Zwangere man leeft toe naar de bevalling.

Zwangere man kijkt uit naar bevalling

AMSTERDAM - Scott Moore is 's werelds tweede man die een kind op de wereld gaat zetten. In februari verwachten hij en zijn echtgenoot Thomas een zoontje.

Beide mannen uit het Amerikaanse Californië zijn geboren als vrouw maar lieten zich ombouwen tot man. Scott (30) had tot nu toe geen geld voor een geslachtsveranderende operatie. Maar daardoor is hij wel in verwachting geraakt. Scott is geïnsemineerd met het sperma van een vriend.

Hij verheugt zich erg op de komst van hun zoon, die ze ‘Miles’ gaan noemen. “We weten dat sommige mensen kritisch op ons zijn maar zelf zijn we heel gelukkig en we schamen ons niet”, zo liet hij de Daily Mail weten.

De twee konden legaal als man en vrouw trouwen in Amerika omdat Scott volgens zijn geboorteakte nog van het vrouwelijke geslacht is. Het stel heeft al twee kinderen, Gregg (12) en Logan (10), uit een eerdere relatie van Thomas met zijn ex-vrouw.

De zaak heeft gelijkenis met die van Thomas Beatie, die de internationale krantenkoppen haalde toen hij in 2008 als eerste man het leven schonk aan een dochter.

Scott heette bij zijn geboorte Jessica. Toen hij elf jaar was realiseerde hij zich dat hij in het verkeerde lichaam was geboren. “Toen ik het mijn familie vertelde dachten ze dat ik gek was geworden. Op een gegeven moment hadden ze door dat ik heel serieus was. Toen ik zestien werd begon ik, met de steun van mijn familie, met mannelijke hormoonpreparaten.”

Zijn ouders betaalden de operatie om Scott zijn 36DDD-borsten te laten verwijderen. Maar geld voor een operatie om het mannelijke geslacht te verkrijgen was er nog niet.

Thomas heette bij zijn geboorte Laura. Hij heeft vorig jaar een complete geslachtveranderende operatie ondergaan.

Scott en Thomas zijn sinds 2007 samen.

Wat een verhaal… :o

Doet me denken aan die film met Arnold Schwarzenegger :smiley:

Ik heb ooit eens een kleuter in de klas gehad, het was een jongetje, maar hij gedroeg zich helemaal als een meisje. Wilde ook een meisje zijn. Wilde speldjes in zijn haar. Wilde een sjaaltje om. Kreeg ruzie met zijn moeder in de schoenewinkel, want hij wilde van die ballerina’s. Stond buiten op de speelplaats in de spiegeling van de deur zichzelf te bewonderen, rondjes te draaien en zijn haar goed te doen.

Is 9 jaar terug… ik ben wel eens benieuwd hoe dat jongetje verder is opgegroeid.

Groetjes, Marieke

:o :shock: …oke…

Dussszzzz :shifty:

Tja, als ze maar gelukkig zijn… ofzo…

Ik probeer geen vooroordelen te hebben, maar het ziet er zo, euh… apart uit :eh:

:lol: Belachelijk!

Ik vind ook niet dat ze mogen zeggen, ‘man verwacht baby’.

Het is en blijft een vrouw, die geslachtsveranderingen vind ik maar onnozel hoor! :roll:

Je bent geboren zoals je bent en dat blijf je, da’s mijn mening, ik zou zo iemand ook niet willen aan zien als man, nee, ze is geboren als vrouw.

Belachelijk vind ik dat… :roll:

Nou Bietje, dat ben ik nou helemaal niet met je eens.

Transgenders hebben het al verschrikkelijk moeilijk met zichzelf, het zal je maar gebeuren dat je in het verkeerde lijf geboren wordt.

Geslachtsveranderingsoperaties zijn behalve ontzettend pijnlijk ook nog eens waanzinnig duur, buiten dat wordt een persoon in nederland eerst volledig psychiatrisch gescreend voordat je uberhaupt een kans krijgt.

Dit is dus niet iets dat je zomaar even doet, gewoon omdat het kan.

Ik vind dat mensen die zo’n lijdensweg door willen maken om zich goed in hun vel te voelen het recht hebben om zich aan te laten spreken als zijnde de man/vrouw die ze willen zijn.

Echter: kies je er als vrouw zijnde voor om als man door het leven te willen gaan vind ik niet dat je nog aan een kind moet beginnen.

Deze vrouw is al druk bezig om de verandering naar man te realiseren en mannen krijgen nu eenmaal geen kinderen, dat bis een van de consequenties van het man willen zijn.

Dat weet ik en toch vind ik het nog steeds belachelijk, ik zou met zo’n soort mensen niet goed overweg kunnen, da’s gewoon een gevoel.

Als ik jou was zou ik heel dankbaar zijn dat jij in het goede lichaam geboren bent Bietje :wink:

@vuurvosje wrote:

Als ik jou was zou ik heel dankbaar zijn dat jij in het goede lichaam geboren bent Bietje :wink:

Je wordt geboren zoals je bent, ik kan daar echt met m’n hoofd niet bij.

Ik heb eens een reportage gezien van nog heel jonge kinderen die ook het andere geslacht wilden zijn en die ouders gingen daar helemaal in mee, nou sorry hoor maar dat doe je als ouder toch niet? :roll:

Nee, dat ben ik met je eens.

Mijn oudste (jongen) wilde vroeger ook constant nagellak op, lippenstift, staartjes enzovoorts.

Ik ben er voor een klein deel in meegegaan, zo mocht hij af en toe in het weekend wel doorzichtige nagellak op, maar ik heb het nooit gestimuleerd.

Nu walgt hij trouwens van alles dat roze is :roll: :lol:

@vuurvosje wrote:

Nee, dat ben ik met je eens.

Mijn oudste (jongen) wilde vroeger ook constant nagellak op, lippenstift, staartjes enzovoorts.

Ik ben er voor een klein deel in meegegaan, zo mocht hij af en toe in het weekend wel doorzichtige nagellak op, maar ik heb het nooit gestimuleerd.

Nu walgt hij trouwens van alles dat roze is :roll: :lol:

Hihi, hier ook.

Senne wilde laatst roze schoenen (heb ik maar niet gedaan :wink: ), ik zei hem wel dat dat een mooie keuze was maar we hebben er (helaas :liar: ) geen gevonden :angel: :wink:

Voorheen wilde hij zelfs niet met een roze lepel eten… :eh: :wink:

Ik breek het meisjesachtige absoluut niet af maar ik ga er ook niet helemaal in mee moesten ze dat willen, het zijn en blijven toch jongens :wink:

Ze spelen met poppen (die heb ik zelfs in huis), ze koken, enz,… maar ik ga hen niet in jurkjes en strikjes in hun haren naar school sturen en dat deden die ouders dus wel,… daarom dat ik er, na die reportage gezien te hebben, een beetje een raar en negatief beeld over heb gekregen denk ik.

Jouw Senne is nog geen vier zie ik?

Mijn Jesse is nu bijna acht, rond die leeftijd groeien ze er wel overheen als ze geen transgenders zijn :slight_smile:

Vraagje, jij ziet Kelly ook als man?

Slecht voorbeeld qua intelligentie, maar iedereen kent haar, vandaar. :slight_smile:

@vuurvosje wrote:

Jouw Senne is nog geen vier zie ik?

Mijn Jesse is nu bijna acht, rond die leeftijd groeien ze er wel overheen als ze geen transgenders zijn :slight_smile:

Vraagje, jij ziet Kelly ook als man?

Slecht voorbeeld qua intelligentie, maar iedereen kent haar, vandaar. :slight_smile:

Euh wie is Kelly? :shifty: :lol:

Senne is idd nog jong :wink:

Wacht, ik zoek dr efkes op :slight_smile:

Dit is Kelly, nederlands meest bekende transgender :slight_smile:

Zij is ooit geboren als Ferry en is voornamelijk bekend vanwege het niets kunnen :lol:

:sick: :wink:

Uiteraard zie je dat niet maar ik wéét het nu en dat zegt me dan wel genoeg wie hij is… --> :sick: dus :wink:

Haha, dat is een kwestie van smaak natuurlijk :mrgreen:

Maar in Belgie is ze dus niet bekend? :wink:

Niet echt nee :wink: