Zwanger worden na een MA of MK deel 2

@mlk1982 wrote:

hoi allemaal… zijn er mensen die bekend zijn met OVU-testen? deze maand voor het eerst mee begonnen, gister dus niets ( tja, als ik hem tegen het licht hield een hele lichte streep ) vandaag dus een iets duidelijkere streep… Begrijp ik hieruit dat de ovulatie er wel aan zit te komen? want het bouwt op begreep ik en als de streep net zo donker was als de test streep ( of donkerder ) dan komt de ovulatie binnen 48 uur… Jee, gedoe nog zeg die tests… wil alleen wel graag weten wanneer ik ovuleer nu, omdat mijn cyclus zo wisselt…

we oefenen verder gewoon door om de 2 dagen, kan geen kwaad lijkt mij, ook als ik nog niet ovuleer. dan liggen er tenminste wat zaadjes op de wacht :smiley: ( klinkt zo klinisch allemaal he? :? gelukkig zie ik het niet zo klinisch en hebben we ook nog wel wat lol aan het oefenen :lol: )

naja, tot snel weer. succes met klussen allemaal daar!

groetjes,

Louise

Louise, het klopt hoor wat je zegt. je ovulatie zit er aan te komen. de teststreepjes reageren op het LH hormoon. dus om de 2 dagen klussen is een prima schema! :wink:

Goeiemorgen

Spannende dag hier inderdaad.

We rekenen nergens op… Als ze de herstel al kan krijgen

dan is het mooi. Anders of voor 4 juli of na 10 aug. Dit ivm schoolvakantie ook. Meisje heeft wel recht op vakantie…

Dames, ik wens jullie heel veel plezier vandaag en een fijn weekend

8 mei gaat het al gebeuren

Over 2 week is het al achter de rug!

Super!!!

Dan kan me meissie helemaal weer beter worden :inlove:

fijn JTB dat het al zo snel geregeld kan worden. Dan akan ze helemaal lekker de zomervakantie in!

Louise, denk inderdaad ook dat je ovulatie er dan aan zit te komen. De streep moet net zo donker of donkerder zijn.

Kaatje hele fijne vakantie!!!

Wat ik me eigenlijk vanne week ineens afvroeg, mag ik hier eigenlijk nog wel meeschrijven nu ik weer zwanger ben :think:

Fijn weekend iedereen!

@Jtb wrote:

8 mei gaat het al gebeuren

Over 2 week is het al achter de rug!

Super!!!

Dan kan me meissie helemaal weer beter worden :inlove:

Oh, lekker joh, dat is ze voor de grote vakantie klaar! :thumbup:

@debbert wrote:

fijn JTB dat het al zo snel geregeld kan worden. Dan akan ze helemaal lekker de zomervakantie in!

Louise, denk inderdaad ook dat je ovulatie er dan aan zit te komen. De streep moet net zo donker of donkerder zijn.

Kaatje hele fijne vakantie!!!

Wat ik me eigenlijk vanne week ineens afvroeg, mag ik hier eigenlijk nog wel meeschrijven nu ik weer zwanger ben :think:

Fijn weekend iedereen!

Denk het wel, anders zit ik hier ook illegaal! :wink:

mmm… vandaag was de ovu-test net zo licht als gister, dus nog geen vordering… maar is pas test 3 dus heb geduld :smiley: heb een pakket van 10 tests gekocht dus… en ondertussen klussen we gewoon om de dag door :slight_smile: baby oefenen is toch zo leuk :smiley: en natuurlijk mogen de zwangeren onder ons nog meeschrijven, vind ik tenminste… wat vind de rest, wel toch?

groetjes,

Louise

MLK, het kan soms wel even duren voordat ze duidelijker worden hoor! Ik dacht op een gegeven moment ook dat er wat met de testen aan de hand was, maar een paar dagen later zag ik duidelijk het verschil! :slight_smile:

snap er helemaal niets van… nu weer een ovu testje gedaan, en de streep is weg :think: Maar de streep die ik gehad heb afgelopen paar dagen waren ook niet echt dik en duidelijker dan de controle-streep… iemand dat ook wel eens gehad met ovu testen van matcare?

op de gebruiksaanwijzing staat dat je niet moet testen met ochtendurine, dat heb ik ook niet gedaan… en dat je 4 uur niet moet plassen voor de test, naja, dat hou ik hoe dan ook niet vol hoor :think: maar zou dat echt invloed kunnen hebben? dat heb ik gister en eergister ook niet gedaan namelijk. Zou het nou kunnen dat ik helemaal niet ovuleer dan deze maand? lijkt mij zo vreemd :think:

zal zo eens even een losse post plaatsen.

groetjes,

Louise

Ik hield dat ook niet vol hoor, 4 uur niet plassen, maar probeerde wel iedere dag rond het zelfde tijdstip te testen.

En ik heb het ook een keer gehad, kwam er een licht lijntje, daarna weer niet, en een paar dagen erna begon het weer opnieuw en toe wel die dikke streep na een paar dagen.

mmm… ik maak deze 5 testen die ik heb nog wel op dan… en hoop maar dat ik binnen 5 dagen wel een echte positieve test heb. Wel vreemd, want als ik mijn afgelopen cyclus aanhoud, zou ik dus nu wel een positieve test gehad moeten hebben. en als het binnen die 5 testen niet lukt… volgende maand nog 1x proberen en da maar pech met de ovulatie testen denk ik :? maar je word 2 weken na je ovulatie toch ongesteld als het goed is? dus dan zou met 5 tests erbij ik op mijn max zitten, dus :think:

ik weet het niet meer :frowning:

Louise ik heb de laatste periode ook met ovu testen gedaan maar daar werd ik ook niet echt wijzer van. Ben toen ook gewoon gestopt omdat ik er niets van snapte. Maar de strepen waren bij mij ook niet er duidelijk hoor en toch resultaat :wink:

Heb wel echt gemerkt dat je lichaam er ook klaar voor moet zijn, ik had zelf toen ineens dat er een knop omging en heb ik ook gezegd: we zien wel. Als het zo is dan is het zo en anders gaan we weer verder.

Hoe moeilijk het ook is!

Vrijdag hebben we weer een echo, de 10 weken, vind het heel erg spannend. :shifty:

debbert, dank je wel voor je reactie. Is vrij moeilijk inderdaad… wilde eigenlijk gewoon zwanger zijn weer op het moment dat ik uitgerekend was ( juni )

Nu wil ik eigenlijk gewoon mijn eigen lichaam begrijpen, die spreekt zichzelf zo tegen :? Maar goed, dacht dus misschien zorgen OVU testen ervoor dat ik mijn lichaam beter begrijp, maar hier word ik helemaal geen wijs uit :?

We wachten het wel weer af, soms is het lachwekkend ook… Maar ooit zal het toch wel goedkomen?

ik hou jullie op de hoogte!

groetjes,

Louise

Louise, hoe vaak per dag doe je een ovu-test?? Ik heb wel eens gehoord, dat je het beste 2 x op een dag een ovu-test kan doen (en dan wel op vaste tijdstippen), omdat je anders mogelijk je LH-piek mist. Zit opzich ook wel iets in, omdat je volgens mij binnen 24 tot 36 uur na je LH-piek je ovulatie hebt.

mmm… de test zei als de test positief is ( dus net zo donker als de streep of donkerder ) dan heb je tussen de 20-40 uur je eisprong… dus zou theoretisch kunnen dat ik hem dan net gemist heb… maar alsnog is de test helemaal niet echt donkerder geworden iedere keer en was hij minder donker dan de controle streep en nu is hij dus echt bijna weg :frowning:

Ik test maar 1x per dag, wel rond de middag iedere keer. en gister heb ik rond 10.00 getest en vandaag rond 13.00 maar zo nouw zou zo’n ovu test toch niet zijn…bovendien is het tussen de 20-40 uur, dus bij 40 uur zou ik alsnog een zwaar positieve test moeten hebben gehad :?

naja, we zien het wel… we oefenen gewoon nog steeds om de dag dus in principe als ik ovuleer moet alsnog er een zaadje bij het eitje kunnen komen… nu nog echt het zwanger worden dus :? Nu begin ik wel heel klinisch te klinken zeg… laten we niet zover gaan, het gaat voornamelijk om de lol :lol:

hallo,

ben al van vorige week aan het lezen aan dit topic (deel I en nu deel II)

Ik ben wanhopig en hoop van harte dat iemand mij kan helpen, zie hieronder mijn verhaal:

op 11 maart 2009 heb ik een ma gekregen na een zwangerschap van 15 weken, ben op 12 maart gecurreteerd, een 2tal dagen gevloeid, gestopt en op 15 maart terug gevloeid (vanaf deze datum beginnen tellen voor menstruatie). Op 15 april heb ik mijn eerste menstruatie gekregen (héél hevig), dus terug mooi regelmatig zoals voor mijn zwangerschap (cyclus van 31 dagen). Volgens de berekening van een cyclus van 31 dagen moet ik pas op dag 14 beginnen testen met de ovulatietest van clearblue. Deze morgen om 06h30(op dag 13 van cyclus) ben ik voor de zekerheid al beginnen testen en tot mijn grote verbazing had ik al een smiley, heb niets meer gedronken en niet meer geplast tot 12h deze middag, heb nogmaals een test gedaan er was geen smiley meer te zien. We hebben na mijn menstruatie van 15 april nog niet geklust.

Kan iemand mij zeggen of het nog nut heeft om vanavond nog te klussen of is mijn eisprong al voorbij?? Ben radeloos, verdrietig en wanhopig dat we nu voor deze maand geen hoop meer mogen hebben om terug zwanger te raken.

Ik heb telkens mijn eisprong rond dag 16 Ã 17 gehad, kan het zijn dat ik hem plots op dag 11 of 12 zou hebben.

We hebben een reisje geboekt van donderdag tem zondag omdat dat volgens ons het moment was om te klussen.

Wie kan mij aub helpen

woutje

sorry voor dit ego-bericht, maar hoop dat iemand mij kan helpen

Het kan zijn dat je een hele korte piek hebt gehad of dat je net het laatste stukje van de piek nog kon pakken en dat de eisprong nog moet komen over maximaal 48 u. Ik zou voor de zekerheid vandaag nog gaan klussen, dan heb je misschien nog een kans. Succes!

bedankt voor uw bericht jippie, we hebben in ieder geval gisterenavond goed geklust en vanavond nog eens, hopelijk is het raak

liefs woutje

Heel veel succes met zwanger worden iedereen! Hopelijk mag dan wel alles goed gaan!

Wij hebben bijna twee weken geleden een curretage gehad. Het kindje was met 8 weken gestopt met groeien, we kwamen er met 11 weken achter. Anders zou ik nu bijna 15 weken zwanger zijn geweest. :frowning: Helaas ligt het zwanger worden bij ons wat moeilijker, omdat we van ICSI-behandelingen afhankelijk zijn. Eind juni gaat er een cryo (ingevroren embryo, die we van de ICSI in januari overgehouden hebben) teruggeplaatst worden. De slagingskans is helaas niet zo groot. Als dat niet lukt, dan zijn we eind september weer aan de beurt voor een nieuwe ICSI-behandeling. Wij hebben helaas dus wat meer geduld nodig…

Groetjes,

Jippie

Is het niet zo dat je een ovu-test nou net NIET met ochtendurine moet doen?