Viola
Van mij ook een dikke :hug:
Kan iemand anders niet wat taken van je overnemen?
hai meiden…
ook mijn beeldje is binnen gekomen en wat is ie moooi zeg :inlove: ben er echt heel erg blij mee en hij staat op de schoorsteenmantel :thumbup:
hier gaat alles eigelijk wel zijn gangetje…van zwangerschaps verschijnselen is eigelijk nog weinig van te merken…ik moet vaker plassen,maar dat is eigelijk alles en ja ik groei echt als kool… :shock: ik kan niet wachten tot we volgende week woensdag de 7de de eerste echo krijgen,wil zoooo graag een kloppend hartje zien…en ik wou dat de eerste 3 maand voorbij waren,wat duurt het toch lang…maar goed de eerste 3 maand zegt ook weer erg weinig he…ik bedoel bij thmas kwamen ze er ook pas bij 21 weken achter dat er van alles mis was…ik kan pas gerust gaan ademhalen als ik rond die tijd nog steeds alles goed is en alle orgaantjes zijn zoals ze horen te zijn met vruchtwater dit keer.
diana ik duim voor je meis!! :thumbup:
marielle ik wens je veel sterkte vandaag met wilco, hopelijk komt alles in orde!! :kaars:
Hier wel wat te melden, ik begin het wachten wat beu te raken, ik weet begot niet wat er op me afkomt, wordt het nu een miskraam of zou het toch nog in orde zijn ik weet het even niet meer, en het houdt ook niet op hier, gisteren enorm ziek geworden pfff, koorts, :sick: , diarree, … ik dacht eerst dat het van de baby kwam maar s"avonds is de dokter nog langs gekomen en ze zei dat het een plaag was, en niks daarmee kon te maken hebben, voel me nu nog erg ellendig, daar ik ook bijna geen medicatie durf te nemen.
Ook met Jurgen is het niet zo best, gisteravond telefoon dat hij in het ziekenhuis was, hij had de vloeistof van een ontplofte batterij van een bus in zijn gezicht en ogen gekregen, dacht dat ik iets beging!!, hij zit nu ook thuis en zijn ogen zien er dan ook niet zo best uit, zijn net twee oudjes hier,pfff.
verder niet zo veel te melden, enkel blijven hopen hier!!
groetjes lynn mama van senne* en :**: ??
Viola, wat vreselijk van je nichtje zeg! Natuurlijk fijn voor je schoonzus dat je zo klaar voor haar staat. Maar ik hoop dat ze ook begrijpt dat nu jij zwanger bent, je ff in een moeie periode zit. En je bent natuurlijk net weer begonnen met werken.
Pffff, :hug: Hopelijk is er idd nog meer hulp dan alleen jij :hug:
De cake is overigens erg lekker. Ik heb niet 1 cake gemaakt, maar de cake in van die muffin vormpjes gedaan.
Rinse is erg blij dat ik zwanger ben :mrgreen:
Chantal (Passie). Je hebt gelijk wat betreft dat dit kindje niet op komst was geweest als Jelte nog geleefd had. Tenminste, we hadden wel vrij snel weer voor een 2e willen gaan. Maar zo snel waarschijnlijk ook weer niet. Het was dus vast een ander eitje geweest en zeker ook een ander zaadje. Alhoewel misschien was mijn cyclus dan ook weer niet al zo snel op gang geweest en wie weet had je dan heel toevallig ook wel weer hetzelfde eitje gehad??
Geen idee hoe dat allemaal was gegaan.
Ik zie het zo. Je zit op een weg en af en toe ga je linksaf of rechtsaf. Het leven zit vol keuzes en hobbels. Het is maar net welk paadje je kiest waar je dan terecht komt.
Zo ben ik ook nog steeds vol verbazing dat ik Rinse ooit ben tegengekomen en hij mij. Wat als dat niet was gebeurd? Hetzelfde als toen ik een jaar naar Amerika ging. Jeetje wat als ik dat niet had gedaan.
Enz.
Af en toe vraag ik mij af of ik met andere keuzes nu misschien achter de kassa had gestaan ofzo. Totaal wat anders dan wat ik nu doe.
