Een nieuw deeltje. Wordt wel tijd idd, 46 pagina’s alweer.
Morgen werk ik thuis en zal ik een nieuwe pagina openen. Of als het lukt vandaag nog
Lynn: :hug: Ik vind het zo jammer voor je
En ja, ik vind mijn zwangerschap eigenlijk ook wel snel gaan.
Victoria, Ik kan je ongerustheid zo goed voorstellen! 36 weken vandaag, Hoelang willen ze in het ziekenhuis wachten met de bevalling? En waar is dat allemaal van afhankelijk?
Ik bedoel, Je wilt natuurlijk dat je dochter geen moeilijke start heeft omdat het te vroeg gehaald wordt en op een moeilijke bevalling ivm opwekken terwijl je lichaam daar nog niet klaar voor is, zit je ook niet te wachten.
Maar ik kan zo goed begrijpen dat elke dag nu zo ontzettend spannend is, dat je het af en toe niet meer weet en in angst leeft. Die laatste loodjes, die laatste week (weekjes) is ook precies waar ik tegen op zien. Probeer er ook nog niet teveel aan te denken, maar toch ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat, wat ik kan verwachten, en vooral hoe je het beste gerustgesteld kan worden. En of het je wel geruststeld?
Dikke knuf :hug: in elk geval.
(en laat ze in het ziekenhuis maar goed merken hoe angstig je bent!)
Bieke, Fijn te horen dat het met Senne weer goed gaat! En zeker hopen wij ook dat het niet meer terugkomt!!!
Viola, :shock: Niet zitten, alleen maar staan? Oh help, ik was waarschijnlijk gewoon ergens op de grond gaan zitten (dan maar een vieze kont)
Zaterdag was overigens zeer geslaagt! Het fietsen ging ook prima, al kreeg ik wel last van mijn onderrug (op het eind) door al dat af en opstappen. Want tja, als je met je schoonouders fietst in hun ouderlijke buurt, dan moet je dus bij elk herkenningspunt weer ff stoppen :eh: Dat brak mij dus wel een beetje op.
En dan heb ik het nog niet over mijn zere kont van het fietsen zelf :lol:
Maar in elk geval geen harde buiken gehad en daar ben ik wel heel blij om.
Het restaurantje waar ik had gereserveerd was ook zeer geslaagd, we waren er wel een half uurtje te vroeg (Van Gogh museum hebben we overgeslagen) en daarom denk ik ook erg snel klaar met eten. Om ongeveer 9 uur waren we thuis en om 9:10 lagen we in bed. Ik was helemaal uitgeput en heb ook heerlijk in coma gelegen! (bij wijze van spreken)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Evelien klinkt idd erg vermoeiend.
Als je al niet gewend bent om heel veel te fietsen dan kan ik me voorstellen dat je lijf zeer doet.
Zo te lezen was t een geslaagde dag en vonden je schoonouders t geweldig om alles te laten zien en
dingen er bij te vertellen. Ik zie t voor me, want heb ook zulke schoonouders :lol:
JE hebt gelukkig geen harde buiken gehad.
Vandaag hier een dagje ziektewet. Door zaterdagavond is mn voet zo dik geworden dat ik eigenlijk niet
goed mn werkschoenen aan kan. Ben nog steeds ontzettend moe en hd zo iets van ik loop altijd
hard en dat mag nu eens een keer een ander doen.
Ga zometeen maar even strijken want dat is echt nodig want t stapelt zich maar op :oops:
Iedereen genietse van t weer en tot snel
Liefs Viola
Evelien
Ze leiden pas in vanaf week 38, maar je bmm moet wel rijp zijn.
Ze zullen altijd kijken naar kind en moeder en dan pas beslissen ze wat ze doen.
Ze snappen mijn angst goed en ik mag zelf weten wanneer ik kom.
Of dat nu een paar keer per week is of dagelijks en zelfs opname is mogelijk.
Vandaag gaat het wel weer, maar het is moeilijk in te schatten en wij bekijken het gewoon dagelijks.
Lynn
Klte meid :hug:
Viola
Beterschap meid en idd wel aan jezelf denken :-
@victoria… het lijkt me nu voor jullie ook steeds moeilijker en spannender te worden … wel fijn dat ze in het zh zo open staan en dat je gewoon elk moment kan en mag binnen vallen als je der behoefte aan heb…
@evelien… klinkt dus erg geslaagd… en idd dat fietsen pff… ik ben al helemaal kapot zowat alsik evert naar school moet brengen… maargoed we hebben ook niet voor niks 2 auto’s voor de deur… dalijk zou die es gaan roesten en slijten van het stilstaan dat kan toch ook niet hihi… erg ben ik he :oops: :oops: …
@lynn… wat rot zeg!!! :hug: :hug: …
nou hier gata alles verders goed… gister voor het eerst echt goed misselijk gevoel gehad de hele dag … maar had geen moeite met eten gelukkig… Jaap ging koken maar ja die was tuurlijk weer es met 101 dingen tegelijk bezig dus alles aangebrand hihi … dus hebben we maar een pizza in de oven geknald… heb altijd standaard pizza in de vriezer liggen voor het geval dat hihi…
Maar heb een vraagje we kregen vorige week de vraag van de vk van het zh of we een nekplooimeting wilde gaan doen… maar goed dit ismijn 6e zwangerschap en dit word dus voor het eerst aan mij gevraagd … en zit nu te twijfelen om het te gaan doen… momenteel is het antwoord dus nee hier… maar goed we hebben nog 1 week voor de volgende afspraak… maar als je dus in zo’n risico groep behoort ben je dan altij verplicht om zo’n vruchtwaterpunctie te gaan doen??.. want dat zie ik dus absoluut niet zitten …
groetjes miranda :vlinder:
Lynnty: :hug: :hug: wat ontzettend jammer
Ik kan alleen maar hopen dat het de volgende keer raak mag zijn!
:hug:
Evelien: Phoe…wat een dag heb je achter de rug! vermoeiend maar wel gezellig! :mrgreen:
Ik hou wel van fietsen, maar idd de eerste paar keren dat je weer op de fiets zit krijg je echt een pijnlijke kont! Daarna gaat dat langzaam steeds beter.
Viola: wat raar joh, dat je nergens echt kon zitten! Dan idd maar op de bar :lol:
Wij gaan nu (als het goed weer is dit het weekend) ook de buitenboel verven :lol: Nou, ja Sander dan. Ik help mee met schuren en afplakken.
Het is gelukkig niet heel veel. Want volgend jaar worden de kozijnen op de gehele bovenverdieping vervangen door kunststofkozijnen. Het gaat alleen om de deurposten van de schuurdeur en de buitendeur. De schuurdeur zelf en het keukenraam + kozijn. :mrgreen:
Victoria: Nog “even” en dan hebben jullie eindelijk jullie kleine meid in de armen :inlove: Maar deze laatste loodjes zijn natuurlijk loodzwaar. Lichamelijk maar vooral geestelijk!
Dikke knuffel voor jou! :hug:
Bieke: super nieuws over Senne! :thumbup: Slaapt hij nu ook iets beter?
Verder niet veel nieuws hier! Heb het halve huishouden alweer gedaan :mrgreen: (ja ja, mijn energie begint weer terug te komen!)
Ga zo lekker even van het zonnetje genieten! 8)
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
goeiemorgen allemaal!
Ik heb al een tijdje niet meer geschreven, geen speciale reden voor, gewoon alleen maar meegelezen ( en natuurlijk meegeleefd)
Victoria… Ik kan me voorstellen dat deze tijd echt ontzettend spannend is! Wel erg fijn dat het ziekenhuis zo meewerkt. Ze zeggen altijd dat de laatste loodjes het zwaarst wegen, dat geldt voor jou helemaal. We leven in ieder geval met je mee.
Ik zie ook erg op tegen de laatste weken, al zijn die nog ver weg. Mijn kindje zal met de keizersnede gehaald worden straks ook, in week 38, zodra het kindje klaar is voor leven buiten de baarmoeder.
Lynnt… wat jammer, wat duurt het wachten lang
Miranda… DE nekplooimeting is vanaf 1 april uit de verzekering gehaald, dus moet je er zelf voor betalen als je hem wil (tenzij je ouder dan 36 bent) En je bent nooit iets verplicht. Mocht er uit de test komen dat je een hoog risico hebt, betekent dat dat verder prenetaal onderzoek vergoed wordt, je komt er dus voor in aanmerking, maar je hoeft niet als je niet wil hoor!
Viola, doe maar lekker rustig aan, goed voor jezelf zorgen!
Chantal!! ook al aan de schilder!! gelukkig is het mooi weer, dan is het geenstraf om lekker buiten bezig te zijn.
Hier gaat alles goed!! BEhalve dan met mijn schouder, daar heb ik nog erg last van, waardoor ik heel slecht slaap, en dat maakt mn dagen niet energieker… Maargoed, het gaat wel weer over.
Met de zwangerschap gaat het prima, afgelopen donderdag heb ik nog een echo gehad, en alles zag er goed uit, het was wel een beetje een onduidelijk beeld vond ik, maar straks met de volgende van 20 weken is het vast beter.
De kaartjes en kadootjes beginnen hier binnen te stromen, echt leuk weer al die kleine pakjes en lieve kaartje op het dressoir.
Ik vind het nogsteeds een gek idee dat er nu een ander kindje in mijn buik groeit, het is ook zo onwerkelijk allemaal,het is onze tweede maar we hebben hier geen Lara rondlopen. Soms lijkt het wel of het gewoon allemaal weer op nieuw begint. Gelukkig kan ik met mijn verstand mezelf nog goed ervan weerhouden teveel te vergelijken met Lara. Dit is een nieuw, tweede kindje!!
liefs Linda
oww thnxx voor de uitleg … maar denk nie dat we hier dan aan mee gaan doen want we hebben volgens mij ook geen aanleiding voor…
fijn dta het overigens met je schouder al weer wta beter gaat … en leuk zeg al die kaartjes enzo …
hier hebben we nog niks gehad behalve vanmijn schoon ma een rompertje met d eliefste ofzo der op…
liefs miranda :vlinder:
Ik merk toch wel dat mensen zich nu inhouden wat kaartjes of cadeautjes betreft. Tot nu toe in elk geval.
Ik merk wel dat mijn schoonmoeder weer graag wat wil maken voor Brusje. Zo had ze een patroon voor een voedingskussen gekregen van iemand en voor me gemaakt, niet wetende dat ik al een voedingskussen heb. Ik heb er nu dus 2. Die van haar is wat kleiner en anders, dus vanacht met die geprobeerd te slapen, maar vond dat ook niets. Hij lag al snel naast mijn bed. Ik houd het wat dat betreft dus maar ff bij een kussentje dat ik nu heb.
Ook heeft ze een ander patroon (of voorbeeld eigenlijk) van diezelfde persoon kregen voor een wikkeldoek voor in de maxicosi. Zoiets heeft ze vorig jaar al gemaakt voor Jelte. Maar deze is wat kleiner (hij was ook wel erg groot voor Jelte). Ze wil nu dus ook een kleinere maken en ook wat dunner, ivm de zomer (die andere is dubbel vlies, dus best warm)
Miranda, wij hebben de nekplooimeting ook niet gedaan. Eigenlijk met als reden dat we ook niet verwachten dat er iets uitkomt. Het je misschien weer wat extra onzekerheid geeft en wat als je idd een mongooltje zou verwachten? Ik wil niet voor die beslissing gaan staan wat dan te doen. Ik zit natuurlijk niet te wachten op een mongooltje, maar om dan te beslissen de zwangerschap te stoppen vind ik ook te ver gaan.
Linda, Ik vind het af en toe ook nog steeds raar hoor, dat er nu een ander kindje in mijn buik groeit. Het is idd mijn tweede kindje, alleen is Jelte er niet meer.
Ik heb het daarom ook eerder over mijn 2e zwangerschap dan over mijn 2 kindje.
De 5 prachtige maar ozo verdrietige dagen die we mochten hebben met Jelte koesteren we, maar is natuurlijk niet te vergelijken met hoe het had moeten zijn.
Jelte is ons eerste kindje: JA! Maar hoe het is om een kindje te hebben kan ik nog steeds alleen maar naar gissen.
Dat dubbele gevoel vind ik zo moeilijk te omschrijven. 1 ding is zeker. Brusje is het broertje van Jelte en dus geen Jelte.
Ik vergelijk de zwangerschappen overigens wel met elkaar. Ik denk dat ik dat anders ook gedaan zou hebben. Conclusie, deze zwangerschap lijkt veel op die van Jelte, maar is tegelijkertijd ook heel anders!!
Victoria: Zal wel moeilijk voor je zijn dat je tenminste (tenzij je dochter eerder beslist neem ik aan) moet wachten tot die 38 weken! Heel heel veel succes en goed van je dat je het per dag neemt. Je kan natuurlijk niet anders (lijkt mij) anders wordt je gek!
Succes, Succes, Succes :hug: :hug: :hug:
Dames, ik heb zojuist een nieuw deeltje geopend.
Klik hier
Ik zal een pb sturen naar 1 van de moderators om dit deeltje te sluiten en de nieuwe een sticky van te laten maken.