zwanger of niet??

Hallo Allemaal

Ik heb sinds eind december de pil laten staan. Heb nu 2 weken last van gevoelige borsten, knijpende pijn aan de zijkant,bij de klieren.En nu al paar dagen last van een zeurderig gevoel in de onderbuik. Heb paar dagen geleden een test gedaan maar die was nega en toch heb ik een gevoel dat ik zwanger ben. Ben er misschien ook wel te druk mee bezig, of zou mij lichaam aan het ontwennen(pil) zijn? :**:

Groetjes sab

het zou denk ik allebei kunnen zijn :wink: ik zou gewoon even afwachten en als je dan later nog niet ongi bent, weer een test doen…

Hallo klavertje

Ik hoop natuurlijk dat het het eertste zal zijn :lol: .

Mijn vriend moest net al lachen dat ik mij hier voor heb in geschreven.

Ik moet nog wel even kijken hoe het hier allemaal gaat.

Als ik goed begrijp ben jij nu zwanger van je 2e kindje?

Groetjes

HOIHOI

Maakt het nog uit welke testen je koopt de duurde of goedkoper? :vlinder:

Hoi Sabje,

Sommigen zeggen dat het huismerk van Kruidvat niet betrouwbaar is terwijl anderen juist al snel voordat ze zelfs nog ongesteld moeten worden al positief testen.

Clear Blue schijnt hèèl goed te zijn. Is wel een stuk duurder.

Succes in ieder geval!

Er zijn veel meiden die gelijk de volgende maand zwanger waren hoor na het stoppen met de pil. Dus het kan wel. :wink:

@sabje25 wrote:

HOIHOI

Maakt het nog uit welke testen je koopt de duurde of goedkoper? :vlinder:

hoi…

ja ik ben zwanger van mn 2e zoon…

ik kocht altijd testen via internet… was ontzettend goedkoop en ik vond ze wel betrouwbaar! vaak getest door onregelmatige cyclus, maar nog nooit een vlas positieve gehad!

Hoi Sabje, Ik wil je niet flauw maken en mischien heb ik het mis maar over het algemeen duurt het wel wat maanden voordat je lichaam is ontpilt. Zelf ben ik bijvoorbeeld 5 maanden niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil en de huisarts zegt ook dat het kan dat je lichaam 6 maanden de tijd nodig heeft om de pil helemaal kwijt te zijn. En aangezien je lichaam dan druk bezig is met het zoeken naar je eigen hormoontjes kan je lichaam best raar gaan doen: opgeblazen gevoel, pijnlijke borsten, pukkels etc.

Natuurlijk is dit afhankelijk van hoe lang je de pil hebt gebruikt en hoe zwaar je pil was en er zijn ook genoeg mensen die wel direct ongesteld worden en vervolgens binnen enkele maanden zwanger zijn. Maar zolang de testen negatief zijn kun je er haast wel vanuit gaan dat je lichaam nog gewoon aan het ontpillen is. Natuurlijk hoop ik voor je dat ik het helemaal mis heb.

Bij mij heeft het ‘ontpillen’ 3 maanden geduurd. Elke maand had ik verschijnselen waarbij je aan zwangerschap zou kunnen denken. De vierde maand had ik nergens last van en toen was het raak :mrgreen: . Als je niet ongi wordt gewoon binnenkort nog een keer testen. Lastig hè, die onzekerheid :-* .

Ik heb nu idd allemaal zwangerschapkwaaltjes, maar test blijf nega dus denk dat mij hormonen dat zijn,ik kan ook bijna nit zwanger zijn, maar de kwaaltjes lijken er zo op dus denk best vaak dat ik zwanger ben,mss wel schijn zwanger whahaha…ik moet in deze dagen ongie worden. ff afwachten dus. ik heb 12 jaar aan de pil gezeten, ik was 13 toen ik aan de pil zat. dus behoorlijk lang en op jonge leeftijd aan de pil gezeten. maar het kon niet anders. ik was altijd ziek en viel heel vaak flauw. menstruatie was nooit goed.

groetjes

Succes met ontpillen :smiley:

Je zal je lichaam steeds beter leren kenen.

Groetjes.

Even kort, na 10 jaar de pil, was ik in de 2e ronde al zwanger!! Helaas ging het mis maar mijn cyclus was meteen normaal!

suc6.

ik heb de eerste maanden zeer veel last gehad van ontpillen… ik was overtijd, pijnlijke bortsen, misselijk…Nu ik al lang gestopt ben wordt dat minder. Ik hoop dat het bij jou snel over is.

Hallo allemaal :smiley:

Bedankt voor de reactie’s. Erg leuk zo om op deze meneer met mensen te praten.

groetjes

Hoi Sabje,

Ik had voor mijn eerste zwangerschap ook 10 jaar de pil geslikt.

Toen ik stopte was ik gelijk heel regelmatig ongesteld en na de tweede ronde al zwanger.

Nu ben ik in nov. gestopt omdat we voor een tweede kindje gaan.

de eerste maand werd ik 3 dagen later ongesteld, ik had ook zere borsten, steekjes in onderbuik, moe, kortom ik dacht ook dat het gelijk raak was. Ik dacht dat ik overtijd was maar het lag gewoon aan het ontpillen.

Ik werd namelijk gewoon een paar dagen later dan normaal ongi.

Nu moet ik het deze week weer worden en heb ik weer zere borsten etc.

Ik wacht nu gewoon af en ga er maar vanuit dat het nog steeds het ontpillen is want anders is de teleurstelling weer zo groot.

Je kunt het beste nog een paar dagen wachten op je ongi of anders dan nog eens testen.

Het kan twee kanten op, het zou logisch zijn als je nog aan het ontpillen bent maar je kunt ook best in de eerste ronde zwanger worden.

Dus even afwachten.

Ik duim voor je!

Groetjes Es

@Esther28 wrote:

Hoi Sabje,

Ik had voor mijn eerste zwangerschap ook 10 jaar de pil geslikt.

Toen ik stopte was ik gelijk heel regelmatig ongesteld en na de tweede ronde al zwanger.

Nu ben ik in nov. gestopt omdat we voor een tweede kindje gaan.

de eerste maand werd ik 3 dagen later ongesteld, ik had ook zere borsten, steekjes in onderbuik, moe, kortom ik dacht ook dat het gelijk raak was. Ik dacht dat ik overtijd was maar het lag gewoon aan het ontpillen.

Ik werd namelijk gewoon een paar dagen later dan normaal ongi.

Nu moet ik het deze week weer worden en heb ik weer zere borsten etc.

Ik wacht nu gewoon af en ga er maar vanuit dat het nog steeds het ontpillen is want anders is de teleurstelling weer zo groot.

Je kunt het beste nog een paar dagen wachten op je ongi of anders dan nog eens testen.

Het kan twee kanten op, het zou logisch zijn als je nog aan het ontpillen bent maar je kunt ook best in de eerste ronde zwanger worden.

Dus even afwachten.

Ik duim voor je!

Groetjes Es

Ronde zwanger zou mooie zijn,haha :lol:

Ik moet nu eigenlijk al ongie zijn,maar nog steeds niks aan de hand. buikkrampen zijn ook weg sinds vandaag, dus denk haast dat ik niet ongie word, dus waarschijnlijk geen eiersprong gehad :frowning:

Ik wacht idd nog ff paar dagen af en doe dan weer test.

:: :: :: :: :: ::

2 dagen over tijd. :wink:

Ik kan me van de eerste keer dat ik stopte met de pil niet meer herinneren dat ik zere borsten had enzo.

dat heb ik nu ongeveer net na het midden van mijn cyclus dus volgens mij na de eisprong.

Maar dat is ook zoiets, hoe weet je wanneer je eisprong precies is? ik voel namelijk niks en heb ook nog geen zin om te gaan temperaturen enzo.

ik vind het wel spannend.

woensdag is ongeveer mijn NOD, maar een paar dagen later kan dus ook, zoals vorige maand het geval was.

we wachten af!

ik ben benieuwd naar je test, succes!!

Groetjes es

o ja, hoe krijg je zo’n banner onderaan je tekst waarin je kunt zien hoeveel dagen je overtijd bent?

Dan moet je naar de hoofdpagina van kindjeopkomst dan naar community en dan naar leuke hebbedingetjes.