Zwanger van de 4de.

ja ik denk dat dat idd wel wat zal schelen

ik moet wel zeggen dat de laatste zwangerschap niet geweldig is geweest

( heb een spoedoperatie gehad met 18 weken omdat er een cyste opmijn eierstok zat die de bevalling opwekte)

en ze hadden ons gezegd dat het deze keer met een eierstok dus langer kon duren voordat we zwanger waren. had ik dus geen zin om over 1,5 jaar pas weer te gaan proberen alleen we hadden veel geluk zijn nu meteen aangeteld.

maar daardoor was de vorige erg zwaar en deze nu al errruuug moe

haha

hoort erbij.

maar 34 is toch ook een mooie leeftijd nog

hebt nog tijd zat hoor

groetjes tamara

Ik wordt volgende maand 31 :shifty:

Ik kreeg mijn oudste toen ik bijna 22 was.

Mijn partner is 41.

Het is dus echt onze allerlaatste, papa vind zich nu al behoorlijk oud :mrgreen:

Sonne: 11 :o :smiley: , dan kun je er wel een hele sportclub mee oprichten.

Ik vind de zwangerschap nu erg zwaar. Ik heb nog een peuter van 3 thuis en ons Yvar dan, van net 1 jaar, en pffffffff, ik merk het wel: Moeeeeeeeee. Verder heb ik een heel laag ijzer, volgens de VK komt dat door de zwangerschappen.

Ach ik klaag niet, ik ben blij dat het me gegeven is :wink:

Tamara, ik snap dat je dan snel weer probeert zwanger te worden, fijn dat het ook zo snel gelukt is!

Ik realiseer me nu pas dat je jongste pas 3 maanden is. Ja dat is pittig, welke leetijd je ook hebt!

Anita, 41 is toch niet oud!

Maar ja als een man zich eenmaal oud voelt, praat het dan nog maar eens uit zijn hoofd… 8)

Dames, een fijne zwangerschap gewenst!

Ik piep er weer tussenuit want hoezeer het hebben van veel kinderen me ook intirgeert, ik heb er straks ‘pas’ twee dus laat jullie weer lekker onder elkaar.

doeg,

Sonne

anita:nee hoor ik vind 41 in ieder geval wel mee vallen.

en jullie hebben er dan dadelijk ook al 5 dus ja dan kan je toch ook geen 18 meer zijn haha.

waarschijnlijk spreek ik je nog wel op de juni mama’s want dan ben je uitgerekend toch?

ik denk het ook maar nog 2 weekjes dan weten we het zeker

groetjes tamara

Oh leuk Tamara, gezellig :thumbup:

Ik ben 31 en 41 klinkt dan toch een stuk ouder 8)

Als onze beeb 16 is , is papa 57 :mrgreen: , en dat vind ie echt wel oud.

Het is onze laatse, meer dan 5 kan ik er ook niet kwijt hoor, nu hebben de oudsten nog gewoon een eigen kamer en dat ik ook wel belangrijk vanaf een bepaalde leeftijd. Ik merk aan mijn dochter dat ze er erg aan toe is in ieder geval

ben het helemaal met je eens over de kamers we hebben nu voor 3 kinderen nog ieder een eigen kamer maar daarna houd het op.

nu huren we nog maar we willen ooit een keer gaan kopen en dan willen we toch echt een kamer erbij want eigenlijk zouden we heel graag 4 kindjes willen.

maar even afwachten of dat ook gaat lukken.

eerst deze zwangerschap maar weer afwachten.

groetjes

We willen gaan kopen in Duitsland

We wonen redelijk dichtbij de grens, en de huizen zijn daar zoveel goedkoper :shock: . Ik zou wel een leuk vrijstaand huisje willen met genoeg slaapkamers voor iedereen 8)

Maar ja, eerst even rondkijken :mrgreen:

ja dat zou wel super zijn

wij wonen bijna in belgie maar daar zijn de huizen geloof ik pas goedkoper als je een heel stuk belgie in gaat en dat wil ik niet

wil eigenlijk het liefst in me eigen dorp blijven maar dan moeten we wel een keer een betaalbaar huis tegenkomen naar onze zin hier.

haha en das niet zo makkelijk want is een heel klein dorpje

maar als je het niet erg vind om naar duitsland te verhuizen dan is het wel fijn dat ze daar ook goedkoper zijn

groetjes

Ik ben nu 34 (morgen 35) en de oudste is al 9 jaar. Ik was dus 25 toen de eerste kwam.

Mijn 3de zwangerschap vond ik het zwaarst. Ik weet op de dag af wanneer ze verwekt is (op 3 december 2005) en was al echt ziek vanaf 7 december. Zoooooooo misselijk, de hele dag brandend maagzuur, koud, moe en duizelig. Die kwalen hebben (op het koud hebben na) de hele zwangerschap geduurd en er kwamen alleen maar kwalen bij. Ik heb op het laatst ook heel hard geroepen dat ik NOOIT meer zwanger wilde zijn :oops: :oops: :oops:

O wat leuk een paar moeders die zwanger zijn van de 4de!!! Ikke dus ook

De oudste bij mij is nu 4.5 jaar, een meid. Dan de middelste een jongen van 3.5 jaar en de jongste nu nog is ook een jongen van 2 jaar net.

En de 4de??? Word ook weer een jongetje. Leuk om eens te lezen hoe jullie het allemaal doen.

Hebben jullie nu ook behalve positieve reacties dus veel negatieve reacties. Ik ben nu pas 28 jaar maar iedereen vind me maar te jong. Of ze zeggen je hebt het toch veel te druk en waar haal je de tijd vandaan etc :frowning:

Niet echt gezellig dus om met zulke mensen te praten.

Hoop hier ook even lekker mee te kunnen kletsen.

Hai Mariska, ehhhh die negatieve reacties herken ik wel ja.

Volgens mij denken mensen dat je niet helemaal spoort wanneer je een groot gezin hebt, en jong bent. :?

Misschien zijn die mensen gewoon jaloers 8) zouden ze ook graag een groot gezin hebben, maar zien ze te veel beren op de weg.

Ik vind het prettig om anders te zijn :thumbup:

Voor mij geen standaard “huisje, boompje, beestje”

Wij vinden het supergezellig in ieder geval. Ik zou niet anders willen.

Mariska, jouw kinderen volgen dicht op elkaar.

Bevalt dat? Tussen mijn jongste en de baby zal namelijk maar 1,5 jaar zitten, en ik ben een beetje bang :shifty: . Tussen de andere kinderen zit toch wat meer leeftijdsverschil.

Oh Nathalinde, nog gefeliciteerd met je verjaardag :oops: , ik zie je berichtje nu pas :doh:

Fijne dag gehad hoop ik?

Anita ik merk dat vooral de oudere moeder zeg maar bij school ik raar staan te kijken he. Ze hebben allemaal een kind en daar is niets op tegen maar laat mij dan ook in mijn waarde.

Ik ben super blij dat ik weer zwanger ben, ik geniet van mijn kids. Ze zijn alle 3 zo uniek. Heerlijk dat drukke om me heen. Oke meestal he :smiley: Af en toe een beetje rust is ook wel lekker

De oudste en de middelste schelen eigenlijk maar een jaar en 2 mnd en eigenlijk is dat heel leuk gegaan. Merk nu ook dat ze echt heel veel met elkaar spelen. Het luier en flesjesgebeuren gaat ook aan een stuk door dus gewenning is er al.

Het zijn allebei goede slapers dus ik mag daar blij mee zijn maar heb er nooit spijt van gehad.

komen jullie ook allemaal uit grote gezinnen of niet? Zelf heb ik maar een broertje. Echt in de familie zitten de grote gezinnen ook niet. Nou ja dan ben ik maar eens anders dan anders. Is ook wel eens leuk :slight_smile:

Nee ik was enig kind. In principe. lang verhaal.

Ik ben dus alleen opgegroeid, en ik vond er nooooooit wat aan.

Ik heb altijd groepen dat ik veel kinderen wilde. 7. Ehhh maar 5 is echt de limit hoor :mrgreen: . Mijn limit in ieder geval. Dan is het welletjes geweast voor mij. Ik vind het zwaar worden nu. En 31 is voor mij een mooie leeftijd om te kappen.

Iedereen in mijn omgeving, heeft 2 kinderen. Lekker standaard :wink:

Ik ken hier in de buurt wel een vrouw met 7 kinderen, en daar is het ook heel gezellig. :thumbup:

@Anita wrote:

Oh Nathalinde, nog gefeliciteerd met je verjaardag :oops: , ik zie je berichtje nu pas :doh:

Fijne dag gehad hoop ik?

Hihi, dank je wel! Ja een hele leuke dg gehad. Het grootste cadeau was het onverwachte bezoek van een vriend van me. Ik was met stomheid geslagen toen ik hem de tuin in zag lopen.

Anita zo denk ik ook ik wilde altijd al vroeg moeder worden en vroeg stoppen.

En de kids ik hou van gezelligheid en drukte om me heen. Heerlijk. Het is ook hoe je zelf omgaat met je kids en hoe makkelijk of moeilijk je doet.

Nee ik heb er geen seconde spijt van

ik heb er nu dan nog maar 2 hier rond lopen maar ik vind het nu al supergezellig dus hier ook niet zo’n probleem.

maar idd ook veel van buitenaf nu ik zo snel weer zwanger ben van de volgende.

ow das straks veel te druk voor je of denk je van niet.

of ze vragen op zo’n belachelijk toontje zijn die echt van jou.

ik denk dan altijd neej ik heb ze net hier om de hoek meegenomen.

en ik heb dat ook op het schoolplein ik heb het idee dat hier in het dorp alle moeders 40+ zijn ofzo.

ow ben je alweer zwanger was zeker niet de bedoeling.

JAWEL DUS

ik word er ook helemaal gek van.

ook toen ik het laatst op het CB vertelde kreeg ik ook zo van die blikken wat een dom meisje.

vind het echt niet leuk laat me lekker ik heb alles netjes op orde dus wat zeuren ze dan.

merk wel dat veel oudere moeders terug komen op hun reactie als ze hier geweest zijn en gezien hebben hoe we wonen

groetjes

O wat herkenbaar Tamara het kan mijn stukje wel zijn wat je schrijft.

Je word gelijk aangekeken of je helemaal gek bent he. Ja ik wilde veel kids, ja ik wilde vroeg moeder worden en net zoals bij jou hebben wij alles goed geregeld.

Ik moet eigenlijk trots op me zelf zijn maar af en toe die opmerkingen die steken toch wel hoor vooral nu ik weer zwanger ben en vol hormomen zit natuurlijk.

Ook hier veel commentaar hoor, van mijn omgeving. Maar het is ONZE keus en ONS gezinnetje. En als anderen die keus niet aanstaat, dan hebben die dus mooi pech.

Nathalinde heel goed gezegd!