t komt wel weer goed :-*
Weltrusten allemaal…
Dikke :-* , J.
joseetje, helaas welkom hier, sterkte met het verwerken van de mk :hug:
diana, heel veel sterkte de komende dagen :hug:
Diana, :hug: :hug: ik hoop dat het lichamelijk allemaal niet te pijnlijk wordt en dat maar snel over is. Psychisch reageert iedereen anders, en neem rustig de tijd om het allemaal te verwerken!
Wawa, jij nog steeds niet ongi? Op dag hoeveel zit je ondertussen? Begint weer op een wat normaaldere cyclus te lijken of niet?
Jeannette, wanneer kun je terecht bij een VK of GYN voor de 1e controle?
@bianca81 wrote:
Boefje, fijn dat het nare gedeelte grotendeels achter de rug is, dat je verder gsat ineen volgende cycles. Heb je er een beetje rust in kunne vinden in wat gebeurt is? Ben je lichamelijk volledig hersteld ? Liefs meid van hier :-*
Lichamelijk helemaal herstelt en eigenlijk hoop ik erop dat de curettage me ook goed gedaan heeft. Ik had namelijk altijd al een week voordat ik ongi moest worden bruinverlies. Ik hoop dat dit nu over is. We gaan het meemaken.
De rust heb ik ook kunnen vinden. Ben er heel blij mee dat ik deze maand heb overgeslagen om maar zo te zeggen. Geen druk van zal ik misschien zwanger zijn, doet me erg goed.
Nu mij eitje weer gesprongen is krijg ik de nieuwe kriebels van volgende maand gaan we er weer voor. Alsof ik net mijn laastste pil heb geslikt; wachten om ongesteld te worden zodat je ervoor kan gaan, krijg er bijna vlinders van in mij buik :lol:
Dinsdag moet ik op nacontrole, zijn de 4 weken alweer voorbij.
owkee meis dus alles weer wat op zijn beloop,
heel veel succes met wat komen gaat, :-*
Boefje, fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat met je! Je klinkt heel positief meid. Op naar volgende maand en blijf vertrouwen hebben dat het goed zal komen! Klinkt heel cliché, maar het is wel iets wat we allemaal moeten hebben. Mijn gyn zei ooit eens: “Als je geen vertrouwen meer hebt, of je bent niet meer positief, dan kunnen we er net zo goed mee ophouden!” Deze woorden ben ik diep van binnen nooit vergeten!
Jeanette, je bent een schat. :-* Wanneer mag je voor de 1e afspraak bij gyn of vk? Jij beschreef precies zoals ik het ooit altijd verwoordde. Toen ik voor de eerste keer een positieve test in de handen had, zag ik mijn kindje al in de wieg liggen. Ik was helemaal al moeder… Er is ooit eens een topic in Vlinderpraat gepraat over wanneer iemand zich moeder mag noemen. Is dat wanneer je werkelijk een kindje hebt, of ook als iemand een mk heeft gehad… Ik bedoel, ik voel me moeder ook al heb ik nooit een kindje gebaard… Net zoals het onderschrift van Daantjuh…!
Diana, ik denk dat je lichaam bezig is met afstoten… En jammer genoeg kan het nog wel even duren voordat alles weg is… Het kan ook heel snel gaan hoor! Vaak gebeurt een spontane afstoting in de 8e/9e week van een zwangerschap. Sterkte meid! Ik had zo gehoopt dat het bij jou goed zou gaan… :-
Joseetje, meid … even een hele dikke knuffel voor jou :hug: . Ik denk dat iedereen die dit niet heeft meegemaakt een mk onderschat. En dat is ook het onbegrip waar je elke keer weer tegen aan loopt!
Linda (Spirella), hoe is het met jou? :-
Bianca, soms is het allemaal zo confronterend en ik denk dat daar jou traantjes vandaan komen… Jij komt altijd zo sterk over en af en toe moet het bij jou ook even los komen… Enneh… zwanger of niet, we hebben toch allemaal een hoeveelheid hormonen in onze donder zitten, dus die tranen en het KTgevoel komen en gaan… Dikke knuffel meid! :-
Ineke, hoe is het met je computer? Toe aan een nieuwe? Hoe is het verder met je? Ik ben helemaal kwijt waar je nu staat in je cyclus :oops: . Sorry…
Hier gaat het wel weer. Ben druk op mijn werk. Bezig met de maandafsluiting en dat betekend: DRUK! Maar gelukkig is het bijna weekend. Vanavond ga ik met een vriendin naar de bios. Naar “Dreamgirls”. Heb er zin in.
Verder ben ik nu al in 2 dagen bijna 2 kilo kwijt. Altijd aan het begin hè… Vaak vocht wat je de eerste dagen verliest. En… ik heb genoeg reserves, dus het mag ook wel…
Een hele dikke knuffel voor iedereen die ik niet heb genoemd of ben vergeten!
