Wat een leuk idee! Die speurtocht dan…
Mijn kinderen zouden niet mee mogen naar bioscoop-feestjes. Voorlopig dan toch (nu 8, 7 en 5jr). Pas met de oudste twee naar Iep! geweest en ik zat me op te winden dat ze zo’n achterlijk eng voorstukje (drakenfilm dus) lieten zien bij een AL-film. Ze wilden bijna de zaal uit, vonden het doodeng. Ik zou het dus echt zker niet doen.
Doe het dan thuis, lekker filmpje kijken, vantevoren samen fruitshakes maken en koekjes bakken of cakejes versieren ofzo, die ze voor de tv mogen opeten.
@annemarie69 wrote:
mosterd na de maaltijd maar onze (bijna) 6-jarige zou echt 7 kleuren sch**ten bij deze film.
Ruben heeft donderdag zijn feestje, gelukkig lijkt het weer goed te worden. We hebben een speurtocht in gedachten waarbij ze onderweg de ingredienten (ei, meel, melk, koekepan etc) moeten vinden en dan zelf de conclusie mogen trekken dat als we thuis zijn er pannekoeken gebakken gaan worden :mrgreen:
Kan het niet laten om een aanvulling te geven, er is ook een heel leuk boek van Eric Carle “Het Pannenkoekenboek” (over Floris die alle ingredienten moet halen voordat hij pannenkoeken kan gaan bakken).
Maar dat klinkt als een super leuk feestje, misschien ga ik dat ook doen (we hebben tenslotte een molen in de buurt).
Maar ontopic, die film lijkt me best wel erg spannend, je kan natuurlijk met de ouders overleggen wat zij er van vinden, als niemand het een probleem vindt?! En anders gewoon toch (nog) naar “gehaktballen”. Of zien wat er in het filmhuis speelt, of toch een thuis bioscoop maken.
Succes met plannen en bedenken!
Een beetje spanning mag toch heus wel?
Broes en Senne zouden er iig niet bang van worden, maar kan me wel voorstellen dat sommige kindjes hier niet zo goed tegen kunnen.
Ik zou die eerste film kiezen, pech voor dat éne jongetje dan maar, het gaat hem nu vooral ook om jouw zoontjes verjaardagsfeestje…
En het lijkt me voor een kind eigenlijk niet erg om een film meerdere keren te bekijken, dat doen ze meestal wel graag, toch?
Dus zo’n grote pech kun je het eigenlijk niet noemen!
Ik ben laatst ook naar het jeugdfilmfestival geweest met mijn 2 oudsten en Broes had het filmpje blijkbaar ook al gezien bij de juf, maar vond het toch wel heel spannend om hem nu te bekijken in een echte bioscoop… :thumbup:
ik heb niet alles gelezen,
maar naar de bios met een kinderfeestje, vind het nogal wat.
of ben ik nu erg ouderwets
hier in de buurt (mensen die ik ken) worden nog vaak echt ouderwetse feestjes gegeven. speurtochten, spelletjes, samen pannenkoeken bakken etc etc.
En astro boy dan?
Mijn zoon gaat wel naar de film hoor hij ziet op t.v ook genoeg.
Wij gaan ook met hem naar hoe tem ik een draak.
Maar als jou zoon graag naar het regent gehaktballen willen dan zou ik gewoon daar heen gaan.Kids kijken zo vaak naar dezelfde film denk niet dat het andere jongetje het erg vind.
Hij wil graag naar die drakenfilm, haha.
Wij zelf vonden de gehaktballen film meer toegangelijker voor de andere kindjes.
De 4 kindjes die 5 zijn, worden allemaal voor juni 6. En eentje eind juni 5 jaar.
Ik vind bios niet zo gek, toch? :think:
Robin is al naar de dierentuin, etc geweest op andere feestjes. Ook gewoon thuis hoor, met thema’s enzo.
Ik vind het gewoon heel erg moeilijk, zit al weken iets te bedenken en kom gewoon niet ver.
Zo’n themakist is het net niet, spelletjes boeien vaak ook niet lang…
Robin gaat graag naar de bios, voor het kinderfeestjes arrangement is het 8 euro per kind kun je naar de film inclusief een bakje popcorn en wat drinken.
Vantevoren krijgen ze wat lekkers, dan gaan we en bij terug komst een leuk feestelijk zakje mee.
Ik informeer sowieso de ouders nog, en verder zie ik het nog wel.
Laat het wel aan Robin over (of hij überhaupt nog wel naar de bios wil dan).
naar de dierentuin :shock:
Ja, ik vind dat eigenlijk best gek.
Ik kan me voorstellen dat als ze 12 zijn ofzo, dat een bioscoop-feestje dan echt leuk wordt.
Maar nee, echt niet voor kleuters.
Bovendien boeien spelletjes wel lang genoeg hoor. Een goed feestje heeft nodig; kadootjes-uitpakken-spel, taart/cakejes eten (versieren evt), iets knutselen, spelletjes, buitenspelen (energie kwijtraken). Dan vliegen die paar uurtjes echt om hoor. Ze spelen ook gewoon nog op die leeftijd lekker met elkaar.
Zo hadden wij de eerste keer echt veeeel te veel spelletjes voorbereid; er zijn er vier gespeeld en daarna zaten de heren met de lego te spelen.
Ook een feestje waarbij een speurtocht uitkwam in de speeltuin. Daarna zouden we thuis spelletjes gaan doen; ik heb de cakejes en wat drinken maar naar de speeltuin gehaald, lekker gepicknicked en ze waren heel de mdidag zoet.
d word in mei 6 en wij houden gewoon een thema feest
(omdat papa bij de brandweer zit en d het helemaal geweldig vind word het een brandweer feest)
ook ben ik nu al bezig met een pinata aan het maken zodat ze die dan stuk kunne slaan…
wel even werk maar wel leuk
verder maakt manlief nog een huisje met brand van hout zodat ze met een water pistool of waterslag de ‘brand kunnen doven’ (omspuiten)
en zo nog veel meer
je hebt ook thema kisten voor thuis die je kunt huren met feest handleiding zodat je er een super feest van kan maken
Ik vind de bios helemaal geen raar idee voor een feestje…
Ik zou het persoonlijk niet alleen doen…zou een moeder of man meevragen,maar misschien was dat je plan ook…
Mbt die drakenfilm…de trailer is natuurlijk niet altijd een correcte weergave van de film…alle spanning en opbouw stoppen ze in 30 sec. als die 30 seconden gevuld zijn met saaie conversaties of wandelen kids,dan komt er geen hond op de film af…het is een "lokkertje natuurlijk…
Als je de hele film uitzit,dan zal het vast allemaal wel meevallen…
Zeker kinderfilms…
Beetje spanning moet best kunnen vanaf 5 a 5,5 jaar…vind ik dan.
Bijvoorbeeld bij Up zat ook een "enge"scene…met de honden…
Het helpt Jo juist goed om te zien dat het allemaal goedkomt en de goede overwinnen…
Zolang elke "down"scene maar een happy end krijgt…
Wat je ook kan doen…even de uittips van de plaatselijke krantjes bekijken…vaak zie je het niet,maar in veel kleine theaters,schouwburgen,toneelzaaltjes,buurthuizen,kerken worden regelmatig jeugdtoneelstukken of poppentheaters gehouden…
Daar wordt nauwelijks reclame voor gemaakt…
Of een andere creamiddag in een buurthuis of kerk…
Ik lees ze meestal in de wekelijkse regiokrantjes…ook voorstellingen waar ik nog nooit van gehoord heb…misschien ook een leuk idee. Qua prijs liggen deze redelijk gelijk aan de bios…
Het is het feestje van jou kind en die heeft daar een bepaalde keuze in(niet helemaal maar wel een deel vind ik op die leeftijd) en hij wil naar de bios als ik het goed begrijp.
Daar zit voor mij het verschil tussen het antwoord.Als je kindje echt zo fan is van de bios dan zou hij van mij wel naar de bios mogen maar niet met 5 vriendjes als hij 6 wordt zoals bij een “gewoon” feestje ( ik ben nl. ouderwets met LUne mee en vind de leeftijd voor een bioscoopbezoek op een feestje nog erg klein en ook erg duur, je koopt daar ook nog drinken en iets lekkers en dan ben je toch al snel 10 euro per kind kwijt komt daar de taart/friet thuis nog bij dan wordt het een feestje van 100 euro dat zou ik te veel vinden) maar b.v. met 2 vriendjes, dan is soms de keuze snel gemaakt.
