Zwanger worden na mk of ma..deel 3. Alle goeds!!!!

bij ons koste het chromosomsen onderzoek 547 euro pp dus voor andre én mij dus weg no claim,

diana ik denk ook dat je nog meer kan krijgen van de mk, máá'r nogmaals elke afstotoing is anders je weet het niet deels kan je lichaam ook inwendig zelf veel "rommel"oplossen. Je vertelde dat het vruchtje ook al heel erg geslonken was …ms is je lichaam zelf al heel stuk bezig ?

Meis sterkte :-*

ik las iets over de verschil mk ma , het is niet altijd zo dat een ma een curetage vereist…

het is zo dat je een mk vaak hebt heel vroeg , bij een ma is vaak zo dat je al een echo gehad hebt dat er al leven is geweesten dat kindje is overleden…in de buik er is al groei geweest en het duurt even voor het afgestoten wordt, maar het kan best dat het een ma betreft maar je de uitdrijving zelf doet

Als een zwangerschap al eerder misloopt maar na een aantal dagen/weken wordt afgestoten noemt men het een missed abortion . Soms is er zelfs tijdens een eerdere echo al hartactiviteit gezien.Het afwachten wat na een missed abortion gebeurt kan in pricipe weken gaan duren.

Liesje en Angelofmine idd helaas dat ook jullie hier bij aan kunnen sluiten,maar zeer zeker welkom om julie verhaal te doen om vragen te stellen en gevoel te delen of begrip te tonen ontvangen, helaas want liever wil je niet dat er mensen iets overkomt als het verlies van een beginnende zwangerschap of een kindje…

schrijf en lees gerust mee,

bianca

het kan dus nog weken gaan duren.kijk nu snap ik waarom de gyn tegen me zei dat hij volgende week dan een eventuele afspraak wil maken voor curretage…dank je wel voor je antwoord :slight_smile:

:-*

Liesje; ik was ook zwanger van de 3e, heb al twee meiden en heb niet eens een BBZ gehad, maar het verdriet is/was toch groot, helemaal niet gek (zie voorgaande pagina’s).

Ik hoop dat er eindelijk mensen zo verstandig zijn, om niet tegen jou te zeggen; dat je toch al twee gezonde kinderen hebt…lekker cliché.

Die oerdrang is net zo groot als bij een eerste of een tweede (je hebt hooguit iets meer afleiding bij het verwerken…).

Nou, als iedereen het goed vindt zet ik mijn onderschrift weer aan.

Wanneer iemand er moeite mee heeft, laat het mij even weten.

Noortje; je bent zowiezo van harte welkom, al zijn het er drie, al gaat het weer mis…

iki vindt ook dat de onderschrift aan mag blijven t hoort er bij hoor,

Jeetje wat is er weer veel geschreven. Ik heb voor het eten even 3 pagina’s gelezen. Maar ik heb niet alles onthouden :oops:

Helaas weer een aantal nieuwe vrouwen erbij. Het beste zou zijn als dit schrijfgroepje zo klein mogelijk zou zijn, maar helaas, de waarheid ligt anders :cry: Meiden heel veel sterkte met dit verlies en welkom in dit schrijfgroepje!

Wawa, en ? is je ongi al gekomen? Dag hoeveel zit je nu?

Jeannette, probeer wel alvast een beetje te genieten he?! Ook al kan ik me voorstellen dat je het erg spannend vind.

Bianca, al berichtje terug gehad van Lieke? En hoe gaat het verder met je?

Diana, hoe gaat het ? Nog steeds geen heftigere bloedingen? Het kan inderdaad wel een paar dagen duren heb ik gehoord. Ik kan niet uit ervaring spreken, we hebben ruim anderhalve week gewacht na het slechte nieuws, maar helemaal geen bloedingen gehad. Dus gecuretteerd.

Noortje, hoe voel jij je?

Ineke, goed dat je doorklust ondanks geen kans op zwangerschap deze maand (het eitje sprong toch aan de verkeerde kant?). Kan me ook voorstellen dat je zo gefixeerd bent dat je alleen nog op je vruchtbare dagen wilt. Maar dat lijkt me ook niet goed voor je relatie.

En verder iedereen die ik vergeten ben natuurlijk ook een :hug: en een :-*

Hier nog steeds wat nabloedingen en af en toe voel ik mn buik/baarmoeder iets trekken, zo’n strak gevoel in mijn buik. Ik neem aan dat dat samentrekkingen zijn om het laatste bloed eruit te drijven ofzo.

Hoi hoi,

Ik heb hier een tijdje niet meer getikt…wel zo nu en dan meegelezen. Ik schrijf nog regelmatig bij vlinderpraat, wanneer ik daar behoefte aan heb…

Ik slinger een beetje heen en weer tussen allerlei gevoelens (die ook te lezen zijn bij vlinderpraat). Soms wil ik liever niet reageren op andermans verhaal/verdriet, omdat ik vaak gewoonweg niet weet wat ik moet schrijven. Ik trek me die verhalen zooooo aan en word er nog verdrietiger van. Daarom ook pogingen om wat meer afstand te nemen, wat eigenlijk niet altijd lukt, soms wel. En dan is er weer die behoefte om wat te tikken, zoals hier. En wil ik ook anderen tot steun kunnen zijn. Ik voel me daar soms wat schuldig over. Zoveel anderen die mij tot steun kunnen zijn, dat moet ik toch ook kunnen? Een beetje warrig misschien maar zo voel ik het.

“nieuwe meiden”; helaas zo verdrietig dat ook jullie hier “moeten” posten, maar herkenning en erkenning is zooooo fijn. :hug: :hug: sterkte :-

Volgende week verwacht ik mijn ongi…ik voel mij helemaal niet zwanger…wat wil ik ook he, het is pas de 1e ronde sinds de MK, maar ik wil zoooooooo graag. Gisteren al een zwangerschapstest gedaan (hoe kom ik op het idee… :eh: ) Natuurlijk negatief, maar diep van binnen hoopte ik al op een wonder…een week voor je NOD een positieve test; volgens mij bestaat dit echt niet.

Maar goed, we gaan ons weer “voorbereiden” op ronde 2…

gr, Diana :-

Tja, ik zit nu op dag 27 :oops: :oops: . Mijn cyclus varieert van 19 tot 34 dagen, dus ik moet gewoon even een tijd niet testen. Ik kon het vandaag gewoon niet laten. :oops: :oops: :oops: :oops: Van manlief mocht ik ook helemaal niet testen.

Ik ga even bankhangen en een chipje eten. :drool: :drool:

@diana73 wrote:

Gisteren al een zwangerschapstest gedaan (hoe kom ik op het idee… :eh: ) Natuurlijk negatief, maar diep van binnen hoopte ik al op een wonder…een week voor je NOD een positieve test; volgens bestaat dit echt niet.

Zooooooooooooooo herkenbaar. Volgens mij willen we allemaal zo'n wondertje.
Volgens mij schreef Ineke het laatst, toen aan de rechterkant een ei gesprongen was, dat ze de stress van ei tot NOD tenminste niet had. M.n. de week voor NOD vind ik lastig.

Inderdaad wawa; eerst toch een (kleine) teleurstelling dat je weer ongi bent geworden; dan weer enthousiast gaan rekenen wat betreft je eisprong etc; evt. ovulatietesten doen (ook spannend), klussen (soms het gevoel van “moeten” en mischien ook geen zin hebben, maar ontzettend onrustig worden als je niet doet), dan het gevoel dat je er deze maand niets meer aan kan doen, alleen maar wachten tot aan je NOD, allerlei dingen voelen, ben ik misschien zwanger, van echt niet zwanger voelen tot misschien toch wel?

Zo ervaar ik mijn cyclus ongeveer… :?

gr, Diana :-*

ik vindt het altijd zo 'n 8 baan effect vol allerlei emoties die op en neer dansen in je hoofd in je lichaam en spelen met je gevoel

Weet niet of het prettig overkomt als ik het nu zeg…

Maar je hele leven kan gewoon binnen die drie minuten dat je test erover doet op zijn kop komen te staan.

Dat gevoel tussen je eisprong en je NOD is zooooo erg, slopend gewoon.

Dat was ook het punt waarop ik het vorige week heeeelemaal gehad had.

Dinsdagavond dacht ik no dat het niet gelukt was en ook ik kon het testen niet laten (lang leve de goedkope-internet-testen), wist dat het eigenlijk te vroeg was, maar hield het niet meer en zie nu…

Binnenkort komt voor jullie allemaal dat irritante ding met 2 streepjes/stipjes op de proppen, je grootste vriend en je grootste vijand.