Liefs,
Noortje.
hey meiden
Noor ik heb een het topic opgezocht toevallig zat ik er gisteravond op bed aan te denken , hoe zo ? Ik heb er maar een stukje tekst getypt.
En de zwangeren onder ons moeten het zéker niet verkeerd opvatten want zo bedoel ik het niet, ikhoop dat het niet verkeerd over komt.
Echt niet hoor want als jullie goed denken weten jullie heus dat ik blij ben voor alle mensen die weer terug een kindje verwachten omdat ik heel goed begrijp dat dat juist is wat je wilt. En dat ik ook mega hoop dat deze keer de zwangerschap juist zal verlopen …
even de link van het topic waar ik gisteraaf aan dacht en ws die noor ook bedoeld?
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1380768#1380768 is overigens wel de laatste pagina
He lieverds, wat een getyp hier, kan het niet zo goed bijhouden hoor…
Jose, welkom helaas ook en Diana, hou je taai he! Hoop toch voor je dat het gauw op gang komt en je het een plekje kunt gaan geven. Dat kon ik pas toen het echt mijn lichaam verlaten had. Alhoewel het nu nog vaak even van zijn plek komt…dus nog niet echt een vaste plek gegeven.
Computer doet het aardig. Had een spel gedownload en toen begon het weer te rommelen… :oops: :oops:
Hier op dag 6 en gisteren weer heerlijk geklust! Ja, eitje MOET links springen…
Spirella, ben ook aan de Sonja Bakker. Kreeg een reactie op mijn colum dat dit niet goed zou zijn voor de vruchtbaarheid maar sorry hoor, mag je dan niets meer? Ik voel me er goed bij en eet nu dus super gezond vind ik zelf dus maak me er niet zo druk om hoor. Het geeft mij juist afleiding. Zit nu in week 5 en al 4,3 kg eraf!!!
Dit weekend een familieweekend dus dat wordt wel even lastig. Mag nu een tosti eten dus ga ik gauw even klaarmaken!!
Liefs
Ineke
Lieve Bianca,
Juist jij hebt mij vorige week geraakt, door te zeggen dat we voor een 4e kindje gingen.
Ik dacht eerst; muts (kende je nog niet ) je leest verkeerd.
Daarna in huilen uitgebarsten, je was de eerste die dat zei.
Ik neem je je gevoelens absoluut niet kwalijk op wat voor manier dan ook.
En zeg het eerlijk als je het niet prettig vindt als ik hier schrijf. Ik hoop alleen wat terug te doen voor wat jij en Noortje en de rest de afgelopen 2 weken voor mij hebben gedaan.
Maar zo gek loopt blijkbaar het leven, als ik dit geweten had, had ik nooit bij jullie ingebroken (en was ik misschien ook niet met de cursus begonnen, maar goed als je alles weet, alles gebeurt blijkbaar met een reden, ook al is Ãe soms heeeeeeeeeel ver te zoeken)
En je wordt écht geen moeder bij de geboorte, tuurlijk ben je verliefd, maar op dat moment schrik je je ook wezeloos van de verantwoording.
Je moet er naar toe groeien.
Ik denk dat je soms misschien al moeder bent op het moment dat je beslist dat het zover is om eraan te beginnen.
Je gooit niet zomaar die pil in de vuilnisbak!
Ik denk dat het onderschrift van Daantjuh genoeg zegt, maar denk dat ergens al een paar moppies zitten te wachten tot het bij jullie zover is.
Dat potje foliumzuur, dat draagt al bij (komt jullie waarschijnlijk je neus uit), dat doe je niet zomaar.
Wie weet wordt nu ergens op de wereld Noortje d’r spruit al geproduceerd…
Dikke zoen!
O ja en goede moeder ben ik; moeders zit op internet, terwijl ze hier de tent afbreken!!!
Ineke; dat gaat hard zeg met die kilo’s wat knap!! En we duimen voor links!!
Noortje; Tjemig je bent echt al begonnen met lijnen, goed zeg!!
Heb je een dieet of probeer je wat te laten staan??
Ga je ook sporten. Ik denk wel dat gewicht heel belangrijk is. Ik ben echt geen sprietje, maar mag niet klagen (heb wel een hollandse kont) als je ziet wat ik wegwerk op een dag. Was afgevallen, wat wil je 3mnd zwanger en die actie daarna, maar heb een soort ideaal gewicht waar ik mij lekker bij voel. Ik vond mezelf wel leuker in de spiegel, behalve die moeie kop dan, maar voelde me niet ok. Heb de afgelopen maand me het ongans geschranst (sorry) en zie…typisch toch. En misschien is dat bij jou andersom, makkelijk gezegd, maar wie weet.
Ik mag met 7 a 8 weken een echo, ga maandag bellen, eerst maar het weekend door zien te komen en er loopt er hier een rond met heeeeeeeeeeeeeele grote oren.
P.S. zet het onderschrift anders voorlopig wel even uit hier ok?
@Jeanette wrote:
Juist jij hebt mij vorige week geraakt, door te zeggen dat we voor een 4e kindje gingen.
Bij mij voelt het ook zo, dat ik wacht op een derde zwangerschap. Ik had het eerst over mijn zwangerschap. Nu heb ik het over de zwangerschap van peuter en over de zwangerschap die een miskraam werd.
Vanmorgen trouwens stiekem getest, maar negatiever dan negatief.
Maar je bent nog niet ongi toch??
Maar je had toch van de week “draden”, dan kan je nog niet positeif testen en je cylus is iig niet meer zo giga kort.
Heb trouwens bij mezelf de afgelopen maand het ongans gezocht naar draden…geen draad gezien
@Jeanette wrote:
Maar je bent nog niet ongi toch??
Maar je had toch van de week “draden”, dan kan je nog niet positeif testen en je cylus is iig niet meer zo giga kort.
Heb trouwens bij mezelf de afgelopen maand het ongans gezocht naar draden…geen draad gezien
Nee dat klopt inderdaad, maar sinds dag 19 zit ik te wachten op een ongesteldheid :think: . Ik weet het, het is idioot, maar ja, ik doe het toch.
Bij peuter had ik pas 8 dagen overtijd een positieve test, terwijl ik halverwege de zwangerschap onderzoeken heb gehad of ik niet langer zwanger was. Dus tja, ik blijf toch hopen. Ik wil alleen niet elke keer zo teleurgesteld zijn.
jeanette , je gaat toch ook verder ? bedankt voor je woorden,
ik vindt de ondertekst van noor ook helemaal goed,ik ben moeder maar zonder kindje… wendy zegt wel eens tegen me je bent ook een beetje mijn mama, das heel wat anders maar die moeder instict is er gewoon is een oerinstinct…
ineke meis wat ga je goed jij zeg topertje en petje af, wanner komt er weer een column ?
Steds als ik weer iets heb denk ik oowww ik had het zo en zo in een comn doen schijven hihhi en dan denk ik weer effe zien of ineke er al weer 1 heeft hihihi iig leuk van jou te lezen ,
nou ik ga zo met wendy naar zwemles toe,
kan ik weer rots izjn vrige keer zat ik met trantjes in de ogen omdat ze zonder haar kurkjes mocht hhihi maf mens he :mrgreen:
ow ja wawa ik las het bij de pilstoppers van je negatieve est in de keinste lettertjes , lieverd ik hoop alsnog hoor
en jeanette zals ik al eerder zei niet stoppen met typen hier das niet de bedoeling ik vindt het fijn dat je mee typt, en af en toe de moed in sprekt lekker door gaan
Snap ik helemaal!!!
Dit is ook voor het eerst bij mij dat ik zoooooo vroeg positief resultaat had hoor.
Anders ook pas na 5 weken een beetje streep.
We lopen risico (nou ja risico, alleen maar leuk, wel beetje druk) op een tweeling en misschien dat ie daardoor nu wel vroeg positief was??
(Maak je meer HCG aan)
Ga je volgende cyclus (die zich hopelijk niet aandient ) tempen of ovulatietesten doen of laat je het op z’n beloop?
Ha ha Bianca; geen maf mens hoor!!!
De oudste mag volgende week zaterdag afzwemmen en ik hoef je niet te vertellen wie er met proef-af-zwemmen de tranen weg moest slikken, boehoehoe.
Zo’n klein wurm (eigenlijk lange sliert…) door dat gat heen, geweldig.
Terwijl ze vorig jaar in een ander zwembad op de bodem lag, maar dat vertel ik nog wel eens, ze is er nog, we zwommen alleen een week later ergens anders…
Volgens mij zwemt ze nu al beter dan ik, ik zink nog net niet.
Zit je ook met bonkend hart langs de kant als die bandjes af gaan??
Ik wilde dan zowat door dat raam heen gaan, al die mutsen om me heen maar OH-en ik dacht alleen maar; stress stress stress!!!
Tja, ik ben nu in de fase: tweeling, jongen, meisje, uitgerekend met kerst/ sinterklaas, oudjaarsdag, m’n verjaardag. Het maakt me niet uit. Ik zie zoveel trieste dingen voorbij komen hier. Ik hoop gewoon dat we snel weer zwanger zijn. Ik kan me ook enorm ergeren aan die uitspraken van Merel 1978 op het forum. Dan denk ik tel tot 10 of 100 :oops: :oops:
De oudste is begin december jarig, elk jaar mega-onhandig en dikke stress voor haar.
Maar nu kon het mij geen biet meer schelen, ze komen als ze d’r zin in hebben…
Daarom, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
En mochten het er 2 zijn, dan ben ik de gelukkigste vrouw op aarde (en hoop ik dat er zich “spontaan” mensen van deze topic zich aanmelden om te helpen )!!!
Eerst maar blijven zitten, dan ben ik allang blij.
Ik durf het gevoel nog niet los te laten, ben zo bang weer op mijn b… te gaan.