Zwanger worden na mk of ma..deel 3. Alle goeds!!!!

@Jeanette wrote:

Of ze zijn in Utrecht blijven hangen???

22 dagen klinkt al beter ja, da’s iig een pluspuntje.


Heb je helemaal gelijk in. Vanaf 21 dagen is er tenminste een ei-sprong.

Iedereen druk aan het weekend vieren zeker?

Hier gaat alles goed, vrijdag had ik echt nog een emo-dag. Maar sinds gisteren gaat het eigenlijk een stuk beter met me. Ook het bloedverlies is al bijna gestopt, heel af en toe nog na het plassen met het afvegen een klein beetje rooiig, maar echt maar af en toe.

Maar nu wil ik wel eens wat meer over jullie weten.



Jeannette, jij hebt ook een curettage gehad eind vorig jaar. Was dat je 1e zwangerschap in de poging voor de derde? En zijn jullie al lang bezig met zwanger worden nu?



Wawa, ook bezig voor de 1e? Vervelend dat je cyclus zo onregelmatig weer op gang komt. T was wel snel raak de 1e keer he? Hopen dat het ook nu dan toch weer snel gaat lukken.



Bianca, heftig verhaal, 3x een miskraam gehad? Is er een medische oorzaak waardoor het steeds mis gaat? En jullie beginnen nu voor het eerst met hormonen (tenminste, ik denk dat IUI hormonen zijn???). Nu ik schrijf twijfel ik ff wat voor verhaal nu bij jou en welke bij Noortje hoorde, sorry :?



Want ook NoortjeP, 3x een miskraam. Bij jou was toch het verhaal van die auto-immuunziekte? Proberen jullie het uberhaupt nog om op de natuurlijke wijze zwanger te raken (ik las een verhaal over onenigheid tussen reumatoloog en gynacoloog o.i.d.?)? Wat verschrikkelijk dat dat adoptieverhaal zo lang moet duren he? Ik heb ook een collega die in dat proces zit. Ze hebben net een soort cursus moeten volgen, absurd eigenlijk. Als je natuurlijk zwanger raakt, volg je toch ook niet eerst een cursus :? Hoe oud ben je nu als ik vragen mag?



En Ineke, jij hebt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad? Heftig hoor, hoe kwamen jullie erachter? En zijn jullie al lang bezig met zwanger worden?



En verder iedereen die hier nog meer meeschrijft, ik lees graag jullie verhaal (heb nu alleen ff de dames gevraagd die al in deel 3 hebben geschreven).



Groetjes, Linda

@spirella wrote:



Wawa, ook bezig voor de 1e? Vervelend dat je cyclus zo onregelmatig weer op gang komt. T was wel snel raak de 1e keer he? Hopen dat het ook nu dan toch weer snel gaat lukken.


Linda, wij hebben een lekkere peuter rondlopen, die voor enorm veel vreugde en afleiding zorgt. Van dreumes was ik de eerste maand gelijk zwanger. Nooit met miskramen e.d. stilgestaan. Ik kom nu pas tot de ontdekking, dat zwanger worden niet zo eenvoudig gaat. Eind september zijn we gestopt met het gebruiken van condooms. Het was de tweede ronde raak, maar helaas een spontane miskraam. Sindsdien een vervelend cyclus en heftig en lang ongesteld. verder loop ik niet bij de gynaecoloog o.i.d.. Als ik nu binnenkort weer te snel en te lang ongesteld word, dan laat ik me doorverwijzen. Ik heb nu volgens mij sinds dinsdag al ongi-buikpijn. Ik zit te wachten op een ongesteldheid, maar die blijft toch uit. Ik durf niets te hopen m.n. doordat mijn lijf nog niet op orde is en we deze ronde in het begin nauwelijks hebben kunnen klussen.

