Zoveelste marktplaats ergernis

GRRRRRR



Dit is nu al de zoveelste keer dat ik tijd steek in iemands vragen over hetgeen waarin hij/zij geïnteresseerd is en als dan puntje bij paaltje komt dan zien ze ervan af. :evil:



Nu heb ik met het wiegje, hele week al aan het corresponderen ongeveer en nu hoeft het ineens niet meer en pas geleden wilde iemand een berg kleertjes kopen, dus ik alles uitgezocht, al in een doosje gedaan en vervolgens hoor je gewoon niets meer.



Ben ik nu echt dan zo naïef vraag ik me af? :eh: Ik weet wel dat dit soort dingen nou eenmaal kunnen gebeuren als je via internet iets verkoopt maar die ergernis… :evil: :silenced:

vind ik wel een beetje aso :evil:



wat voor wiegje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:mrgreen:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45125&start=30



Bijna onderaan op de pagina.

Grrrrrrr ik erger me ook rot aan zulke dingen op marktplaats.

Het is gewoon aso.

Kan ik me voorstellen hoor! Er bieden ook vaak mensen en als je die dan mailt krijg je niet eens een reactie! Belachelijk!



En nu heb ik ook weer wat, wacht al 2 maanden op een pakje wat ik gekocht heb… Krijg ook geen reacties meer op mails! Grrr…



Ik kan me je ergernissen helemaal voorstellen!

Ik zit me nu net ook te ergeren aan marktplaats, maar dan aan een verkoper. Ik heb een bod gedaan op een hele schattige legging van Ducky Beau. Mevrouw gaat akkoord met mijn bod en ik hoef alleen de verzendkosten nog te weten en dan zijn we rond. Geeft ze aan dat de verzendkosten 2,65 zijn. Meer dan 100 gram kan zo’n ding nooit wegen en dus zijn de verzendkosten niet meer dan 1,76. Op zich gaat het me nog niet eens zo zeer om het geld (zo groot is het verschil niet), maar ik heb het gevoel dat ze stiekem nog wat wil verdienen aan de verzendkosten en dat vind ik niet in de haak :naughty: . Ik heb haar gemaild dat een legging die meer dan 500 gram weegt mijn dochter niet zo lekker zal zitten en dat ik van de koop af zie.

Ja lekker irri hé :lol:



Ik ben het wel gewend ondertussen hoor, ik erger me niet snel meer :mrgreen:



Van de week nog een topje binnen gekregen, na weeeeeeeeken eindelijk.

Zit ie vol met vlekken :shock:

Mail gestuurd, krijg ik als antwoord: “Dat kan gebeuren als je tweedehands koopt, daar moet je reeël in zijn, wij hechten niet zo aan schone kleding” :o :think:



Mail terug gestuurd:



"Ik koop en verkoop al jaren tweedehands, en zoiets als uw topje heb ik nog niet meegemaakt.

Ik hecht wel aan schone en nette kleding. En dat kan best tweedehands hoor.



Ik heb geen zin om er verder woorden aan "vuil " te maken.



U zult de 5,76 wel hard nodig gehad hebben. Ik gun het u hoor.



Misschien dat u de volgende keer de kleding wat beter kunt nakijken, immers, niet iedereen is zo ruimhartig als ik. Ik hoop dat u er in de toekomst financieel beter voor komt te staan zodat u geen goedgelovige mensen meer hoeft op te lichten. "



Niets meer vernomen. :mrgreen:

:mrgreen:

Claudje dat je je wiegje al verkoopt :wink: bewaar je het niet voor een evt 4e kindje :shifty:

@Winnie11 wrote:

Geeft ze aan dat de verzendkosten 2,65 zijn. Meer dan 100 gram kan zo’n ding nooit wegen en dus zijn de verzendkosten niet meer dan 1,76.


Ik heb pas ook zoiets gehad (zelfde mevrouw misschien? :mrgreen: ). Voor een truitje gaf ze 2,20 euro verzendkosten aan. Bleek op de envelop 1,32 te zijn, en het truitje bleek van Zeeman te komen. Nou zijn truitjes daar zo rond de 3-4 euro, dus madam heeft gewoon verdiend op een tweedehands truitje!! :naughty: Ik voelde me behoorlijk belazerd, maar ik vind het de energie niet waard om er nog een mail achteraan te sturen. :oops:

Daar baal ik ook altijd zo van, koop je iets op internet, blijkt het van een goedkope winkel te komen en van tegenvallende kwaliteit, ondanks dat je er vantevoren nog om gevraagd hebt… :?

@Mama_jeanet wrote:

Claudje dat je je wiegje al verkoopt :wink: bewaar je het niet voor een evt 4e kindje :shifty:




Als die er al ooit komen gaat… :shifty:



Ik snap zowieso niet dat mensen kleren met vlekken en tegenvallende kwaliteit zomaar durven opsturen. :think:

Nee, dat durf ik ook niet hoor. Daarom koop ik soms liever via Ebay. Daar kun je feedback geven, verkopers laten het meestal uit hun hoofd om dan zoiets te verkopen

wat een teleurstellende ervaringen allemaal he. Gewoon alleen hier verkopen ander of via ebay. Ik pak pakketjes pas in wanneer ik het geld ontvangen heb, ik leg de spullen altijd wel alvast apart.

Met verzendkosten is inderdaad 1,76 voor pakketjes wel standaard voor 1 kledingstuk. Als ik 1 kledingstuk heb en boven de 250 gram kom betaal ik die postzegel extra meestal zelf omdat het dan vaak ook ligt aan de hoeveelheid plakband die ik om het pakje doe zelf :lol:

Maar het is inderdaad vervelend om zulke ervaringen te hebben, want dat motiveert niet echt om je spulletjes te gaan verkopen he.

En spullen met vlekken is al helemaal raar. Ik vind dat je zulke dingen niet verkoopt of bij de verkoop meldt dat er een klein vlekje zit ofzo maar niet iets dat vol vlekken zit.



Succes met de verkoop, hopelijk heb je nu alleen nog maar goede ervaringen.

@Kay30 wrote:

@Winnie11 wrote:
Geeft ze aan dat de verzendkosten 2,65 zijn. Meer dan 100 gram kan zo’n ding nooit wegen en dus zijn de verzendkosten niet meer dan 1,76.


Ik heb pas ook zoiets gehad (zelfde mevrouw misschien? :mrgreen: ). Voor een truitje gaf ze 2,20 euro verzendkosten aan. Bleek op de envelop 1,32 te zijn, en het truitje bleek van Zeeman te komen. Nou zijn truitjes daar zo rond de 3-4 euro, dus madam heeft gewoon verdiend op een tweedehands truitje!! :naughty: Ik voelde me behoorlijk belazerd, maar ik vind het de energie niet waard om er nog een mail achteraan te sturen. :oops:


dit is zeker niet netjes zeg. Ze zal vast geld voor de envelop gerekend hebben, ik doe altijd gebruikte envelloppen die ik zelf ontvangen hergebruiken, maar zeker geen geld voor rekenen, vind ik niet netjes.

@Claudje wrote:

:mrgreen:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45125&start=30



Bijna onderaan op de pagina.




ik zie dat je in limburg woont, dan is Groningen beetje te ver weg vind het namelijk een super mooi wiegje.

Oh dat wiegje :inlove: :inlove: :inlove:

Ik heb er al 1 :frowning: Eigenlijk 2 :frowning: Niet dat ik daar niet blij mee ben hoor, maar hij is zo schattig, vooral met dat roze dekentje! :inlove:



Maargoed, dit hou je altijd, ik heb zelf ook niet alleen maar goede ervaringen, wel veel trouwens. Maar kleding gaat niet altijd goed, dan ziet het er in het echt toch eigenlijk wel wat verwassen uit, of zit er een vlek (laatst zelfs een gaatje!) aan de achterkant.



Dingen die ik zelf ben gaan halen, wat babyspulletjes en laatst een fiets voor mijn dochter, dat ging allemaal heel goed!



Maar inderdaad, soms dan heb je contact met een verkoper over iets via de mail en dan krijg je opeens geen reactie, en als je dan nog eens mailt hebben ze het opeens aan een ander verkocht.

ik geloof dat ik hetzelfde wiegje heb :inlove: nooit gebruikt echter.

volgens mij kan je de zijkant van het wiegje afhalen en er een kinderbankje van maken. Die boogjes onderaan moet je er dan ook afhalen. Leuk bankje voor kinderen. :inlove:

hoi,



dat is inderdaad schandalig, of je blijft ervoor thuis, komen ze niet, sturen geen geld, of wat dan ook terwijl je het ondertussen aan een ander had kunnen verkopen.

ik ook een keer via mp jottum truitje vol met vlekken :evil:



ook al is het tweedehands moet het nog schoon gewassen en gestreken zijn.

je kunt het beter ophalen.





ik zou me rot schamen als ik zo moest verdienen.



en inderdaag wat bv 0.88 of 1,32 kost vragen ze standaard 2,20, dan hoef ik het niet meer :naughty:





gr melanie.

Tja marktplaats :roll:

Eerlijk gezegt heb ik nog nooit de behoefte gehad om kleertjes via marktplaats te kopen of verkopen. Ik heb het liever eerst in mijn handen dat ik het echt kan zien voordat ik wil kopen.



Wel andere dingen gekocht of verkocht. Met kopen eigenlijk nooit problemen gehad :smiley:

En verkopen. zucht… tja, daar heb je soms wel wat geduld voor nodig.



Laatst een lamp verkocht. Ik was al een tijdje aan het mailen met iemand, maar of ze nu echt belangstelling hadden, geen idee. Laatste mail stond in dat ze misschien van de week wel langs wilde komen om te komen kijken…

Toen kreeg ik een berichtje van iemand anders dat zij de lamp ook graag wilde kopen. Ik heb haar gebeld en die andere netjes afgemaild.



:mrgreen: Grappig was trouwens ook dat ik het moest opsturen omdat ze niet langs kon komen. Ik vroeg toen heel toevallig waar (woonplaats) ze woonde. De Meern… Dus zei ik dat ik aan mijn man zou vragen of hij de lamp na zijn werk niet wilde brengen want hij moet toch bijna dagelijks naar Zeist.

Oh, zegt ze, waar werkt hij dan?

R…

Nee, zegt ze… mijn man ook :mrgreen:

De mannen hebben toen de rest mogen regelen :lol:



:-* Liefs, Evelien :vlinder: