Zwanger trouwen

Op dit moment ben ik in afwachting van een mk die nog op gang moet komen. Ik zit echter wel al met het volgende.

Stel nl. dat ik daarna weer redelijk snel zwanger raak, dan is de kans groot dat ik aardig wat maandjes zwanger ben als we volgend jaar gaan trouwen.

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

Om onze kinderwens een half jaar te parkeren terwijl het al twee keer is misgegaan en ik volgende maand 32 word en we het gewoon heel graag willen… voelt ook een beetje tegennatuurlijk… :think:

Ideeën/ervaringen zijn welkom!!!

Hoi Sproetje

Ik ben getrouwd toen ik zwanger van de jongste was…(inmiddels al weer gescheiden hoor ) maar goed… voor mij maakte het niet veel verschil … Heb daar ook nooit over nagedacht eigenlijk.

Al was ik toen nog niet heel ver heen ik was toen 5 maand zwanger tuurlijk al wel een buik maar heb ik aangepast in mijn trouwjurk toen… en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik dat gedaan heb toen ik zwanger was.

Ik vind het moeilijk voor jou in te schatten wel of geen voordeel… als je een ideale strakke jurk bv in gedachten hebt worden dat soort dingen natuurlijk wel moeilijker …

maar ik had ook een mooie wijde rok en eigelijk toch wel een redelijk strak boven lijfje waar mijn buik nog goed in paste…

dus mijn ervaring was heel erg leuk en goed trouwen toen ik zwanger was… niks geen negatiefs aan ondervonden maar goed zo zal ieder zijn ervaring die dat heeft meegemaakt hebben

Hoop dat je tot een goede keuze kan komen kan me goed voorstellen dat je zo denkt

Voor verder nog veel sterkte met wachten

Liefs Anneke

Een huwelijk is voor veel mensen een bekroning op hun relatie, niet een definiëring van. Wat maakt het uit; buik of niet. Als je maar straalt van geluk die dag. En dan zwanger zijn lijkt mij dubbel geluk!

Lekker loslaten, lekker gaan plannen en voorpret hebben en bezien!

PS. sterkte met je miskraam :hug: :hug:

Bedankt!

Ja, het is voor iedereen natuurlijk ook anders. En het lijkt me inderdaad ook best iets bijzonders om dan zwanger te zijn.

Maar 8 of 9 maanden zwanger is dan toch iets te enthousiast :wink:

Gek eigenlijk dat de twee dingen die je het liefste wilt elkaar dan toch in de weg kunnen zitten…

Anneke, goed om te lezen dat je vond dat het met 5 maanden in ieder geval nog goed te doen was :thumbup:

wij zijn getrouwd toen ik 32 weken en 1 dag zwanger was

wij zijn eigenlijk juist getrouwd omdat ik zwanger was :smiley:

het was wel zwaar maar zou het zo weer overdoen :wink:

Hee Angel, wat grappig. Dat wist ik helemaal niet :smiley:

Nou, de meesten weten ook wel dat het geen moetje zal zijn, want we hebben onze huwelijksdatum al in januari bekend gemaakt. Maarja, of we hem nou ook laten staan…

Wij gaan in januari trouwen, ik ben begin maart uitgerekend…

Bij ons is het niet een romantische dag met alle familie en vrienden erbij.

Wij houden het klein. Alleen voor onze ouders.

We zijn er nog niet helemaal uit hoe we het gaan doen, juist omdat we dit net besloten hebben, maar er staat wel vast dat er in januari getrouwd gaat worden met een van de redenen omdat er een baby komt zeg maar…

Anders hadden we nog wel even gewacht en het groter gevierd zeg maar… :wink:

Wij waren allebei de vorige keren voor de bruiloft uitgerekend, dus daar hadden wij geen moeite mee.

Maar nu ligt de offerte van de trouw-en feestlocatie dus in een la te branden om ondertekend teruggestuurd te worden.

Ik ga denk ik toch eens met ze bellen over de mogelijkheden om de datum evt. te verzetten, maar daar zullen ze wel niet zo soepel mee zijn vrees ik… :eh:

Het leek mij ook altijd leuk om zwanger te trouwen, en we wilden dus ook voor ons 1ste kindje gaan in het (half) jaar voordat we gingen trouwen (nu 3 jaar geleden).

Het werd mij alleen afgeraden, je weet maar nooit hoe je je voelt als je zwanger bent.

Misschien krijg je last van bekkeninstabiliteit, ben je 9 maanden misselijk, of wat dan ook.

Wij hebben er toen voor gekozen om nog even te wachten, en dat was maar goed ook.

Na 2 miskramen (als dat vlak voor je bruiloft gebeurt is het nóg vervelender) heb ik een vrij vervelende zwangerschap gehad, waarbij ik me constant heel benauwd voelde en waarbij mijn buik en de baby mij (na de 10 weken) flink in de weg zaten.

De eerste 8 weken was ik héél misselijk, en daarna had ik 24/7 last van zuurbranden.

Uiteindelijk is onze zoon geboren met 31 weken (en daarna nog lang in het ziekenhuis gelegen ivm complicaties), dus als we van plan waren geweest in de 7e of 8ste maand te trouwen was dat ook helemaal in het water gevallen.

Ik ben dus blij dat wij al getrouwd waren, ik had namelijk tijdens en na de zwangerschap niet zoveel aan mijn eigen trouwerij gehad.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat, maar het kán dus wel gebeuren…

Hier ook zwanger getrouwd, 3 weken geleden…

Vond het wel wat hebben zo met een kleine in de buik!

Wel een feestje enzo gehad maar we zijn vanaf de middag begonnen met de dag. Anders werd het echt te zwaar, ben om 2300 tijdens het feest op een kruk beland om vanaf daar verder te genieten van ons feest!

Ik ben getrouwd toen ik 14 weken zwanger was, we zouden afgelopen zomer op 6 juni trouwen, maar doordat ik zwanger raakte vorig jaar oktober hebben we het vervroegd. Ik was op 29 juni uitgerekend, en vond het nogal een risico, stel dat het kindje eerder komt, of dat je complicaties hebt ofzo, dan zit je er wel mee… Achteraf had 6 juni best gekund, want ben met 15 dagen overtijd ingeleid en voelde me op zich prima, maar goed dat weet je niet van tevoren natuurlijk :wink:

En datum verzetten, als er gewoon plek is dan is dat geen enkel probleem joh! Wij hadden het al vast gezet zelfs, en daarna heb ik het veranderd naar 27 december.

En hoe lang van tevoren hebben jullie dan een jurk gekocht?

We kunnen natuurlijk wel leuk een planning maken, maar dat dit soort dingen niet te plannen zijn, weten we inmiddels ook.

In ieder geval hebben we besloten twee maanden over te slaan straks zodat we hoogstens op 6 maanden zitten met de bruiloft. En dan zien we het verder wel. Zal niet helemaal worden zoals ik het me had voorgesteld, met een toeter in mijn jurk, maar aan de andere kant willen we dit zo graag dat we niet (nog) langer willen wachten.

Wij hadden ook later kunnen trouwen, maar dat wilde ik echt niet, wou het ook zo ontzettend graag.

Ik heb mijn jurk 2 weken van tevoren gekocht! :mrgreen: Normaal gesproken moet het allemaal nog op maat gemaakt worden naar je lichaam, maar ik had het geluk dat ik een coupeuse in de kennissenkring had en die heeft het voor me gemaakt. Was in die 2 weken trouwens wel wat gegroeid merkte ik op de dag zelf…heb hem dan ook niet de hele dag aan kunnen houden. Je hebt ook speciale jurken voor zwangere buiken geloof ik hoor, dat is dan niet getailleerd enzo. Ff googlen, vindt je vast wel wat

Ik was 25 weken zwanger toen ik trouwde.

De jruk zou ik zo laat mogelijk kopen.

Ik had al een jurk en 2 weken voor de dag zat ik zonder jurk omdat de coupeuse de jurk niet ver genoeg kon verzetten bij mijn buik.

De zelf zelf vond ik leuk, maar ook wel vermoeiend.

Aan het einde van de avond pastte ik nog amper in mijn jurk omdat mijn buik zo ontzettend uitzette.

Het was leuk, het was speciaal, het was vermoeiend en ik zou het zo weer doen.

Waarschijnlijk laten we de datum gewoon staan (juli 2009).

Dan zien we wel hoe het loopt, misschien duurt het nu wel heel lang voordat ik weer zwanger raak (hoop het niet natuurlijk…)

Alleen met het kopen van de jurk kan het wat lastig zijn, maar ik ga gewoon een paar zaken bellen en het aan ze voorleggen.

Dan zouden we straks twee rondes moeten overslaan en dat is gevoelsmatig nog te overzien.

Voorlopig wil er niks op gang komen en tikt de tijd rustig door…

Inmiddels de mk dus gehad.

En nu voelt het zo dubbel om te wachten, bah!

Maar met de bruiloft wil je natuurlijk ook niet het risico lopen dat het geen leuke dag wordt omdat je het amper vol kunt houden.

Moeilijk moeilijk.

Verder nog iemand getrouwd met een zwangerschap van meer dan 32 weken?

:hug: Gelukkig is het wel vanzelf gekomen en was je geen curretage nodig…

Heb al eerder gepost dat ik eigenlijk 6 juni zou trouwen, dan was ik bijna 37 weken zwanger geweest, en achteraf had het goed gekund hoor, maar je weet gewoon nooit hoe je je voelt van tevoren! Voor hetzelfde geld krijg je vreselijk last van bekken instabiliteit, en dan hou je 't echt niet vol. Maar goed, daarintegen had ik me met 14 weken zwangerschap ook behoorlijk beroerd kunnen voelen, en dan had ik ook een hele dag gemoeten. Denk niet dat iemand anders dit voor je kan beslissen…

Mss als je nu afwacht tot je zwanger raakt (mss is dat meteen, mss over een paar maanden) en dan kijk je dan of je juli 2009 laat staan of dat je het alsnog verzet

Morgen krijg ik een controle-echo en ik hoop inderdaad dat een curettage niet meer hoeft. Denk het niet hoor. Bloedverlies neemt af, maar ik had gisteren nog wel last van buikkrampen.

Ik denk dat we nu wachten op de eerste menstruatie en het daarna maar op z’n beloop laten. De locatie kunnen we op een gegeven moment niet meer veranderen en ook andere dingen moeten we zo langzaam aan wel gaan regelen, dus het is een beetje lastig om het af te wachten. En dan moeten we maar een risico nemen denk ik.

En dan vervolgens even kijken hoe het dan zit met het kopen van een jurk.

Want we kunnen helaas niet in de toekomst kijken :wink:

Maar het voelt al een stuk prettiger dat we nu niet bewust nog een ronde over gaan slaan. Ik heb het er eigenlijk sinds de mk pas echt moeilijk mee…

Hier altijd de droom gehad zwanger te trouwen. Uiteindelijk (had niks met trouwen te maken) zijn wij bezig gegaan met zwanger worden en zouden daarna trouwen. Aangezien zwanger worden niet helemaal wilde lukken, kreeg ik na 2 jaar proberen een super aanzoek. Uiteindelijk zijn wij het zkh traject ingegaan en uiteindelijk ook ivf. Heb vrij laat mijn jurk uitgezocht (na 2de poging die mislukte) 3de proging vlak voor huwelijk en is uitgelopen op een mk. Drie weken voor trouwen, aandacht richten op bruiloft was een super afleiding, en ik heb de mooiste dag tot dan toe van mijn leven gehad.

Oja was de 2de poging gelukt zou ik 8 mnd zijn. Maar het valt gewoon niet te plannen denk ik. En jurk is zo uitgezocht, zwangerschapsjurken waren trouwens een stuk goedkoper. Had al een leuk winkeltje gevonden.

Succes met een beslissing nemen :-*

Ik lees nu dit topic pas.

Waarom plan je geen datum als je zwanger bent? Dan kan je misschien trouwen als de baby er is? Of wil je toch wel sneller trouwen? dus volgend jaar zeg maar?