We hebben lang zitten dubben wat te doen met Robin’s eerste kinder/verjaardags feestje.
We denken nu wel een leuk idee te hebben, namelijk naar de film.
Het regent gehaktballen had de voorkeur, maar 1 van de te vragen kindjes heeft deze al gezien.
Robin heeft zelf de prinses en de kikker al gezien. Dan blijft Iep dus over maar Robin vind daar niks aan (heb hem de trailer laten zien). En eerlijk is eerlijk, ik denk ook niet dat het zijn ding is.
Nu heb ik op de bios site zitten neuzen, voor arrangementen met kinderen, maar dus ook over films die nog komen.
Eind maart komt de film, hoe tem je een draak, uit. Het is een animatiefilm.
Trailer gezien, echt iets voor Robin. Alleen word er als leeftijdsindicatie vanaf 6 jaar gegeven.
Robin is dan 6 geworden, de andere 5 kindjes daar zijn er 4 kinderen 5,5 jaar van, en eentje bijna 5.
Ik zal sowieso eerst de ouders informeren, kunnen zij zelf even het voorstukje kijken en aangeven wat ze er van vinden.
Wat vinden jullie, zou het kunnen voor 5 á 5,5 jaar?
Het zijn allemaal jongens.
http://www.youtube.com/watch?v=X0IrMOskiBw
Ik kan me voorstellen dat kinderen (ook van 6 en ouder) dit nogal erg spannend vinden als ze dit op een bioscoopscherm zien. Ik zou het eerlijk gezegd niet doen.
Kan je niet een thuis bios geven ?
je huiskamer lekker versieren, en wat donker maken ?
Of in een thema veranderen ?
Ik vind eigenlijk een leeftijd van 5 jaar, best wel moeilijk om naar de bios te gaan…
kids willen toch snel aan de wandel, en stilzitten kan een drama zijn haha
Robin is al er wat keren geweest, een vriendje dat meegaat ook wel. De rest weet ik niet.
De film is opzich gewoon erg grappig, maar het geheel is in het begin toch best ‘donker’.
Vind het echt een twijfelgevalletje. Zeker omdat zo’n groot scherm nogal indruk maakt…
misschien toch met de ouders overleggen?
het is moeilijk om voor andere kinderen te kunnen beslissen,
o.a. doordat je niet weet hoe kinderen zijn (lopen etc) en reageren
en als je zo twijfelt denk ik dat dus het verstandigste is om met de ouders te overleggen…
maar qua leeftijd denk ik dat het wel kan, maar ja het ene kind van 5/6 is de andere niet
Ik zou deze film niet kiezen, voor vijfjarigen. Het is zeker voor kindjes die misschien nog nooit in de bioscoop zijn geweest toch wel een indrukwekkende film, denk ik. Is bowlen of zo niet leuk? Ik vind zelf stilletjes naar een film kijken niet zo heel leuk voor een feestje, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Mijn kinderen zijn nog nooit in een biocop geweest en zeker de oudste maar eigenlijk ook de jongste zal dat voorlopig veel te spannend en te overweligend vinden (nu is 4 jaar en bijna 6 wel een verschil natuurlijk :think: ). Maarik zal eerst informeren bij de ouders en dan de uitnodigingen ed. Het ook heel lastig als ouders er voor hun kind niet achter staan en het kind kan dan niet mee. (ik zal dat begrijpen want I.sabel vindt veel films die voor alle leeftijden zijn en waarvan ik dacht dat ze konden al heel spannend).
Als mijn kind uitgenodigd zou zijn voor het feestje en dus deze film, mocht het van mij helaas niet mee. Ik vind het te spannend voor de leeftijd die je aangeeft. Helemaal in de bios en er zit ook een kindje van 4 bij :o Nee, ik zou op deze leeftijd iets anders gaan doen, ook al is Robin zelf wat gewend.
Want wat moet je dan kiezen bij feestjes als ze ouder zijn ? Ik zou een dergelijke film in de bios dus bewaren voor als ze ouder zijn.
Mijn kinderen hier willen het liefst alle films wel 20 keer achter elkaar zien.
Dus waarom niet gewoon naar "het regent gehaktballen"en dat ene jongetje kijkt hem dan gewoon nog maar eens. Vind ie vast niet erg.
@inkie wrote:
Mijn kinderen hier willen het liefst alle films wel 20 keer achter elkaar zien.
Dus waarom niet gewoon naar "het regent gehaktballen"en dat ene jongetje kijkt hem dan gewoon nog maar eens. Vind ie vast niet erg.
Dit dacht ik ook meteen. Ik zou de film niet voor 1 kind laten schieten.
De film wat je nu in gedachten hebt, lijkt me te eng voor kids van 5-6.
Ik zou dan echt zoiets hebben… maar 1 heeft de film het regent enz… al gezien, de rest niet. Zo erg is het niet om een film nogmaals te zien. Het gaat toch om de sfeer van naar de bios gaan, popcorn erbij, gezellig enz.
Dus jammer dan dat hij het al heeft gezien.
Ik heb in de bios de trailer gezien van de film over het temmen van draken en het is een film met een behoorlijke moraal… " er is meer dan er op het eerste gezicht is te zien, dus niet oordelen voor je hebt onderzocht" er zitten behoorlijk angstaanjagende beelden in, mijn kinderen zaten bij de trailer al met de handen voor ogen, praat je ook over 5,5 en 4,5.
Nee, ik zou mijn kind niet naar zo’n film laten gaan, buiten het deel " ongeschikt" kan je je ook afvragen of je met 5 andere onbekende jongens waarvan je niet weet hoe ze gaan reageren naar zo’n film wil. Als er 1 ontroostbaar word, zit je daar…
het regent gehaktballen is echt ontzettend leuk, hij is spannend, geestig, onwerkelijk (en dat hebben ze zo door) en er zitten scenes in die iets weg hebben van twister en independece day, maar dan dus zo, dat het voor kinderen meteen duidelijk is dat het nooit kan.
Geweldige film, heel goed gevallen.
Ik zou dus gewoon gaan en het niet laten hangen op 1 jongetje.
(Aniek werd uitgenodigd voor een feestje waarbij ze een vogelhuisje zouden maken. Dat had ze al een keer gedaan, maar toen ik vroeg of ze voor t vogelhuisje ging of voor t feestje, zei ze " dan maak ik er gewoon nog 1) dus zou het ook raar vinden als dat 1ne jongetje het zou maken of breken.
Wat als je de film als verrassing had gehouden… dan had je het ook niet geweten toch…
moet wat sneller typen zie ik… er zijn er meer met dezelfde gedachte :shifty:
ik zou gewoon op safe spelen. Voor je het weet heb je vijf huilende kinderen in de bios…dat is ook niet echt wat je van een feestje verwacht
Met je eigen kind kun je best af en toe een gokje wagen en een film bekijken waar ie eigenlijk net te jong voor is. Jij kent je kind het beste, en als het toch niet helemaal ‘goed valt’, ben jij erbij om je kind gerust te stellen. Maar voor een feestje zou ik die kans dus gewoon proberen te vermijden en voor de veilige weg gaan.
(misschien eens kijken wat er in een filmtheater/filmhuis bij jullie in de buurt draait ipv in de reguliere bios? Zij hebben vaak meer kindvriendelijke films, wat ‘zachter’, maar net zo leuk!)
Hmmm…persoonlijk…tussen 5 a 5,5 en 6 vind ik niet bijzonder veel verschil zitten…als een film echt te eng is dan schiet hij wel naar de 9+.
Ik denk dat het gewoon per kindje verschilt…
Ik zou hem Jo zo laten zien…(4,5). Het is maar net wat je denkt dat een kind kan hebben qua spanning…
Lastig alleen om dat voor anderen in te schatten…
Ik zou in dat geval op safe gaan en voor “het regent” gaan…kids van die leeftijd kunnen een film wel 100 x zien…dus waarom deze niet?
Heb Jo Up laten zien in de bios…daar was ook nogal wat ophef over…wel/niet 6+. Ik zag het er niet aan af. Misschien qua niveau (dat een 4 jarige de context niet helemaal kan snappen) maar enge scenes vond ik wel meevallen…
Jo kan echt en nep heeeel goed onderscheiden…tekenfilms zijn nooit echt…monsters en draken bestaan niet…alleen als speelgoed…
Maar ja…ik zou persoonlijk geen vreemde kids meenemen als er twijfel is over de spanning…
Gewoon…om de discussie te voorkomen en aanhouden dat elke ouder zijn eigen kind daarin moet inschatten…
Dus…ofwel meningen peilen, ofwel Het regent…(lijkt mij echt een leuke film!).
@Cell wrote:
moet wat sneller typen zie ik… er zijn er meer met dezelfde gedachte :shifty::lol: :lol: :lol:
in het begin vind ik m spannend… maar hij lijkt me dus wel GAAF…
maar kan me voorstellen op zo’n scherm dat het (te) spannend is
zou gewoon overleggen met de ouders…
Ik heb net naar de trailer gekeken en hij ziet er wel spannend uit, ik denk dat je echt moet kijken hoe die kinderen zijn, hier zou onze Lucas 5,5 jaar hem helemaal geweldig vinden maar onze Pepijn van 4,5 die zou in huilen uitbarsten volgens mij. Die huilde de bioscoop al bij elkaar bij plop en de kabouterbaby omdat Lui de baby terug moest geven aan de ouders van de baby :mrgreen: , want dan had Lui geen kindje meer om voor te zorgen
Wij gaan zeker 1x per maand met de jongens naar de bioscoop maar ik denk dus dat we naar deze alleen met Lucas zullen gaan.
Ik heb net ook naar de trailer van “het regent gehakt ballen” gekeken en die lijkt me ook erg leuk, omdat 1 kindje hem al gezien heeft vind ik niet echt een goede reden om daar niet naar toe te gaan.
Die lijkt me inderdaad ook leuk, of Planet 51, alleen komt die net te laat uit.
Ik kan ook vragen of het een probleem is of dat jongetje hem nog een keer ziet, maar eigenlijk vind ik dat zelf al niet leuk…
Bedenk wel iets anders…
En het was al zo moeilijk…
@Suuus wrote:
Ik vind zelf stilletjes naar een film kijken niet zo heel leuk voor een feestje, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wij wel… :shifty: :shifty:
De gedachte aan een hele middag 6 drukke kleuters in toom houden, ik vond het een erg goed idee van mijn man, al zeg ik het zelf…

mosterd na de maaltijd maar onze (bijna) 6-jarige zou echt 7 kleuren sch**ten bij deze film.
Ruben heeft donderdag zijn feestje, gelukkig lijkt het weer goed te worden. We hebben een speurtocht in gedachten waarbij ze onderweg de ingredienten (ei, meel, melk, koekepan etc) moeten vinden en dan zelf de conclusie mogen trekken dat als we thuis zijn er pannekoeken gebakken gaan worden :mrgreen: