Hey dames,
Om te beginnen weet ik dat ik het beste een zwangerschapstest kan doen, maar ik durf even niet (bang voor teleurstelling).
Ik heb ruim 6 jaar de pil niet meer geslikt, maar ben er medio november 2008 toch voor een paar weken mee begonnen omdat ik mijn menstruatie uit wilde stellen. Voorheen had ik Microgynon, maar kreeg nu Stediril30 mee. Ook goed dacht ik.
Nu ben ik dus half november begonnen met die pil, ben er in de tweede week eentje vergeten en heb deze de volgende dag genomen. Zou geen probleem moeten zijn. Op 16 en 17 december heb ik gemeenschap gehad. Op tweede kerstdag had ik een prop op mijn maag (toen ging me een lampje branden, want dit heb ik eigenlijk nooit), beetje weeig en dit is nu al 1,5 week zo. Ben moe, droge ogen en heb een buik van heb ik jou daar. Zaterdag 27 november heb ik de laatste pil genomen. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe snel ik normaal gesproken een onttrekkingsbloeding kreeg en hoe die ‘eruit zag’. Woensdag de 31e 'savonds een beetje bruinig bloed verloren, donderdag t/m zaterdag idem. In totaal vrijwel niets, maar ik weet dus niet of dat normaal is bij pilgebruik. Zondag tijdens het hardlopen een stolseltje en verder niks.
De ‘klachten’ heb ik nog steeds. Zou het kunnen dat de pil niet heeft gewerkt? Herkent iemand dit?
Sorry ben ik weer. Wat ik nu vooral voel zijn steekjes links en rechts van mijn baarmoeder. Richting lies. Erg venijnig af en toe, maar kort van duur. Niet continu, maar wel vrij regelmatig over de afgelopen dagen.
Ik ken een paar mensen die ondanks de microgynon zwanger zijn geworden dus denk dat het wel zou kunnen. Maar daar heb je weinig aan ik snap dat het spannend is maar met een test weet je meteen waar je aan toe bent?
voor zekerheid zal ik toch een test doen…
ik was een trouwe pil slikker alles stipt! en toch was ik gewoon zwanger van onze wondertje l.yann…
succes :thumbup:
Bedankt voor jullie reacties. Van harte gefeliciteerd allebei!!
Ik zal van de week inderdaad maar een testje doen.
Inderdaad een testje, is de enigste manier om erachter te komen.
Ik begrijp dat mocht je zwanger zijn het kindje van harte welkom is.
Heel veel succes!!!
Die steekjes herken ik trouwens wel, heb ik nu ook.
BonM een testje kan zeker geen kwaad. Je moet je bedenken dat het altijd het beste is om te wachten met gemeenschap totdat je 1 pilstrip gehad hebt, pas daarna is de pil pas echt goed betrouwbaar. Dus er zit wel een kans in, al helemaal als je een pil bent vergeten in die eerste maand… En de klachtjes die je nu beschrijft lijken idd op zwangerschapskwaaltjes maar van de andere kant kan het ook zijn dat het niks betekent maar omdat je er nu zo op gefixeerd bent heb je dingen die je voelt/denkt te voelen. Als ik jou was zou ik meteen ef een testje doen, ik denk dat je daar zeker niet te vroeg mee bent. Succes!
Marieke_5000 5 dagen overtijd zo te zien, spannend!!! ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: met je mee voor een posi-test!!
:-* Jen
De eerste maand is je pil nog niet veilig.
Ik was al wel bezig met de tweede pilstrip (had de stopweek overgeslagen). Je hebt gelijk dat er wellicht een psychische component meespeelt. Ik ken mijn lichaam aardig goed, maar die rommel van een pil haalt ook wel veel overhoop.
Heb zojuist met afvegen wat helderrood/roze bloedverlies gehad en weet niet wat dit kan betekenen. Kan alle kanten op denk ik.
@stillewater wrote:
De eerste maand is je pil nog niet veilig.
Mij is door huisarts en vk vertelt dat dit echt onzin is!
Na 7 dagen slikken is de pil echt wél veiig…
nou ja, hoe dan ook, meteen veilig of niet: er zijn ook mensen die door de pil heen zwanger raken (raar maar zeker waar; ik ken in mijn omgeving ook iemand waarbij dat gebeurd is) en daarbij kan het lijf nog niet helemaal gewend zijn aan de hormonen als je al zo lang geen pil meer geslikt hebt, dus mijn advies blijft: testje doen!
:-*
@Paschal75 wrote:
@stillewater wrote:De eerste maand is je pil nog niet veilig.
en toch ben ik er zwanger door gedraakt, en ik nam de pil al een maand of 6 elke dag op hetzelvde tijdstip :lol:
@BonM wrote:
Ik was al wel bezig met de tweede pilstrip (had de stopweek overgeslagen). Je hebt gelijk dat er wellicht een psychische component meespeelt. Ik ken mijn lichaam aardig goed, maar die rommel van een pil haalt ook wel veel overhoop.
Heb zojuist met afvegen wat helderrood/roze bloedverlies gehad en weet niet wat dit kan betekenen. Kan alle kanten op denk ik.
als je de pil hebt doorgeslikt, is de kans op kleine doorbraakbloedingen
(spotting) heel goed mogelijk. Zeker bij een nieuwe pil.
@Formally known as Vuegje wrote:
@Paschal75 wrote:@stillewater wrote:De eerste maand is je pil nog niet veilig.
en toch ben ik er zwanger door gedraakt, en ik nam de pil al een maand of 6 elke dag op hetzelvde tijdstip :lol:
Het ging over de eerste maand dat ie nog niet
veilig was. Dat werd hier gezegd maar mij is dus vertelt dat dat onzin is.
Dat je zwanger kunt raken door de pil heen weet ik dondersgoed…
hier is altijd gezecht tegen mij dat de eerste maand niet veilig is omdat ze niet weten hoe elk lichaam erop reageerd :think:
mja dat was in spanje … en mijn genecoloog zij ook dat deze pil wel vijlig zou zijn voor mij :lol: :lol:
Momenteel ben ik op mijn werk, dus kan het niet checken, maar op de bijsluiter stond volgens mij alleen de eerste week na start van de pil extra voorzorgsmaatregelen. Mijn laatste pil heb ik (vanwege die kwaaltjes en omdat het niet meer nodig was) op 27 december genomen. Van doorbraakbloedingen kan nu dan ook geen sprake zijn.
Bedacht toch maar vandaag een test te doen, maar had 1,5 liter water op en mijn urine was vrijwel kleurloos. Negatief (dus). Morgenochtend probeer ik er nog eentje.
Probeer de volgende test morgenochtend gelijk te doen als je opstaat, met de eerste ochtendurine, deze is altijd het meest geconcentreerd. En vooral niet te veel drinken vantevoren want dan kan de test idd negatief aangeven terwijl hij misschien toch wel positief is…
Succes, ik blijf je volgen hier tot je de test gedaan hebt.
Nog een vraagje: ondanks dat een evt zwangerschap niet gepland zou zijn, zou je dan wel blij kunnen zijn met een positieve test? Of is de situatie dusdanig dat er echt geen kindje kan komen nu…? (dan weet ik voor welk resultaat dat ik met je mee moet duimen )
He wacht even, ik zie dat je je vorig bericht al gisteren gepost had, dus als het goed is heb je vanmorgen nog eens een test gedaan… en en en???
Hoi Jen.
allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Jaaa, vanochtend weer negatief. Wel weer erg lichte urine. Klinkt vreemd, maar ik weet echt zo goed als zeker dat ik zwanger ben. Heb een paar jaar geleden ook wel eens gedacht zwanger te zijn. Uitslag viel toen ook tegen, maar toen wist ik eigenlijk wel dat het wishful thinking was.
Ik zou, ook al is het ongepland, ontzettend blij zijn.
Morgen gooi ik er nog een testje tegenaan en hou je op de hoogte.
Groetjes
okee, in dat geval :thumbup: :thumbdown: ik met je mee voor een posi-test! Het kan ook wel eens zijn dat je pas vrij laat positief test, voor zover ik van je begrepen heb, heb je na de gemeenschap geen ongi meer gezien? Zolang dat het geval is blijft het spannend! Idd het beste om een paar daagjes te wachten en het dan nog eens te proberen. En dan zorgen dat je de avond daarvóór maar weinig drinkt zodat je zeker weet dat je urine 's ochtends ook goed geconcentreerd is. Als je dan nog steeds negatief test terwijl je al zo lang niet meer ongi geweest bent, zou je bij de ha vragen of ze je bloed kunnen prikken op HCG- hormoon. Als je echt zwanger zou zijn zou het met een bloedtest nu toch zeker uit te sluiten moeten zijn! Succes!
PS thanx voor je felicitatie :mrgreen: