3 volw op 6 kinderen lijkt me een prima verhouding :mrgreen:
Moest door dit topic ineens eraan denken dat mijn moeder me met twee zusje bij een poppentheaterachtig iets gebracht had en volgens mij weg was gegaan om ons later weer op te halen. Was mijn jongste zusje gaan huilen enzo of in haar broek geplast - strakke aktie van ouders :roll: Zit je dan met je zusje terwijl jezelf nog een groot kind bent.
Tja in de jaren zeventig deden mijn ouders wel vaker dingen die hier op KOK nu regelrecht afgeschoten zouden worden :shifty:
@Bella wrote:
Tja in de jaren zeventig deden mijn ouders wel vaker dingen die hier op KOK nu regelrecht afgeschoten zouden worden :shifty:
deden mijn ouders zelfs in de jaren 80 nog, aan de lopende band :mrgreen:
@fiep klophout wrote:
@Bella wrote:
deden mijn ouders zelfs in de jaren 80 nog, aan de lopende band :mrgreen:
En toch zijn we aardig terechtgekomen - nou ja soort van dan he :mrgreen:
Nou, ik kan me herinneren dat we met kinderfeestjes niet luxe vervoerd werden door eventuele familieleden als de zitplaatsen vergeven waren maar gewoon met 3-en in de kattenbak (zo werd dat toen genoemd, inmiddels bekend als kofferbak 8) ) gepropt werden.
En ik vond het nog leuk ook!
Knokken wie er in de kofferbak mocht.
Zat je met je gezicht tegen de achteruit geplakt en kon je alles goed zien…memories…memories…
En ben nu helemaal in de mood…
Mijn zus koos altijd voor haar kinderfeest (paardengek als ze was) een ritje met een huifkar en daarna pannenkoeken eten.
Volgens mij zie je dat ook nog amper.
En ben ooit op een feestje geweest waar een parcours met spellen was uitgezet. Eentje daarvan was ‘wie het snelste kon fietsen’. Stond een omafiets op de achterstandaard en ‘fietsen’ maar…
Dat zie je ook niet meer geloof ik… :shifty:
@Anneke wrote:
En ben nu helemaal in de mood…
Mijn zus koos altijd voor haar kinderfeest (paardengek als ze was) een ritje met een huifkar en daarna pannenkoeken eten.
Volgens mij zie je dat ook nog amper.
Heel toevallig hebben wij het hier vorige week over gehad. E.va is in een gunstige maand jarig en het kan zijn dat het weer het toelaat om een rit in de huifkar te gaan maken, dan een speurtocht naar iets heeel spannends en daarna pannenkoeken eten op een boerderij. Geen pannenkoekenboerderij maar een beorderij waar de boerin de pannenkoeken bakt en in de schuur een ultra grote boeren houten tafel heeft staan met houten kommen met stroop en suiker en houten lepels.
Ze heeft er zoveel zin in, het liefst nodigt ze de hele klas uit :D
Lief he, als ze 5 worden. Maar ik weet zeker dat ze dit ook erg leuk zou vinden als ze 8 zou worden hoor.
@Anneke wrote:
Nou, ik kan me herinneren dat we met kinderfeestjes niet luxe vervoerd werden door eventuele familieleden als de zitplaatsen vergeven waren maar gewoon met 3-en in de kattenbak (zo werd dat toen genoemd, inmiddels bekend als kofferbak 8) ) gepropt werden.
Zat je met je gezicht tegen de achteruit geplakt en kon je alles goed zien…memories…memories…
als wij op vakantie gingen, mocht er altijd om de beurt 1 iemand boven op de bagage in de kattebak liggen. Daar had mijn moeder dan een deken over gelegd, met een kuiltje middenin, en daar kon je heerlijk op slapen!
En als jongste van vier kinderen had ik op de achterbank altijd de slechtste plek: op de grond, aan één kant van de versnellings-bobbel…

M.n. dat eerste vind ik -ondanks dat veiligheid ook vanalles waard is- echt jammer dat het niet meer mag…
Maar we dwalen af :inlove:
Nou kattenbak hebben wij het nooit genoemd maar we hadden opel kadet stationkar en met vier kids was het regelmatig knokken om wie achterin mocht.
Kinderzitjes nog nooit van gehoord :lol:
@fiep klophout wrote:
@Anneke wrote:Nou, ik kan me herinneren dat we met kinderfeestjes niet luxe vervoerd werden door eventuele familieleden als de zitplaatsen vergeven waren maar gewoon met 3-en in de kattenbak (zo werd dat toen genoemd, inmiddels bekend als kofferbak 8) ) gepropt werden.
als wij op vakantie gingen, mocht er altijd om de beurt 1 iemand boven op de bagage in de kattebak liggen. Daar had mijn moeder dan een deken over gelegd, met een kuiltje middenin, en daar kon je heerlijk op slapen!
En als jongste van vier kinderen had ik op de achterbank altijd de slechtste plek: op de grond, aan één kant van de versnellings-bobbel…
M.n. dat eerste vind ik -ondanks dat veiligheid ook vanalles waard is- echt jammer dat het niet meer mag…
Jaha! Die plek op de bagage in de kattenbak was hier ook favo!!!
En toen kregen we een rode eend!!! EN als het dan mooi weer werd, mocht het dak open en mochten we op de bank staan en met onze hoofden naar buiten!!! Op sommige weggetjes dan!!!
Good old times!!!
@Bella wrote:
Kinderzitjes nog nooit van gehoord :lol:
Ik kan mij serieus ook echt niet herinneren dat ik er ooit in gezeten heb.
Mijn moeder heeft zelfs ooit gezegd dat ik gewoon in de reiswieg van de kinderwagen op de achterbank lag.
Moet je je voorstellen als je nu zo gaat rondrijden.
Mag je blij zijn dat je het einde van de straat haalt voordat je staande word gehouden… :mrgreen:
@Bren1970 wrote:
@fiep klophout wrote:en wij hadden vroeger ook een tijd een volkswagenbusje (je komt uit een hippiegezin of niet he@Anneke wrote:Nou, ik kan me herinneren dat we met kinderfeestjes niet luxe vervoerd werden door eventuele familieleden als de zitplaatsen vergeven waren maar gewoon met 3-en in de kattenbak (zo werd dat toen genoemd, inmiddels bekend als kofferbak 8) ) gepropt werden.
Jaha! Die plek op de bagage in de kattenbak was hier ook favo!!!
En toen kregen we een rode eend!!! EN als het dan mooi weer werd, mocht het dak open en mochten we op de bank staan en met onze hoofden naar buiten!!! Op sommige weggetjes dan!!!
Good old times!!!

en in oeganda doen we dat stiekem nog steeds, bij gebrek aan autostoeltjes en gordels. En ondanks de zorgen om of het wel veilig is, is dat stiekem ook gewoon genieten… :shifty: :inlove:
Jaha, ik heb een foto, dat broertje en ik met pa in de VW bus zitten, te kaarten. Moeders achter het stuur! Mega soulbottoms, mijn ma een sjaaltje in haar haar, mijn pa een bos krullen… en een hele onverzorgde baard. Broerlief en ik in de meest heftige kleuren oranje, groen, geel enz…
Of die enorme Ford bus, die we daarna konden lenen van iemand… helemaal volgeschilderd met Lieveheersbeestjes… :inlove:
Maar tijdens het rijden uit het dakje van de Eend hangen, blijft favo!
Als ik een eend zou kunnen kopen, zou ik het meteen doen!
Anneke mijn moeder vertelde een keer precies hetzelfde - baby gewoon in de wagenbak op de achterbank.
Haha!
Ik zie al die baby’s al helemaal schuddend in die wiegjes…
Ergens denk ik ook, ik kan het mis hebben, dat het toen ook allemaal wel kon.
Het verkeer is nu zó druk, zoveel auto’s (1 per gezin is tegenwoordig onder de maat), file’s, flinke snelheden…
Volgens mij was dat toen ook allemaal niet zo.
Maakte je een botsing dan was je de Sjaak, dat voorop.
Wat dat betreft hoeven we nu niet te klagen, maar soms krijg ik wel een dikke glimlach als ik denk aan ‘toen’…
Vandaag de uitnodigingen uitgedeeld.
Tot nu toe hadden de mama’s die ik gesproken heb er geen probleem mee. Vonden het een heel leuk idee. Eentje kon niet en zet nu haar afspraak om, zodat haar kind toch kan komen.
Het ergste wat me kon gebeuren was een kind dat bij me op schoot kroop.
Nou, dat neem ik dan maar voor lief.