Zwanger worden van een TWEEDE (deel 10)

Ik ben nu ruim 11 weken zwanger van de tweede, ook bewust voor gekozen om dat nu te doen. Dachten dat we nog wel wat maandjes zouden moeten klussen, maar in 1 keer raak!



Verwacht wel dat het drukker gaat worden, en de opvang voor twee is ook wat lastiger hier. Mn moeder past op Jinte, maar heeftn og een oppaskindje en t zou dan allemaal net te ver zijn om dat kindje lopend naar school te brengen. Maar ze heeft gister al gezegd dat e misschien wel een bakfiets gaat kopen zodat het makkelijker word!



En ook ik doe deze keer wel mee met mvm! Bij Jinte heb ik het toen niet gedaan, ten eerste wist ik pas met 7 weken dat ik zwanger was (door de pil heen) dus was allemaal al zo shocking en zo’n geregel en gedoe dat ik het toen niet gedaan heb. Nu heerlijk alles bewust mee aan het maken en dus ook mee doen met mvm.



Ik heb toen 3 dagen voor mijn NOD getest, had al zo’n voorgevoel dat ik zwanger was. Hele pijnlijke borsten en ook al wat stemmingswisselingen. Ga dan altijd heel fel tegen mn man in… Hij had dus ook al zo’n vermoeden haha!

Gefeliciteerd :thumbup:

He dames! Hier nog iemand die voor een tweede gaat. We zitten nu in ronde 1 dus ben benieuwd!!!

Suc6 :thumbup:

Fnv: wat goedddd, heb ik ooit ook een gedeelte gehad op school. Dat was best leuk :mrgreen:

Wat duurt wachten altijd lang als je iets graag wilt h’e, maar je kunt niet het risico lopen dat je je school moet onderbreken omdat je aan het bevallen bent :mrgreen:



Welkom Alette, en gefeliciteerd met je zwangerschap :dance:

En wat goed dat je in de eerste ronde al gelijk zwanger was, jij bent wel heel vruchtbaar :wink:



Welkom Matso, enne hopelijk is het bij jou ook snel raak :pray: :pray:

ja idd! beetje vervelend… al ik kan mijn sociaal werk over de bevalling maken Ahahahah



bevallen is toch ook een mooi eindwerk’ denk ik zo dan maar :stuck_out_tongue:

Ja dat is idd een mooi eindwerk :mrgreen:



En wat een tijdstip om nog achter de computer te zitten :shock:

ja erg he!!!





hier hebben we gisteren toch besloten om er augustus van te maken. lekker nog genieten van de trouwavond … ik ovuleer dicht bij onze trouw dus dat zou wel een heel mooi huwlijks cadeao zijn :smiley: :inlove:

Ik moet hier eerst even bijlezen :oops:

Drukke dagen gehad en nu even tijd dus ik ga lezen :mrgreen:

Nou het viel mee het bijlezen :mrgreen:



Alette gefeliciteerd met je zwangerschap!!



En de andere meiden hoop ik ook dat het snel raak is!!



Ik ben van dit frumke in ronde 7 zwanger geraakt. Bij de eerste was het vrijwel gelijk raak.



Ik weet eigenlijk niet wat we straks moeten gaan verwachten, ja het zal drukker worden en hopelijk is Nathalie dan uit de luiers :lol:

Financieel denk ik dat het wel mee zal vallen. We zien het wel.



MvM doe ik deze keer wel mee. Bij de eerste kon het hier in Friesland niet, dan moest je zelf de flessen naar Zwolle brengen, tja toch een beetje te ver.



Maandag heb ik de termijnecho, spannend :pray:

ooh spannend!



wel hier word het toch augustus. Ik heb 13 mei een afspraak bij de gyn om alles in orde te brengen voor een mogenlijke zwangerschap!



ik moet aan de progesteroon wss dus we gaan bespreken hoe en wat. ook omdat ik bij de vorige zwangerschap zwdiabetes had en dat hopen we te voorkomen deze keer door een goed dieet vanaf het begin etc …



maar goed wat er allemaal moet gebeuren horen we dan wel weer :smiley:

Fnv: dan moet je nog ff geduld hebben :roll: vind je dat niet lang duren nou je eenmaal je besluit hebt genomen?

Ik ben nl nooit zo geduldig :wink: :mrgreen:

ja I know! niet helemaal fijn dat wachten, maar het is voor een goed doel!



wij voelen ons er veel prettiger bij als alles rond mijn gezondheid goed geregeld en gepland is :thumbup:

Ja je gezondheid gaat natuurlijk voor, en dat maakt het wachten misschien iets makkelijker :wink:

En als we mooi weer houden dan is het zo voorbij :mrgreen: :mrgreen:



Voor mij is het deze ronde waarschijnlijk weer niet raak, gister heb ik negatief getest :cry:

aww meisje das jammer.



doe je aan ovu testen enzo?



ik kan geloven als het langer duurt dat het niet fijn is op een bepaald moment :hug: :hug:

Nee ik doe niet aan ovulatietesten, ik weet ongeveer wanneer ik mijn ei heb.

Ga jij wel met ovulatietesten beginnen dan?

ik heb deze maand ovu testen gebruikt om te kijken waneer ik ovuleer. Ik voel mijn ei dus niet he! en idd hij was op een heel andere dag dat ik dacht! ik dacht mijn ei rond de 8ste te hebben normaal maar dat was dus gisteren dat ik mijn ei had!



is wel fijn om te weten omdat mijn cyclus toch soms 2 tot 3 dagen verschilt de laatste tijd. (ik denk stress en afvallen dat het er mee te maken heeft)



tja, het is niet goedkoop, maar heb sensitests via internet besteld en het viel mee qua prijs!

Het is toch juist goed dat je van te voren weet wanneer je ongeveer je ei kunt verwachten. Ik voelde hem eerst altijd wel maar de laatste maanden ineens niet meer :think:

Maar ik weet wel dat ik hem ongeveer tussen dag 11 en 13 heb :wink:



En helaas ga ik weer door naar de volgende ronde :cry:



En alles betreft mijn opleiding is goedgekeurd :dance: ik zit maandag al in de schoolbanken, net als donderdag :shock: :mrgreen:

Meiden allemaal heel veel succes met zwanger worden.



Wij wilden er bewust een aantal jaren tussen laten. Het is hartstikke fijn dat onze dochter al naar school gaat. Straks lekker tijd overdag voor de baby en nu met de zwangerschap overdag tijd voor jezelf of om even lekker te slapen.



Het heeft wel langer geduurd dan we hoopten (11 maanden), maar gelukkig is het nu zover.



Ik denk dat het financieel wel mee zal vallen. De grootste spullen hebben we al dus die hoeven niet meer gekocht te worden. We hebben heel veel babykleertjes in een neutrale kleur. Ach ja, we zien het allemaal wel.

Hallo,



Ik ga ook voor een 2e en ik ben er helemaal klaar voor om nog een kleine in ons midden te hebben. Het gevoel wat ik bij m’n eerste had heb ik nu weer. Het verlangen naar een kind.

Heb nu voorgenomen om vanaf vandaag te gaan temperaturen. Opzich voel ik meestal mijn eisprong, wil gewoon ervaren of allemaal wel overeenkomt met wat ik voel en meet.



En natuurlijk wens ik jullie allemaal op een spoedige zwangerschap :wink:



Gr. Sharon