Kortom, of ik nu een paar maandjes eerder zwanger ben dan dat ik anders was geweest, doet er voor mij niet toe dat het dan misschien een ander 2e kindje was geweest. Het is ook maar net welk zaadje de overwinning behaald. Wat als een ander zaadje als eerste het eitje had bereikt?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Tjonge Lynn :hug: het zit je ook allemaal ff niet mee.
Vanmorgen heb ik gelijk (toen ik weer thuis was uit de file, want er was geen doorkomen aan) weer een kaarsje voor je aangestoken.
Ik duim dan ook ontzettend veel op een goede afloop en dat het hartje gewoon een paar daagjes te laat is met kloppen.
Voor nu ziek gewoon lekker uit. En voor Jurgen natuurlijk ook heel veel beterschap en sterkte!
:-
:- Liefs, Evelien :vlinder:
:kaars:
dank je hoor evelien, we kunnen het wel gebruiken, dat sprankeltje hoop!
jurgen is nu net weg naar de oogarts, het ziet er niet zo best uit, heeft ook de hele nacht op gezeten net zoals ik trouwens, pfff het zijn hier de dagjes wel hoor, begrijp het even niet.
maar dank voor jullie lieve woorden!! kan ze gebruiken!!
groetjes lynn mama van senne*
Lynnty :hug: :hug:
En nou stoppen hoor met al die enge dingen!!!
Meid, ik blijf hier ook voor jullie duimen Wondertjes bestaan er zeker!! Zorg goed voor elkaar :hug:
Sterkte weer!!
Chantal (passie)
Ik heb ook zo’n periode gehad dat ik ging zoeken naar antwoorden op het spirituele gebied. Ik begrijp jou redenatie wel en vind het fijn voor je dat jij hier wel je “rust” in kunt vinden. Iedereen heeft zo zijn eigen manier om zijn/haar verdriet te kunnen dragen in dit leven.
Zo hebben gelovigen mensen veel baat bij hun geloof.
Zelf geloof ik niet, al denk ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
Maar dat alles een reden heeft??? Ik weet het niet.
Zo zei er eens iemand tegen mij: dit overkomt (Toen Tycho* en Tijmen* overleden waren) alleen mensen die het kunnen dragen!!! :shock:
Nou…daar heb ik even wat vloeken op los gelaten…
Marielle en Wilco: sterkte morgen!!! :hug:
Diana: gelukkig! Ook jullie beeldje is aangekomen!! Dat het ook jullie maar veel geluk mag geven!! :mrgreen:
Roheryn: Spannend allemaal en ook behoorlijk vermoeiend, lijkt me!?
Sterkte!! :hug:
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Lynn :hug: :-* pas goed op elkaar
Quillan is weer naar het kdv spannend maar hij kwam al binnen met een big smile dus ik heb er alle vertrouwen n
Wilco is om acht uur onder het mes gegaan ze verwachten vier uren met hem bezig te zijn. Oh ik hoop zo dat het allemaal meevalt.
Liefs Marielle :vlinder:
Marielle: ik bedoel sterkte voor vandaag!!!..ja en morgen natuurlijk ook en de dagen erna (zat met mijn gedachten nog een dag terug ofzo :oops: )
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
kaarsje brandt voor wilco! :kaars:
Marielle: Heel veel sterkte! En straks natuurlijk ook aan Wilco heel veel beterschap.
Hai meiden,
even weer de puf om te reageren. Heb ontzettend lang geslapen na de drukke dag van gisteren.
Victoria had het al opgeschreven, het is inderdaad een vriezer-embryootje. Een soort tweelingbroertje of zusje van Bregtje*. Al blijf ik me voorhouden dat het misschien niet eens zal aanslaan want alleen al het ontdooien geeft maar een hele kleine kans (50%). Probeer er dus heeeel nuchter onder te blijven. En de hele update staat bij Vlinderpraat, kort door de bocht hoeven we echt niet eerder te denken aan terugplaatsen dan in april.
Viola, heeeel veel sterkte voor je nichtje en haar gezinnetje en jullie als familie. Frustrerend niet te weten waardoor het komt, maakt het angstig. Doe rustig aan en wat al geschreven is kijk of je hulp kunt krijgen (desnoods via een Persoonsgebonden Budget voor je zus zodat iemand je kan helpen met het huishouden oid!) zodat je iig een deel extra rust krijgt. :kaars:
Lynnty jeeetje wat schrikken! Hopelijk valt het mee met je man en komt het weer helemaal in orde. En je weet via de huisarts dat je rustig paracetamol mag slikken? Desnoods haal je een ‘kinderversie’ want je slaap is ook zo belangrijk als je zelf ook nog eens ziek bent. Beterschap! :hug:
Evelien! :o Je wordt een rondhopsende bakhormonster? 8) Kan me voorstellen dat je man daar helemaal geen probleem mee heeft :mrgreen:
Diana wat leuk he dat groeien! :mrgreen: Helemaal niets mis mee en ja spannend tot die screening, misschien mag jij hem wel lekker op tijd al hebben? Ik zag hier bij Bregtje* op 15,5 week al prachtige niertjes en blaasje etc. Dan heb je misschien tegen die tijd al een beetje geruststelling? Vragen staat vrij nietwaar?
Roheryn wat spannend!! Wel ‘goed’ spannend dan, want die hormonen waarop gaan ze je testen? FSH en de HIV screening enzo? Dat komt vast wel helemaal in orde, dus hopelijk krijg jij ook al redelijk snel een soort ‘startdatum’. :thumbup:
Chantal, rust zoeken is altijd goed toch? Ik kan het hier nog zeker niet vinden (als dat al ooit komt) net wat Tallie al schrijft in de zin van reden of geloof oid. Maar wat je al schrijft, iedereen doet het op zijn eigen manier en toch heel fijn dat we hier dat allemaal kunnen delen!
Tallie, hier dus ook niet gelovig, nooit gedoopt etc. En ik weet ook niet of ik daar een soort ‘troost’ uit zou kunnen halen. Vermoed dat ik dat ook niet zou kunnen. Als ik alleen al denk aan die ‘standaard’ dingen uit geloof als God is Liefde etc, hmmm dan kan ik alleen maar bedenken dat ie ons niet lief genoeg vond of zo? Of Bregtje* niet lief genoeg, of juist TE lief? Nee daar kan ik helaas niets mee. En die sterkste schouders die de zwaarste lasten te dragen krijgen? Euhm die schouders zijn door alles wat gebeurd is echt wel minder sterk geworden nu. En mensen die dat zeggen, willen daar toch ook niets van weten als het aankomt op het ‘sociale’ in de omgeving? Dan willen ze met de goeie dingen toch ook het liefste een ‘eerlijke’ verdeling?
Marielle, heb gelijk hier een kaarsje aangestoken voor Wilco. Dat Luna* maar goed op hem mag passen en dat hij goed herstelt! :-*
Voor alle dames die het nu wat moeilijker hebben; heel erg veel sterkte gewenst en ik heb een kaarsje aangedaan voor alle vrouwen en mannen die het vandaag moeilijker hebben. :kaars:
Lynn
Het zit jullie niet mee zeg :hug: Beterschap voor beide :-* :hug:
Roheryn
Wat spannend zeg. :-*
Ik ben benieuwd wanneer ze bij jou gaan starten
Vandaag weer ruzie gehad met mijn moeder
Ik word er een beetje simpel en verdrietig van. Ze heeft altijd commentaar en als ik er iets van zeg dan wordt ze vals.
Ze had weer allerlei gemene dingen te zeggen, dus het liep hoog op.
Ik heb nu even besloten om geen contact met haar te hebben.
Ik zit niet op stress te wachten en zij kan daar dus geen rekening mee houden
Sorry voor dit ego berichtje, maar moest het even kwijt
sjee Victoria wat ‘jammer’ (understatement) dat je moeder daar geen rekening mee kan houden. Je hoopt toch altijd dat zij zich kan inleven in je gevoel, respect kan opbrengen voor je om je niet extra stress te bezorgen. Voelt zo gemeen dat dat niet lukt. En dan kan het nog zo zijn dat ook zij misschien die stress voelt en dat op ‘haar’ manier uit, maar dat is dan wel een ‘foute’ manier voor jou. Neem je rust, zeg haar desnoods ook waarom je geen contact opneemt, dat je die rust voor jezelf en voor Sacha wenst en dat ze daar respect voor ‘moet’ opbrengen.
Als ik hier iets heb leren doen, dan is het wel leren zeggen wat ik wil, wanneer ik het wil en hoe ik het graag wil. Mijn schoonmoeder krijgt er ook wel eens ‘van langs’ en dan niet eens alleen van mij maar ook Daan want ook hem vertel ik waarom ik bepaalde dingen voel en wat ik daarmee ‘wil’. Hij durfde/wilde eerst ook vooral de ‘lieve vrede’ bewaren maar ook hij zit met vergelijkbare gevoelens en durft die nu sneller te uitten naar zijn moeder. En als ze dat contact wil blijven houden zal ze ook moeten leren daarmee om te gaan, net zoals wij leren met haar om te gaan. Maar zoals al gezegt, jammer dat het soms (even) niet gaat om wat voor reden dan ook dat doet pijn. :hug:
Victoria knap van je hoor. Je heb groot gelijk dat je nu ff geen stress wil.
Ik wou dat ik soms ook meer durfde te zeggen wat ik soms eigenlijk wilde zeggen en dan met name naar mijn werk toe. Maar begin het te leren.
Liefs Marielle :vlinder:
nou tik net en word gebeld door het ziekenhuis alles is goed gegaan
chirug belde om te zeggen dat de operatie geslaagd is geen uitzaaingen geen stoma hoe en wat verder weet ik niet. Afdeling belt later nog met meer info
Je weet dat de kans dan gewoon nog wat kleiner is om weer zwanger te worden, maar als het dan idd negatief blijkt te zijn, lijkt mij dat toch een hele teleurstelling. (en ik heb het dan natuurlijk niet over de kosten)
Voor je het weet is het april en mogen jullie eindelijk er weer voor gaan.
Ik duim heel hard voor je dat jullie eskimootje aanslaat (lijkt mij symbolisch gewoon heel mooi) En anders natuurlijk met een nieuwe poging. 2007 wordt het dan misschien niet voor een wondertje in je armen, maar natuurlijk wel voor een wondertje in je buik :thumbup: :thumbup:
Linda, Chantal, Miranda, Roheryn…(vergeet ik nog iemand?) ook voor jullie blijf ik duimen :thumbup: :thumbup:
Victoria, wat vervelend zeg die ruzie met je moeder. Gelukkig ken ik dat niet en weet dus ook niet wat ik in zou doen. ff terugtrekken, over laten waaien en vooral niet opzoeken denk ik.
rondhopsende bakhormonster?hahahaha :mrgreen:
Ik heb nog steeds geen idee waar dat gisteren nu vandaan kwam. Kan mij dat niet herinneren van vorig jaar. Maar toen hier ook een andere situatie. Mijn moeder woonde toen tijdelijk bij ons in. Geen aanrader als je vol hormonen zit. Het superzachtjes dichtdoen van de deur of de trapoplopen ipv normaal kon ik mij al vreselijk aan irriteren. Op een gegeven moment irriteerde alles mij, mijn moeder kon niets meer goed doen.
En nu nog eigenlijk, maar langzaam heb ik weer wat meer geduld en kan ik het weer wat meer opbrengen dat mijn moeder gewoon zo is. (ik zucht dan nog wel veel en rol met mijn ogen. En bel even later dan Rinse om stoom af te blazen :lol: )
@marielle wrote:
nou tik net en word gebeld door het ziekenhuis alles is goed gegaanDat klinkt als super nieuws :thumbup:
chirug belde om te zeggen dat de operatie geslaagd is geen uitzaaingen geen stoma hoe en wat verder weet ik niet. Afdeling belt later nog met meer info
@marielle wrote:
nou tik net en word gebeld door het ziekenhuis alles is goed gegaan