Optie 1 met alle vriendjes
Optie 2 bios met 2 vriendjes en dan kun je de film gemakkelijk overleggen met de ouders.
Maar goed zo zou ik het doen en dan nog alleen als mijn kind zo ontzettend graag naar de bios zou willen. Een andere optie vind ik een ander soort feestje en met het gezin naar de uitgekozen film gaan.
Nu komen wij zoiezo niet in de bios met ons zoontje van 4 (en 2 mnd) want dat vind hij eng, hij zet de tv al zacht of uit als het iets te spannend wordt. Dus als je mij vraagt kan dat dan zeg ik nee, dat is vast te eng maar dan is mijn eigen kind het referentiekader.
Zie je er echt zo tegen op om 6 6-jarigen een middagje te entertainen dan zul je inderdaad iets buitenshuis moeten zoeken, niet iedereen is immers van de speurtochten. maar ik vind die van de pannekoeken echt leuk maar ik ga voor de frietenspeurtocht denk ik
natas
wat het ook altijd goed doet is een “proef-spelletje” (wat proef ik?), vorig jaar vonden ze sjoelen ook geweldig. Maar een speurtocht met schatzoeken blijft toch een “must” hier!
Met die frieten speurtocht kan je dus een opdrachtje met dat proeven maken en ze verschillende sausjes (mayo, ketchup, mosterd), zout enzo laten proeven, later zien ze (of vertel je ze ) het verband met die frieten dan wel. En voorwerpen onder een theedoek raden vinden ze ook prachtig (moesten ze vorig jaar om eerst maar eens te laten zien of ze wel een beetje speurneus waren :mrgreen: ).
Het leuke van een verjaardagsfeestje, vind ik het samen spelen. Dus ik zou zelf niet zo gauw voor de bioscoop kiezen.
Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, als jullie de bioscoop helemaal geweldig vinden, dan gewoon doen.
Laura zou in elk geval wel mee mogen naar jullie film, maar die vindt niet zo gauw iets eng, en ze is ook wel vaker naar de bioscoop geweest.
Misschien even overleggen met de ouders?
Of anders bioscoopje thuis doen, grote berg popcorn bakken, alles heel donker maken en iedereen voor de tv installeren - ook leuk toch (en de uitnodiging is natuurlijk dan het entreekaartje dat wordt gecontroleerd bij de deur).
@knollie1 wrote:
ik heb niet alles gelezen,
maar naar de bios met een kinderfeestje, vind het nogal wat.
of ben ik nu erg ouderwets
hier in de buurt (mensen die ik ken) worden nog vaak echt ouderwetse feestjes gegeven. speurtochten, spelletjes, samen pannenkoeken bakken etc etc.
Wij zijn ook ouderwets

Anne gaat 2 april naar een feestje van een klasgenootje die 5 jaar wordt en dat wordt gehouden in een binnenspeeltuin, kei leuk natuurlijk. Ik ben daar zelf al weleens geweest, maar vind het voor een feestje voor een 5 jarig kind wat veel van het goede (persoonlijke mening, wat doe je als ie 6 wordt?). Misschien makkelijk voor de ouders, maar ik vind het voor ons veel gezelliger om thuis iets te doen. Nu heb ik het ook wel makkelijk omdat Anne in de zomer jarig is, maar naar de bios, zwembad of dierentuin vind ik echt niet nodig. Anne gaat wel mee naar de binnenspeeltuin, maar als zij 5 wordt doen we dat dus niet. Als ze 6 of 7 wordt kunnen we misschien naar de buiten speeltuin een paar straten verder, maar dat doe ik nu ook nog niet.
Ik vind ook dat de essentie van een kinderfeestje (je verjaardag vieren met je vriendjes) bestwel verloren gaat door naar de bioscoop te gaan. Je viert helemaal niets samen; je zit stilletjes een film te kijken.
Ik denk dat daarin de meningen gewoon verschillen.
Daarbij, ik stop ze niet meteen in de auto om ze vervolgens na de film meteen weer thuis af te zetten…
Onder ‘vieren’ versta ik iets leuks doen samen.
En dat kan op verschillende manieren.
Naar de bios gaan is geen alledaags tafereel voor veel kinderen, Robin vind het erg leuk, er draaien films speciaal voor kinderen, ik zie het probleem niet.
En het stilletjes gaan zitten, het is een kinderfilm, ik hoop meer op ‘lachen, gieren, brullen’.
Maargoed, ieder zijn ding toch?
Ik ben niet de persoon voor speurtochten, etc.
Ik had een paar weken geleden ook een topic geopend voor tips want ik ben een leek wat betreft kinderfeestjes en daarbij voel ik er niet veel voor om een aantal uur 6 drukke kleuters in toom te moeten houden met zelfbedachte spelletjes. die na een half uur al niet meer boeien.
Het zijn allemaal jóngens, ik weet niet of ik dat al gezegd had… 8)
Robin wilde een Michael Jackson feest (nou, maak daar maar eens wat van…) of naar de film.
Tja…
Mandy, bedankt voor de tips!
Ik ga eens kijken wat ik er mee kan, heb geen idee of er hier wat in de buurt zit.
De oudste had 6 vriendjes gevraagd voor zijn verjaardag, dus we hadden hier 9 kinderen over de vloer. Ze hebben ontzettende lol gehad. Hebben hartje winter buiten gespeeld, binnen gespeeld, een t-shirt met tekening gekleud. En aan het begin van het feestje eerst pakjes uitpakken en daarna lekker taart eten en dan ze hebben ook nog frietjes gegeten. Ik hoefde ze echt niet de hele tijd entertainen. Ze hadden gewoon zoveel lol met z’n allen samen.
Ben waarschijnlijk een ouderwetse muts maar ik zou het eigenlijk niet leuk vinden als Sam op een feestje naar een bioscoop, zwembad, binnenspeeltuin,… zou gaan. Vind ze toch nog klein daarvoor.
Maar goed ieder zijn eigen mening daarover.
In de voorjaarsvakantie ben ik met de twee oudste naar Iep geweest. Het was de eerste keer dat ze naar de bios gingen dus we speelden op safe. Ze vonden het een hele leuke film. Het uitje naar de bios op zich was al heel spannend.
svvv
De oudste had 6 vriendjes gevraagd voor zijn verjaardag, dus we hadden hier 9 kinderen over de vloer. Ze hebben ontzettende lol gehad. Hebben hartje winter buiten gespeeld, binnen gespeeld, een t-shirt met tekening gekleud. En aan het begin van het feestje eerst pakjes uitpakken en daarna lekker taart eten en dan ze hebben ook nog frietjes gegeten. Ik hoefde ze echt niet de hele tijd entertainen. Ze hadden gewoon zoveel lol met z’n allen samen.
Ben waarschijnlijk een ouderwetse muts maar ik zou het eigenlijk niet leuk vinden als Sam op een feestje naar een bioscoop, zwembad, binnenspeeltuin,… zou gaan. Vind ze toch nog klein daarvoor.
Maar goed ieder zijn eigen mening daarover.
In de voorjaarsvakantie ben ik met de twee oudste naar Iep geweest. Het was de eerste keer dat ze naar de bios gingen dus we speelden op safe. Ze vonden het een hele leuke film. Het uitje naar de bios op zich was al heel spannend.
svvv
Ik zou wel iemand meenemen zodat je niet de hele tijd het clubbie alleen moet laten als de volgende naar de wc moet of als eentje het niet trekt ofzo.
Ik heb nog geen vaste def van hoe een feestje zou moeten zijn - als morgen lasse voor een verjaardag mee naar een bioscoop mag denk ik dat hij dat heel leuk vind. Maar ja hij is nog nooit geweest dus kan niet voorspellen of het een succes wordt of niet.
Ik vind een bioscoop minder eng dat een groot speelcomplex en zwembad wil ik liever al helemaal niet (ja met 1 op 1 begeleiding :shifty: )
Dat kan ik me voorstellen.
Ik moest ook even slikken toen Robin naar de dierentuin ging (in gelderland, wij wonen in brabant!).
Ik ga niet alleen met ze hoor (moet er niet aan denken :shock: ). We regelen andere huisvesting voor Lucas, ik ga met mijn man en mijn moeder gaat ook mee omdat we ze niet in 1 auto kunnen proppen.
Dat maakt 3 volwassenen op 6 kinderen.
Vond ik opzich aardig oké…