@spirella wrote:

Hier gaat alles goed, vrijdag had ik echt nog een emo-dag. Maar sinds gisteren gaat het eigenlijk een stuk beter met me. Ook het bloedverlies is al bijna gestopt, heel af en toe nog na het plassen met het afvegen een klein beetje rooiig, maar echt maar af en toe.

Maar nu wil ik wel eens wat meer over jullie weten.


Krijg je ook nog een nacontrole o.i.d.?

Nee, geen nacontrole. Tijdens/na de curettage is het echo-apparaat erbij geweest. Dus de controle eigenlijk gelijk al gehad. De VK heeft al wel weer gebeld hoe het allemaal is gegaan enzo. Dat vond ik wel erg netjes en prettig. En ze heeft nu al toegezegd dat bij een evt. volgende zwangerschap we eerder terecht kunnen voor een echo.



Echt megavervelend zeg van die cyclus van jou Wawa. Kan me voorstellen dat je daar wat moedeloos/chagerijnig van wordt :-s Je wilt toch eigenlijk gewoon weer zsm zwanger worden, maar zoals je al schreef, het is niet zo voor de hand liggend dat dat allemaal maar in 1x lukt en goed gaat :frowning: helaas…

@spirella wrote:

Nee, geen nacontrole. Tijdens/na de curettage is het echo-apparaat erbij geweest. Dus de controle eigenlijk gelijk al gehad. De VK heeft al wel weer gebeld hoe het allemaal is gegaan enzo. Dat vond ik wel erg netjes en prettig. En ze heeft nu al toegezegd dat bij een evt. volgende zwangerschap we eerder terecht kunnen voor een echo.



Echt megavervelend zeg van die cyclus van jou Wawa. Kan me voorstellen dat je daar wat moedeloos/chagerijnig van wordt :-s Je wilt toch eigenlijk gewoon weer zsm zwanger worden, maar zoals je al schreef, het is niet zo voor de hand liggend dat dat allemaal maar in 1x lukt en goed gaat :frowning: helaas…




Wel fijn dat ze naderhand weer hebben gebeld. Het liefst zou ik elke maand een gesprek willen hebben met VK. Stom he? :oops:

spirella, fijn dat het al wat beter gaat.

Ik heb op 6 feb een curettage gehad dus weet een beetje hoe je je voelt.

(was mijn tweede zwangerschap, hier ook al een dreumes in huis)



wawa, kan het ongi gevoel iets met je ovulatie te maken hebben?

Ik had namelijk woensdag en donderdag een heel licht ongi gevoel en sinds gisteravond ovulatiepijn, dus krijg morgen een eisprong.

(en nee, we maken er deze maand geen gebruik van)

Morgen 2 weken geleden dat ik weer opnieuw ging bloeden na de curettage dus lijkt erop dat dat toch een soort ongi was als ik nu een eisprong krijg. Hopelijk over 2 weken dus ongesteld, dat zou dan wel weer op een mooie cyclus lijken.

@boefje wrote:

wawa, kan het ongi gevoel iets met je ovulatie te maken hebben?


Heb ik ook al aan zitten denken, maar ja ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik zit nu op dag 22, dus voor een ovulatie is het weer vrij laat :think: . Ach, er zit niets anders op dan afwachten.

Waaraan herkennen jullie het ovulatiegevoel? Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gevoeld. En is iemand van jullie ook weer aan het temperaturen?

Wij hebben dat de laatste 2 maanden voor de zwangerschap gedaan en toen zat de ovulatie op dag 11. Maar ik denk dat we nu eerst maar eens gaan afwachten hoe de cyclus weer op gang komt.

@Wawa wrote:



Heb ik ook al aan zitten denken, maar ja ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik zit nu op dag 22, dus voor een ovulatie is het weer vrij laat :think: . Ach, er zit niets anders op dan afwachten.




Sluit nix uit Wawa! Mijn eisprong is op zn vroegst op dag 19, en op zn laatst op dag 25 (!)… Hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt, en wat hebt aan de pb’tjes die ik je heb gestuurd :-



Ik schrijf even niet zo actief meer hier meiden, heb gewoon de behoefte niet er steeds aan herinnerd te worden dat het al twee keer mis ging :oops: hoop niet dat jullie dat raar vinden. het past niet in mijn idee van positief vooruit kijken… :roll: Weet niet hoe ik het moet zeggen, hoop dat jullie het begrijpen :-

@Affie wrote:

@Wawa wrote:


Heb ik ook al aan zitten denken, maar ja ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik zit nu op dag 22, dus voor een ovulatie is het weer vrij laat :think: . Ach, er zit niets anders op dan afwachten.




Sluit nix uit Wawa! Mijn eisprong is op zn vroegst op dag 19, en op zn laatst op dag 25 (!)… Hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt, en wat hebt aan de pb’tjes die ik je heb gestuurd :-



Ik schrijf even niet zo actief meer hier meiden, heb gewoon de behoefte niet er steeds aan herinnerd te worden dat het al twee keer mis ging :oops: hoop niet dat jullie dat raar vinden. het past niet in mijn idee van positief vooruit kijken… :roll: Weet niet hoe ik het moet zeggen, hoop dat jullie het begrijpen :-




Affie, doe waar je jezelf goed bij voelt. Ik heb ook lange tijd niet meeschreven. Ik had je alweer een PB teruggestuurd. Heel erg bedankt voor je PB’s. Ik weet nog niet of ik volgende cyclus helemaal ga temperaturen. Vind het ook allemaal best lastig :oops: . Maar ja, het geeft wel ene goed beeld natuurlijk. Wij blijven hier ondertussen wat door klussen. hi hi hi

Hoi Spirella,



Tja, deze zwangerschap gingen we voor de 3e.

Nooit verwacht, maar kwamen er toch achter plek in ons hart over te hebben.

Ik ben sinds deze cyclus met tempen bezig, maar doe het oraal en dat is blijkbaar niet zo heel zuiver en ik zet er ook de wekker niet voor.

Ik denk dat ik rond dag 13 een eisprong heb gehad, dat zou heel goed kunnen kloppen met de cyclus die ik zinds de curretage heb, 26 a 27 dagen, was voorheen ongev. 24.

Het tempen is meer iets, dat je er iets mee kan doen, niet alleen afwachten.

Als het deze maand niet gelukt is, dan mag een persona lenen van een vriendin, 't is afwachten.

Het wordt nu weer spannend, deze week, ook omdat ik eerst natuurlijk op 24 dagen zat, dat zou morgen zijn.

Ik heb wel al iets ongi-pijn (om met de woorden van wawa te spreken), maar ik ben niet zo goed in het herkennen van signalen, ik denk elke maand dat ik zwanger ben :wink:

Wel geweldig dat je al niet meer zo erg vloeit, bij mij duurde het 3 weken, heel fijn en een week later alweer ongesteld worden, hoe het kan kan het???



Tot morgen

hey meiden ik ben net weer thuis van het weekendje weg, was erg gezellig en leuk de meeting dan en het slapen elders,



ik lees denk ik van de week ergens wel bij hoor nu geen ziin net half uur thuis en effe fotos zien reageren en dan hup mijn bed in , morgen ben ik vrij en kan ik alles opruimen :mrgreen:

Goedemorgen meiden,



Hier erg moe.

Heb afgelopen weekend opgepast op de kleine meid van de broer van mijn hub. :inlove: :inlove: :inlove: Ze wordt over een maand 2 jaar.

Ze is nu nog bij ons en wordt vanmiddag weer opgehaald. Wat een lekker ding is dat zeg. Toch vind ik het ook wel confronterend en pijnlijk hoor! Ze zegt nog niet echt namen en als ze mij iets wil vertellen zegt ze elke keer: Mama… Dat klinkt zo ontzettend lief en dan krijg ik tranen in de ogen… Dat wil je toch eigenlijk altijd horen! Daar doen we het voor!



Affie, dikke :hug: . Ik snap dat je er de behoefte niet aan hebt om mee te schrijven. Doe lekker rustig aan en misschien kom je ons wel heel snel met heel goed nieuws verblijden! :-



Wawa, goed nieuws dat je nu al verder bent in je cyclus dan vorige maand. En misschien is het wel de eisprong waar je last van hebt gehad. We zullen zien… :-




Spirella, via de natuurlijke weg zwanger worden, gaat bij ons ook niet zo snel. We gebruiken niets, dus wat dat betreft proberen we het nog wel via de natuurlijke weg! Denk dat ik ook maar weer eens ga tempen.

Verder is er al duidelijkheid tussen de reumatoloog en de gyn. Zodra ik zwanger word, moet ik medicijnen gebruiken. (Of Prednison of Heparine spuiten…) Niet dat ik daar op zit te wachten, maar het is voor een goed doel toch? Verder moet ik eigenlijk nog heel veel afvallen, maar op de één of andere manier lukt me dat nog niet!

En ik ben nu 32… mijn hub is 35… En ik ben blij dat ze net de leeftijd hebben verhoogd om te adopteren!

Hoe is het nu met jou? Mogen jullie direct weer proberen?



Boefje, hoe is het verder met jou? Ik las dat jullie er deze maand geen gebruik van maken. Even een maandje rust?



Jeanette, ik heb dit weekend dus geen tijd gehad om te typen en eigenlijk ook niet om te duimen voor betere cijfers.

Ben wel heel nieuwsgierig nu hoor! Maar ik denk dat ik het pas morgen weet! Kan namelijk vanmiddag niet bij het emailadres waar ik de uitslagen heen laat sturen!



Verder even geen nieuws meiden.

Voel me niet zo heel lekker vandaag. Heb hoofdpijn en ben moe…



Tot later!

Noortje

Och, … Bianca, het was dus gezellig? Heb je al foto’s… Of komen die in het meetinghoekje te staan…



En Ineke, hoe is het meid!

er staan fotos in meetinghoekje en in showforum,

hey neis lekker opgepast dus fijn s dat, dan ben je moe maar voldaan als ze naar huis gaat, ihhi lekker joh,

mooie leeftijd ook heeft ze



ik ga effe douchen , straks komt mijn zus met wendy :inlove: langs de fotos zien,

:? :? :?



heb net de cijfers teruggekregen…



Economie toch niet gehaald!

Dit keer een 5… Is wel stukken beter dan een 2 :mrgreen: , maar niet genoeg om eraf te zijn! :frowning:



Dan maar in juni weer. Of in januari…

Noortje, he wat balen een 5, ook zo’n net niet cijfer, jammer dat er maar 2 keer per jaar examen zijn. Van mij mogen ze wel naar 4 keer per jaar.



Bianca, fijn dat je een leuk weekend gehad hebt.



Noortje, idd een maandje rust hier, ook goed voor de geestelijk toestand zeg maar. Over 2 weken hopelijk ongesteld en dan gaan we er weer helemaal voor.



Over de ovulatiepijn, ik heb dit sinds ik gestopt ben met de pil en voel het als een soort pijn in mijn onderbuik, dit keer vooral links. Bij mij houdt dit 2 tot 3 dagen aan, Meestal word ik 16 dagen na de eerste pijn ongesteld dus ga ervan uit dat dag 3 de sprong zelf is.

Tis geen leuke pijn want belemmerd wel het vrijen.

Maar wel weer makkelijk omdat ik dan wel weet wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden, aangezien ik onregelmatig ben.

Voor mijn eerste zwangerschap had ik trouwens geen ovulatiepijn

Ik heb sinds de mk’s ook last van ovulatiepijnen gehad. En het laatste half jaar, sinds mijn cyclus een beetje van slag is, heb ik weer helemaal geen pijnen. Maar nu heb ik gewoon 24/7 last van mijn borsten, dus ook daar kan ik niet meer op vertrouwen!