Hoi,
mag ik erbij? Samen met Robin*? Geboren op 26 Feb dit jaar…
Jongens, wij willen ook zooo graag nog een kindje. Ik hoop zo dat het nog lukt, want ik ben al een oude mamma (achtendertig), of zoals ze hier zeggen, wat “more mature”. Hopelijk is het nog voor ons weggelegd…
Volgens mijn zoontje Jasper wel. Hij is bijna drie nu. Een maand voor de geboorte van Robin* zei hij ineens dat Robin* er niet meer was en een engeltje was. En afgelopen zaterdag zei hij ineens mammie heeft een baby in haar buik. En ik ben nu dertig dagen na mijn eerste ongesteldheid en heeel misselijk maar doodsbenauwd om een test te doen. Maar wie weet hoe lang mijn periodes duren… :?
Ik wil zo graag dat het waar is, maar ben ook doodsbenauwd! Hoe dan ook, we gaan wel weer proberen, ook als het deze keer niet zo ver zou zijn, dus als ik erbij mag?
Groetjes, Nieke.
Nieke
Welkom :-*
Evelien
Hier komt de kraamzorg pas morgen voor het intake gesprek.
Dus het zou heel vroeg zijn als ze nu al komen bij jou Evelien :thumbup:
Nieke, natuurlijk mag je hier meekletsen! Daar is dit topic voor gemaakt!
Ik hoop dat je zoontje nu ook weer gelijk heeft (wel frapant dat hij dat voor het overlijden van Robin* al wist)
Hoelang was je vorige periode (ook al is het nog maar zo kort na Robin* en dus misschien nog niet regelmatig) Ff terugdenken hoe het bij mij was, maar volgens mij had ik de test gewoon vast gedaan. Om vervolgens teleurgesteld te worden, maar je weet maar nooit!
Victoria, Ik zou bij 6 maanden (begin mei) gebeld worden door de kraamzorg voor het maken van een afspraak voor de intake. Het gaat dus nog niet om de intake zelf. Ik vind het wel erg laat, dat ze bij jou nog helemaal niet zijn langsgeweest, overigens.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
@nieke… tuurlijk mag je hier komen kletsen… en als ik jou was had ik denk ik ook allang een test gedaan hoor… ik zal je gelijk als ik het lijstje verander der bij zetten …
@evelien… zo laat is dat niet hoor is vrij normaal … ik kreeg bij Ghislaine pas met 36 weken en wat dagen een telefonische intake van de kraamzorg… was btw net op tijd want met psies 37 weken lag ik al in het zh … want bij een 2e kindje doen ze dat telefonisch he…
groetjes miranda :vlinder:
:think: hmm. Misschien maar ff terugzoeken als dat lukt, hoe dat vorig jaar dan ging? Ik kan mij in elk geval herinneren dat ze bij de intake een soort van verbaasd was dat ik alles al helemaal klaar had. (inclusief bed, maar dat hoeft natuurlijk ook pas met 37 weken)
Ik werd zojuist gebeld :dance: Het zonnescherm komt zaterdag :dance: :dance:
Ik ben wel weer niet thuis dan, maar Rinse wel en dat vind ik het belangrijkste eigenlijk. Hij heeft er meer verstand van dan ik en met name wat elektriciteit betreft en dus hoe het aangesloten moet worden allemaal.
Ik ga zaterdagochtend met mijn schoonmoeder naar de lapjesmarkt in Utrecht. Ze wilde nog het eea hebben en heeft ook nog het eea nodig voor de bruidsmeisjes jurkes en moppelde gisteren iets van om mijn schoonzus (woont in Maarssen) te vragen, maar daarvan wisten we (schoonpa en ik) dat die een congres heeft dit weekend. Ik denk dat mijn schoonvader het wel erg fijn vond dat ik eigenlijk ook wel meewilde. Kan hij zich lekker nog eens omdraaien in zijn bed, want de markt is tot 13:00, dus we willen er wel een beetje vroeg zijn.
Intake was op 13 juni, toen was ik 32 weken. Ik heb alleen niet genoteerd (of ik moet het terug kunnen vinden op het forum) wanneer ze mij hebben gebeld voor de afspraak voor de intake.
Nieke welkom hier en ik zou er ook een test tegenaan gooien.
Nu ben je zenuwachtig en wie weet is t gewoon raak .
Evelien gelukkig dat je zonnescherm nu al zaterdag komt.
Lekker met dit weer.
Overdag om de zon tegen te houden en s’avond er lekker onderzitten want daar is t dan nog lekker.
Het gaat idd goed met t nieuwe deeltje
Victoria hoe is t?
Hier was ik met Loek 34 weken toen ze langs kwamen.
Heb vanmiddag een mede zwangere gesproken hier op t dorp en dat is een hele leuke meid. We hebben
nu afgesproken dat we samen zwangeryoga gaan doen en heb dus ook maar gelijk gebeld en we zijn nu
opgegeven.
We worden binnen 2 weken teruggebeld over de tijd want we waren er al aan uit dat we op de donderdag willen.
Ben benieuwd.
Nienke: ook welkom hier. Ik zou als ik jou was gewoon testen hoor. Wat apart dat jouw oudere zoontje het zo precies aanvoelt. Ik hoop dat hij gelijk heeft!
Nog 14 nachtjes slapen voor het onderzoek voor IVF…nu wordt het wel spannend hoor…
Zo ben weer terug vd gyn :thumbup:
Bloeddruk 80/130 en heb ons meisje weer op de echo gezien :inlove:
Donderdag mag ik weer komen
Wbt de kraamzorg, de vorige keer kwamen ze met 35 weken en nu werd ik vorige week gebeld dat ze a.s. woensdag langs komt. Ik vind dat voor mij ook erg lang, zeker omdat ik mijn verhaal ook op de formulier had geschreven.
Viola, gezellig om samen met iemand naar zw-yoga te gaan. Ik doe deze keer geen cursus.
Inmiddels gezocht in het forum (ook best leuk dingen van vorig jaar terug lezen) en op 12 mei kwam mijn kraampakket binnen (27 weken)
En ik werd idd veel later pas gebeld voor het intake gesprek.
9 juni werd ik daarvoor gebeld en zoals ik zoëven al zei was de intake op 12 juni. Blijkbaar was er toen door de verzekeraar aangegeven dat ik tussen de 30 en 32 weken gebeld zou worden (heb ik opgeschreven namelijk) Nu heb ik 6e maand opgeschreven. Het zal wel, ik merk het wel.
Zooo, dat gaat zeker goed met dit nieuwe deeltje
Nieke: Welkom hier! :thumbup:
En ik kreeg gewoon kippevel…dat Jasper dat heeft gezegd…en nu dan dat je zwanger zou zijn!!! Ik hoop van harte dat hij gelijk heeft! :mrgreen:
Voorziet hij wel meer van dit soort “dingen”??
Ik zou maar snel een testje doen :mrgreen:
Victoria: :thumbup: top! dat alles weer goed was met jullie meisje!
Evelien: nou, das zeker fijn dat je zonnescherm eraan komt. Aangezien de zomers toch steeds warmer worden en eerder beginnen :mrgreen: 8)
Ik wist trouwens ook niet dat je helemaal wilde stoppen met werken als jullie beebje er is!
Viola: hey leuk zeg om met z’n tweeen naar zw-yoga te gaan. Ik heb dat vorig jaar met mijn vriendin gedaan. Ik denk dat ik dit jaar lekker ga zwemmen :thumbup:
Miranda: wat moet je idd snel kraamzorg regelen he?!! De gyn had al drie weken geleden gezegd dat ik dat kon gaan regelen. Maar ik dacht, nou ik wacht nog even fijn tot die 12 weken.
Roheryn: dat is echt aftellen meid!! :thumbup:
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Hoi,
vind het doodeng maar ga vanavond testen (ligt de kleine in bed), het enige wat me nu tegenhoudt is dat ik af en toe zo’n ongesteldheidssteek krijg… ben bang dat ik ongelijk heb met mijn voorgevoel van zwanger zijn :?
Heb nog een oude test liggen van voor Robin*, hoop dat die goed is! In ieder geval hebben we besloten ervoor te gaan, dus als het deze keer niet lukt, dan zien we wel weer.
Ik volg vol interesse jullie Nl. wijze… het is hier in Engeland allemaal wat anders geregeld.
Groetjes, Nieke.
@nieke… nou ben benieuwd hoor vanaaf ga iig voor je duimen …
@chantal… ik wilde ook gaan zwemmen dnek ik … want word nu mooi weer dus kan mooi in het buitenbad dalijk hier… alleen het zwembad is hier zo giga duur… bijn 6 euro voor een kaartje… :think: :wall: … maar goed evert kan dan ook mooi mee aangezien die zijn diploma heeft dus kan hij lekker aan ravotten en hoef ik ook nie zo zeer echt op hem te letten… tuurlijk wel in de gaten houden enzo … maargoed de badmeesters enzo kennen hem daar ook ;)…
nou idd vind het ook abnormaal vroeg hoor… hoorde van mijn schoonzusje (haar zus is kraamverzorgende)… dat dat bureau al helemaal vol zit tot aan december… dus nemen geen aanmeldingen meer aan … en dat is een behoorlijk groot kraambureau… :think: :think: … wij hebben dat bureau niet genomen dan omdat die zus op zich best aardig is daar nie van maar die kletst gauw alles door aan mijn schoonzusje zeg maar dus en als we haar dan krijgen denk nie echt dta jaap dat op prijs zal stellen… dus vandaar hebebn wij een ander bureau genomen…
maar goed vorig jaar met Ghislaine kwamen we dus pas met 16 weken achter dat we zwanger waren… nou hele crime was dat om een kraambureau toen nog te gaan regelen… geloof dat de verzekering de hele veluwe voor ons had gebeld waar der nog een plekje was …
groetjes miranda :vlinder:
Victoria, Altijd weer fijn te horen dat alles goed gaat met je meisje :thumbup:
Rohyren: Nog beterschap met je keel! Vervelend zeg en… aftellen! Nog 2 weken, spannend
Nieke: Veel succes vanavond met de test, maar als je kunt wachten en je verwacht dat je ongi wordt, misschien tot morgenochtend wachten :eh: maarja aan de andere kant, wat maken die paar uurtjes uit (dubio: genoeg als je je ongi verwacht…)
Wat stoppen met werken betreft: had ik dat hier nog niet gemeld :shifty: Tja, dat krijg je natuurlijk als je zowel bij de juli als de augustus mama’s ook nog schrijft. Af en toe weet ik niet meer waar ik wat verteld heb.
Maar goed, ik heb zo ontzettend getwijfelt tijdens mijn zwangerschap met Jelte* of ik nu wel of niet zou gaan stoppen. En eigenlijk de reden om te blijven werken is om in de markt (aan het werk) te blijven. Voor het geld hoeven we het niet te doen, want anders zou ik in elk geval minder gaan werken (20 uur ipv 40 uur) en met aftrek van 2 dagen kdv houd je genoeg over om een auto te blijven rijden om daarmee naar je werk te kunnen rijden.
Vandaar nu dus mijn besluit. Eerst wennen aan de nieuwe situatie (thuis blijven en voor een kind zorgen) en daarna zie ik wel weer verder.
Ik ga me maar eens klaarmaken voor vanavond en een hapje eten vast.
Tarzan was helemaal geweldig :thumbup:
Ik wil ook naar Tarzan
Hij lijkt mij ook echt gaaf :thumbup:
Goeiemorgen allemaal
Gisterenavond heb ik zo’n rot avond gehad, ineens greep de angst me naar de keel. Soms lijkt alles weer van voor af aan opnieuw te beginnen. En zoiets als met Lara is gebeurd kan ik niet nog een keer dragen, het feit dat er iets is wat mij kan vloeren vond ik ineens heel eng. ( ik hoop datik het een beetje uit kan leggen) Het is gewoon allemaal zo onvatbaar, en door de nieuwe zwangerschap besef ik me ook weer iedere keer extra hoe erg het is wat er met Lara gebeurd is. Als ik erop terug kijk snap ik ook haast niet hoe ik het door heb kunnen komen. Het zijn vasst de hormonen ook, maar ik heb een enorme dip avond gehad en heel slecht geslapen. Ergens heb ik nu ook echt moeite met mijn veranderende lijf. De vorige keer is dat voor niets geweest en alles maakt me gewoon bang. Ik vind het zo vervelend om me zo te voelen, ik wil gewoon weer blij en onbezorgd zijn.
Sinds maanden vraag ik me weer af, waar heb ik dit ooit aan verdiend. HEt is allemaal zo moeilijk.
pfff sorry hoor… moet het gewoon even kwijt…
Linda lieffie :hug:
Ik denk dat t heel normaal is dat je je zo voelt als ik ook zie hoe de andere dames zich voelen.
Niet dat t dan minder erg maakt. Ik hoop dat je vandaag een minder dipdag hebt.
Je kunt hier altijd terecht met alles en we zullen er voor je zijn.
Dikke :-* voor jou.
Evelien fijn dat t leuk was bij Tarzan.
Marielle we hebben eigenlijk al een tijdje niets van je gehoord.
Alles is toch wel goed met jou en Q ?
Nieke en en en ?
Heb je nog een test gedaan ?
Niets te melden. Misschien later.
Liefs Viola
Linda :hug:
We hebben het ook helemaal niet verdiend! Niemand verdient dit, maar het is helaas nu eenmaal gebeurd.
Hoe erg het ook is en hoe anders we het ook hadden willen hebben, ik heb er inmiddels vrede mee. Alle herinneringen over Jelte* koester ik, en ik ben ook blij en trots dat ik hem toch een beetje heb mogen leren kennen.
Wat dat betreft had ik het dus niet willen missen.
Maar ditzelfde nog eens meemaken? NOOIT!! Dat mag gewoon niet gebeuren. En dat is juist ook hetgene wat ons zo bang maakt.
Ik probeer die angst ook heel bewust naar het eindpunt te schuiven. Nu moet ik vooral genieten (doe ik ook zeker) en het einde van de zwangerschap zie ik dan wel weer. Die zullen behoorlijk spannend en angstig zijn.
Nog een paar weken en dan zul je die kleine ook beginnen te voelen. Dan kan het echte genieten natuurlijk pas ook beginnen. Wat dat betreft zit je nu idd ook in een rot fase. Je bent zwanger, maar behalve de ongemakjes, hormonen en beginnende buik merk je daar eigenlijk nog maar weinig van.
Nogmaals dikke knuffel.
Linda: :hug: Ik begrijp zo goed wat je voelt! :hug:
Ik voel precies hetzelfde…de ene dag kan ik er goed mee omgaan, maar er zijn dagen dan lukt het wat minder.
Het lijkt wel of ik gewoon nog niet over mijn angsten wil praten/denken. (soort van: kop in het zand steken :eh: )
Anders weet ik dat ik mezelf helemaal gek ga lopen maken.
Maar uiteindelijk zullen Sander en ik er niet meer onderuit komen. Want ook Sander is bang, maar wil er nu ook nog even niet aan toegeven.
Evelien: Super :thumbup: Nu willen wij ook!! :mrgreen:
Nieke: Ik ben ook heel nieuwsgierig!
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder: