Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (9)

LIEVE MENSEN!!!

IK KRIJG EEN BROK IN ME KEEL ALS IK JULLIE VERHALEN LEES!!!

JULLIE HEBBEN PRACHTIGE KINDJES DIE NU MET ZIJN ALLEN SAMEN IN DE HEMEL ZIJN.

Ik vind jullie heel sterk!!

:hug: voor jullie

gr bianca

He Chantal weer een moeilijke dag achter de rug. Zwaar lijkt me dat hoor, om twee keer in zo n korte tijd zo n verlies weer te moeten verwerken.

Linda meis volg je hart en je eigen gevoel, dat is het enigste wat ik tegen je kan zeggen.

Liefs Marielle :vlinder:

lief van je Bianca :-

hier gaat alles ok, ale ja tis te zeggen, de pijn is weg in mijn rug, ons beebje doet het supergoed en stampt er op los, en heb verlenging van mijn contract gekregen op mijn werk, dit alles is allemaal wel goed, maar ik zit beetje in een dipje de laatste tijd, ik weet niet of het mijn hormonen zijn maar van het minste moet ik wenen en vooral als het over senne
gaat. T’valt mij enorm op dat als ik ergens heen ga en mensen zien nu dat ik zwanger ben, dat ze steeds over senne* moeten beginnen in de zin van vergeet hem nu maar. dit doet mij zo’n pijn en krijg dan de moed niet om hen de volle laag te geven

Deze middag nog zit ik aan tafel op mijn werk en een collega van me (die ik nog nooit gezien had door ziekteverlof) vroeg me of ik kindjes had, toen ik wou antwoorden zei een andere collega alles al in mijn plaats, en natuurlijk eerst dat ik al een kindje dood had, erger kon het weer niet gezegd worden, ben opgestaan en weggegaan. :frowning: :frowning: het gaat niet met me merk ik op, hoe meer ik aan de keizersnede denk en aan het feit dat er nu wel een beebje zal liggen binnen zoveel maand, hoemeer ik het moeilijk krijg, tis net babyblues. ik zal zo gelukkig zijn met ons beebje maar ik hoop dat ik niet nog een dip erbij krijg door senne* op hetzelfde moment, en ik ben er bang voor.

pfff ik zit hier maar jullie belagen met heel dit verhaal, maar toch het moest er es uit, want jurgen begrijpt me niet.

Chantal en man :hug: :hug: :hug:

groetjes lynn mama van senne* en ???

Linda: Ja, prcies. Het kost veel energie om positief te blijven denken.

Omdat we dat vorig jaar ook deden maar…het leverde niets op :cry:

En idd ook die goedbedoelde opmerkingen…

Je hebt idd wel pech met dat scheurtje er ook nog eens bij :?

Dat de tijd nu maar mag omvliegen! :hug: En je weer snel heerlijk al je bewegingsvrijheid terug hebt. (want daar verlang je vast heel erg naar)

Dus voor jullie hoogstwaarschijnlijk begin Oktober 8)

(oh ik hoop zo ook een Oktober mama te worden!! :shifty: )

Lynnty: :hug: Wat jammer dat je je gevoelens niet zo met Jurgen kan delen. Hij zal het ook best moeilijk hebben op bepaalde momenten, maar kan het misschien beter van zich af zetten.

En tja, die hormonen die doen een hoop.

En heel begrijpelijk dat je op sommige momenten net niet de kracht hebt om mensen aan te spreken. Maar oh oh wat kunnen mensen niet nadenkend reageren!!! :wall:

De boodschap is waarschijnlijk wel overkomen nadat je bent “weggelopen”.

Hier was gelukkig alles weer goed bij de gyn. Ons ukkie ligt nog niet dieper in het bekken en daar maakt ze nog goed gebruik van :lol:

Over twee weken mogen we weer :dance:

Aanstaande dinsdag komt er iemand langs van kraamzorg voor een intake gesprek. Ik ben echt heel benieuwd!

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Daar ben ik ook weer ff, maar verwacht elk moment geroepen te worden :roll: Ik denk dat Tejo een regeldag heeft ingelast want zit al bijna de hele ochtend aan de borst. Ik had hem nu maar ff geparkeerd en ben gaan douchen. Ik hoorde hem hard huilen en toen ik maar weer de borst wilde geven lag hij heerlijk te slapen. Daarom maar aangekleed en nu snel ff hier kijken. (al zou ik beter kunnen gaan strijken)

Altijd weer fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie beebs.

Linda, wat zou dat fijn zijn als hij idd 3 oktober gehaald kan worden. Nog even en je hebt een “waarschijnlijke” datum.

Tipje :wink: 's ochtends voor het inleiden vast “Er is er 1 jarig, hoera, hoera” zingen. Heeft bij ons geholpen :mrgreen:

Chantal, Nog dikke :hug: ivm stertedag (wat een rotwoord, is daar niet wat beters voor?) van Tijmen eergisteren.

Wat jammer dat je geen echo foto’s meekrijgt bij de gyn. Als ik er om vroeg kreeg ik het wel mee (maar moest ik wel tijdig vragen) Op een gegeven moment vroeg ik het maar niet meer, want echt duidelijke echofoto’s kon de gyn toch niet maken.

Van de extra groeiecho’s (bij de echoscopiste) kreeg ik ze wel mee en deze waren ook veel duidelijker.

Viola, jij ook een hele dikke :hug: Het is niet niks met de spruw en vervolgens op de koop toe ook nog waterpokken!

Ik zit te denken om vanmiddag weer naar het CB te gaan om Tejo te laten wegen. Als het erg druk is, ga ik gewoon weer weg :twisted:

Ik heb thuis nu wel een weegschaal van de buurvrouw, maar daar neem ik nooit goed de tijd voor en weeg eigenlijk meer ongeveer. (heeft hij net alweer kleertjes aan bv, zo zie ik wel een stijgende lijn, maar hoeveel hij nu precies weegt :think: )

En verder zit ik er vandaag weer sterk aan te denken om te stoppen met BV. Het ging een paar dagen goed en gisteren eigenlijk wel voortreffelijk, maar vandaag :roll: Behalve dat hij steeds wil drinken, hapt hij afentoe ook verkeerd of laat half los en kauwd en slurpt hem dan weer snel naar binnen. Mijn tepels waren net aan het genezen en er zit nu alweer op beide een blaar.

Verder zit ik nog aan de antibiotica ivm borstontsteking (tm zondag). Dat ging goed (ojee, ik hoor geluid), maar vandaag lijkt het wel weer een beetje op te komen.

bah bah bah.

Op een aantal enkele dagen na, zit ik gewoon al bijna 7 weken te denken waarom ik nu eigenlijk BV geef. Waarom stop ik toch niet gewoon?

Ik ga weer naar Tejo…

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Oh Evelien wat een ellende dan zeg, met je borstvoeding he. Maar je geeft het hem, omdat het goed voor je mannetje is, en omdat het een bijzonder intiem moment is en die regeldagen die horen er helaas bij. Maar je moet er wel volledig achter staan bij bv, dus volg je hart meis.

Voor alle andere lieverds een hele dikke knuf

Evelien, het wordt een keizersnede bij ons, dus dat "er is er 1 jarig " zingen we mooi als ie er uit is.

Ik wil vandaag eigenlijk even naar de kapper, ik moet er natuurlijk wel knap op staan straks in het kraambed :slight_smile: En ik heb ook de behoefte om veel geld uit te geven vandaag, dus ga zo maar eens de stad in, hebbedingetjes kopen!!

haha Linda, gelijk heb je. Kost misschien wat puf, maar nu kan het nog ff. Shoppen. :mrgreen:

Oja, je kreeg een keizersnede. Tja, dan ben je er wat zekerder van dat het die dag geboren wordt natuurlijk :lol: Wij waren dat niet, maar wilde het Tejo toch vast ff duidelijk maken.

Marielle, bv is idd het beste wat er is. Mijn mannetje groeit er ook goed op, want woog alweer 5420 (ik dacht dat ze iets van 5200 zei, maar ze heeft wat anders opgeschreven :think: )

Echter een intiem moment dat is het echt nog niet hoor. Daar wacht ik al ruim 6 weken op. OK, af en toe begint het nu een beetje te komen, maar dan gaan die oogjes al snel weer dicht of kijkt hij toch maar weer naar mijn oksel :? Omdat ik nu af en toe kolf en we dus ook fv kunnen geven, vind ik dat eigenlijk veel intiemer. Dan kijkt hij mij (of papa) veel beter aan.

Dat is tenminste hoe ik dat intieme zie. En natuurlijk een momentje met zijn tweetjes. Nou dat is het ook in beide gevallen.

En ik moet ook eerlijk erbij zeggen dat als je ruim 6 uur per dag wel bezig bent met voeden dat ik vaak ook de tv aan doe om de tijd te verdoen. Dat of anders val ik in slaap. :zzz:

Heel herkenbaar hoor Eef ik heb Quillan niet eens gegeven of althans, ik wilde het heel erg graag maar het lukte niet heb het 2 weken geprobeerd. Maar ik had geen drup kwam niet op gang, had niet eens een tsr.

Maar nog steeds vind ik het zo jammer, dat ik dit niet heb kunnen doen.

Maar nogmaals volg je eigen gevoel hierin, en laat je door niemand iets wijs maken.

heb ff foto’s geplaatst in het showforum van onze nieuwe huisje de begane grond staat al

liefss :vlinder:

hallo dames,

ben net gaan kijken naar je foto’s miranda, wat leuk om jullie stekje te zien groeien nu!!

hier alles beter dan laatst, heb wat een dipje gekregen, en volgende week maandag mag ik terug voor de echo (24/09) ik kijk er al enorm naar uit.

evelien lijkt best zwaar die borstvoeding, maar je mannetje doet het lekker he.

hoe is het met de andere zwangere dames??

groetjes lynn mama van senne* en ???

Hier is 1 van de andere zwangere dames :mrgreen:

Eigenlijk niet veel te melden.

Ga zo wat in het huishouden doen :dance: :lol:

En morgen komt er iemand van kraamzorg voor een intake gesprek.

Dus ben heel benieuwd!!

Intake gesprek steld niet zoveel voor eigenlijk. Wees voorbereid dat ze niet op de hoogte zijn van je 2 ventjes. Ik zit nu te bedenken, vorig jaar heb je waarschijnlijk nog niet eens je intakegesprek gehad.

Breng ze in elk geval op de hoogte, want het is wel erg prettig als je een wat ervaren persoon als kraamverzorgster hebt, die begrijpt dat het nu allemaal wel erg dubbel is, dan dat ze een jong ding naar je toe sturen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar goed, behalve dat het weinig voorsteld, is het toh weer ff iets wat met de bevalling en je kindje te maken heeft en dat is natuurlijk altijd leuk!

Ik ga zometeen het CB bellen ivm kunstvoeding. Alhoewel ik toch wel weer een beetje twijvel. Sinds gistermiddag/avond pakt Tejo mijn tepel wer perfect :roll:

Toch ga ik bellen, want ik wil wel weten hoe ik kan overstappen, waar ik rekening mee moet houden (vitamines en mijn (.)(.)) Het geeft mij namelijk ook wel veel rust, dat wanneer het niet gaat ik Tejo gemakkelijk toch te eten kan geven.

Gisterenmiddag voor het eerst een flesje kv gegeven en Tejo dronk het gewoon op. Hem maakt het echt niet uit wat hij krijgt of hoe, als hij maar te vreten krijgt :mrgreen: zo had hij vrijdag een flesje bv (ff volproppen toen ik naar het cb ging) nog niet helemaal opgedronken. Toen ik terug kwam van het CB en boodschappen doen, werd Tejo wakker en was hij alweer aan het smakken. Toen gaf ik hem dat laatste restje nog, maar je mag het niet nog een keer opwarmen, dus ff kijken of hij het zo ook wilde. Ja hoor, maakt hem niet uit.

Volgens mij kan ik het ook zo uit de diepvries geven, heeft hij een lekker ijsje :mrgreen:

Fijn toch Eef dat hij zo lekker makkelijk is.

Het eind komt alweer, in zicht voor een aantal zwangeren spannend hoor. Ik ben zo benieuwd hoe jullie, het straks ervaren allemaal.

Liefs Marielle :vlinder:

Evelien: Vorig jaar hebben we idd nooit een intake gehad van kraamzorg.

En ik zit idd niet te wachten op een heel jong ding of een leerling erbij. Dus dat zal ik zeker aangeven en de reden natuurlijk! :wink:

Dus je gaat toch over op kv? Kan het goed begrijpen hoor. Zowel bv als kv hebben zo hun voor-en nadelen.

Moet nog zien of ik het allemaal ga volhouden straks en of het wil lukken! :think:

Marielle: ja, ik ben ook heel benieuwd!!! :mrgreen: Vooral naar hoe ons meisje eruit ziet! :inlove:

Hier ook even een melding van een tonnetje ronde zwangere.

Hier gaat het goed!! Ben nogsteeds druk aan het huishouden, computerkamer helemaal opgeruimd, de administratie opgeschoond, ramen gelapt, keukenkastjes uitgedaan. er komt geen eind aan, ik kan het niet helpen. Tussendoor neem ik mijn rust wel hoor! Niets ten koste van ons lieve kindje natuurlijk!!

Het slapen snachts is echt een ramp met dat rottige schaambeen (auw) Gelukkig kan ik overdag makkelijk even een tukkie doen.

A.s zondag is het Lara’s verjaardag. we zijn er nog niet helemaal uit wat we die dag willen doen, en vooral of we zin hebben in ouders/schoonouders op bezoek enzo. Het is zo’n gek idee, dat er alweer een jaar voorbij is, niet te bevatten.

Marielle bedankt voor je lieve kaartje :-*

Het intakegesprek stelde hier ook neit zoveel voor, vond het toch wel leuk hoor, dan heb je het zo conreet over straks als de beeb er is. Bij ons komt de zelfde kraamhulp als vorig jaar, een fantastisch mens! Dus ik heb reuze zin in de kraamtijd!

Ik ga weer even wat doen!!

liefs Linda

Linda: fijn dat alles nog goed gaat (op het schaambeen na dan, kan me indenken dat het au is). Alweer bijna Lara’s verjaardag…gaan snel he. Gewoon doen waar je jezelf het fijnst bij voelt, de rest past zich maar aan.

Hier ook bijna verjaardag…hij had dan 2 moeten worden. Tijd gaat echt zo snel, niet te geloven af en toe.

Wij zijn inmiddels begonnen met de stimulatiefase van IVF, en hopelijk eind volgende week een punctie (en dus vier dagen later en terugplaatsing als alles goed is), het wordt echt wel spannend nu hoor… :shifty:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Roheryn, Dat wordt zeker spannend!

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Volgende week dinsdag ga ik Tejo showen op mijn werk :dance:

Ik heb dan ook alvast mijn exit gesprek. Staat een uur voor gepland zie ik, maar volgens mij ben ik daar met 10 minuten (ruim genomen) wel klaar :wink:

En dan op mijn afdeling alle harten laten smelten natuurlijk :mrgreen:

Hier intake gehad! Ben helemaal op nu!

Was erg gezellig en heb heerlijk kunnen babbelen over Tycho* en Tijmen*. Ook hun foto’s en de babykamer laten zien. (vroeg ze zelf om)Verder een hoop leuke en informatieve folders/boekjes gehad. Dus die ga ik zo lekker op mijn gemak lezen :mrgreen:

Alles is besproken en ook zij vond het beter dat er geen leerling bij zou zijn in onze kraamtijd. Gewoon lekker 1 vertrouwd persoon.

Ik krijg volledige zorg. 48 uur (4 uur extra ivm borstvoeding). Want van mijn zorgverzekeraar had ik al ontvangen dat ik 44 uur zou krijgen verspreid over 8 dagen.

Vond het echt leuk, heb nu ook het boekje voor in de kraamtijd :dance: met templijsten (voor ukkie en mij) en vochtbalans enz.

Ga zo effe slapen en dan heerlijk in al die folders duiken.

@roheryn… spannend zeg … en succes met terugplaatsing… :thumbup: :thumbup:

@evelien… leuk vooruitzicht om Tejo te kunnen en mogen showen op je werk… en ben benieuwd of je met jou 10 min. deruit komt hihi …

@tallie… fijn zeg dat je goed heb kunnen bespreken hoe en wat je graag zou willen wat betreft je kraamtijd…

hier net terug van cesar therapie… heb een bekkenband gekregen (naja moeten kopen) haha … en ze heeft me wat tips geleerd hoe en wat ik op bepaalde punten het beste kan doen… nu maar hopen dta ik daar ook aan gaat denken hihi…

nu heb ik nog een vraagje aan jullie…

We kregen net een uitnodiging van Jaap zijn werk… zijn baas geeft het roer over aan zijn zoon… en we hebben dan een feestavond in het dolfinarium als ik het zo goed heb gelezen (begrepen, want der zit ook een dolfijnenshow in dus ja 1 en 1 = 2 d8 ik hihi ) … maar goed die avond is op 10 november … ik ben dus zo rond de 16e uitgeteld … maar we moeten nu voor 1 oktober aangeven met hoeveel we komen … (1 of 2 personen)… wat zouden jullie doen… zou ik gewoon 2 personen opgeven en kijken hoe het tegen die tijd gaat … als ik goed in mijn doen ben kan ik tuurlijk wle een gedeelte van de avond mee… maar als het nie gaat blijf ik gewoon thuis… en dan kan jaap evt. alleen der heen en mocht de bevalling dan enigszins gaan beginnen dan is ie zo thuis …

wat zouden jullie doen ??

liefss :vlinder:

ps het ruikt hier heerlijk in huis, ben boerenkool aan het koken mjammie