Diana73; hou je taai meis, heb vorige week nog een kattebel op je topic neergetikt en kijk nou…

Ik hoop dat het troost en hoop geeft, ook ik wilde zo graag direct weer zwanger zijn, verder gaan waar ik gebleven was, maar toch heeft het 5 cycli geduurt, da’s achteraf niet zo lang, tuurlijk we hadden het liefst gelijk gehad, maar achteraf is 5 x toch niks, in verhouding met wat die meiden hier meemaken.

:-* J.

@diana73 wrote:

Inderdaad wawa; eerst toch een (kleine) teleurstelling dat je weer ongi bent geworden; dan weer enthousiast gaan rekenen wat betreft je eisprong etc; evt. ovulatietesten doen (ook spannend), klussen (soms het gevoel van “moeten” en mischien ook geen zin hebben, maar ontzettend onrustig worden als je niet doet), dan het gevoel dat je er deze maand niets meer aan kan doen, alleen maar wachten tot aan je NOD, allerlei dingen voelen, ben ik misschien zwanger, van echt niet zwanger voelen tot misschien toch wel?

Zo ervaar ik mijn cyclus ongeveer… :?

gr, Diana :-*

Je omschrijft het helemaal goed.

Oh. CSI is weer bezig :mrgreen:

Zo is het Bianca… :hug:

En ik kan me zo voorstellen dat als zwanger worden langer duurt er keer op keer teleurstelling volgt, frustratie, boosheid misschien, jaloersheid, verdriet etc…

Een collegaatje probeert ook zwanger te worden; en het wil maar niet lukken. Ze wordt er zelfs cynisch van (zijn haar letterlijke woorden), want zegt ze: ik wil die teleurstelling niet meer voelen, elke maand weer :frowning:

Diana :-*

hihi dank jullie wel ik voel me niet slecht , heus juist wle goed , maar dat diane dan een mk verwacht is wel errug vervelend en het raakt je wel,

ikzelf ban niet eens meer zo verdrietig op het moment dat in ongesteld wordt hoe gek ook , vooor nu is het toewerken aan de iui pogingen.

Idd helemaal correct omschreven Diana73 die gevoelens van soms het gevoel te hebben te moeten klussen om geen kans onbenut te laten en dan die spanning die daarop volgt. In de 1e paar maanden toen we bezig waren met zwanger worden ervaarde ik dat nog niet zo heel erg. Maar die laatste 2 maanden met tempen was echt megaspannend. En ik denk dat nu ik eenmaal zwanger ben geweest het de komende maanden (ik hoop natuurlijk maar 1 maand :oops: :oops: ) nog emotioneler/spannender zal zijn.

Jeannette waar bestel jij die goedkope internettesten?

Hallo daar,

Vind het fijn zo welkom te zijn en te kunnen lezen en praten over dat wat ik nu voel. :wink:

Ik las een reaktie over dat ik pilletjes heb gekregen van mijn gyneacoloog. Ik weet niet meer hoe ze heten maar ik kreeg ze omdat ik te bang was voor de curettage :frowning: en de arts me hiermee wilde helpen. Ze zorgen ervoor dat je een soort van weeen krijgt en dat alles los komt. Bij mij bleef er helaas iets achter en dat is alsnog met een curettage verwijderd. Nu heb ik helemaal een ziekenhuis trauma :frowning:

Heeft er iemand ook last van pukkeltjes/puistjes? Ik heb ze eigenlijk nooit gehad en nu zit mijn hele voorhoofd ermee vol. Komt dat door hormonen dat iemand weet?

Mijn vriend en ik houden geen tempraturen bij of iets dergelijks, we doen gewoon maar wanneer we zin hebben. Toen we stopten met de pil was ik binnen 1 maand al zwanger. :shock: Dit wisten we pas 5 weken later. Maar in ieder geval ging het de 1ste x dus heel snel. :smiley:

Maar eer dat ik er aan gewend was, moest ik het helaas al los laten…dat maakt het zo moelijk en dat maakt dat ik er zo naar verlang… :cry:

:zzz: weltrusten :zzz:

angelofmine, pukkeltjes heb ik ook, had ik nóóóit maar na mijn 2 ma is mijn hele hormoonhuishouding omgeswieperd, ik voel me altijd anders en heb ook meer pukkels als ik ongesteld moet worden, als ik ongesteld geweest ben zijn ze weg, erg irritasnt.