zou het?

nou ik ben al trots aan het worden op mijn ventje :inlove:



vanmorgen ging luuk in bad. zegt hij . in zijn blote kont. moet plassen.

hij deed wat op de handdoek wat op de grond lag. ik zeg. zullen we naar de wc toe gaan? jaaaaaaaaa zegt hij. ik zette hem op het toilet. en waarempel hij deed een plas. ik helemaal blij. en klappen en juichen. hij voelde zich al een hele vent. en toen in bad. toen deed hij weer een plasje in bad. ok dan. en toen eruit. en toen wilde hij weer op de wc. ik gedaan. en hij begon weer te plassen. tjeeeeeeee. voelde me helemaal trots.



toen naar beneden. en hij heefd even tv gekeken. ik had mn man ondertussen gebeld. en had het erover. komt luuk er weer aan. plasje doen zegt hij. ik weer met hem naar de wc. hij had nog wel geplast in de luier zag ik. maar ik zette hem weer op het toilet. en hij deed weer een plas.



ik heb hem uitgelegt dat ik nog wel een luier voordeed. en als hij moest. dan moet hij dat even vertellen als hij moet plassen. hij voelde zich helemaal groot. en dat is goed.



ik denk dat ik hem op vaste tijden even naar de wc doe. zoals s,morgen. en s,middags voor het slapen. en erna. en s,avonds. is dat goed?

hij vind het enorm leuk volgens mij. hij wilde niet eens meer van het toilet af hihihi

ik ga nu dus vaste tijden doen. maar als hij eerder aangeefd. moet ik dat toch ook doen he?



dan doe ik vaste tijden wat ik heb gezegt. maar als hij tussendoor moet. doe ik het ook.

Ik heb Samila op een gegeven moment gewoon geen luier meer omgedaan. Heb haar daarna wel goed in de gaten gehouden en als ik t idee had dat ze moest plassen, haar op de wc gezet. Dat ging de eerste dag vaak fout. Nou ja, geeft niet.

De volgende dag begon ze zelf al een beetje aan te geven dat ze moest en uiteindelijk heeft t vier dagen geduurd voordat ze droog was overdag.

Natuurlijk hier en daar nog wel een ongelukje, maar dat kan de beste overkomen!



Karin, succes met Luuk!

:-* suwanna. ik ga het proberen.

Succes ermee Karin!

ik ben trots :inlove:



gisteren heb ik al tegen luuk gezegt, dat als hij s,middags wakker word. hij geen luier meer om krijgt. ok. toen hij wakker was. wilde hij eigenlijk weer een luier voor. maar ik zei van. nou papa heefd ook zon boxer aan. stoer. en toen wilde hij.



toen kwam mijn ouders s,middags. ik was binnen bij tom. ik heb een potje buiten staan. maar ik heb het niet eens aangewezen. komt mn moeder binnen met luuk. en zegt dat luuk een plas heefd gedaan op het potje. hij had zelfs de onderbroek naar beneden heen gedaan. en de hele middag is het goed gegaan. ik heb hem wel gezegt dat als hij slaapt of naar school gaat dat hij nog wel een luier om krijgt.



maar vanmorgen weer geprobeerd. maar toen was er een paar ongelukjes. hij zei te laat dat hij een plas moest. en had al geplast. maar wel op de wc gaan. ent toen kwam er wel weer wat uit. maar het is een begin. hij zit nu ook zonder luier. en er zullen best wat ongelukjes gebeuren. maar gisterenmiddag was hij echt droog.



dit is toch een goed teken?

hij heefd vanmorgen alleen nog maar ongelukjes gehad. hij zegt dat hij naar de wc moet. maar dan was het al te laat. en gisteren ging het zo goed. en was wel op tijd bij de potje zeg maar. ik heb hem gewoon weer een onderbroekje aan gedaan. dan is het toch goed he. het was te mooi om waar te zijn gisteren. maar ik moet gewoon zo door blijven proberen he! in de onderbroek laten lopen. toch?

het heefd gewoon zn tijd nodig. maar ik doe het zo goed he?

twijfel je een beetje?

als jou kind aangeeft dat hij naar de wc/potje wil gaan, ga je in op wat hij wil en vraagt.

dus tuurlijk doe je dat goed.

maak geen drama als het mis gaat.

zeg dan gewoon iets van jeeeeeee die plas wilde er snel uit ! of volgende keer beter of zoiets en geef hem een schone onderbroek.



als hij zelf aangeeft toch weer een luier aan te willen, komt dat uit onzekerheid.

moet je ook niet moeilijk over doen.

dat is tenminste mening hoor !

ik heb bij zindelijkheid iets van; het kind geeft het wel aan als hij hij/zij er aan toe is

dat is ook zo. net ging het weer goed, en deed weer op een potje. dan dan doe ik overdreven entousiast zeg maar. en als hij niks doet. en doet het in zn broek. dan ben ik ook niet boos. maar dat zijn wel goede tips wat ik dan kan zeggen idd.



ik ga gewoon zo door. hijn wil niet echt een luier om. soms. maar hij vind het reuze interessant.



het is ook zo komisch. hij zei net van. zeg maar op het potje. hij keek naar beneden bij het plassen zeg maar. van hij is nu leeg :lol: :lol: :lol: :lol:

ja leuk is dat he.

betekent wel dat hij zich er dus bewust van is !

hij weet waar het wegkomt en hij voelt het.



als hij gepoept had ( het idee heb ik gejat van mij schoonzusje) hingen we de slingers op.

die had ik zo liggen dat hij ze zelf kon pakken.

na een keer of 5 hoefden de slingers van hem niet meer.

ja, das ook een idee. want het best knap dat ze dan ook gaan poepen op het potje.

vanmorgen heefd hij weer op het potje geplast. en op de wc. het gata wel goed. maar als hij gata slapen en naar school doe. doe ik nog wel een luier voor. omdat ja niet anders kan. maar als we thuis zijn zonder luier,.

vrijdag is luuk jarig. en dan moet ik even zien wat ik doe. ik weet het niet echt als er visiete is. moet ik hem dan ook zonder luier doen of niet? ik weet het nog niet.

tja een verjaardag is natuurlijk heeeeeel spannend voor hem.

ik weet niet hoe hij daar onder is

je kan het hem zelf vragen

of uitleggen dat je snpat dat het zo spannend is en zo druk gaat worden, dat je hem daarom toch een luier om wil doen.

ik zit weer ergens mee.



vrijdag krijg ik visieten. luuk is dan jarig. maar…



de leidtser zei ook van. kijk als hij overdag weer een luier om krijgt dan kan hij ook nog weer denken van. hey ik mag weer een luier voor. nu wil ik alleen maar een luier zeg maar. ik vind dit moeilijk. wat ik vrijdag moet doen.



dus ik ga vrijdag het zo proberen. en s,middags bij de visiete. zie ik het wel. ik denk dat ik dan wel zonder luier doe. maar dan moet ik hem wel steeds helpen herinneren ja. dat zei de leidster ook wel. en ze ging straks ook even aan luuk vragen ogf hij naar het toilet moet. ben benieuwd. hij heefd nu wel een luier voor. tenzij jullie zeggen dat ik wel even een luier voor moet doen. moet ik vrijdag dan wel een luier voor doen? zo s,middags bij de visiete?

@hedwich wrote:

tja een verjaardag is natuurlijk heeeeeel spannend voor hem.

ik weet niet hoe hij daar onder is

je kan het hem zelf vragen

of uitleggen dat je snpat dat het zo spannend is en zo druk gaat worden, dat je hem daarom toch een luier om wil doen.

dus jij vind dat ik hem wel een luier voor moet doen. omdat de leidster net zei van omdat ik het gewoon mocht proberen vrijdag zonder luier zeg maar. maar daar is het ook druk. en ze zei wel idd. als het zo druk is. en omdat ze zo spelen dat hij het wel is vergeet om op de wc te gaan plassen

maar ze zei ook van als ze ineens een luier voor krijgen dat ze dan kunnen gaan denken van hey ik mag toch die luier voor weet je wel. en dan wil hij mischien altijd weer een luier voor. maar als ik het moet doen. dan zeg ik wel wat jij hebt gezegt. das wel een goeie idd. maar ik vraga ook zo nog even de leidster. ik ben alleen bang dat ik weer van voren moet beginnen. want nu gata het goed eigenlijk.



.

ik heb net gevraagt, en ze zei dat ik het vrijdag nog met een luier doe op school. en dat ik het s,middags gewoon mag gaan proberen zonder luier. en pas volgende week doe ik de luier af op school.

ik zeg niet dat je een luier om MOET doen.

ik zeg alleen, ik kan me voorstellen dat hij, door alle drukte, er niet aan denkt wanneer hij moet plassen.

tuurlijk kan je het zonder proberen !

kan best zijn dat hetw el heel goed gaat.

misschien wel handig om tegen de visite te zeggen van we zijn bezig met zindelijkheid.

als het misgaat, geeft dat niks, dat kan gebeuren.

dan weet de visite ook dat ze niet boos moeten worden als het idd een keer misgaat.

als je ervoor kiest hem wel een luier om te doen, kun je uitleggen waarom je dat doet.

dat je het niet doet omdat het mis kan gaan.

want ik lees heel duidelijk dat jij het niet erg vind als dat gebeurt.

maar omdat je het wat veel gevraagd vind van hem

om en al die visite om zich heen te hebben en dan ook nog eens moet gaan denken om op tijd naar de wc te gaan.

het is maar net wat jij denkt wat beter voor jou zoon is

jij kent hem het beste