Zouden jullie klacht indienen?

@konijn wrote:

@kaya wrote:
Ik vind dat de speeltuin bij jullie veel word opgeruimd door de gemeente. Hier is het drama bij de grote speeltuin achter ons huis. Mijn kinderen kunnen daar niet spelen omdat er altijd wel glas ligt en ander rotzooi plus dat ze het hier regelmatig in de fik steken. Het enige wat nog goed is daar is de familieschommel. Ze doen er alles aan om het probleem te verhelpen maar helaas hebben ze laatst een andere wijk schoongeveegd ivm hangroepjongeren en die zijn nu bij ons gekomen en we hadden al een grote groep. En nu ga ik niet de hele groep generaliseren want ik ben er zelf ook 1 geweest maar wat daar zit is wel echt erg helaas. Dus zoland die daar nog zitten ga ik maar naar een andere speeltuin

hier ook, maar ook bij alle andere speeltuintjes, die staan allemaal lekker op een plek waar niks anders kon en dus niemand toezicht heeft daarop. Ik ben gewoon direct na de gemeente als er weer dingen vernield zijn of als het een enorme bende is. Dan betaal ik maar meer heffingslasten aan de gemeente, maar ga zelf echt niet trekken in troep van een ander. Laat staan het in mijn kliko gooien, we moeten zelf betalen per lediging en dat is niet weinig, 12 euro per keer…

nee dat zou ik idd ook niet doen hoor, pff 12 euro per keer dat is veel! gelukkig is een ander speeltuintje vlak bij wel goed maar ja die andere plek heeft een kabelbaan en een groot pleintje waar je goed kan skeeleren dus net even iets leuker

@Sweet-Love wrote:

Er worden héél vaak dingen gedumpt daar, het wijkhuis doet niks, dat regelrecht verbonden staat aan de speeltuin. (Er liggen soms hele fietsten, motoren van auto’s en nu dus ook olie en glas).

Vinden jullie dat ik hier over kan klagen bij de gemeente?

Het is onveilig in mijn ogen>

Ik lees dat je het inmiddels hebt gemeld, hartstikke goed! Er is geen twijfel over mogelijk dat dit onveilig is en dat is nou net niet de bedoeling van een speeltuin lijkt mij. Ik zou in zo’n geval geen moment aarzelen en idd contact opnemen met in dit geval de gemeente. Het is belangrijk dat het schoon wordt gehouden, alleen is dat niet de oplossing voor het daadwerkelijke probleem ben ik bang. Het zou sowieso niet in me opkomen om mijn afval op zo’n manier te dumpen, maar andere mensen zien zich blijkbaar wel genoodzaakt om dat zo te doen. Wat ik me dan afvraag, is of de gemeente voldoende mogelijkheden biedt om grof vuil kwijt te kunnen.

Anders zou je eens kunnen onderzoeken of er andere alternatieven zijn om te voorkomen dat er rotzooi wordt gestort in jullie speeltuin, misschien kun je samen met je buurtbewoners iets uitwerken en met je gemeente in overleg gaan?

Het blijft een vervelend probleem, niet leuk :frowning:

Ik zou ook DIRECT gebeld hebben hoor dat er olie in ligt…

en je kindje lekker laten kruipen in het gras, is toch heerlijk ??

In je achtertuin kan ook vanalles liggen, vogelpoep, katten poep/plas,

besjes en ga maar door…

Maar goed dat je gebeld hebt, en dat ze gaan kijken,

en hopelijk kunnen ze weer snel olie-vrij spelen…

Ik zou het idd ook melden hoor! En kruipen, bahbah :wink: Hier gaan alle kinderen zodra ze kruipen de speeltuin in hoor! En ja, daar ligt ook kattenpoep, ontzettend smerig, maar beetje opletten en verder vooral laten doen, daar zijn het kinderen voor!