zou het?

dat is ook zo ja. ik ben benieuwd.



hij wil nu steeds naar de wc. omdat hij het wel stoer vind. en plast dan niet. hij is dan best afgeleid. maar hij blijft wel droog. hoe kan dat dan? dat is al zo een paar uur.

wc is intressant he

en het is leuk als mama zo blij is !!!

ja heel interessant. hij wil doekjes pakken. enz. en dan plast hij niet,. maar vind het al mooi om erop te zitten.



maar vanmorgen wel weer een ongelukje. maakt niks uit natuurlijk. maar toen hij wakker werd zei hij wel van ik moet plas op de wc.

en darana weer gaat het weer goed.

nou luuk heefd al drie dagen niet gepoept daardoor. maakt niks uit of niet?

ik ben trots



en weet je waarom?







LUUK HEEFD OP ZN VERJAARDAG. GEPOEPT OP DE WC





echt waar. ongelofelijk he… hij zei vanmorgen weer. luier af. moet plassen. die luierw as wel vol. maar dat maakt niks uit.



en toen heefd hij geplast. toen moest ik tom de borst geven. en toen kwam luuk weer naar me toe. en zegt. moet poepen. ik tom van de borst halen natuurlijk. en ik dacht van. nou zal wel auwehoeren van hem zijn. hij zegt ook wel is moet poepen en plassen. en deed toen niks. maar ik zetten hem op de wc. en waarempel. hij poept. dat had ik nou nooit gedacht. want meestal hebben ze daar wel moeite mee.



ben zo blij. wat een mooi verjaardags kado.

:dance: :dance: :dance: :clap: :clap: :clap:

ik heb hem toch maar een luier weer voor gedaan. want hij was zo onder de indruk dat hij vergaat te zeggen moet plassen op de wc ja. maar dat had ik al gedacht. maar wilde het even uit poberen.

moet morgen naar het cb. met luuk en tom. ze moeten allebei. ik zit nu te twijfelen om luuk een luier om te doen of niet. ik denk dat ik het niet doe. vanmiddag ga ik naar de stad. en dan doe ik ook geen luier om. even afwachten dus.,





gewoon extra een broekje meenemen.





tom krijgt morgen een spuit. de bmr. en luuk word weer gewogen. en moet naar een arts. ik dnek dat hij een oogtest krijgt.

ik heb in het begin steeds thuis de luier afgelaten

maar zodra we de deur uitgingen wel een luier om gedaan.

ik zei dan tegen jan; stel dat we geen wc zien, dan is j=het jammer als je daardoor nat word.

maar je kan het wel doen hoor !

zou wel extra kleren meenemen dan

ja, dat doe ik ook wel. maar ik ben altijd bang dat als ik hem de luier om zou doen. dat hij er weer aan gaat wennen nl. is dat dan niet zo?



hij is nu met de fiets weg zonder luier.

hij heefd net een hele grote plas gedaan op de wc.

hier weer trots., luuk heefd weer gepoept op de wc,. ikw as eventjes beneden. ik naar boven. zegt luuk poep gedaan. ik dacht van zou het?kom ik in de badkamer. zit hij op de wc. broek naar beneden. en hij heefd een POEP gedaan. geweldig. maar later had hij weer in de broek geplast. maar dat kan natuurlijk. heefd hij erna nog een plasje op de wc gedaan.

ik had een vraag nog.



over een maand gaan we op vakantie. maar dan moet luuk lang zitten in de auto. hoe moet ik dat doen.?

ik zou een luier om doen.

of van die luierbroekjes.

regelmatig stoppen onderweg en hem dan naar de wc laten gaan.

ja, luier broekjes, dat ik dara niet aan gedacht hebt. ik denk dat ik dat wel doe, want het is een lange reis.

geeft toch niks?

ik was eerst fel op tegen; vond het maar onzin .

maar in de periode van bezig zijn met zindelijkheid, vond ik het toch wel handig

vooral als we een tijdje van huis gingen of in de zuto zaten.

dan kun je nog makkelijk even een wc bezoeken

en het is niet zo, dat ik erna weer van voren weer moet beginnen? dat het voor niks is geweest. want daar ben ik dan weer bang voor. dat hij weer gaat denken van ooh ik heb nu een luier voor. dan wil ik dat voor altijd.

luuk is nu voor het eerst zonder luier op de psz. ik ben benieuwd.



ik moest net wel lachen hoor. ik was buiten om de fiets te pakken. kom ik weer binnen. kijk in de wc. lag daar de onderbroek van luuk op de grond. en een plas op het potje. helemaal uit zichzelf :inlove:



vanmorgen wel weer een ongelukje. maar hij zei van ik ben nat. maar toch even op de wc plassen.

ongelukjes zullen nog wel vaker gebeuren.

maar het begin is er !!!



en overnieuw beginnen;

valt wel mee.

als jij duidelijk aangeeft dat je hem een luier omdoet, omdat je weet dat je niet zo maar overal kan stoppen

maardat hij het wel even moet zeggen als hij moet plassen

je kan op een parkeerplaats gaan staan he en een boom opzoeken

dat is handig met jongens :mrgreen:

hahah ja idd. kinderen mogen wild plassen :lol:



en nog een vragaje. we gaan in de vakantie een dagje naar innsbruck. dan zijn we ook een hele dag weg. dan is het ook wel verstandig om een luierbrooekje voor te doen he.? maar wel goed uitleggen dat we een hele dag weg zijn. en dat dat voor de zekerheid is. maar wel steeds zegegn van moet je plassen? dat hij wel ergens kan gaan plassen dan.



en we gaan een morgen een keer weg. dan gaan w enaar stoomlocomotiefjes kijken. en kan luuk erop. dan is het mischien ook wel verstandig om een luierbroekje aan te doen he?

ik moet voor luuk nog wel een luierbroekje dragen op de psz. het is nog te vroeg. hij heefd twee volle broeken vol geplast. en op de wc was het steeds te laat. dan maar een broekluier. dat hij wel steeds op een vast tijdstip naar de wc kan gaan daar. het is niet anders.

en nu thuis doet hij het weer goed. wilde net weer naar de wc te gaan. en geplast.

hij heefd gistern trouwesn wel gepoept op de wc.