd.

Ik hoop dat hij/zij een gezonde baby ter wereld brengt. Maar persoonlijk vind ik die foto ook geen gezicht…

Linda

@Linda25 wrote:

Ik hoop dat hij/zij een gezonde baby ter wereld brengt. Maar persoonlijk vind ik die foto ook geen gezicht…

Linda

Ja hopelijk is dat kind gezond, zal ook niet makkelijk zijn voor dat kind om later te horen moeten krijgen dat zijn “papa” een mama is… :think:

Dat is denk ik maar net hoe de ouders er mee omgaan.

Kinderen zijn wat dat betrefd heel flexibel.

De kinderen hebben nog een ‘meevaller’ dat van-vrouw-naar-man transseksuelen een stuk meer geaccepteerd zijn dan van-man-naar-vrouw. Zoals hier al werd genoemd: je kan aan deze mannen amper zien dat ze vroeger geboren zijn als vrouw. Bij een hoop vrouwen kun je wel degelijk zien dat ze vroeger man waren, dat maakt het allemaal een stuk lastiger (+ dat het sowieso meer geaccepteerd is om als meisje stoer te zijn dan om als jongen tuttig te zijn).

Ik heb bij die film die ik maakte een man geinterviewd die dus als vrouw geboren was, maar daarnaast ook bij bijeenkomsten gezeten waar voornamelijk de andersom transseksuelen zaten. De verhalen van die laatste groep waren vaak veel schrijnender dan die van mijn hoofdpersoon.

Als je dat traject in gaat, kom je in een 2 year real life fase terecht; daarin is je lichaam nog van je oude geslacht, maar moet je wel al leven en kleden als iemand van het gewenste geslacht. M.n. bij de transseksuelen die geboren zijn als man is dát dus een fase die vreselijk zwaar is door en voor de omgeving. Want dan loopt je vader opeens in een jurk, met oogschaduw op. Dat is echt vreselijk zwaar, veel kinderen willen dan ook niks met hun ouder te maken hebben.

Ik denk dat de kinderen van deze mannen het iets gemakkelijker zullen hebben omdat de ouders al door die fase heen zijn, en omdat het voor de buitenwereld niet echt zichtbaar is. Ze zullen niet/minder te maken krijgen met nastarende menigten, mensen die het nodig vinden openlijk hun walging te laten zien. Want juist dát doet natuurlijk vreselijk pijn voor een kind.

(dus bietje, jij hebt meerdere malen aangegeven dat je vindt dat je tegen transseksuelen gewoon moet kunnen zeggen hoe jij er over denkt als je ze tegen komt. Vind jij het dan niet ook belangrijk dat je daarmee ook het leven van de naasten van zoiemand alleen maar lastiger maakt?)

Ik vind die docu’s echt altijd bere interessant!

En ik hoop dan ook dat ze echt heel gelukkig zullen worden, met hun baby :inlove:

Alleen waarom vaker de opmerking: ik hoop dat ze een gezonde baby op de wereld zetten?

Neem aan dat we dit toch wel bij iedereen hopen altijd!

Alleen bij andere wordt het bijna nooit geschreven. Waarom hier wel dan?

Want hij zou qua geslacht wel gewoon vrouw zijn (dus met alles der op en der aan bedoel ik), anders kon hij ook niet zwanger worden.

Hij heeft er bewust voor gekozen, mooi toch?!

Wat is er nu niet mooier dan bewust voor een zwangerschap-baby kiezen, om samen met je geliefde op te mogen voeden?

Oh ja Fiep vind je uitleg hier top :thumbup:

@joseetje wrote:

ZO mamadidi wat een onchristelijke uitspraak uit jouw mond.

( en nee dat bedoel ik niet gemeen, maar ik wil je er wel graag op wijzen)

Ik hoop dat deze mensen tevreden zijn met hun keuzes, dat deze zwangerschap goed zal gaan, ze een gezond kindje zullen krijgen en hem of haar met veel liefde en wijsheid groot kunnen brengen.

Haal mijn geloof er maar weer bij :wall: dit is MIJN mening ik vind dit A geen gezicht en B niet kunnen dan geloof je heilig dat je een man ben maar je bent ook weer niet want je loopt zwanger rond en je mag me hier op wijzen hoor maar dit is gewoon mijn mening en die mag ik gewoon geven neem ik aan.

Ja Mamadidi nou kun je doen alsof ik dat zeg omdat mensen graag op jouw geloof vitten, maar het is niet alleen jouw geloof, dr zijn een hoop mensen die ook geloven.

En volgens mij is er niks mis mee om elkaar op dat soort dingen te wijzen.

Dus dan hoef je niet gelijk met je hoofd tegen een muur te bonken, je kan ook denken dat het mischien geod beoeld is.

Goed vraag je dominee morgen maar eens wat hij van de uitspraak gadverdamme vind.

@joseetje wrote:

Ja Mamadidi nou kun je doen alsof ik dat zeg omdat mensen graag op jouw geloof vitten, maar het is niet alleen jouw geloof, dr zijn een hoop mensen die ook geloven.

Dus dan hoef je niet gelijk met je hoofd tegen een muur te bonken, je kan ook denken dat het mischien geod beoeld is.

Goed vraag je dominee morgen maar eens wat hij van de uitspraak gadverdamme vind.

niet om me nou in een geloofskwestie te gaan mengen, maar toen ik bezig was met die film en me dus behoorlijk verdiept heb in het onderwerp, heb ik ook een paar foldertjes gezien van christelijke organisaties die mensen met transseksuele gevoelens opriepen om vooral veel te gaan bidden, want dan zou het vanzelf weer over gaan. Blijkbaar is mamadidi niet de enige gelovige die zo negatief tegenover transseksuelen staat… (en hoewel het totaal haaks staat op mijn eigen opvattingen, kan ik me vanuit het idee dat God alles geschapen heeft wel weer begrijpen dat het tegen je geloof indruist om als mens dat zo drastisch te gaan veranderen).

Van de andere kant zou ik ook zeggen dat de respectloze manier waarop sommigen hier reagerenvast ook niet is zoals ‘God’ bedoeld heeft dat we met elkaar om gaan :wink:

Fiep ik doel dus niet over Mamadidi haar mening.

Ik doel op de woorden die ze gebruikt om haar mening duidelijk te maken.

@joseetje wrote:

Fiep ik doel dus niet over Mamadidi haar mening.

Ik doel op de woorden die ze gebruikt om haar mening duidelijk te maken.

ok, daar doelde ik ook op met mijn laatste alinea :wink: Die eerste alinea moest ik gewoon even kwiit :angel:

@joseetje wrote:

ten eerste heb ik geen dominee maar een Pastor ik ga naar een evangelie gemeente en wat daar over het word gadverdamme gezegd word dan kan je meer dingen niet zeggen ik zeg toch geen gvd ??? en wat er bij ons over deze mensen gezegd word ga ik hier niet neer zetten voor ik dat weer over me heen krijg.

God houd van iedereen idd maar hij houd niet van de dingen die somige mensen doen.

en hier laat ik het bij voor dat dit weer een welles nietus spel word.

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen een eigen mening mag hebben. Maar gadverdamme is geen mening maar een oordeel mijns inziens.

@Mip wrote:

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen een eigen mening mag hebben. Maar gadverdamme is geen mening maar een oordeel mijns inziens.

Eens…

En gadverdamme… ik heb altijd geleerd dat dat komt van GVD, en dus hetzelfde betekent…

Ik heb dit een keer gevraagd aan mijn voorganger om dat mijn kinderen met regelmaat gatverdame lust ik niet zeggen en die kwam er zelf mee dat je dan niets meer kan zegen zo als jeetje ( Jezus ) ga zo maar door en gvd zal ik nooit in mijn mond nemen.

Oké, snappum. Wij mochten het vroeger dus niet zeggen…

Dat kan ik heel goed hoor ik zeg niet dat het niet kan maar ik heb het een keer gevraagd om dat ik er een keer een diskusie met iemand over kreeg.