Zekers, we blijven oefenen en oefenen en oefenen en worden steeds creatiever. :oops: :oops: :oops: en zo blijft het meestal toch wel leuk. Hmmm. laat mijn mannetje nu maar es thuiskomen…heb wel even zin om te oefenen! :think:
@ Jozie: Oh meis wat geweldig… Ben super blij voor jullie… Wat een prachtig gezicht moet dat zijn geweest… Ik hoop zo dat ik dat ook snel mag ervaren… Volgens mij ben je dan dol en dol gelukkig en geloof je niet dat het in jouw buikkie groeit… ben heel benieuwd naar de echo meis !! Ik wil ook zoooo graag een mooie echo laten zien…En dan over 9 maanden een prachtige wolk van een baby…Maar ja nog maar even verder met oefenen :wall:
@ Danja: Meis ik wil 1 ding tegen je zeggen… je moet zelf weten wat je met de info doet maar toch wil ik het kwijt… Kijk heel erg uit met antidepressiva. Het werkt zeer en zeer verslafend en mensen komen er maar moeilijk of niet meer van af… Ze hebben mij het vorig maand ook geprobeerd aan te smeren… Lekkere makkelijk en ze zijn van je gezeur af… Helaas voor hun trap ik daar niet in… het is een medicijn die alle negatieve gevoelens onderdrukt… Je wordt er vrolijk van… Alleen je pakt het probleem daarmee niet aan… Als ik jouw was zou ik proberen om er zonder medicijnen iets aan te doen… Ga praten met een psyoloog… Of met iemand anders… Meis heel veel sterkte :-*
Sorry maar ben een hoop info vergeten… sorry dames…
Hier een redelijk middag achter de rug… Ik heb wel even flink woorden met iemand gehad… Ik vertelde over het slechte nieuws van gisteren en van die week daarvoor… Oh zegt hij maar er zijn ook nog genoeg andere kinderen die een huis zoeken… Je kan toch ook een kindje adopteren… :wall: Ik wist eerst niet hoe ik moest reageren… en besloot mijn gevoel de vrije loop te laten… Natuurlijk zou ik een kindje kunnen adopteren… En misschien zit dat er in de toekomst ook wel bij… Maar wil toch ook heel erg graag een kindje van ons samen… Een kindje dat met veel liefde is gemaakt… Een kindje dat meer dan welkom is… Een kindje waar ik al 4 jaar lang over droom… Ik wil graag zien hoe ons kindje er uit ziet… Hem of haar kunnen ruiken… Wil weten wat voor gezichtkenmerken of lichaamskenmerken hij of zij van mij heeft… En of het op mij lijkt… En wat er van mijn man in zit… Die persoon heeft zelf 2 kinderen van hemzelf… En zit er nu aan te denken om te adopteren… Ik denk als ik straks een gezinnetje van ons zelf heb ik daar best over na wil denken… Ik heb genoeg liefde voor meerdere kinderen… maar ik wil eerst mijn liefde geven aan een kindje van ons zelf… Ik snap niet zo goed hoe mensen zoiets kunnen zeggen… Hij kan beter naar mijn verhaal luisteren… In plaats daarvan luisterd hij maar half en verteld daarna ook nog eens iets waar ik helemaal niet op zit te wachten… GRRRR Nu is het natuurlijk zo dat mannen heel anders dan wij vrouwen over kinderen denken… Voor ons betekend kinderen veel meer dan het voortplanten… Bij ons komt veel meer gevoel kijken… En we willen graag ervaren hoe het is om zwanger te zijn… Om te ervaren hoe een bevalling gaat… Het kindje voelen trappelen in onze buik… Het de hik voelen hebben… Er komt zoveel meer bij kijken… Maar goed … Ik kan nog wel een heel verhaal neer zetten…
Zo maakte vanmiddag een vrouw een opmerking dat mijn haren recht overeind gingen staan… Ik ging met mijn vader mee kijken voor een huis… De makelaar was een vrouw… En op een gegeven moment hadden we het over kinderen… vertelde ze dat ze 5 jaar bezig is geweest en nu het kindje er was ze het toch wel heel erg vervelend vond… Dat het toch wel heel lastig was nu het groter was… Ze vond het allemaal maar niks…Nou ik heb daar geen goed woord meer voor… Wil zo’n vrouw het liefste een zetje van de trap geven … Hoe kan ze dat nou zeggen… Ze moet juist blij zijn dat ze een kindje op de wereld heeft mogen zetten… Dat ze de titel moeder heeft gekregen… Zulke mensen verdienen de titel moeder niet eens… En dan heeft ze er 5 jaar over gedaan… Je zou toch zeggen dat zo iemand dus weet hoeveel waard het is… maar niet dus…
Ik laat het hierbij… is ondertussen heel verhaal geworden… moest even mijn eitje ( geen vruchtbare )kwijt…
He daantjuh, wat een vervelende mensen heb je toch in deze wereld he? Gelukkig weten wij wel dat we ontzettend blij zullen zijn met een kindje van ons zelf! En wanneer dat niet mag lukken zijn er inderdaad misschien nog andere opties ookal moet ik daar nog niet aan denken hoor! Heb toch een erg romantisch idee van een kindje van ons samen…
Nog even over jouw reactie op Danja, je hebt gelijk dat alleen medicijnen niet voldoende zijn bij een depressie maar soms is het wel nodig om je even wat beter te kunnen voelen, het is geen wonderpil waar je je vrolijk door gaat voelen maar een pil die je stemming wat neutraliseert. Het haalt de dalen en pieken van je stemming af zeg maar.
