zwanger worden na een ma of mk deel 5

Dat schiet al op :dance:



De eerste keer dat ik bij de gyn was, werd er bij mij bloed afgenomen en moesten we vragen beantwoorden. Kreeg een inwendige echo om de eierstokken te bekijken en te meten en dat was het. Weet niet of elke gyn zo werkte de eerste keer, maar kwam er zeker niet voor niets.

ik gaf toen bij de ha aan dat ik naar de gyn wilde. Ze vroeg wanneer laatste mk was en dat ze normaal gesproken vanaf die laatste mk weer een jaar gaan tellen!! Heb geleerd dat gaan huilen dan wel helpt :oops: en omdat ik sowieso niet echt goed in mijn vel zit kwamen ze al snel. Ik loop al sinds oktober bij haar door heel veel klachten (welke dus nu te maken hebben met vit B12 tekort…) en ze zou overleggen met de gyn. Mocht dus gelukkig komen!



Is er ook iets te zien als je je eisprong gehad hebt? Kunnen ze dat zien? Want ik verwacht deze week de eisprong…

@Cariska; ja ze kunnen zien of je je eisprong hebt gehad, dan meten ze het Progesteron in je bloed. meestal een week na de eisprong.

ok ben benieuwd vrijdag!

beetje laat, maar ik meld me ook weer eens een keertje…

:oops: :oops:

Ik meld me ook hoor!



Als ik ooit weer eens wat meer tijd heb, dan klets ik zeker weer mee

mis jullie wel hoor :-*!

Terug van de gyn. Wat een lieve vrouw zeg!! Ze bestaan dus toch! Goed gesprek gehad, veel duidelijk geworden. Hebben goede kansen om zwanger te worden dus wat dat betreft is het afwachten. Ze heeft nog wel ff gekeken, eisprong geweest, dus hoeven niet meer om de dag nu haha. Liggen aan andere kant al 2 klaar voor volgende maand, waren nu nog te klein.

Ook info gekregen hoe we het volgende maand kunnen doen zodat he tniet meer om de dag hoeft! Over 3 maanden terugkomen, tenzij ik zwanger ben.

Ben nog niet eerder op dit forum geweest…

Ik heb half nov een miskraam gehad (ben gecuretteerd) en werd half jan. eindelijk, na 8 weken, een beetje (een paar dagen maar) ongesteld (heb geen eisprong gehad). Hopelijk is mijn cyclus weer een beetje op gang gekomen. Nu ben ik ovulatietesten gaan gebruiken en gister gaf ie een licht streepje (even afwachten wat ie vanavond laat zien). Dus misschien dat een eisprong nadert. Maar mijn afscheiding geeft dit dus helemaal niet aan. Vandaag zelfs nagenoeg geen afscheiding (ook niet bij het afvegen - sorry voor de details :oops: ).

Klopt dit wel? En kun je dan wel zwanger raken (kunnen de zaadcellen dan wel ‘klimmen’ :))? Kan het ook zo zijn dat je geen afscheiding hebt, die slijmerig, draderig is maar er toch een eisprong volgt?

Cariska wat fijn dat jullie zo’n lieverd getroffen hebben! Hopelijk kom je voor je gevoel zo iig wat stapjes vooruit. :-*



Ploon helaas welkom hier. Je cyclus kan nog even door de war zijn na de ingreep. Je kunt een eisprong hebben zonder dat je veel aan je lijf merkt (na een curettage moet je baarmoederslijmvlies eerst weer goed opbouwen dus ook dat stukje kan anders verlopen, minder baarmoederslijmvlies, wel een eisprong, weinig vruchtbaar slijm te ontdekken) en ja zelfs zonder veel slijm kun je zwanger raken. Zaadjes hebben hun eigen vocht bij zich (er is echt veeeeeel meer vocht dan zaadjes meestal) dus dat zou geen belemmering hoeven zijn. Heel veel succes!

Dank je wel Rhiannon.

Vandaag had ik een postieve ovulatietest, dus dat stemt me al wat gerust. Dus dat is weer op regel na de curettage, dat is een fijn idee. Nu maar hopen dat het nog wat anders brengt, maar dat zien we wel.

Had voor m’n 1e zwangerschap wel last van die afscheiding rond de eisprong, geloof ik (was al na 2 maand zwanger na het verwijderen van het spiraaltje). Daarvoor heb ik er nooit op gelet, maar kan me er wel iets van herinneren.

Maar zien of het ook lukt zonder die slijm :wink:

Anderen hier misschien ervaring mee?

cariska: fijn dat je zo’n lieve gyn getroffen hebt!! hopeliljk helpen de tips jullie snel!

pleun helaas welkom hier!!

Ben boos, teleurgesteld en verdrietig. Wat kan je lijf je toch voor de gek houden. Had nu echt het gevoel dat het raak was. eergisteren heel licht roze verlies, gisteren niets meer. Dacht aan innesteling, pijnlijke borsten en voelde me anders, had ik ook bij zwangerschap tl en de 2 miskramen. Maar … test is negatief … nu bruin verlies… moet 3-2 ongi worden … baal hier echt van …

:hug:

cariska: :hug: :hug: :hug: :hug: het valt niet mee he, elke maand opnieuw die teleurstelling…

@ Cariska :hug: :hug: Het is zo herkenbaar. Vorige maand wist ik het ook heeeeel zeker, maar toch ongesteld… Snap er nu ook niets meer van. Toch hoop ik voor je dat het binnenkort toch echt weer raak zal zijn… :pray:

Caris, :hug: zei het in het andere topic ook al, maar hier afgelopen ronde exact hetzelfde gehad :thumbdown: En ook met 25 dagen ineens begonnen :roll: Keep on hoping meis :pray: :-



Ploon, helaas welkom hier :hug: :-
Ik heb toevallig vanavond weer het beruchte “vruchtbare slijm” gespot :wink: Ik heb dat bijna altijd (behalve afgelopen cyclus :eh: ) alleen wist ik niet wanneer ik dan min eisprong zou hebben (ervoor, op of erna) maar zojuist even gegoogled :lol: en daar word ik ook niet veel wijzer van :roll: De ene site zegt dat je dan binnen 2 tot 4 dagen je eisprong gaat hebben en weer anderen vrouwen reageren daarop dat zij het juist hebben 1 a 2 dagen NA de eisprong :shifty: Elk lijf verschilt helaas en er is dus niet zoveel van te zeggen ben ik bang :thumbdown: Maar ik geloof niet dat je niet goed vruchtbaar zou zijn als het je niet goed opvalt :think: Maar dat is geen wetenschap natuurlijk :shifty:

hier ga ik ovulatietesten halen, van die goedkope, gewoon eens een maandje proberen … weet ongeveer wanneer de eisprong is omdat ik “redelijk” regelmatig ben, op deze maand dus na. Denk dat het vandaag doorbreekt, dat is dan 2 dagen te vroeg dus nog te doen…

Ja bij mij was het ook maar 3 dagen te vroeg zeg maar, maar ik ben dat dus hélemaal niet gewend :shifty: Ovulatietesten vind ik nog steeds niet nodig, ik heb verder altijd een hele regelmatige cyclus en zie dus niet in wat het voor mij voor meerwaarde zou hebben :think: Maar dat is voor mij he :wink: Vanaf dag 8 tot het einde (hopelijk een positieve test!) in elk geval om de dag of om de 2 dagen klussen, dan heb je de meeste kans :thumbup: En het blijft toch een grote gok elke maand weer :shifty: Ik bedoel als ik naar mezelf kijk, 12,5 jaar terug met de pil gestopt en gelijk was ik zwanger (ma met 7 wkn) toen Valentijn half/half door de pil heen, bij Joon hebben we 2 maanden niet ons best gedaan en de 3e maand gingen we op vakantie en deden we ons best en toen kwamen we met extra bagage thuis zeg maar :wink: In september 2008 hebben we nog door de minipil heen geklust :oops: en toen was het ook heel erg snel alweer mis :frowning: Toen we het 1x deden op 19-01-2010 was ik gelijk zwanger (ma met 12 wkn), daarna toen we groen licht kregen in mei/juni was het ook gelijk weer raak (ma met 8 wkn), vervolgens 1x zonder cd en weer gelijk raak en gelijk met 4 wkn ook weer mis… En sindsdien helemaal niks meer :frowning: Maar we blijven hoop houden, meer kunnen we niet doen :pray: :pray: :pray: Oh ja en wel sex hebben natuurlijk :lol: :lol: :-* :-*



Maar ik hoop dat je er met ovutesten uitkomt :thumbup:

Cariska: wat fijn dat je zo’n lieve gyn treft en aan de andere kant wat balen dat je lijf je zo voor de gek heeft gehouden! :hug: :hug:



Kimmie: oeee vruchtbaar slijm! Succes! :lol: :lol:



Nou ik ben flabbergasted… Nee niet zwanger, maar wel ongesteld geworden! Ik voelde dus idd twee weken terug een eisprong :think: :eh: Dat is lang geleden uit mijzelf… En snel!! Zit vandaag dan op dag 34. Voor mij is dat snel ipv 40-60 :lol:



Maar dacht wel weer even aan een maandje terug. Toen ik echt jankend het begin zag. Oh wat was dat zwaar, het eerste bloed zien.



En nu het ironische, gisteren bij de gyn geweest en wat zegt ze: ‘Ja ik verwacht je ongesteldheid zo ongeveer over twee weken’. Hihi :lol:

Alles zag er prima uit en nu een paar maanden ziekenhuis rust!