Zijn er hier mama’s die zwanger zijn en nog steeds borstvoeding geven.
En hoe gaat dat? Zijn jullie problemen tegen gekomen etc etc?
Hier nu bijna 5 weken en de borstvoeding gaat tot nu toe nog steeds goed en ik hoop zoooooooo dat het blijft goed gaan tot haar brusje geboren is…
Ik heb Olaf nog 2x per dag aan de borst, maar er komt nauwelijks meer iets uit Jammer genoeg doet het voeden nu ook zeer, terwijl ik daar eerder nooit last van had. Ik zou graag willen tandemen als brusje er is, maar ik twijfel of ik hem zo lang droog kan/wil laten drinken…
De middelste dronk nog toen ik zwanger werd van de jongste, de jongste dronk tot kleine 2 week terug ook nog… hij is dus met zo’n 12 week gestopt, er kwam al weken geen drup meer.
De middelste is rond die tijd ook gestopt om dezelfde reden.
Zelf wou ik overigens ook niet tandemen, dus vond het niet zo erg dat de natuur het zelf geregeld had :shifty:
Hier is de productie nog net zo als dat het was.
Bij mijn vorige zwangerschap lekte ik al behoorlijk met 14 weken…dus wat dat betreft hoop ik dat dat betekend dat mijn melkproductie goed blijft gaan.
Maar als ik jullie berichtjes lees is het niet echt hoopvol
Ik ken een aantal mensen bij wie het wel gelukt is
Hun kindjes waren wel behoorlijk ‘borsverslaafd’ (zeker nog 7 keer per dag drinken). Ik heb ook tot een maand of drie, vier in de zwangerschap gevoed, toen werd het vanzelf een beetje afgebouwd (ik had minder melk, zoon minder interesse) en ik vond dat wel prima. Ik denk dat ik het met een beetje stimuleren wel voor elkaar had kunnen krijgen overigens, maar ik wilde graag mijn lijf even ‘voor mezelf’ voor zover dat kan tijdens een zwangerschap :lol:
Ik geef ook nog BV en ben zwanger :inlove: Arielle drinkt nog heerlijk, er komt nog steeds melk. Op een ander forum (vol met langvoedsters en ‘tandemvoedsters’=2 kindjes of meer aan de borst) was de algemene trend dat het rond 15 weken ongeveer wel ophield, maar dat de meeste kindjes ofwel ‘droog’ gingen drinken (dus geen melk, wel sabbelen) ofwel dat ze stopten. Maar de meesten ging na de zwangerschap gewoon door met BV geven aan de eerste kindjes en dat wou dan nog prima. Kindjes waren het meestal nog niet verleerd.
Lijkt me geweldig om te tandemen en wat ik ook las; dat de oudere kindjes de stuwing wat weg drinken. Dat lijkt me erg praktisch… vorige keer dat best last van gehad! Ik had zoveel stuwing dat de melk er op een gegeven moment uit spoot, zonder dat ik maar een baby in de buurt had! En 's nachts werd het bed doornat…
Ik ben ook erg benieuwd hoe het hier straks gaat!
Ik zie er ook een hoop voordelen in om te tandemen, vooral in de kraamperiode. Bij mij kwam de bv beide keren pas op dag 3/4 op gang en vervolgens kreeg ik daarna extreme stuwing. Mijn hoop was dat de melkstroom op gang zou blijven deze zs zodat de baby meteen wat kon drinken de eerste dagen en dat de ergste stuwing daarna weggedronken kon worden.
Maar ik voorzie nu dat het toch gaat aflopen aangezien ik al vanaf het begin van deze zs nauwelijks een druppel meer heb…
Baal er wel van, ik had gehoopt ook mijn zoontje minstens 2 jaar aan de borst te hebben
Ik wil Marlynn dus ook heel graag 2 jaar aan de borst.
Ze drinkt echter nog maar 1x per dag…dus ik vind het heel spannend.
En tandem voeden lijkt mij ook :inlove:
Ben benieuwd of het bij jullie allemaal gaat lukken. Wij gaan ervoor!
Heb vanmorgen een deal gemaakt met Marlynn en ze reageerde erop alsof ze het helemaal begreep dat ze gewoon nog heeeel lang bij mama moest blijven drinken. En kreeg een paar keer volmondig een Ja ofwel aa aaa
Ik had vanmorgen zelfs een borst die op springen stond…??? Dat was lang geleden :think:
Ja ze worden alweer voller! Apart he! :shock: (niet dat ik klaag, ze waren nogal model ‘theezakje’ geworden )
Jij hebt dat dus ook, grappig!
Hetisnieteerlijk!
Ik heb nu juist theezakjes gekregen (die nog zeer doen ook) :evil:
die van mij doen ook zeer hoor…lijkt wel met de dag erger te worden.
Gister vroeg ik vriendelijk of mevrouw even los wilde laten…auwie…werd ze me toch een partij boos. Daarna uiteindelijk wel weer gedronken…
Ik heb de oudste ook gevoed, terwijl ik in verwachting was van de 2e (nu in verwachting van de 3e). Het ging prima, alleen vond ik het mooi geweest. Ik wilde de oudste een jaar bv geven. Ze was 14 maanden, en ik 16 weken zwanger toen ik er mee ben gestopt. Maar dat was niet vanwege terugloop of zo.
Succes er mee!
Ik ga na het weekend bij de lactatiekundige een boek halen over zwangerschap en borstvoeding. Die mag ik dus even lenen en doorlezen.
Als ik er nuttige dingen uit kan halen zal ik ze hier melden :mrgreen:
hier waarschijnlijk ook zwanger en nog borstvoeding geven…ik moet zeggen dat ik het niet zo leuk meer vind :? als ze drinkt doet het echt zeer… :? en daarnaast vind ik het wel mooi geweest…ze komt nu nog vaker dan normaal…als het aan haar ligt nog rustig elke 2/3 uur…nou mooi niet :naughty: zit sinds gisteren weer op 6x ofzo…zucht…ik ga het denk ik maar afbouwen :eh:
Inmiddels ben ik 13 weken zwanger en geef “nog” bv. Voor zover je het nog borstvoeding kan noemen.
Ze wil sinds 3 dagen s ochtends (ze krijgt alleen nog maar s ochtends de borst) nog maar 1 borst drinken.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 12 weken al flinke harde melkschijven in mijn borst en met 15 weken begon ik al flink te lekken.Ook had ik pijnlijke volle borsten.
Aangezien ze nu nog echt maar 1 borst wil drinken heb ik het vermoeden dat mijn melkproductie is toegenomen? Of zal ik nu juist bijna geen melk meer hebben en is ze na 1 borst droog zuigen het zat???
(En nu ik schrijf voel ik dat mijn badjas weer nat is…en dat ik dus weer aan het lekken ben, de borst die vanmorgen niet gedronken is).
Kent iemand dit?
En vanmorgen wilde ze helemaal niet meer drinken
(nadat ik de hele nacht slecht had geslapen van de overvolle borsten die mijn bed doorweekt hadden
)
Ik zou haast denken dat de smaak misschien wel veranderd, net als dat met menstruatie ook kan…