Verder is het heel belangrijk om er ook een therapeut/therapie bij te hebben!
Je wordt namelijk niet zomaar depressief, vaak heeft het toch te maken met dingen die je meegemaakt heb of hoe je ingesteld bent, hoe je met problemen omgaat en dan is het goed om daarover te praten, daar zicht op te krijgen.
Verder is antidepressiva niet zo verslavend, dat zijn meer de ‘zo-nodig’ medicijnen die voorgeschreven worden als rustgevers, bij spanning. Medicijnen die eindigen op ‘pam’. (bijv. oxazepam/diazepam etc.).
Het is een middel dat ik niet mijn levenlang moet slikken en niet verslavend is. Het zorgt ervoor dat het stofje wat nu ontbreekt in mijn hersens weer aangevuld kan worden. Ondertussen moet ik ook naar maatschappelijk werk toe om te praten. Ik heb het niet bij de hand, zodra ik het weet zal ik hier de naam bij zetten. Ik heb ook aangegeven dat ik geen prozac of zo wil hebben dan maar geen pillen… Maar mijn ha is niet een “oh, ik geef je wel wat” hij is er eerder 1 van: ziek maar lekker uit…
Maar dank je wel voor je bezorgdheid, daar ben ik erg blij mee :-*
Danja… Heb zoveel mensen er aan onder door zien gaan… Ook zijn er mensen in mijn omgeving die die antidepressiva al jaren slikken… Het afbouwen kan een ramp zijn… Als je maar goed op jezelf past meis…
3/4 bladzijdes erbij… Ik weet echt niet meer waar ik moet beginnen met reageren dus ik maak mezelf er makkelijk van af en doe het even heeel snel!!
Jozie, ik ben zooooo blij voor je meis! Lekker genieten nu hoor! Ik wil ook zo’n banner!!!
Bianca, moest jij vandaag niet geopereerd worden?! Ik weet het niet meer zeker! Of is het morgen?! In ieder geval denk ik aan je! Hele dikke knuf!
Eveline: je schreef ergens of ik dat herken: ovu test, op tijd geklust, dus het moet wel raak zijn!! Dat heb ik precies hetzelfde!!! Ik heb ook wat steekjes onderin m’n buik, veel afscheiding etc. etc. Ben mezelf weer lekker gek aan het maken!!! Alleen was m’n temp vandaag ineens laag!?! Morgen maar weer even checken! Nog 8 dagen en dat weten we het!
Ik ben dan ook zo bang heel erg teleurgesteld te zijn als het toch niet raak is… Zo herkenbaar meis!!!
Alle meiden (da’s wel heel makkelijk van mij…): hele grote kus!!! :-*
He Danja, (sorry meiden, het moet geen topic over antidepressiva worden maar toch…). Hoop dat je goed hierover met je huisarts kunt spreken en dat hij er voldoende van weet. Ik zou anders toch vragen om een consult bij een psychiater die er meer voor geleerd heeft.
Antidepressiva heeft namelijk even tijd nodig om aan te slaan. Eerder een week of 6 dan 2 weken…
Hoop dat je je snel wat beter zult gaan voelen en weer energie zult hebben om de dingen weer te doen.
Bianca suc6 morgen!!! Hoop dat het je mee zult valen en dat ze je gaan helpen!
Ga nu effies douchen meiden, eindelijk uitgeverfd voor vandaag. (er komt een zwarte lucht aan dus…).
Oja: Danja: veel sterkte meid, ik hoop dat je er uitkomt en dat je je ei goed kwijt kunt en dat het allemaal gaat op de manier waar jij je het beste bij voelt!!
En Bianca: leuke foto’s!!! Ziet er gezellig uit!!
En ik weet nu dat je morgen moet, dus voor het echie: heeeeel veel sterkte meis, ik zal aan je denken!
we ( ik mijn beide zussen ) gaan naar diep triest, zal gezellig worden en laat ik ben blij dat ik met zkh heb kunnen regleen dat ik in de middag mag gana
het is niet echt een operatie maar een onderzoek met kijkbuis in be bm ik wordt alleen plaatselijk licht verdoofd ( ms als zionder kan dan zonder)
en niet onder narcose en mag na 10 min na de operatie gewoon naar huis als mee zit en niks geen geks bij komt
Bianca, veel succes morgen. Ik hoop dat het meevalt :-*
Jozie, gefeliciteerd met het kloppende hartje! Mooi is dat he! Ik kreeg er beide keren een brok van in mijn keel…
Ireen, nog 8 dagen bij jou dus! Bij mij zijn het er nog meer, want mijn NOD is rond 26 augustus. Gelukkig herken je het gevoel! Ik baal er wel een beetje van dat ik nu door de ovu testen en het ei dat ik gespot heb,denk dat ik zwanger ben :roll: Ben vandaag super misselijk en duizelig. Het is heel erg, maar ik denk echt dat ik zwanger ben. Ik denk dat echt te voelen of zo, net zoals ik dat bij beide zwangerschappen had. Ik heb dat elke maand wel een beetje, maar niet zo sterk als deze keer. We zullen zien!
Danja, sterkte! Ik kan je geen adviezen geven over het wel of niet nemen van anti depressiva dus…
Ineke, ben maar niet bang , ik neem aan dat het hersenspinsels zijn, en dat misselijke gevoel van iets anders of zo! SUcces trouwens volgende week he, met het spotten!