Zwanger van de tweede? Hoe druk krijgen we het straks??

:mrgreen: :mrgreen:

Hetzelfde als hier dus…en ik vind het geweldig! :inlove:

(volgens mij dwaal ik behoorlijk af van het onderwerp he :oops: )

Hoi,



Hier zit er 2 jaar tussen onze kindjes. Als je na een paar weekjes een ritme hebt gevonden, gaat het allemaal een stuk gemakkelijker. Mijn tweede is een heel makkelijk mannetje, dat scheelt een stuk. Ik heb overdag weinig tijd voor mezelf, maar 's avonds liggen ze er alle twee om 19.15 in en begint mijn tijd. Het duurt allemaal wel langer voor je de deur uit bent met twee, vind ik.



Ik denk ook wel dat het eraan ligt hoe makkelijk je zelf bent. Ik doe Daan bv. om de dag in bad (en niet elke dag) en als hij zodadelijk goed kan zitten, ga ik ze 's avonds samen in bad doen.



Ik ben nu zwanger van de 3e en als alles goed gaat, zit er tussen nr. 2 en 3 16 maanden, zal het ook wel weer een stuk drukker maken.



groetjes Shams

Tussen mijn kindjes gaat straks ongeveer 18 maanden zitten. Ik bereid me alvast voor op een aantal tropenjaren.



Waar ik het bangst voor ben is dat m’n dochter een beetje in de verdrukking zal komen… juist omdat ze een makkelijk kindje is.

Maar mss zie ik wel allemaal problemen die er helemaal niet zijn…

nou onze oudste is nu dus 4 en gaat sinds 2 weekjes naar school,en dan hebben we onze pas geboren zoon,het is in de ochtend flink aanpoten,omdat de kleine eten moet hebben en de oudste gereed moet zijn voor school.

Duzzzzz…hebben hub en ik afgesproken dat hij onze dochter in de ochtend verzorgd en naar school brengt zodat ik de kleine kan voeden en verzorgen en in de middag wordt ze nu nog gehaald door haar oma,maar zodra ik naar buiten mag ga ik haar gewoon halen,maar echt druk vindt ik het niet,wel lastig als ze alletwee tegelijkertijd aandacht willen hoor.

hoe meer ik bij de datum kom, hoe meer ik weer denk: hoe zal het gaan???

Maar ik zie het wel! Heb echt geen idee wat voor kindje dit is, dus kan wel plannen maken, maar moet het toch meemaken!

Me niet te druk maken, dat heb ik me wel voorgenomen. EN de eerste tijd (kraamtijd) me lekker laten verwennen.

Wat een fijn topic!!

:thumbup: :thumbup:





Wij durven een tweede nog niet aan, vooral idd omdat ik in elk geval bang ben dat ik dat gewoon niet redt met ons mega energevretertje :inlove:



Vroeg me ook af of je van nummer 2 op dezelfde manier kan houden. Maar dit klinkt heeeeel geruststellend allemaal!!! :mrgreen:



Thanks dames voor jullie verhalen!! :smiley:

@Jubbes wrote:





Vroeg me ook af of je van nummer 2 op dezelfde manier kan houden. Maar dit klinkt heeeeel geruststellend allemaal!!! :mrgreen:




klinkt bekend :wink: , maar oef ja die gevoelens zijn hetzelfde,
ik houd van allebij even veel :inlove: :inlove: :inlove:

tuurlijk lucas zit in de peuterpubertijd, en die kan je af en toe achter het behang plakken, maar ja als ie dan weer bij je komt en verteld dat in de box zijn kleine "bloetje" ligt, :inlove: :inlove: dan denk je oohh wat zijn we toch rijk met ons gezinnetje :inlove: :wink:

:inlove: Ik kan ook niet wachten tot de kleine er is! En ja, als je eenmaal een structuurtje hebt met elkaar, zal het wel los lopen…

Ik had inderdaad ook bedacht dat ik me dit keer heerlijk ging laten vertroetelen door de kraamhulp (ipv bij de 1e vanaf dag een alweer ‘stoer’ veel zelf doen, al voelde dat voor toen prima!)

je houdt van de 2de net zoveel als van de 1ste hoor,je moet alleen uitkijken dat je eerste niet jaloers wordt he :wink:



wat wij doen is onze dochter overal bij betrekken.alleen de eerste 2 dagen vondt ze haar broertje reuze eng :shock: ze wilde hem niet aanraken niets niet,maar nu is ze niet bij hem weg te houden :inlove: :inlove:

@Sonja2 wrote:



Lijken Mateo en Micah qua karakter of uiterlijk niet op elkaar Marlous?




Kijk... :inlove:
Mateo is donker in haar, ogen en huid,
Micah is blond, lichte ogen en lichte huid...

Ook hier leest iemand met veel interesse mee :wink: :thumbup: ! En Marlous, het móet gezegd… wat een knap stel heb je daar :thumbup: :inlove: !!!

Ik sluit me aan bij Jassie: wat een mooie kids heb je Marlous!



Ook ik ben heel erg benieuwd hoe het straks zal zijn met twee kids. Ik zie er eerlijk gezegd best tegenop. Niet eens zozeer de gebroken nachten, maar hoe Sander op zijn broertje of zusje gaat reageren. Sander vraagt nu heel veel aandacht van papa en mama en ik vraag me nu al af hoe ik het straks ga doen als ik de baby moet voeden. Dat duurt toch gauw 20-30 minuten per keer en zolang kan Sander zichzelf niet vermaken…

Hoe ga ik dat aanpakken??? :?

Ik hoop dat Sander tegen die tijd bij de peuterspeelzaal terecht kan. Hij staat al op de wachtlijst…

Hallo ik ben nu zwanger van de 2de en ook erg benieuwd hoe druk het gaat worden. Sam is een erg makkelijk en heerlijk jochie. Ik ben wel eens bang dat de 2de een stuk moeilijker zal zijn en Sam een beetje in de verdrukking komt. Ook hoop ik dat ik van de 2de net zoveel kan gaan houden.

Kijk alleen al het zien van die foto van Mateo en Micah, is al een geruststelling… twee van die prachtige kids, dan kun je niet anders dan even veel van ze houden… :inlove:





:oops: Ik hoop stiekem 1 ding, dat dit wondertje ook mijn neus heeft. :oops:

Niet dat ik minder van hem/haar zal houden als hij/zij de neus van mn ex heeft maar… nou ja…

Thomas is in veel dingen een kopie van zn vader… (en ik hou niet minder van Thomas om die reden),

mag dit wel meer een kopie van de moeder zijn :wink: . Alhoewel ik het leuk zou vinden als men wel kan zien dat ze broers/broer&zus zijn.

Nog even wachten, dan zien we het vanzelf :mrgreen: .

@Helena wrote:

hoe ik het straks ga doen als ik de baby moet voeden. Hoe ga ik dat aanpakken??? :?
Op advies van andere moeders heb ik wat voorzorgsmaatregelen getroffen die hopelijk helpen tegen die tijd:


  • een (2e hands) hobbelpaard waar Saba alleen op mag tijdens voedmomenten
  • een dreumes-poef in hetzelfde materiaal en zelfde kleur als het voedingskussen: imitatiespelletje voor Saba
  • een babypop die natuurlijk ook Saba’s aandacht nodig heeft tijdens voedmomenten :wink:
  • peuter dvd’s :oops: :oops: :oops:

Ik ben ook erg benieuwd hoe druk ik het ga krijgen met 2 kids, ik ga hier ook aandachtig meelezen :mrgreen: :mrgreen:

@Jassie wrote:

@Helena wrote:
hoe ik het straks ga doen als ik de baby moet voeden. Hoe ga ik dat aanpakken??? :?
Op advies van andere moeders heb ik wat voorzorgsmaatregelen getroffen die hopelijk helpen tegen die tijd:


  • een (2e hands) hobbelpaard waar Saba alleen op mag tijdens voedmomenten
  • een dreumes-poef in hetzelfde materiaal en zelfde kleur als het voedingskussen: imitatiespelletje voor Saba
  • een babypop die natuurlijk ook Saba’s aandacht nodig heeft tijdens voedmomenten :wink:
  • peuter dvd’s :oops: :oops: :oops:




Oh, ik heb helemaal geen dingen gebruikt. Mateo wilde eerst nog wel eens aan mij hangen, maar hij snapte vrij snel dat ik Micah aan het voeden was en niet kon opstaan. En dat deed ik soms toch wel…Voeden en lopen of een ander kind uit de kattenbak plukken gaat best… 8)



Wel slim hoor, hoop dat Saba dat dan ook begrijpt…

Ik heb ook niks bijzonders gedaan om Esmee bezig te houden hoor…

Vaak zat ze er even bij en keutelden samen wat, en na een tijdje was ze het zat en ging gewoon haar eigen gangetje.

En verder bij badderen en verschonen enzo, veel erbij betrekken (als ze er zin in had dan :wink: )

En nu gaan ze altijd samen badderen, dolle pret hoor.

En ook leuk, Kims eerste vaste hapje werd haar gevoerd door…Esmee! :inlove:



Marlous, geweldige foto zeg!!!

Ik verbaas me er hier nog steeds over, hoe ze steeds minder op elkaar gaan lijken, terwijl ze sommige dingen weer echt hetzelfde hebben.



En oke, trotse mama kan het ook niet laten om een foto te laten zien :oops: :mrgreen:

Wat een lieve foto zeg :smiley: Ik kan nu echt niet meer wachten…

Wilde duo wagen kopen, heb besloten dit nog even niet te doen…Mocht het tzt nodig blijken kan het altijd nog. Hoe hebben jullie dit aangepakt…