@vuurvosje wrote:
Haha, dat is een kwestie van smaak natuurlijk :mrgreen:
Maar in Belgie is hij dus niet bekend?
@vuurvosje wrote:
Haha, dat is een kwestie van smaak natuurlijk :mrgreen:
Maar in Belgie is hij dus niet bekend?
@Bietje wrote:
Uiteraard zie je dat niet maar ik wéét het nu en dat zegt me dan wel genoeg wie hij is… --> :sick: dus
@vuurvosje wrote:
@Bietje wrote:Uiteraard zie je dat niet maar ik wéét het nu en dat zegt me dan wel genoeg wie hij is… --> :sick: dus
nou ja, mijn type is het ook niet, maar dat is voornamelijk omdat ze ont-zet-tend dom is :lol:
Op dat punt komen we echt niet nader tot elkaar hoor :mrgreen:
Misschien komt het omdat ik wel eens gepraat heb met onder andere transgenders, ik begrijp ze misschien beter?
@vuurvosje wrote:
Op dat punt komen we echt niet nader tot elkaar hoor :mrgreen:
Misschien komt het omdat ik wel eens gepraat heb met onder andere transgenders, ik begrijp ze misschien beter?
Het enige dat bij een geboorte bepalend is van welk geslacht je bent is of je een penis hebt of een vagina. Best beknopt eigenlijk als je er zo over denkt.
Soms maakt de natuur een foutje en wordt er een meisje met een piemeltje geboren of een jongetje met een vagina. Net zoals er soms ook kindjes met 6 vingers of zonder tenen worden geboren, om maar iets te noemen.
Ik ben blij dat deze mensen aan het juiste lichaam geholpen kunnen worden. Neemt niet weg dat ik ook ff met mijn ogen knipper als ik de bovenstaande foto zie.
Nogmaals, wat die kindjes betreft ben ik het volledig met je eens dat ouders door kunnen draaien in hun stimuleren van het andere geslacht.
Volgens mij heb ik die reportage ook ooit gezien en vond ik het alles behalve een goed beeld geven van transgenders.
Ouders draaien in wel mmeer dingen door, kijk maar eens naar de pageantverkiezingen in Amerika.
Daar doen pasgeboren babies aan mee :shock:
Maar de echte transseksuelen, waar we het nu eigenlijk over hebben ,hebben geen keuze, die worden echt zo geboren.
Net als homoseksuelen.
Het heeft te maken met de hormoonhuishouding in utero, meisjesfoetussen die teveel testosteron krijgen hebben een grotere kans om ziuch later mannelijk te voelen en vice versa.
Er zijn ook "vrouwelijke’ homo’s en ‘mannelijke’ homo’s.
Ik heb zelf ontzettend veel respect voor hun. Ze zijn zo sterk! al die operaties en pijn die nodig zijn om te voldoen aan hun eigen beeld van zichzelf al dan niet vrouwelijk of mannelijk.
Ben wel mee eens met dat het niet al gestimuleerd moet worden op kinderleeftijd. Ik vind persoonlijk zelf acceptabel vanaf 18 jaar. (das toch de volwassenleeftijd of is dat nu 20 jaar?)
Geloof dat kind van Cher (was dat nu dochter?) ook bezig is met transformatie.
Lijkt mij ook erg moeilijk voor hun persoonlijk hoor!
Alle pijn en ellende wat ze moeten mee maken voordat ze echt hun eigen kunnen zijn.
En tja ik vraag me dan af: waarom zouden ze dan niet zwanger mogen worden als dit kan? :think:
Bedoel kan wel “ergere” zwangerschappen bedenken (waarbij ik persoonlijk meer moeite en bedenkingen bij zou hebben).
Bij je zal het maar hebben van bnn was ook een meisje die zich een jongen voelde, kleede zich helemaal als jongen kreeg ook hormoon remmingen. Wacht op operaties
Ik snap het wel als je echt heel ongelukkig bent in je lichaam en je voelt je anders dan je bent
Ik heb het boek van Kelly gelezen en ik moet zeggen dat ik toen wel wat respect voor haar kreeg hoor, hoeveel zij heeft moeten doorstaan om te worden zoals ze nu is (afgezien dat ze zo dom is) .
Ook heb ik respect voor haar ouders die haar zoveel mogelijk hebben geholpen door het proces heen. Zij gingen er wel mee accoord dat ze barbie’s kreeg en dat ze zich op een gegeven moment als meisje ging kleden.
Ik denk dat als je “zo’n” kindje hebt wat er stellig van is dat hij/zij in een verkeerd lichaam zit, je hem/haar wel serieus moet nemen.
Hoe vaak je niet hoort dat die mensen zo in de knoei zitten dat ze maar een uitweg zien en zelfmoord plegen. Verschrikkelijk gewoon.
Ik ben blij voor ze dat de mogelijkheid om zich te laten opereren er is, en het is niet een kwestie van dagen maar een proces van jaren. Ze worden eerst flink door de psychologische / psychiatrische molen gehaald en ze moeten ook een tijd door het leven gaan als iemand van het andere geslacht (dus zonder operatie of hormonen) dat lijkt me helemaal lastig.
Bietje, heb jij dan ook problemen met homoseksualiteit? Omdat je zo “vreemd” en nogal negatief reageert over transseksuelen?
@Mama_jeanet wrote:
Bietje, heb jij dan ook problemen met homoseksualiteit? Omdat je zo “vreemd” en nogal negatief reageert over transseksuelen?
ik begrijp niet zo goed waarom het een zoveel erger is dan het ander bietje?
transgender problematiek is vele malen groter dan de problematiek van mensen die homoseksueel zijn.
je kiest er niet voor om zo geboren te worden, ook niet als transgender.
het is iets dat je “hebt” of sterker nog “bent” deze mensen zijn zo diep ongelukkig in hun lichaam , dat is geen aanstellerij, het is niet zo dat je uit luxe gaat bedenken snijdt mn penis er maar af…datis nogal ingrijpend en zeer zeer pijnlijk allemaal…
daar komt bij, dat voor een arts instemt met deze operaties je heel watjaartjes van screening, psychologish onderzoek, therapie en voorbereiding verder bent
je kunt dit niet vergelijken met je borsten groter of kleiner laten maken, en dat doe je al niet “zomaar”
dit is veel ingrijpender en komt dan ook uit een veel dieper gevoel dan zomaar even jezelf willen veranderen. deze mensen zijn NIET gek
overigens ken ik een stel persoonlijk,waarbij de ene zij een hij is geworden,…en hij is nu ook echt HIJ…ik vind het respectloos om hem nu nog haar te noemen. hij is door een hel gegaan in alle opzichten, en is nu in alle opzichten een man. dat verdient respect, t is een goed mens die vele jaren over deze keuze moest laten gaan omdat dat nu eenmaal het protocol is.
anders …is niet per definitie fout
ik ben helemaal perplex door je totaal botte reacties hier bietje :o .
‘Belachelijk’, ‘:sick:’… jemig, je mist in dezen geloof ik nogal inlevingsvermogen…
Grappig dat je zegt dat mensen geboren worden zoals ze zijn (oid). Ik leg dat dus uit als; ja, en transgender mensen worden geboren met een andere gender dan dat hun lichaam zegt. Zo zijn ze dus. En wie ben jij dan om te zeggen dat ze maar moeten lijden hun hele leven??
Ik heb ooit een docu gemaakt over transgender mensen, en ik heb mensen gesproken die heel erg met zichzelf in de knoop zaten, die uitgekotst werden door mensen zoals jij. Zo schrijnend om te zien.
Als je niet zo geboren bent, maar als het bij jou wel allemaal ‘klopt’ en in balans is, dan kun je je er misschien maar weinig bij voorstellen. Maar ik vind het erg kortzichtig dan maar meteen te roepen dat het belachelijk is… (ik roep ten slotte ook niet dat jouw zere teen belachelijk is… )
Nee, helemaal niet, dat zijn meestal zelfs leuke mensen.
Ben wel mee eens met dat het niet al gestimuleerd moet worden op kinderleeftijd. Ik vind persoonlijk zelf acceptabel vanaf 18 jaar. (das toch de volwassenleeftijd of is dat nu 20 jaar?)
@Bietje wrote:
Ja uiteraard is hij dom, anders laat je jezelf niet transformeren, ‘normaal’ denkende mensen doen zoiets niet
Ik denk dat Bietje gevoelsmatig niet snapt hoe iemand in het verkeerde lichaam geboren kan zijn.
Mijns inziens is het echt een aangeboren kwestie, zie mijn eerdere comment.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen transgenders vreemd vinden, want hoe kan je nou in het verkeerde lichaam geboren zijn?
Ze reageerde misschien wat cru, maar volgens mij bedoelde ze dat heel niet zo vervelend als dat het er staat.
Dat is het vervelende met alleen geschreven tekst, je ziet geen gezichtsuitdrukkingen.
Bietje heeft haar eigen mening, die wellicht nog verandert, maar je eigen mening hebben is natuurlijk geen reden om afgevallen te worden
@vuurvosje wrote:
Ik denk dat Bietje gevoelsmatig niet snapt hoe iemand in het verkeerde lichaam geboren kan zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen transgenders vreemd vinden, want hoe kan je nou in het verkeerde lichaam geboren zijn?
Ze reageerde misschien wat cru, maar volgens mij bedoelde ze dat heel niet zo vervelend als dat het er staat.
Dat is het vervelende met alleen geschreven tekst, je ziet geen gezichtsuitdrukkingen.
Bietje heeft haar eigen mening, die wellicht nog verandert, maar je eigen mening hebben is natuurlijk geen reden om afgevallen te worden
@vuurvosje wrote:
@Bietje wrote:
@vuurvosje wrote:Ik denk dat Bietje gevoelsmatig niet snapt hoe iemand in het verkeerde lichaam geboren kan zijn.
Wat ben jij goed op internet! :thumbup: :-
Dat zie je niet vaak dat men iets goed kan interpreteren via geschreven tekst, chapeau! :thumbup: :-