Wij hebben hier een vrij grote speeltuin, die wekelijks word onderhouden door de gemeente.
(schoongemaakt enz.)
Nu ben ik daar dus vandaag naar toe gegaan, met mijn 2 kinderen.
Heel leuk, L. wil nog niet lopen buiten, dus kruipt de speeltuin door (ze is 13 maanden).
Nu komt ze terug gekropen, en heeft ze dus Olie!! op haar vest… (hoe ik dat er uit krijg, dat terzijde).
Er worden héél vaak dingen gedumpt daar, het wijkhuis doet niks, dat regelrecht verbonden staat aan de speeltuin. (Er liggen soms hele fietsten, motoren van auto’s en nu dus ook olie en glas).
Vinden jullie dat ik hier over kan klagen bij de gemeente?
Het is onveilig in mijn ogen>
Nee, ik zou geen klacht indienen. Wel zonde van haar kleding natuurlijk.
Ik ben zelf zo’n muts die haar kind niet zomaar op de grond zou laten rondkruipen buiten :oops:
Wekelijks onderhouden vind ik sowieso netjes, maar ja, er kan elk moment iets aan de toestand veranderen en ze kunnen er niet 24 uur per dag staan.
Je zou bijv ook kunnen bellen van ‘goh ik wil even melden dat er olie in de speeltuin ligt’, zoiets, zonder er meteen een klacht van te maken.
Nee ik zou ook geen klacht in dienen. Je houd je kleintje toch in de gaten waar ze kruipt? Zoiets zou je zelf al van te voren kunnen zien.
Vind het ook netjes elke week bijhouden :thumbup:
Dat even bellen vind ik ook wel goed, je maakt ze er toch even attent op.
Nou, als ik het had gezien zelf, had ik haar daar niet los gelaten he?
Dus nee, ik had het zelf niet gezien.
Ga ze toch bellen, om te vertellen dat er olie in de speeltuin lag…
Zou zeker geen klacht indienen. 't Is een openbare ruimte dus de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf.
Ik zou wel bellen om te melden dat er olie ligt.
@Sweet-Love wrote:
Nou, als ik het had gezien zelf, had ik haar daar niet los gelaten he?
waarom reageer je zo opgefokt? Wij geven antwoord op jouw vraag, geen aanval..?
@9month wrote:
@Sweet-Love wrote:Nou, als ik het had gezien zelf, had ik haar daar niet los gelaten he?
waarom reageer je zo opgefokt? Wij geven antwoord op jouw vraag, geen aanval..?
Ik bedoel het niet opgefokt :?
Ik heb de olie niet gezien, en achteraf dat ik het op min dochters vest zag, ook gekeken, maar zag niets bijzonders, tot ik een heel klein plekje zag.
Dus ja....
Ik zou er wel wat van zeggen als de rotzooi uit de klauwen loopt. Misschien kunnen ze dan tussendoor nog een keer opruimen. Ik heb hier ook wel eens een melding van de rotzooi gemaakt en dan wordt het op korte termijn wel opgeruimd.
wel even melding maken dat de speeltuin vies is… Maar geen aanklacht indienen om haar vest. Kleding wordt sowieso smerig als jij je kind buiten laat kruipen. Lekker hygienisch trouwens :sick:
zou idd wel even melding maken van de olie/ vuiligheid, maar een klacht… nee. Het is ook voor een gemeente niet te doen om alles netjes te houden helaas.
@Mariiyelle wrote:
wel even melding maken dat de speeltuin vies is… Maar geen aanklacht indienen om haar vest. Kleding wordt sowieso smerig als jij je kind buiten laat kruipen. Lekker hygienisch trouwens :sick:
dus jouw kind mocht pas los buiten toen het goed kon lopen?
Mijn kids liepen varierend tussen 18 en 21 maand (de jongste dus nog niet met zijn 14 maanden) en ja die gingen ook gewoon over de grond buiten hoor. En niet alleen in de tuin, maar ook wel voor op straat of bij de speeltuin.
Had er apart een paar broeken voor gereserveerd en stel niet kapot te krijgen sloffen en een vest dat tegen een stootje kon.
Ja dan worden ze weleens vies… dan maak je ze weer schoon.
Echt ik denk dat ze toen een stuk minder vies waren als dat de oudsten nu weleens terug komen van buiten… en toen maakte ik ze direct schoon… ze lopen nu zelf niet met een natte washand op zak om tussendoor even de handen schoon te maken… ene kant jammer… andere kant… ze hebben er nog niks aan overgehouden

@Mariiyelle wrote:
Het was mijn bedoeling ook niet om een klacht in te dienen vanwege de vest.
Mijn verantwoordelijkheid als zij vies word. (Zonde vind ik het wel.), maar dit is gewoon onveilig…zoals ik al zei, Het is zeker niet de eerste keer dat ik daar dingen in de bosjes zie liggen.
Dus geen klacht wel melding , die heb ik inmiddels meteen gedaan.
En over het feit, dat jij dat onhygienisch vind…
Tja… moet ik dan mijn dochter ALTIJD maar ingebonden houden in haar buggy?
Omdat het misschien ergens vies is? Dan kan ze dus nooit spelen…
Ik heb net als MM. extra kleding die ik voor dit soort dingen houd. Jammer de bammer als het vies word… Maar olie krijg ik er weer niet uit… Maar ja…
Hallo,
Ik ben zelf bestturder ( secretaris) van een speeltuinvereniging.
Ik lees uit jo verhaal dat deze speeltuin waar je het over hebt van de gemeente is ( qua onderhoud?)
Geen idee of het dan anders werkt, wij als vereniging hebben er een verzekering voor voor als er in de speeltuin oets gebeurd.
Op zich heb je een bepaald ondergrensbedrag, maar als je er boven komt kun je de schade declareren.
Anderszijds olie is niet altijd aan schuld te wijten en onderzoek zal weinig verrichten. Wat je kunt doen is de gemeente bellen, niet gelijk klagen,maar eens je verhaal doen en vragen of zei er een verzekering voor hebben.
Daarnaast kun je een melding maken , die zou ik persoonlijk schriftelijk doen met je “opmerking” over het gebeuren in de speeltuin en dat je het vervelend vindt.
Ik zou hierin vragen om een reactie van hen die je binnen een termijn wilt horen of ze er iets mee doen of in ieder geval of ze de vrief meenemen ( vergadering of iets dergelijks)
Ik zou niet gelijk ene klacht indienen, het kan gebeuren hoor we leven in een wereld met al zo veel gedoe en narigheid en dit is gezien andere dingen, mijn insziens een kleinigheid…
Ik zou het melden en dan met het verzoek op meer toezicht ( hier houd de buurt/wijkagent toezicht en omwonenden ( soms in gemaakte clupjes van 2 pers)
Net onderhoud mag je verwachten van een speeltuin. Wel ben ik van mening dat onderhoud vaak onderschat word door omwonenden en gebruikers en is het vaak ook zaak dat soms een vrijwillige hand welkom is als het betreft oplettendheid in de speeltuin ( schoonmaak/ onderhoud)
Veiligheid mag niet uit handen wordn gegeven ivm hele organisatie die er achter zit ( veiligheidsrondes enz )
Kun je eens na vragen of deze wel worden gedaan ? Je kunt evt rapporten hier van opvragen.
Succes en groet Bianca.
Betreft een reactie diei je geeft om een kindje uit de buggy te halen op de grond , mag je ook verwachten hoor dat dat mogelijk is. Hygiëne? euhm tja… als je kindje 2/3 is en kan lopen en die gaatin de zandbak met kattenstrond ( om even iets te noemen ) is ook niet hygiënisch Maar dat is een discussie apaprt. Ik vindt het goed dat je je kindje lekker laat spelen.
Ik lees dat je inmiddels al je melding hebt gedaan. :thumbup: Mag ook hoor.
Veel speel plezier in de speeltuin, die als het goed is voor jong en oud is en niet aan leeftijd gebonden.
@Sweet-Love wrote:
Maar olie krijg ik er weer niet uit… Maar ja…
Jawel, olievlek goed inwrijven met afwasmiddel (liefst groene dreft) en dan in de wasmachine gooien, moet jij opletten :thumbup:
@Melanie wrote:
@Sweet-Love wrote:
Jawel, olievlek goed inwrijven met afwasmiddel (liefst groene dreft) en dan in de wasmachine gooien, moet jij opletten :thumbup:
Me wasmachine is kapot

@Sweet-Love wrote:
@Melanie wrote:@Sweet-Love wrote:
Me wasmachine is kapot![]()
![]()
![]()
Maaaar! Na goed poetsen met een schuursponsje na dat ik lading afwasmiddel er op heb gedaan (en laten inwerken)… is het er BIJNA! uit… :dance:
Ik vind dat de speeltuin bij jullie veel word opgeruimd door de gemeente. Hier is het drama bij de grote speeltuin achter ons huis. Mijn kinderen kunnen daar niet spelen omdat er altijd wel glas ligt en ander rotzooi plus dat ze het hier regelmatig in de fik steken. Het enige wat nog goed is daar is de familieschommel. Ze doen er alles aan om het probleem te verhelpen maar helaas hebben ze laatst een andere wijk schoongeveegd ivm hangroepjongeren en die zijn nu bij ons gekomen en we hadden al een grote groep. En nu ga ik niet de hele groep generaliseren want ik ben er zelf ook 1 geweest maar wat daar zit is wel echt erg helaas. Dus zoland die daar nog zitten ga ik maar naar een andere speeltuin
@kaya wrote:
Ik vind dat de speeltuin bij jullie veel word opgeruimd door de gemeente. Hier is het drama bij de grote speeltuin achter ons huis. Mijn kinderen kunnen daar niet spelen omdat er altijd wel glas ligt en ander rotzooi plus dat ze het hier regelmatig in de fik steken. Het enige wat nog goed is daar is de familieschommel. Ze doen er alles aan om het probleem te verhelpen maar helaas hebben ze laatst een andere wijk schoongeveegd ivm hangroepjongeren en die zijn nu bij ons gekomen en we hadden al een grote groep. En nu ga ik niet de hele groep generaliseren want ik ben er zelf ook 1 geweest maar wat daar zit is wel echt erg helaas. Dus zoland die daar nog zitten ga ik maar naar een andere speeltuin
Vervelend dat het zo een drama is… Helemaal omdat ze het in de fik steken… :o :shock: Leuk, oudere jeugd…
Ben ook blij dat de speeltuin goed gecontroleerd word hoor, de gemeente laat het schoonmaken door GGZ, daar is een team met mensen met geestelijke problemen of met een taakstraf die dit schoon moet maken. Heb ook hun gebeld, want ik ken er iemand, en ze gingen morgen kijken!
@kaya wrote:
hier ook, maar ook bij alle andere speeltuintjes, die staan allemaal lekker op een plek waar niks anders kon en dus niemand toezicht heeft daarop. Ik ben gewoon direct na de gemeente als er weer dingen vernield zijn of als het een enorme bende is. Dan betaal ik maar meer heffingslasten aan de gemeente, maar ga zelf echt niet trekken in troep van een ander. Laat staan het in mijn kliko gooien, we moeten zelf betalen per lediging en dat is niet weinig, 12 euro per keer…
@Sweet-Love wrote:
@kaya wrote:Ik vind dat de speeltuin bij jullie veel word opgeruimd door de gemeente. Hier is het drama bij de grote speeltuin achter ons huis. Mijn kinderen kunnen daar niet spelen omdat er altijd wel glas ligt en ander rotzooi plus dat ze het hier regelmatig in de fik steken. Het enige wat nog goed is daar is de familieschommel. Ze doen er alles aan om het probleem te verhelpen maar helaas hebben ze laatst een andere wijk schoongeveegd ivm hangroepjongeren en die zijn nu bij ons gekomen en we hadden al een grote groep. En nu ga ik niet de hele groep generaliseren want ik ben er zelf ook 1 geweest maar wat daar zit is wel echt erg helaas. Dus zoland die daar nog zitten ga ik maar naar een andere speeltuin
Vervelend dat het zo een drama is… Helemaal omdat ze het in de fik steken… :o :shock: Leuk, oudere jeugd…
Ben ook blij dat de speeltuin goed gecontroleerd word hoor, de gemeente laat het schoonmaken door GGZ, daar is een team met mensen met geestelijke problemen of met een taakstraf die dit schoon moet maken. Heb ook hun gebeld, want ik ken er iemand, en ze gingen morgen kijken!
super dat ze morgen direct heen gaan :thumbup: