Zwanger worden van de eerste (deel 5)

hoop en dominque

balen…balen…dat de :twisted: er weer zijn!!!

dat is echt even :thumbdown: :thumbdown:

kop op he meiden, ooit is het WEL zover!

nette

leuk dat je mee komt schrijven!

hopelijk brengt het je (en ons) veel geluk!

Dank je hoop en linkie, en ik wil best wel wat geluks straaltjes geven hoor voor jullie allemaal en natuurlijk voor me zelf

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

En nu maar hopen dat het ons geluk brengt he.

Hihihi ik hoop het ook, bedankt :-*

Hallo allemaal,

Nou ik zit ook maar te wachten en te wachten… ik ben al een aantal dagen over tijd… maar ik heb gisteren een test gedaan… besteld via het inet. sensitest.nl ofzoiets. Maar negatief… toch heb ik ook geen zere buik ofzo als wat ik normaal zou hebben voor ik ongi wordt. Ik weet niet wat ik moet doen… voel me wel moe, soms gevoelige borsten… Ik hoop zo dat ik zwanger ben… maar die ene streep maakt me niet gelukkiger… hoe lang zou ik nog moeten wachten? Ik denk zelf zaterdag ofzo weer een test te doen… kijken of die positief is en anders maar een afspraak maken met de dokter… normaal gesproken heb ik ongeveer een cyclus van 28 dagen… regelmatig…

Wat moet ik doen?

Groetjes Sharon

Ik zal me trouwens nog even voorstellen.

Ik ben Sharon, 23 jaar… Ik ben in November zwanger geweest maar toen heb ik een miskraam gehad… Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geweest, en hoop dat ik deze keer wel zwanger ben.

Verder woon ik samen met mijn vriend… Ik werk momenteel 32 uur bij een bank… en tja dat was het zo’n beetje he…

Ik hoop ook wat meer over jullie te weten te komen?

Groetjes, Sharon

He Sharon welkom hier, en wat vreselijk dat je een miskraam hebt gehad en dat je nog nooit weer ongesteld bent geweest, maar ik hoop voor je dat je zwanger bent.

Het is hier wel heel erg rustig ook he, maar ja met dat mooie weer is iedereen natuurlijk volop aan het genieten van de zon.

Even een vraag in augustus zijn we alweer een jaar bezig zwanger te worden ( bezigheid is nog steeds erg leuk, resultaat nog niet). na een jaar mogen we naar de HA, wanner zouden jullie gaan?

Hey karin,

Wij zijn straks in september 2 jaar bezig en ook nog steeds niet zwanger tot nu toe.

Mijn vriend vind dokters eng en wou dan ook niet heen en zei altijd het lukt van zelf een keer komt wel goed, maar ik had zo iets van het duurt me nu toch echt wel een beetje te lang.

Nu hebben we afgesproken als het na de zomer nog niet gelukt is we dan naar de huis arts gaan, wat ik dus niet wist maar hier op kok te weten ben gekomen, is dat als je naar de huisarts gaat hij het erg op prijs stelt als je een schema hebt van je tempratuur van ongeveer 3 cyclussen.

Succes met je keuze en ik hoop dat je snel zwanger mag raken.

Heey meiden,

Ik ben er de aankomende paar dagen niet, ik ga op bewonersvakantie naar de Lommerbergen in Reuver. Daarna ben ik vrij en kan ik ook weer bij lezen!!

Fijne week!!

Ook mijn man staat het idee van een medisch circuit nog niet zo aan, vanaf volgende maand ga ik tempen, heb zelf het geloof er niet meer in spontaan zwanger te raken zal eind september worden als ik naar de HA ga.

Ik ben nu in de tweede cyclus tempen bezig. Hierna ga ik weer terug naar de huisarts. Ik ben daar in maart geweest omdat ik 10 dagen ongesteld was en dat bleek een miskraam te zijn geweest.

Ik hoop dat het niet nodig is!!!

Karin, Nette, Janine en Sharon…SUCCES!!

Hoi allemaal!

Als jullie het goed vinden, wil ik me hier graag “aanmelden”.

Ben vandaag helaas weer ongesteld geworden… Even kort over mezelf:

Ik ben 27 jaar en woon samen met mijn vriend. Ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil. Dat is inmiddels dus alweer 17 maanden geleden. Hiervan hebben we ook 13 maanden echt serieus geprobeerd om zwanger te worden, wat helaas nog altijd niet is gelukt :frowning:

We zijn inmiddels al bij de gyneacoloog geweest en ik ben een cyclus gevolgd, om te zien of alles goed is. Ook is mijn vriend nagekeken. Uit die testen kwam dat alles goed is met ons en dat het eigenlijk gewoon zou moeten lukken. Als het in augustus nog niet gelukt is, mogen we weer terug. Ben nog aan het twijfelen of we wel tot dan wachten… misschien ga ik als het komende cyclus nog niet is gelukt wel al bellen.

Dank je Hoop maar jij ook succes.

En Angelbaby welkom hier, leuk dat je ook mee komt kletsen, en inderdaad in spanning zitten elke cyclus weer is vreselijk he, en maar denken zou het nu gelukt zijn of niet.

Maar iedereen hier zit met het zelfde dus iedereen begrijpt elkaar en dat is juist het mooie van kok.

angelbaby

gezellig dat je hier ook komt kletsen, alleen is de reden natuurlijk minder leuk (dat je net als ons ook nog steeds niet zwanger bent)

ik kan me voorstellen dat aug. nog ver weg lijkt maar aan de andere kant zijn het nog wel weer een paar cyclussen waarin je wel op de natuurlijke manier zwanger zou kunnen raken!

sharon

hoe is ie nu?

je banner staat nu op 9 dagen over tijd?

nog getest?

karin

wij zijn na een jaar proberen toch naar de HA gegaan en die heeft ons doorverwezen naar de fertiliteitspoli van het ziekenhuis. Wij zitten nu in de eerste onderzoeken (bloedonderzoek, zaadonderzoek, samenlevingstest en baarmoederfoto). Ik vind het allemaal tot nu toe meevallen en heb nog niet het idee dat ik de MMM in stap. maar goed dat voelt voor iedereen weer anders natuurlijk!

Met mij gaat het verder wel goed eigenlijk.

uitslag van het zaadonderzoek was super goed!

mannetje helemaal trots natuurlijk

ben sinds deze maand begonnen met ovulatie testen maar in t begin zat ik er wat mee te klooien dus ik denk dat ik alsnog mijn eisprong gemist heb (qua testen dan) want heb tot nu toe nog geen positieve test gehad en ben al op dag 20 van mijn cyclus.

hoe ging dat bij jullie met die ovu-testen en van welk merk hadden jullie die?

ben benieuwd van de ovu testen, ik ga volgende maand tempen en eventueel ovutesten gebruiken dus kijk graag even mee naar de reacties.

Ik gebruik de staafjes van Persona als ovulatie test. Ik gebruik ze zonder de computer. Ik heb dit nu 2 maanden gedaan en heb ook beide maanden mijn ovulatie “gespot” zogezegd. Ik vind ze wel fijn werken. De testen van CB zijn ook fijn, maar veel duurder.

Vandaag een leuke dag gehad. Ik ben juf en ben een dagje op pad geweest met mijn klas. Erg warm, dat wel, maar erg leuk. Ook omdat alles goed is gegaan, dat is altijd even stressen als verantwoordelijke.

Hoi Angelbaby, tuurlijk mag je hier meekletsen!!!

Een “bekende” erbij :wink:

Liefs,

Hoop

Ik heb nog nooit ovutesten gebruikt, en tempraturen wou ik vanaf deze maand gaan doen, maar op 1 of andere manier is het er niet van gekomen dus ik ga nu ook volgende maand er mee beginnen.

Mischien wel een domme vraag ook, maar weet eigenlijk niet heel erg veel van dat tempraturen af, heb er wel eens hier op kok iets over gelezen.

Dat het elke keer op het zelfde tijdstip moet, (smorgens of s’avonds) :?:

en ook dat je aan de tempratuur kan zien waneer je eisprong is :?: :think:

maar mischien kan 1 van jullie me er iets meer over vertellen is mischien wel handig voor dat ik er mee begin.

Sorrie als het wat dom over komt maar heb het nog niet eerder gedaan, keek altijd naar het balkje in mijn onderschrift, maar wil het nu met temptaturen eens proberen mischien zit dat balkje er wel helemaal naast.

dingen vragen is nooit dom. Dingen niet vragen die je wel wilt weten, dat is dom :wink:

Temperaturen moet je inderdaad elke dag op hetzelfde tijdstip doen. 's ochtends als je nog in bed ligt. Het beste werkt een ouderwetse thermometer die je dus tussen je billen meet :oops:

Het eerste deel van je cyclus (van ongi tot eisprong is je temp meestal laag. Op de dag van je eisprong gaat hij vaak nog een tiende of zo lager. De dag na je eisprong gaat je temperatuur omhoog en blijft hoog, tot de dag dat je ongi wordt.

Ok heel erg bedankt angelbaby, ben erg blij met je info.

Nu kan ik volgende maand beginnen met tempraturen + dat ik weet waar ik op moet letten.

Waar kok allemaal al wel niet goed voor is he.