Zwanger worden van een TWEEDE (deel 10)

Zooo een nieuw vers deeltje! :mrgreen:



Ik ben bennieuwd! wie gaat er ook voor een tweede? of is net zwanger van een tweede???



Ik ben erg benieuwd hoe het is om van 1 naar 2 kindjes te gaan, waar moeten we op letten? wat zullen we gebruiken van de eerste …





but most of all … hoe bereiden we broer of zus voor op de komst van een brusje?





Wij gaan nog 3 test rondes doen om even mijn cyclus op kaart te brengen en dan gaan we er helemaal voor!

Meld :smiley:



Ik ben dus net zwanger van de tweede.

Schreef in het andere deel ook afentoe maar het was inderdaad uitgestorven, hopelijk helpt dit deeltje om er weer wat leven in te brengen.

(Leuke woordspeling :mrgreen: )

Wij gaan in mei de 1e ronde in voor een 2e boefje :inlove:

jaa leuk!!



Marieke gefeliciteerd met je 2de op komst!!! :inlove:. Hebben jullie er lang op gelukt nr 2?



Chelleke!! ja wow jullie gaan er nu mee starten, nog maar een paar daagjes!! spannend zeg!!!



Wij kunnen echt niet wachten! :lol:



Zijn er digen die jullie anders doen dan bij de eerste?

Wij moeten eerst maar eens de eerste voor elkaar zien te krijgen :mrgreen:

Ik ben sinds december bezig voor een 2e :mrgreen:



Ik denk dat het best zwaar zal zijn de eerst komende tijd als je een 2e hebt, maaar uiteindelijk zal dat wel wennen. (gaan we maar vanuit) :lol: :lol:

Ja das ook de reden waarom wij 3 jaar tussen onze kids wouden :wink: hier gaan ze naar school vanaf 2,5 jaar :slight_smile: dus het is fijn dat nicolai stakjes lekker al een school ritme heeft voor dat ik thuis zit met een baby :smiley:



vandaag ben ik begonnen met de zwanerschaps vitaminen en foliumzuur. ze zeggen dat 3 maand voor je begint een goede tijd is om te starten … awel dus dan doen we dat dan maar he :wink:



hoe zien jullie het financieel? 2 kindjes?

@Formally known as Vuegje wrote:



Zijn er digen die jullie anders doen dan bij de eerste?




Ja 12 mei gaat het laatste pilletje mijn mond in :dance:

Enigste wat ik anders ga doen is mijn medicatie, wat rustiger aan doen en geen bv geven.

Verder weet ik het nog niet of ik het anders ga doen, denk het niet.

Ik zou ook niet weten wat ik dit keer anders zou gaan doen :think:

Ik heb bij Luca 6 maanden bv gegeven, daarna wilden hij niet meer, dat ga ik nu weer doen.

Oja ik weet wel iets, dit keer ga ik me doen me mvm. Dat heb ik de vorige keer niet gedaan omdat ik het zo’n gedoe vond :oops: :oops: :oops:



Wij wilden al bewust snel voor een 2e gaan ivm leeftijdsverschil, maar ja dat heb je niet voor het zeggen h’e. Het duurt nu langer dan bij de 1e :cry: :cry:

aw bigsby :frowning: ik hoop dat het snel raak is voor jullie hoor!!



ik ben zelf best bang voor waneer wij beginnen, ik heb een hele MK achtergrond en dan is het ff slikken. maar ik probeer er niet te veel aan te denken.



chelleke mag ik vragen waarom je deze keer geen bv wil geven?



ik heb nicolai 14 maand BV gegeven, toen moest ik aan de medicatie, maar deze keer ga ik tewoon door tot de kleine het niet meer wilt, gelukkig Heeft Nicolai een paar dagen voor ik moest stoppen er zelf een punt achter gezet :inlove:



wij willen er minimum 3 jaar tussen, dus als we in augustus beginnen zou het een mei baby zijn net voor dat nic 3 word … maar tjaaaaa het zal wel een aantal maanden duren voor we zwanger zijn …

Dat mag jij :wink:

Ik heb behoorlijk reuma en bij Damian kon ik na 2 weken na de bevalling hemzelf en mijzelf niet meer verzorgen vanwege zware ontstekingen in mijn lijf. De prednison werkte niet.

Ik moest echt weer terug aan de medicijnen maar die mogen niet icm bv.

Die medicatie moet ook eerst 3 maanden lang uitwerken eer ik voor een kindje mag gaan.

En ik weet zeker dat Damian last heeft gehad van de antidepresiva, na de geboorte had hij zware tremoren en overstrekkingen en die bleven maar in stand.

Dus helaas is het maar 2 weken bij de bv gebleven, lichamelijk is het echt onverantwoord.

Chelleke: dan kan ik me heel goed voorstellen dat je nu geen bv wilt geven :hug:



FKV: ach we zitten nu in ronde 6, en zoals je ziet zit ik weer op de wachtbank

:mrgreen:



Ik heb nu een beetje een ander probleem.

Ik ben op dit moment al bijna 3 maanden werkloos, nou heb ik van het UWV een opleiding aangeboden gekregen, medische administratie.

Nou kan ik na volgende week al beginnen met het administatieve gedeelte, maar na de zomer (eind augustus) begint het medische gedeelte. Daarna krijg ik een stage plek in het zkh voor 8 weken, maar als ik nu zwanger blijk te zijn dan zit ik hoogzwanger op mijn stage :think: En als ik dat met de vorige keer vergelijk dan kan ik al vrij snel niks meer ivm mijn bekken, en dit is juist zo’n buitenkans voor mij maar ik moet het wel in 1x af kunnen maken natuurlijk. Snap je mijn dilema?

Oei dat is een lastige situatie :hug:

Is het misschien bespreekbaar? Praat anders met UWV, misschien hebben die een oplossing?

Nee want ik ben bang dat het dan niet doorgaat :shifty:

Ik moet dit gewoon doen, het is nu voor mij heel lastig om een baan te vinden!

En ik weet zeker dat ze me dan gaan aanraden om te wachten.

Dan zou ik zeggen, ga ervoor :-*

Anders krijg je spijt :hug:

ja ik ga ook zeker die opleiding volgen, of ik nou zwanger ben of niet :mrgreen:

Maar wel moeilijk, want ik wil beide :cry:

:hug: :hug:

bigsby das een hele brok.



Ik moet ook oppassen dat ik niet te vroeg zwanger word omdat ik anders beval in mijn eindexamen periode volgend jaar :s …



veel suc6 met de beslissing!



ik ben mij aan eht afvragen of ik zo een hangwiegje in de woonkamer ga hangen voor de toekomstige kleine… (pas als ik hoogzwanger rondloop he :p)



nic hebben we altijd in de box laten slapen … maar nu met een rondlopende peuter is het mss beter om iets te hebben dat een beetje afbechermd is …

Wat voor opleiding doe jij dan fnv? en vandaar dat jij nog ff wacht :wink: :mrgreen:

Lastig h’e dat geplan?

Fotografie :smiley:



Ik moet nog 1 jaar (sept-mei) en dan ben ik afgestudeerd als fotograaf! :mrgreen:



ja dat geplan en dat wachten allemaal … grrr… liefst zouden we nu al beginnen …





maj we houden het zeker nog 2 maanden op namen verzinnen :lol: