Zwanger worden van een TWEEDE (deel 10)

Joehoe… :-*

Terugreis was niet zo leuk, zelfs een ongelukje gehad maar we zijn allemaal heelhuids thuis gekomen

Voor diegene die het misschien leuk vind hier het verslag:

Vakantie Italië

03-09-2009

Zo onze eerste bestemming is bereikt. Na een lange dag zitten we in onze hotel waar we de eerste nacht door gaan brengen. Vanmorgen om 04:00 uur stond de wekker en moesten we onze auto inpakken. Na een paar spannende dagen, ik zag ontzettend op tegen de reis, zaten we met zijn allen rond 05:00 in de auto op weg naar Italië.

Echt een vakantie gevoel hadden we niet want het regende pijpenstelen.

We hoopten dat Damian lekker meteen zou door slapen maar meneer vond het natuurlijk ook reuze spannend en is pas rond 06.45 uur in slaap gevallen.

Rond 08.30 zijn we even gestopt en hebben we een paar broodjes naar binnen gewerkt.

We zijn ook nog even bij 2 vliegvelden in Zwitserland gestopt, in Emmen en Alpnach.

In Emmen was niks te beleven in Alpnach werd wel leuk gevlogen door de helikopters.

Daarna zijn we lekker naar het hotel gereden in Italië, waar we om ongeveer 17:30 uur aankwamen.

Normaal zijn we van de formule 1 hotels maar dit keer zat zoiets niet in de buurt van Milaan en zitten we nu een best wel luxe hotel, AS hotel in Lomazzo. Voor het eerst in onze leven hebben we net gebruik gemaakt van roomservice, whahaha echt vet.

Damian zit nu lekker in zijn campingbedje tegen zichzelf te praten in de spiegel, hihi scheet.

Ik moet zeggen dat hij het heel netjes heeft gedaan onderweg, mogen we niks van zeggen.

Die vakantie gevoel is trouwens niet echt gekomen want we hebben heel de weg veel regen gehad, helaas. En nu ook regent het pijpenstelen. Hihi komt goed. Morgen gaan we richting Rome en dan is het vast prachtweer.

Nog een uur of 6 tuffen en dan zijn we op de camping, yeah!!

04-09-2009

Nou we zitten in Rome hoor, lekker buiten voor onze…….

Caravan wou ik typen maar de laptop stopte ermee. Hihi dus nu zit ik op bed te typen met het snoer aan de laptop. Vannacht erg bagger geslapen in het hotel. Helaas.

Vandaag vond ik de rit veel vervelende als gisteren. Ik had (heb) mega menstruatie pijn in mijn buik en rug en dat is geen pretje tijdens zo’n lange zit. En als ik ongesteld moet worden en ben dan heb ik zo veel meer last van de hyperventilatie. Het ging ook bijna mis maar heb nog net een zware aanval de kiem kunnen smoren, gelukkig. Het was dit keer ook erg warm. Het hoogste wat we hebben gemeten was 32 graden en dat is best warm in de auto zonder airco, want die is kapot.

We zijn onderweg 2 keer gestopt, wederom bij 2 vliegvelden/veldjes. Eerst in Bologna en daarna in Arezzo. De laatste was wel leuk, hebben we nog even een brandweerhelikopter kunnen platen.

Maar goed we zitten nu op de camping bij Rome in een mega stacaravan, hihi. Niet dus. Kan nog net de kont keren. Volgende keer toch maar eens even kijken wat Rob wil gaan boeken.

Er staan 2 bedden en een koelkast met daarnaast een plank en daarboven hangt nog een bed. Meer past er niet in. Ja, we hebben een douche en een wc. Dat was het wel. Niet eens bestek, borden, mokken of een tafel met stoelen.

We hebben wel even een tafel en 2 stoelen buiten laten plaatsen.

Nu staan er 2 bedden en een campingbed naast elkaar en als ik naar de wc wil moet ik eerst even over de koffer enzo klauteren, haha. Gelukkig zijn we hier maar 5 nachten.

Achja komt helemaal goed hoor. Morgen gaan we Rome maar eens van dichtbij bekijken.

05-09-2009

Grrrr ik word gek van de muggenbulten!!! JEUK!!!

Gisteren nadat ik dat stukje had getypt had ik al 5 verse bulten. Nu (18.45 uur) sta ik op 17 bulten alleen op mijn benen….niet normaal. Rob is ze nu aan het tellen en die heeft er wel geteld 0 net zoals Damian. Arme ikke.

Nou ja ik heb hier vannacht best goed geslapen. Mag niet klagen. Wel veel herrie hier want we liggen dichtbij een snelweg. We waren vanmorgen alweer om 07:00 uur wakker. Rob heeft dit keer slecht geslapen. Die vond het veel te warm en te veel herrie. Ik vond de warmte eigenlijk wel mee vallen.

Damian sliep ook wat aan de late kant omdat hij weer bij ons moet slapen. Wel in eigen bedje maar wel in 1 ruimte. Maar verder heeft hij heel de nacht goed geslapen.

Vandaag zijn we Rome in geweest en hebben we een paar uur rond gewandeld. Langs het Colosseum, Forum Romanum en langs het Palatino. We zijn er niet in geweest want bij het Colosseum moest je 1,5 uur wachten en die andere kon je alleen een combinatie ticket kopen voor Colosseum, Forum Romanum en Palatino.

Wat trouwens zo vervelend is, is dat je nergens normaal met de buggy bij kan. Alleen maar trappen, overal. Rob sjouwt zijn eigen een breuk met Damian en buggy. Zelfs bij de metro. Ik weet niet hoe die Italianen dat doen hoor. Ze zijn allemaal wel ontzettend kindvriendelijk, allemaal lachen en praten ze met Damian. Net in de Metro was een jongen heel de weg gekke bekken met hem aan het trekken. Geweldig hoe leuk die mensen met kinderen zijn of hoe leuk zij kinderen vinden.

Maar goed we zijn met zere voeten weer terug op de camping gekomen en zijn gelijk maar even in het water gedoken. Brrrr ik vond het maar koud. Nouja niet in het water, meer boven het water. De wind was best fris. Ik had het na een uurtje ook wel weer gezien.

Nu heeft Damian net zijn eten op en zullen we zelf eens gaan happen, heb onderhand wel beetje honger (19.00 uur precies), heb voor het laatst vanmorgen gegeten. Met dit weer heb je ook geen honger. We drinken alleen ontzettend veel.

Nou eet smakelijk :wink:

06-09-2009

Zo zitten we weer lekker rustig buiten aan tafel….met rustgevend geluid op de achtergrond. De drukke straat, hihi. Echt heel rustgevend.

Wat zijn die Italianen toch een gevaar op de weg zeg. Rij maar raak voor een knaak is het hier. Jeetje mina ik poep iedere keer 7 kleuren stront. En die motorscooter dingen die rijden echt kriskras van links naar rechts en door elkaar het maakt allemaal niet uit. Mafkezen hier zeg.

Vandaag hebben we het lekker rustig gehouden. We zijn vanmorgen hier naar het zwembad gegaan en hebben lekker gebadderd. Helaas was het vandaag best bewolkt en vond ik het met die wind best fris als je nat was. Toch ben ik vandaag nog behoorlijk verbrand en normaal verbrand ik eigenlijk nooit. Nouja eigen schuld, moet ik mezelf maar insmeren. Damian die smeer ik altijd een paar keer per dag in. Toch word hij ook aardig bruin. Verbranden doet hij niet ( -klop klop- even afkloppen) maar dat gaat geloof ik ook bijna niet met factor 50+.

Damian heeft ook weer lekker gespetterd en dat erin en eruit gaan is toch wel een hele leuke tijdverdrijf, hihi. Lekker mannetje.

We hadden het later in de middag wel weer gezien en besloten maar even een stukje te gaan rijden. Rob wou graag nog even naar de blusvliegtuigen in Ciampino kijken en daarna voor mij even naar 2 brandweerkazernes in Rome. Helaas konden we de blusvliegtuigen niet fotograferen. Gelukkig had Rob wel zijn nummertjes (registraties) van de vliegtuigen. Ik vind het leuker om foto’s van te maken.

Maar helaas. Daarna zijn we dus naar die kazernes gereden. Of de eerste nou echt een kazerne was weet ik niet, volgens ons is het meer een oefenterrein. Ik had wel het geluk dat er 3 auto’s stonden die ik kon platen, waarvan 2 wel leuk. De eerste niet zo. Ow trouwens, ik heb op Ciampino nog een leuke crashtender goed kunnen platen, erg leuk. Maar goed, daarna zijn we dus naar die 2e kazerne gegaan (Rome heeft heel veel kazernes maar daar zijn we niet naar toe geweest hoor. Je kan niet overal terecht in Rome en ik had geen zin in rare zoektochten). Helaas was bij die kazerne niks te beleven, alles stond binnen en alles zat potdicht.

We zijn maar doorgereden naar de zee, de Middellands zee. Wat was die lekker warm, ik zou daar nog best in willen duiken, maar dat ging niet door. Geen bikini bij en geen schone kleren. Beetje dom ook want ook voor Damian had ik geen schone kleren bij. Hij had immers net schone kleren aan. Maar dit was Damian zijn eerste zee ervaring en dan moet je er natuurlijk ook even met je voeten in. Maar je blijft dan uiteraard niet droog met die golven. Achja geeft niks, zo koud is het hier niet :wink:

Leuk zo’n zee bezoekje, alleen jammer dat we daarna 45 min in de file staat om weer terug te kunnen naar de camping. Maar we zijn overgekomen hoor en nog heel ook, gekke Italianen. Ik zie ze graag met kinderen maar op de weg kunnen ze beter niet komen, jeetje. Zo leuk als ze met kinderen zijn zo slecht zijn ze op de weg. En dan vinden we het raar dat hier heel de dag ambulances rijden. Die rijden hier af en aan.

Vanavond lekker weer pizza gegeten, Rob zijn derde op rij, jakkes. Ik heb gisteren spaghetti genomen, maar vandaag toch ook maar weer een pizza. Echt veel keus hebben we niet op de camping. Ik had ook verwacht dat ik ook wel eens kon koken, maar dat gaat hier niet op hihi.

Nouja ik maak het wel weer goed als ik thuis ben qua gezond eten. Gelukkig heeft Damian hier zijn potjes. Ik zag het niet zo zitten dat die kleine man constant pizza’s en pasta’s moest gaan eten.

Ik ga er maar eens een eind aan breien. Damian ligt lekker te slapen en dat ga ik ook maar doen. Morgen staat er weer een dagje Rome op het programma. Welterusten.

07-09-2009

Auwa voetjes hebben we. Behalve Damian dan want die loopt nog niet zo veel. We hebben weer een uur of 8 rond gehobbeld in Rome. Dit keer zijn we Forum Romanum, Palatino en Colosseum in geweest. Toch wel apart om dat allemaal te zien hoor. We zijn ook langs het Fontana di Trevi (super mooi fontein), Pantheon en Piazza Navona geweest.

Trouwens heb ik al verteld dat je voor 2 flesjes drinken 8 euro betaald, afzetters zijn het hier in Rome. Niet normaal hè. Er lopen ook constant van die verklede mafkezen rond met de vraag wil je op de foto, wil je een parasolletje, wil je dit of wil je dat. Gek word je ervan. En veel bedelaars. Best zielig eigenlijk. Het zijn allemaal oude vrouwtjes. Maar ja als ik hun allemaal geld geef houd ik zelf bar weinig over. Op straat bij de stoplichten en zo lopen ook allemaal van die poppetjes, of ze je ruit mogen wassen. Gisteren begon er 1tje voor een rij auto’s te jongleren.

In de Metro krijg je regelmatig van die zingende mutsen. De Italianen zijn gek op kinderen maar ze worden ook gebruikt met dat zingen. Eerst een vrouwke en haar zoontje moest rond om geld te halen. Een tijd later kwam er een vrouwke met in kindje op de arm die nog amper zijn eigen koppie omhoog kon houden. Komt ze even een liedje zingen, tenminste dat leek erop en daarna gaat ze rond met dat kindje en een bakje. Vind dat best zielig voor die kindjes.

Damian doet het eigenlijk verder best goed. We mogen echt niet klagen met ons manneke, al doen we dat wel eens. Hij eet op het moment niet zo veel hier. Wij trouwens ook niet hoor. Maar dan smeert hij zijn eigen van top tot teen onder en dan vind ik hem ineens minder schattig. Hihi.

Nee, maar hij doet het erg goed hoor ondanks dat we de etenstijden nooit halen en dat soort dingen.

Morgen nog een dagje Rome en dan heb ik het hier voort wel gezien, dan zijn we toe aan vakantie.

08-09-2009

Laatste dag Rome is aangebroken. Wederom auwie voeten. We zijn eerst naar een brandweerkazerne geweest. Wij dachten dat dit een grote zou zijn, dat was het ook wel maar nog niet de grootste. We kregen gelijk een rondleiding. Dat was wel erg aardig. Het was ook nog net niet praten met handen en voeten, hihi. Kon niet alle auto’s leuk op de foto zetten, maar ach who cares. Wij vonden het leuk. En zij vonden het ook wel grappig geloof ik.

Daarna zijn we een kijkje wezen nemen bij de Spaanse trappen op Piazza di Spagna. Via het Mausoleum van Augusto en het kasteel St. Angelo zijn we naar de St. Pieter gelopen. Erg leuk maar die trappen hadden ze voor mij af mogen schaffen. Wat ben ik bang geweest. We moesten 320 treden omhoog klauteren in een hele benauwde smalle trapgang. Ik poepte zeven kleuren stront omdat ik geen kant meer op kon en ik echt dacht dat ik ieder moment een paniekaanval zou krijgen. Je kon ook niet zien waar je naar toe ging en hoever het nog was. Veel ramen o.i.d. waren er niet. Die arme Rob had ook nog Damian op de arm want die konden we moeilijk alleen laten beneden. Wisten wij veel dat we nog zoveel treden moesten sjouwen. We hadden een lift kaartje gekocht en dachten daarmee boven te komen. Ja, de eerste 500 treden. De rest mochten we zelf doen. Als ik had geweten dat dit zo was dan was ik waarschijnlijk niet gegaan. Maarja nu kan ik in ieder geval zeggen dat ik ook boven op de St. Pieter heb gestaan.

Het uitzicht was trouwens wel heel mooi, voor zover ik daarvan kon genieten. Ik zat al weer tegen de terugreis naar beneden aan te hikken en mijn kleine man moest ik in de gaten houden want die wilde het liefst alleen op stap. Wat ook leuk was, was dat er een heide/bosbrand gaande was en de blusheli’s af en aan vlogen. Al met al hebben we het overleefd, was ik blij weer beneden te zijn en doe ik het nooit meer!!!

We wilden ook nog graag via het museum naar de Sixtijnse kapel maar dat was helaas al gesloten. Dus na een lekkere Italiaanse ijsje zijn we maar weer naar de metro gelopen en via Termini en EUR Fermi weer terug naar onze camping gereden. De laatste dag Rome zit erop.

Terug op de camping zijn we gelijk lekker aangeschoven in het restaurant en daarna zijn we gaan midgetgolfen. En zoals gewoonlijk verloor ik weer, grrrr.

Nu ga ik lekker afsluiten en dan vertrekken we morgen naar onze volgende bestemming. Op naar Toscane!

09-09-2009

Wat een leuke datum hè!

We zijn vanavond aangekomen op onze 2e camping, Norcenni Girasole Club, in Figline Valdarno. En dat ligt dan weer in Toscane.

We zouden vanmiddag langs 2 vliegvelden gaan. Maar Urbe hebben we overgeslagen. We stonden mega lang in de file en volgens een Italiaan zou dat ook nog wel even duren.

Alles zat dicht, waarom precies weten we niet. We zijn dus maar opgekeerd en naar het andere vliegveld gereden, in Viterbo. Daar zijn allemaal van die spa’s. Mega warm water gewoon zo in en door de natuur.

Helaas was er geen zon te bekennen maar daardoor heb ik me niet laten weerhouden om in zo’n spa te stappen. Samen met Damian in zijn blote billen zijn we er lekker in gaan zitten, Heerlijk! Rob kon ondertussen eerst even spotten. Want vanuit de spa kijk je zo een gedeelte van het vliegveld op. Helaas hebben ze niet gevlogen, in ieder geval niet wanneer wij er waren.

Nu zit ik lekker in ons huisje/stacaravan. Die is vele malen beter als wat we eerst hadden. We kunnen binnen zitten want we hebben een bank en een tafel. Ik kan koken, yeah. We hebben bestek, glazen, kopjes en borden. En 2 slaapkamers, jippie!!! Owja we hebben ook warm water, dat hadden we bij de andere voor de helft van de tijd niet. Hier kan ik wel een tijdje blijven zitten hoor, hihi.

Het is nu voor ook van alles te doen. Steeds iemand aan het woord en muziek, klinkt erg gezellig. We hebben net daar ook even gekeken en tot nu toe vinden we het wel leuk hier. Morgen gaan we even verder op de camping kijken want er is nog veel meer maar we hadden honger en zijn lekker gaan eten. Hoop dat hier verder de wegen wat beter zijn dan in Rome want bij de kinderwagen hangen de veren onderhand onder aan de wielen, of te wel, de kinderwagen is rijp voor de sloop.

Jeetje mina is schrok me net een hoedje, begint het hier ineens te knallen. Vuurwerk, dat klinkt leuk zo tussen de bergen. Heb het gefilmd, weet alleen niet of het leuk te horen is op het filmpje.

Zal wel eens even kijken of het iets is, sluit ik nu meteen voor vandaag weer af. Morgen lekker even rond kijken op de camping en zwemmen. Nu nog even bedenken welk zwembad we willen.

10-09-2009

Brrrr wat hadden we het vannacht koud en vanmorgen. Het was maar 17 graden. Heb vannacht nog een deken gepakt. Volgens mij had Damian het ook koud. Die begon te brullen vannacht.

We hebben hem even bij ons gelegd, een shirt met lange mouwen aangetrokken en nadat hij weer wat rustiger was en wat sliep weer teruggelegd. En dat ging wel prima.

Het zwemmen viel erg tegen. We zijn boven gaan zwemmen omdat we daar een kijkje gingen nemen. We hadden dat gisteren niet gedaan. Ik ben eerst even met Damian in de speeltuin gaan zitten en Rob mocht zich de pleuris tillen van beneden naar boven met een zwaar campingbed. Arme jongen, hij liep nog liever de St. Pieter naar boven zei hij. Nou hij doet zijn best maar, hihi.

Dit zwembad zag er veel leuker uit, maar koud, echt niet normaal. Deed gewoon super pijn aan mijn voeten. Damian heeft een beetje aan de rand gespeeld en ik ben een keer van die wildwaterbaan afgegaan want daar hadden we ten slotte een band voor gekocht maar verder zijn we er niet meer ingegaan. We vonden het echt koud daar en de zon was er maar weinig. We waren dus snel weer naar het huisje en daar hebben we wat gelezen en zo.

Ik heb toch maar eens aan Rob gevraagd of hij niet te ver doorgereden is. Dat we nu weer in Nederland zitten. Het stikt hier van de Nederlanders, niet normaal.

We hadden voor het eten echt een mega pizza besteld hihi wel grappig alleen was ie niet zo heel lekker.

En heb vanavond de was ook maar even weggewerkt, hebben we weer wat om aan te trekken.

We zijn ook nog een ijsje wezen halen, maar ik moet zeggen dat ik daar meer van verwacht had.

Trouwens YEAH!!! Ik ben niet verslaafd aan internet maar wat vind ik het leuk dat wifi bestaat, hihi echt wel leuk, hebben we wat te doen als Damian op bed ligt. Kunnen we de opa’s en oma’s al wat foto’s toesturen. En een beetje forummen, haha.

Morgen maar eens het andere zwembad uitproberen. Ben benieuwd of ie ook zo koud is, als het goed is niet. Welterusten.

11-09-2009

Zo er zit weer een wasje in de wasmachine en dat is de laatste. Dan was ik niet meer deze vakantie. Het is nu 21.02 uur en het is nog best lekker buiten. We zitten dan ook nog lekker buiten aan de tafel.

Vanmorgen hebben we eerst even boodschappen gedaan bij de Coop hier in het dorp. Echt goedkoop zijn ze hier in Italië niet moet ik zeggen. Wat een winkel trouwens, daar verkopen ze van alles. Het lijkt wel een supermarkt en een blokker ineen. Maar goed ik kon vanavond een keer zelf koken, eindelijk eens wat anders dan pizza, pasta of lasagne. Alhoewel ik van de week hier een heerlijke cheeseburger heb gehad.

Vanmiddag hebben we weer een poging gedaan om te zwemmen. Dit bad is wel iets saaier maar 1 van de baden zou verwarmd zijn. Nou ja, echt verwarmd was ie niet, maar zo koud als dat bad hier boven was ie ook niet. Wel was het weer jammer dat we meer bewolking als zon hadden en met de wind dus best fris was. Toch hebben we even lekker gezwommen en toen ik voor de 2e keer een duik had genomen begon het echt te betrekken en nog harder te waaien. We zijn dus maar de spullen in gaan pakken. Op weg naar het huisje begon het te regenen en moesten we even een sprintje trekken want de was lag nog buiten. We hadden dus even een klein buitje. We hebben dus maar even wat gelezen in de caravan.

Vandaag niet zo’n boeiende dag dus. Morgen gaan we naar Pisa…kijken of ik de toren weer recht kan duwen…euheu euheu

12-09-2009

Vannacht was ons mannetje een beetje aan het huilen, ik denk gauw die speen geven dan word het niet erger. Kom ik op zijn kamer staat meneer al rechtop in bed en ik kon hem dus niet afschepen met een speen. Hihi boefje. We hebben hem lekker tussen ons in gelegd en voor het eerst bleef hij lief liggen. Een beetje kletsen en frunniken. Normaal stormt hij heel het bed door. We zijn daarna in slaap gevallen en heb hem uiteindelijk weer terug gelegd. Hij heeft nog lekker geslapen tot 8.45 uur.

Pisa hebben we niet gezien vandaag. We hebben een uur in de file gestaan en waren 4 km verder. Grrrr. Er was een vrachtwagen gekanteld op de weg die ons tegemoet komt. Er lag bij ons Diesel op de weg en we moesten allemaal dus over de vluchtstrook. Maar we hadden dus geen zin meer om nog een uur naar Pisa te rijden. We zijn maar even langs de brandweerkazerne in Florence geweest. We mochten even binnen op de plaats kijken. Hele aardige man hielp ons.

Daarna zijn we even naar boven gereden, naar Fiesole, daar konden we uitkijken over Florence, het uitzicht was best mooi.

Verder hadden we het wel weer gezien en zijn we via een andere weg terug naar de camping gereden. Want op de snelweg stond alles nog vast.

Op de camping hebben we mooi bij de speeltuin gezeten en heeft Damian zich goed vermaakt. Savonds zijn we nog even wat wezen eten in de grillrestaurant en nu zit ik alweer te typen en te chatten met mams.

Morgen gaan we nog maar eens een poging wagen op in Pisa te komen, haha.

13-09-2009

Ja, het is gelukt. We hebben de toren van Pisa gezien, hihi. Ik heb 'm nog geprobeerd recht te duwen maar dat is me niet gelukt. Snap jij dat nou?

Het stukje op de snelweg waar we gisteren een dik uur over deden, deden we nu in 4 minuten. Dus dat was al een hele verbetering.

Maar om op de toren van Pisa terug te komen. Helaas mochten wij er niet in. Kinderen onder de 8 jaar zijn niet toegestaan. Waarschijnlijk omdat het allemaal trappen zijn, denk ik.

Maar we kunnen niet alles hebben hè. We hebben 'm gezien en geplaat dus wat willen we nog meer. We zijn ook nog even wezen kijken in de Dom, de doopkapel en de monumentale begraafplaats die erbij staan.

Op de terugweg zijn we weer even langs het vliegveld van Firenze gereden, Rob hoopte op een andere helikoper. Maar helaas er stond helemaal geen helikopter. Rob en zijn nummertjes ook, haha. Ik plaat ze liever.

Verder hebben we niks bijzonders gedaan. Nog wat gegeten en gedronken op de camping. Morgen zouden we eigenlijk Florence gaan bezichtigen maar alles blijkt daar op maandag dicht te zitten dus gaan we dinsdag maar. Hopen dat hier morgen beetje mooi weer is, kunnen we nog even zwemmen.

14-09-2009

Het zwembad en het midgetgolf hebben vandaag maar gelaten voor wat het is, we hebben de hele middag regen en onweer gehad. We hadden vanmorgen nog een gaatje tussen de buien door en toen zijn we een rondje om de dierenweide/gebied/berg gelopen. Daar staat een groepje herten, struisvogel en een schaap in. De schaap hebben we niet gezien gisteren maar de rest wel. We waren net op tijd weer terug want het begon weer te gieten en te onweren.

Savonds was het weer droog, maar het was nog steeds erg fris. Zo liep ik gisteren in blote armen en benen, vandaag is het een lange broek en een trui.

Hoop dat het weer morgen weer beter is. We gaan dan naar Florence.

15-09-2009

We gaan onze laatste nacht in Italië tegemoet. Ik vind het ook helemaal niet erg. Wil wel weer lekker naar huis, lekker naar de hondjes.

Vandaag zijn we dus naar Florence geweest. Pffff wat een drukte zeg. Heel veel mensen en verkeer. Hele smalle straatjes met hoge gebouwen.

Stonden wel een paar leuke gebouwen maar die kon je bijna niet platen. En het museum waar Rob graag in wou, daar hangen de schilderijen van Michel Angelo, moesten we aan onze neus voorbij laten gaan. Je moest er reserveren, wat een flauwekul zeg. Nu konden we wel in de mega lange rij gaan staan om te reserveren voor vanavond, maar daar hadden we toch echt geen zin in.

Dus we hebben ons rondje maar gauw afgemaakt, even duur geplast (cola en een koffie samen €10,-) en zijn weer vertrokken, was ook maar goed ook want ik kreeg er mega buikkrampen dat ik er echt misselijk en beroert van werd en ik voelde me vandaag al een stuk minder lekker in mijn velletje. Helaas een tegenvaller voor ons. Ook voor Rob want die had zich er veel meer van voorgesteld.

Op de camping hebben we nog geminnigolft. Uiteraard heb ik wederom 2 keer verloren en niet zo’n beetje ook.

Het weer viel vandaag wel mee. Paar spatjes gehad en best veel bewolking, maar het was niet koud.

Vanavond hebben we al het 1 en ander ingepakt. Ga zo ons bedje opzoeken en dan kan morgen de terugreis beginnen. Lekker naar huis.

16-09-2009

Pfff wat een sombere dag. De nacht was bagger, de terugreis begon slecht en het weer is helemaal niks. Het regent en alles is donker grijs, we hebben nog geen straaltje zon gezien.

Vannacht kon ik eerst niet slapen door de regen en onweer. Daarna heeft Damian ons een hele tijd wakker gehouden, niet fijn als je nog een lange rit voor de boeg hebt.

Toen begon de terugreis, na een paar meter rijden hield het alweer op. We moesten altijd in zijn achteruit de berg af en Rob draait dan in een inritje in. Ik had al een paar keer gezegd dat hij beter helemaal achteruit kon rijden en dan gewoon op de straat indraaien. Nee dat was niet nodig, dit gaat makkelijk. Nou dit keer, de laatste keer, ging het dus fout.

Daar hingen we dan over de reling, uitstappen kon niet want dan zou de auto kantelen. Rob claxonneren maar er reageerde niemand zo snel, dus ik nog langer op de claxon hangen. Kwam gelukkig de man van onze caravan en nog 2 mannen (Nederlandse) ons helpen. Maar die konden niet veel. Ik poepte echt 7 kleuren stront, ik was echt zo bang dat de auto om zijn slaan, ik durfde niet eens meer te bewegen. Damian hebben we er gelijk uit laten halen. Die is lekker met de vrouwen van de mannen mee naar binnen gegaan. Daar heeft hij lekker met de autootjes van Vince (2,5 jaar) gespeeld.

Ze hadden er een tractor bijgehaald en nog wat mensen. Die hebben onze auto eerst gestabiliseerd en toen mochten we er eindelijk uit. Ben gelijk naar Damian gerend, huilend en wel van de schrik.

Nou was het nog hopen dat de auto er ongeschonden uit zou komen, in ieder geval dat we nog naar huis konden rijden. Gelukkig waren wij niet de 1e (domme buitenlanders) waar het bij gebeurt is en wisten ze goed wat ze deden.

-= even pauze stop bij de pompstation =-

Zo daar ben ik weer…Goed hun wisten dus wat ze deden en met wat platen en de tractor trokken ze Rob en de auto weer omhoog. God zij dank mankeerde de auto helemaal niks. Beetje geschaafd maar dat was het ook wel, onvoorstelbaar. De papa van Vince heeft er foto’s van gemaakt, kunnen we nog eens terug kijken, misschien lachen we er dan nog eens om.

Nog een paar km en dan zijn we Italië uit. Zal blij zijn als we de Gotthardtunnel voorbij zijn. Ik hoop dat we dan net zoveel geluk hebben als de heenreis, dat we zo door kunnen rijden. Maar daar heb ik een hard hoofd in. We zullen zien. Ga maar weer naar het troostloze weer en omgeving kijken.

Wat een vreselijke dag is dit zeg, blegh. Bij de tunnel hebben we nog een dik uur in de file gestaan omdat er een ongeluk was gebeurt. Gelukkig stonden we wel een beetje vooraan want de file was alweer 12 km lang geworden. Door het slechte weer, dat akkefietje van vanmorgen en dat gedoe bij de tunnel hadden we maar besloten niet meer naar Frankrijk te rijden naar een hotel. We waren allemaal op en Damian had het ook zeker wel gehad. Dus hebben we een hotel in Emmen gezocht, plaats dichtbij Luzern. Pfff wat een prijzen zeg. We konden niet lager komen dan 115 euro voor 1 nacht. Nou moet ik zeggen dat we nu wel heel luxe zitten hoor. We hebben een studio, lekker ruim dus. Al zijn we hier alleen om te slapen haha.

Ik heb het nu ook wel helemaal gehad en ga zo maar eens lekker slapen, morgen hebben we nog een uur of 6 te rijden en dan zijn we eindelijk thuis!!!

17-09-2009

Eindelijk thuis, heerlijk in mijn eigen bedje. Het is nu 23:00 uur en ik heb het helemaal gehad.

Vanmorgen hebben we het lekker rustig aan gedaan en zijn we eerst nog langs het vliegveld in Emmen gereden. Erg grappig was dat we naast het veld in een hotel zaten en zo de landingsbaan zagen liggen.

Ik had geluk en Patrouille Suisse ging take off (ze gingen dus weg), dus ging ik die mooi even platen!!

Daarna begon het 2e deel van de terugreis. De eerste 300 km hadden we veel file en wegwerkzaamheden, daarna ging het wel redelijk. Om 16.15 uur zagen we eindelijk weer een zonnetje en zag de wereld weer een stuk leuker uit. Om 19.07 reden we bij ons de straat in, eindelijk. We hadden er in totaal 3987 km op zitten. We hebben gauw alle spullen eruit gegooid en zijn gelijk de hondjes gaan halen. En nu liggen we lekker allemaal in onze eigen bedjes, schone bedjes, mijn mama heeft het hele huis even onder handen genomen, de schat!

Ga zo gauw slapen, het was een leuke vakantie, ik had er wel iets te veel van verwacht waardoor het een klein beetje tegenviel en het weer om te zwemmen viel op de 2e camping helaas ook tegen waardoor we maar een beetje bij de caravan zaten. Maar ondanks dat heb ik me goed vermaakt hoor!! Damian heeft het toppie gedaan ondanks dat hij echt geleefd werd en niet echt zijn ding kon doen. En wat een uitvinden een portable dvd-speler…erg zoet was ie in de auto met zijn Dora en Diego.

Kus kus

Zo das een heel verslag… :shock: :mrgreen:

Zo dan Chelleke, daar ga ik het weekend eens rustig voor zitten :mrgreen:

Fijn dat je weer terug bent :-

Monique je nod komt eraan :pray:

Knipoogje och meid, even een dikke knuffel voor jou :hug:

Hier gaat het met ups en downs.

Vriendlief is nu 2 weken weg, nog 1 week te gaan, volgende week zaterdag komt hij terug.

Nathalie is sinds hij weg is vreselijk opstandig en dwars en bij tijde gewoon onhandelbaar, hopelijk is dat over zodra haar papa weer terug is :pray:

Ze heeft vandaag wel heel leuk met hem aan de telefoon zitten kletsen, de vorige 3 keer wilde ze dat niet :?

Ook is ze nu hij weg is vaak wakker 's nachts met gevolg dat ik dus geregeld nachten van zo’n 2 uur heb gemaakt de laatste tijd, ben kapot :zzz:

Gelukkig belt liefje wel elke dag :inlove:

Volgens mijn berekeningen moet ik vandaag of morgen ongesteld worden. Als het morgen is heb ik weer netjes 28 dagen. Vorige maand was het 26 dagen. Gisteravond dacht ik dat het eraan kwam, hoofdpijn en ongikrampjes. Vandaag geen krampjes meer. Zal morgen wel komen want ik ga er echt niet vanuit dat deze ronde raak is. Mijn ei is volgens mij geweest toen liefje net weg was dus die ene keer spelen daarvoor lijkt me niet echt nuttig geweest. Nou ja, niet nuttig :wink:

:-

Dikke knuffel voor jou :hug:

Jeetje Chel wat een dagboek :shock:

Maar fijn dat je het zo leuk hebt gehad!

Marieke: ohh nog maar een week te gaan dus.

Ik denk dat het deze ronde weer niet raak is, ik voel me niks anders dan anders.

@ marieke: Fijn dat je mannetje al weer bijna thuis komt… hoe lang is hij dan thuis???

Aangezien ik nog maar net ben gestopt met BV weet ik nog niet helemaal precies wat mijn cyclus nu is… het was altijd rond de 29 dagen… maar dat is het nu nog niet geweest… we zijn wel aan de ‘klus’ geweest… dus maar ff zien…

Ik gooi er ff wat :thumbup: pjes tegen aan :-*

Hoi,

Wij hebben een druk weekend, gister hadden we een verjaardag en straks weer.

De kleine man is nu al aan het eten (hij is zoo moe) en gaat zo mooi optijd het bed in :wink: Hopelijk is hij straks wat minder moe. Na zijn slaapje gaan we naar de Meern voor een verjaardag.

fijne dag allemaal!

Goedemorgen,

Juudje hij is dan voorlopig thuis gelukkig.

Waarschijnlijk gaat hij volgend jaar nog 2 keer naar Ghana, maart en september denk ik :think:

Monique lekker in de verjaardagen dus.

Ach arme Luca zo moe :hug:

Wij hebben wonder boven wonder 2 goede nachten achter de rug en ik voel me gelijk wat fitter :dance:

Gisteren mijn nod maar nog niks.

Maar ik acht de kans echt heel klein hoor dat het raak is.

Toch spannend hoor :pray:

Ook voor jou Monique :pray:

Het is al doorgezet :?

Ik wist het natuurlijk wel want de kans dat het deze keer raak zou zijn was echt bijna nihil maar toch he, scheelt dan ook niet mee dat je al een jaar bezig bent en dan die miskraam tussendoor gehad hebt :frowning:

Mijn kleine draak ligt op bed, nu eerst tijd voor koffie met appelgebak :drool:

:cry: Toch balen hoor :hug: :hug:

Lekker genieten van je koffie en gebak :thumbup:

Ja is ook balen, vind het gewoon zo niet leuk.

Toch al zo’n baaldag vandaag, Naatje weer onhandelbaar, heeft zelfs Brammetje in de vuilnisbak gedaan :o , gewoon puur drama met haar op het moment en ik mis mijn vent gewoon zo vreselijk vandaag. Ben zelfs zo ontzettend boos op mijn moeder geworden dat ze er niet meer is om Nathalie te zien opgroeien :cry:

Nou ja, gewoon baaldag dus :-*

Heel veel dikke knuffels van mij en Damian :hug:

marieke: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: en zo nog 1000den knuffels meer van sophietje en mij voor jou en je meisje! kan me voorstellen dat je er enorm van baalt dat je ongi is doorgezet, en dat je je mannetje zo mist! het is voor je meisje ook niet niets natuurolijk zo zonder haar papa. nog maals: :-*

hier vandaag mijn nod… tenminste als ik een cyclus aanhoudt van 30 dagen zoals de vorige keer… maar tot nu toe nog niets, maar vandaag wel een enorme vreetbui dus zal niet lang meer duren vrees ik…

(ben ook een emo doos momenteel, dus mijn hormonen zijn al behoorlijk in mijn lijf, dus maar gauw ongi worden hoop ik)

voor ioedereen een :hug: die het kan gebruiken!

Marieke: wat balen dat het bij jou ook heeft doorgezet :hug:

Hier helaas ook, door naar ronde 12 :?

@bigsby wrote:

Marieke: wat balen dat het bij jou ook heeft doorgezet :hug:

Hier helaas ook, door naar ronde 12 :?

:cry: :hug: :hug:

Ah Monique en knipoogje ook voor jullie zo ontzettend balen :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik heb in ieder geval chocola in huis :angel:

bigsby: wat vervelend meis! hopelijk is ronde 12 je geluksronde!

hier nog steeds niets te bekennen, maar we hebben afgelopen maand zo raar geklust, dat ik niet denk dat het raak is.

Maar geen bloed is nog altijd positief natuurlijk!

echter ik voel me totaal niet zwanger, maar heb ook nog niet mijn voor-menstruatie klachten (als jullie begrijpen wat ik bedoel) het is hier dus nog even spannend…maar na mijn rare cyclus van de vorige keer, besloten om deze hele week zoiezo geen test te doen maar gewoon af te wachten.

Oh knipoogje spannend :pray: