zwanger worden...hoelang duurde het?

Jeetje wat een verschillen allemaal zeg. Ik durf het bijna niet te zeggen… Maar bij ons is het echt heel snel gegaan. Ik was in januari 2004 gestopt met de pil (bijna 12 jaar geslikt), hebben het eerst 3 maanden met cd’s gedaan (ik durfde toch nog niet zo goed, je weet nooit). Op 29 maart 2004 moest Martin 3 maanden weg voor zijn werk, 30 juni 2004 kwam hij weer terug, die avond voor het eerst zonder cd gedaan en waarschijnlijk was ik 2 dagen later al zwanger… Maar de exacte datum weet je toch nooit. 18 april 2006 is Martin weer 3 maanden weg geweest voor zijn werk, 23 juli 2006 was ie terug en weer in 1 keer raak… Dus bij beide zwangerschappen in 1 poging, maar met het geluk dat Martin beide keren in mijn “vruchtbaarste” periode terug kwam… Laat ik het daar maar op houden :wink:

cht een verschil!!!

wij zijn al zeker een dikke zeven maand bezig… zonder resultaat…

wel telkens vermoedens… maar steeds weer niks…

eind mei met de pil gestopt…een maand “met” toen eind juni begonnen half augustus raak (2e ronde) eind augustus een mk nu 2e ronde na mk nog niets… :cry:

Bij mij heeft het lang geduurd.

5 jaar geprobeert met m’n ex, maar (achteraf gelukkig) niet zwanger geworden. Het lag overigens wel aan mij, had steeds cyste’s in m’n eierstokken.

Daarna 2 jaar de pil geslikt, want mijn huidige man en ik kenden elkaar net en we wouden op dat moment geen risico’s nemen. Nadat ik weer gestopt was, duurde het een jaar voordat ik zwanger was. Zonder medische hulp, want daar had ik geen zin meer in.

Ben nu net weer gestopt en we zien wel wat er gaat gebeuren.

Groetjes,

Heleen

wat een uiteenlopende verhalen hier zeg… Ik ben benieuwd wat moeder natuur voor mij in petto heeft…

Kus,

M

Ik raakte zwanger in ronde 15 of 16…was toen net een jaar met de pil gestopt. Omdat ik een korte cyclus heb, had ik dus meer ronders in een jaar.

Hoi,

vervelend is dat he… als het nog niet lukt.

Daar weet ik inmiddels jammergenoeg ook alles van. Ben eind januari 2005 gestopt met de pil en na 3 maanden zijn we “echt” begonnen. (door medische omstandigheden–> heb reuma)

Zit nu in mijn 19 cyclus met proberen. Bij de gyn alle onderzoeken gehad met als uitkomst “Er is geen reden waardoor u niet zwanger zou kunnen worden… Heb geduld”

Hoop voor je dat het bij jou wat sneller gaat…

Alle antwoorden zijn zeer uiteenlopend.

Hier de eerste keer na 6 maanden, was de eerste keer dat we ovulatietesten hadden gebruikt. Echter die zwangerschap is op medische indicatie afgebroken. Na een verplichte stop van 5 maanden zijn we weer gestart en toen was ik de 3e ronde zwanger. Helaas is dat een miskraam geworden en nu zitten we inmiddels weer in de 2e ronde. We zijn dus in volle afwachten wanneer het nu gaat lukken, en of het nu echt mag volgroeien.

De een doet er dus heel lang over om zwanger te raken en de ander wordt wel zwanger maar verliest het vruchtje weer. Zo is elk verhaal anders.

Meiden allemaal succes!!!