Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (8)

Mariette:

Jij ook helaas welkom hier :-

Je bent nog maar zo pril Marleen
verloren :-* :hug:

Bij ons was de wens om zwanger te worden alleen maar versterkt en volgens de gyn kan je lichaam het gelijk weer aan.

Het is of je het geestelijk weer aan kan. Bij mij heeft het 9 maanden geduurd eer ik weer zwanger was en het heeft mij heel goed gedaan.

Er was weer een toekomst, zo voelde ik dat. Ik ben nu ìnmiddels bevallen en voor mij was dit de beste remedie.

Ik voel me weer gelukkig en dat heb ik me de afgelopen 1,5 jaar niet echt meer gevoeld.

Ik hoop dat jij hier je verhaal kwijt kunt.

Het zijn lieve meiden :-*

Victoria,

heerlijk om te horen dat je gelukkig bent, het is ook een snoepje :smiley:

liefs, Nieke.

Mariette… helaas welkom hier … en als je je zelf er goed bij voelt kun en mag je hier altijd komen kletsen

liefs miranda :vlinder:

Zo, ik heb echt al een tijdje niet geschreven~ Wel meegelezen, maar had iedere keer geen zin om te reageren. Maargoed, daar ben ik weer.

Ten 1e, Mariette, welkom… Toen Lara :**: nog maaar net overleden was, was ik met mijn gedachte ook al heel veel bezig met weer zwanger worden en kan dat wel en mag dat wel enzo. Ik ben ook hier mee gaan kletsen omdat ik dan gewoon een beetje kon volgen hoe anderen het ervaarde. Het heeft mij enorm veel vertrouwen gegeven toen ik hier op dit forum mee maakte dat er een gezond kindje na een engeltje werd geboren.

Uiteindelijk ben ik snel weer zwanger geworden, 4 maanden na de geboorte van Lara, en het geeft echt weer iets om naar uit te kijken, met zo’n kleintje dat in je groeit. Ik ben nu 3 weken later uitgerekend dan bij Lara. Het zal nooit meer dezelfde zorgeloze zwangerschap zijn als eerste, maar toch is het weer genieten.

Morgen hebben wij de 20 weken echo,k ben zooooo benieuwd. Zal en een jongetje of een meisje zijn!! Het is pas om 15.10. Meestal maak ik de afspraken vroeg in de ochtend want dan hoef ik die dag niet zo lang te wachten. Ik moet zeggen dat ik het best heel spannend vindt. Ik wordt ineens zenuwachtig… als we maar een gezond kindje hebben. Maargoed, daar gaan we maar vanuit.

Evelien, sjee wat vliegt de tijd zeg! Voor je het weet ga jij zometeen alweer met verlof!!

Chantal… nog een paar daagjes,

Lynnty hoe gaat het ermee? Nog huisjes gekeken?

liefs Linda

@Nieke1 wrote:

Evelien - dat met die datum houdt mij ook bezig. Als het deze of volgende ronde zou gebeuren dan zou ik inderdaad zo tegen Robin’s eigenlijke of echte datum zitten, en ik weet niet hoe dat is (stopt me niet, maar lijkt me wel moeilijk). Is dat nu nog iets wat je bezig houdt of was dat alleen in het begin zo?

We hebben het erover gehad om een maandje niet te proberen zwanger te worden, maar dat voelde zo ontzettend tegenstrijdig.

Ik heb er nu ook eigenlijk geen problemen mee. Nouja, de 38 weken grens (Jelte* is met 38 weken en 2 dagen geboren, maar was al 1 misschien wel 2 dagen overleden) houd mij heel erg bezig. Dus het liefst wil ik in de 37e week bevallen. En juist in die week (37w4d) zit ook de geboortedag van Jelte*

Hoe dichter bij ik bij de bevalling kom, hoe meer mij dat idd wel bezig houd. Maar ik laat mij daardoor niet gek maken. Dat duurt toch zeker nog ruim 2 maanden en nu genieten vind ik veel belangrijker!

:shifty: Ik zou graag alleen vast willen weten wanneer die kleine nu echt geboren gaat worden enzo :oops:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hi,

Evelien - geloof dat dat een gezegde is “de mens wikt en god beschikt”… misschien heeft het zo moeten zijn dat je zwanger werd op dat moment dus is het alleen maar fantastisch dat de kleine eraan komt. Waarschijnlijk houd je altijd wel van die ‘mixed emotions’ (sorry hoor, soms kom ik gewoon niet op die Nederlandse woorden).

Ik heb er met mijn gyn ook over gehad, of we, als ik weer zwanger zou worden, niet gewoon ook voor week 38 kon bevallen (Robin was 38w + 1 dag). Maar zij zei dat het echt pas veiliger is vanaf 38 weken (ivm ontwikkeling van de longen). En blijkbaar kan zo’n knoop in de navelstreng ook al voor een einde zorgen met 35 weken ofzo, dus wat dat betreft geen garanties :frowning: Ik zie het dus wel als ik het moment ook zou mogen komen.

Dus wat je al doet, gewoon genieten van het hele bijzondere van zwanger zijn en die band die je nu al hebt met het kleintje. Ik heb ook zoiets van we gaan er gewoon voor, zien wel wanneer het gebeurt.

Vraagje trouwens - ik heb net wat fotootjes weer op Robin’s site gezet van Jasper… sommigen hier leken wat huiverig voor websites. Is het misschien slimmer als ik het niet doe?

groetjes, Nieke.

Nieke… Die fotootjes, ach… ik zou me niet teveel zorgen maken, wat kan er nou helemaal mee mis gaan…

Wat is het trouwens rustig hier de laaste tijd. Ik heb marielle ook al eventjes niet hier gespot trouwens. HOE GAAT HET MET JULLIE ALLEMAAL???

Ik ben net terug van mn werk en heb hardstikke last van mn bekken, balen! En ikheb maar een halve dag gewerkt dus moet de volgende keer echt maar wat rustiger aan doen op mn werk. Heb absoluut geen zin om straks met bekken klachten thuis te zitten. Mn lijf roept me duidelijk terug.

Morgen weer een halve dag werken want dan hebben we 's middags de 20 weken echt SPANNEND!!! Daarna gaan Rob en ik lekker uit eten samen.

Victoria ( als je toevallig meeleest) hoe gaat het met jullie? Hoe is het om nu Sophie te hebben. En hoe gaat het met haar? Ik hou het showforum in de gaten en zie regelmatig fotootjes voorbij komen, ze is echt een schoonheid, en jij ziet er ook stralend uit!!

Viola. Bij jou begint het ook allemaal op te schieten he!! Hoe gaat het ermee? Fijnd at alles weer goed was met de beeb bij de gyn. En ook fijn dat Sep zn pootje het weer doet.

Ik geniet ecth heel erg van het zwanger zijn, maar ik denk dat ik het straks ookheeerlijk vind om weer even helemaal ontzwangerd te zijn, want nu eigenlijk 2 jaar achter elkaar zwanger

Nou ik ga eten (rob kookt)

liefs Linda

Hoi meiden,

Ben een tijdje niet geweest omdat ik stoer noemde dat ik het wel een plekje had gegeven maar soms…soms komt het opeens weer zo boven!

We gaan maar door en gaan maar door. De operatie aan mijn eierstok zal pas in augustus plaats vinden. Dan zijn we al 2,5 jaar bezig… en dan te bedenken dat het in de 2e ronde al eens raak was!

Dan denk je dat het vast snel weer zover zal zijn, nou niet dus.

Probeer hoop te houden dat het nog goed gaat komen, maar we weten het niet en het duurt ook zo lang.

En dan voel ik me wel eens een zeur, (weet dat dit niet zo is) voor alle meiden die echt een kindje hebben verloren. Bij ons was er nog niets, beide keren niet echt. Heb veel respect voor jullie hoe jullie er mee omgaan, maar ja, wat kun je anders!

Victoria had al in je topic gerageerd, wat fijn dat je je ook weer gelukkig en dankbaar kunt voelen over wondertje Sophie!

Mariette,welkom ook hier!

liefs

Ineke

hallo dames,

hier op mijn nieuw werk gaat het prima, het is wel een heeel stuk aanpassen nu hoor, het is nog steeds in de keuken dat ik werk maar het zijn heel uiteenlopende uren en wordt er wel wat moe van van een hele dag die uren te moeten presteren.

vandaag voel ik me wat rot vanbinnen (gisteren eigenlijk ook) het is gewoon, nu werk ik in het ziekenhuis waar ik normaal van senne* moest bevallen en de materniteit is vlak naast de keuken en kun je je voorstellen iedereen in de ban van alle geboren kindjes… nah ja niet zo erg maar er wordt veel over gepraat.

Blijkt vandaag (te horen van een collega) dat er nog drie collega’s in de keuken zijn die ik nog niet gezien heb, die ook een kindje verloren hebben. moest wel even slikken hoor. en had het ook moeilijk, want blijkbaar hebben die mensen terug kindjes waar alles wel goed mee is nu, maar dan beginnen ze te vragen van: zal je lang wachten? dan moet ik beginnen over de curretage en heb ik het ook moeilijk, want natuurlijk wil ik terug beginnen maar we hebben nu eerst andere dingen die moeten gedaan worden, bv. een huis, en hopen dat ik mijn werk mag houden.

zo ja dat is het even, anders is het wel heel tof op mijn werk maar dit houdt me wel even bezig, terug die verhalen en juist dit ziekenhuis, had gedacht dat ik er wel beter mee overweg ging kunnen maar diep vanbinnen heb ik het moeilijk.

qua huisjes, morgen gaan we nog maar es op bezoek en hopelijk valt het beter mee hoor dan de vorige. laat ons :thumbup:

victoria leuke avator!!! met je mooie meisje!!

viola goed dat de hond weer ok is!!

martine helaas welkom, natuurlijk mag je hier je hart luchten, het doet ook veel aan je verwerkingsproces vind ik. sterkte aan jullie dikke :hug: :-

eveline meis we beginnen ook al af te tellen met jou he!! ben benieuwd hoor. wat zal het hier weer intens worden zeg met alle zwangeren.

en ik blijf maar peddelen, fff.

chantal :hug:

linda ook al een heel stuk gevorderd meis, goed dat alles ok is.

miranda moest wel even lachen over je dvd :mrgreen:

groetjes lynn mama van senne
en :**:

Mariette welkom hier. Je kunt hier, althans wat ik hier erg sterk ervaar, altijd over alles praten

wat jou bezighoudt.

Wij hebben niet bewust gewacht mar door complicaties aan mn voet was t niet mogelijk om zwanger te

raken. Toen we eenmaal groen licht kregen van de chirurg was ik direct die maand zwanger.

Lynnty kan me voor stellen dat t slikken was dat er meer meiden zijn die hun kindje hebben

verloren op je werk. Dat prestern kost idd erg veel energie.

Zag trouwens nog twee dagen tot ready dus dat wordt duimen draaien.

Victoria hoe is t nu met jullie gezinnetje ?

Doet Sophie t goed ?

Linda spannend morgen die 20 weken echo. Wat denk je zelf dat t is ?

Doe je wel rustig met je heupen. Je moet nog een tijdje en t wordt alleen maar zwaarder en

je moet goed aan jezelf denken :-*

Hier gaat alles gewoon zn gangetje wbt de zwangerschap. Heb erg veel last van mn banden maar

dat is gewoon mn eigen schuld want doe gewoon teveel. BEn ook erg emo de laatste tijd.

Kan wel om alles janken wat me niet lekker gaat of als iemand iets zegt wat me niet aanstaat :oops:

Evelien je ging toch bespreken met je gyn bij de volgende afspraak hoe wat en wanneer wat

betreft de bevalling en geboorte van de kleine ?

Marielle hoe is t met jou en Q ?

Hier niets te melden. Ben moe en ga zo Sep uitlaten en lekker naar bed met een goed boek.

Iedereen welterusten en tot morgen.

Liefs Viola

hih de redday zal er wel aankomen hoor, want dat soort presteren houden we wat in het oog, :mrgreen: we wachten nog even, de banner staat er omdat ik dan weet heb van mijn cyclus en een beetje te lui ben om te gaan rekenen hihi. daar die ook onregelmatig is.

groetjes lynn mama van senne* en :**:

Hi,

weinig te melden hier… krijg zo nog een hummeltje hier over de vloer en dan met lunch een collega en vanmiddag weer ergens spelen.

Linda, succes vanmiddag bij de echo… krijgen we de plaatjes te zien?

Viola - met Robin was ik ook zoo emotioneel, volgens mij krijg je bij je eerste zwangerschap hup zo’n chippie in je rug dat de wereld ineens emotioneler maakt. :?

Lynn - lijkt me zwaar met die collega’s. Vragen of wij nog een ander willen en of we gaan proberen probeer ik af te wimpelen… anders krijg je straks iedere maand zoiets van lukt het al. Dat hier het iedereen weet vind ik prima, en ik zeg in het algemeen wel dat we nog een kleintje zouden willen maar buiten dit forum hoeft niemand te weten dat we proberen. In jouw situatie is het nog veel meer.

Ga snel aankleden,

groetjes, Nieke.

hoi meiden

het is al weer een tijdtje geleden dat ik hier schreef

wel in andere topics.

ik hoop dat ik over een paar weken ook met goed nieuws kan komen

als mijn lichaaam wil heeft ie alle kans.

hopen dat het deze ronde al gelukt is ( stiekum) .

we wachten af

veder heb ik niet zo veel temelden.

ik heb wel meegelezen maar het is even teveel om overal op tereageren

succes alle maal

liefs kathy

Linda, veel plezier vanmiddag bij de 20 weken echo :dance: Ik ben ook razend nieuwsgierig of het weer een meisje of toch een jongen zal zijn.

En het probleem met de bekken herken ik helaas maar al te goed. Al gaat het de laatste paar weken (ff afkloppen) wel weer wat beter.

Zeker beweging en niet te lang zitten helpt bij mij erg veel. (en slapen of eigenlijk draaien snachts is een ramp :shock: )

Viola, ja 4 juni bij de afspraak met de gyn wil ik zoveel mogelijk weten over mijn verdere verloop naar de bevalling toe. Ik weet dat hij onmogelijk kan zeggen wanneer de bevalling zal plaatsvinden, maar eigenlijk is dat hetgene wat ik gewoon wil weten :wink: En de extra controles ed natuurlijk ook wel.

Lynn, :hug: Dat is best confronterend zo op je werk en ik kan mij dan ook goed voorstellen dat dat ff slikken is.

Ongelooflijk ook dat er nog 3 collega’s zijn die ongeveer hetzelfde hebben moeten meemaken. Wie weet kunnen jullie daardoor elkaar juist goed steunen. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst kennis maken :wink:

Ondertussen blijven we duimen voor je, dat jullie het huisje van je “dromen” vind (tussen aanhalingstekens want het moet natuurlijk ook in het budget passen :wink: )

Oja, en ondanks dat jullie het proberen op een lager pitje hebben zitten. Ik neem aan dat je niet aan de pil bent of iets dergelijks, dus duimen doe ik stiekem lekker toch :stuck_out_tongue:

Emo? Merk ik hier niets van :liar:

Gisteravond nog, we gingen naar bed, ik kon niet slapen, ik ben snipverkouden aan het worden, ik wil niet ziek worden en en en… ik was dan ook diep verdrietig :cry:

Vandaag gaat het wel weer, behalve dan dat ik nog steeds verkouden ben en nog steeds niet ziek wil worden (daar heb ik het te druk voor in mijn tempo van tegenwoordig). jakkie bah.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Linda… veel plezier!!! bij de echo en hopelijk is alles goed

ff ego berichtje hier

nou hier kregen we zojuist post, en er zat een pakketje bij … vond het al raar want had helemaal niks besteld wat met de post zou moeten komen… dus ik maak het open blijkt het van onze ziekenfonds te zijn en omdta ik me had aangemeld daar vanwege kraamzorg e.d. kreeg ik een boek van hun van

kindje op komst veilig groter groeien :dance: :dance:

vind het heel leuk en heb dre in zitten bladeren en der zitten zoveel tips bij echt geweldig … der zat tevens ook een jaar lang gratis lidmaatschap bij van de site zelf dus dat is ook mooi meegenomen

dus ga me dalijk gelijk aan melden en ff rondsnuffelen…

liefs miranda :vlinder:

Lynnty: jeetje, nog drie collega’s :shock: . Pffff… :frowning:

En nieuw werk vergt, zeker in het begin, tonnen energie!!!

Hopelijk went alles snel en kun je gezellig overweg met je collega’s. En het idee dat je precies in dat ziekenhuis van Senne :: had moeten bevallen zal misschien ook even moeten wennnen. :hug:

Ik vind het zelf ook nog steeds raar als ik langs het SKZ kom. Dan denk ik…* zucht* hier lagen onze mannetjes :frowning:

Linda: :dance: Heel veel kijkplezier en eindelijk weten jullie straks of het een meisje of een jongen word :inlove:

Ben heeeeeel benieuwd :mrgreen:

Evelien en Viola: hier dus ook zo emo… als het maar even tegenzit ben ik van de kaart :cry: Of als me iets niet lekker zit kan ik van een mug een mega olifant maken :oops: :shifty:

Miranda: hey wat leuk zo’n boek, dat wil ik ook!! :mrgreen:

Kathy: ik hoop ook dat het deze ronde raak is voor jullie! :thumbup: :wink:

Hier ook veels te druk bezig met de tuin, verhuizing van mijn oma en allemaal van die “kleine” klusjes in huis :?

Gelukkig geen last van mijn bekken. Wel van mijn onderrug. Maar dat is na twee dagen meestal weer over.

Met Tycho :
: en Tijmen :**: had ik echt super veel last van mijn bekken. Ik had het idee alsof mijn onderlijf “los” hing aan mijn romp :eh:

Draaien in bed was ook een drama!! Of 's nachts naar het tiolet! AU AU AU! ik zakte soms gewoon door mijn benen heen!!

Ik merk zoveel verschil, logisch ook wel want het is er dit keer 1. Maar tjee dat is echt voor mij tien keer minder belastend.

Nou, dat was het weer even.

o, toch niet… morgen ga ik naar Pirates of the Caribbean! :mrgreen: :dance:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Linda ben benieuwd naar de uitslag :mrgreen:

Lekker van de kleine kunnen genieten

Chantal jij bent druk bezig zeg met een tuin en een verhuizing en andere klussen :smiley:

Jij la naar pirates. Ben niet jaloers of zo hoor :liar:

Miranda altijd handig van die tips :thumbup:

Evelien niet verkouden worden he meis :naughty:

Kathy hoop voor jullie dat t raak is

Duimen zullen hier draaien :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Nieke lekker gelunched

Lynn net wat Evelien schrijft dat ondanks een laag pitje ik toch hoop dat t voor jullie ook snel raak mag zijn.

Niets te melden. Zo naar de dierenarts met Sep en dan mag zn kram eruit :dance:

Vanavond lekker voor de buis en vroeg naar bed.

Kom straks nog even spieken naar nieuws van Linda

Liefs Viola

@tallie wrote:

morgen ga ik naar Pirates of the Caribbean! :mrgreen: :dance:

Ik bedoel overmorgen (vrijdag dus!) :mrgreen:

Linda: ik zit ook steeds te kijken of je er alweer bent! :shifty:

Hoe bedoel je ongeduldig… :eh:

Viola: hier ook vanavond lekker voor de buis en vroeg naar bed.

Knuffel voor Sep!

Daaaar ben ik dan!

Nou, we hebben een eigewijs kindje, want hij/zij wilde zich niet laten zien. Het was echt met geen mogelijkheid te zien. dus we weten het nog niet. grrrr

Maaaaaaaar verder zag alles er heel goed uit, goed gegroeid, alles erop en eraan, maar we moeten over 3 weken even terug komen want ze konden een paar metingen niet doen omdat de kleine zich zo verstopte.

En ik had er zo op gehoopt vandaag te weten wat we krijgen, dus ons geduld wordt weer op de proef gesteld :slight_smile:

Rob en ik gaan zo lekker uit eten

liefs Linda

Ooooh! Wat jammer!!! Gelukkig wel alles goed!

En genieten maar van het etentje! :thumbup: