Zou het mogelijk zijn?

Na de geboorte van Mirthe ben ik begonnen met Borstvoeding.

De eerste week ging het goed, maar op de dag dat de kraam zou vertrekken begon er een hoop ellende en er kwamen ook veel dingen tegelijk.

Mirthe wilde heel veel drinken, zo ieder anderhalf uur, dan was ik een uur bezig en dan was ze een half uurtje ‘stil’

Thijmen werd geopereerd en had veel aandacht nodig, aandacht die ik hem niet kon geven.

Ik was oververmoeid en begon me steeds depressiever te voelen.

Uiteindelijk ben ik na 2 en een halve week gestopt. Dit met veel pijn in mijn hart.

Zelfs nu ik dit alleen al typ kost het me moeite om mijn tranen terug te dringen.

Mirthe is deze week 8 weken.

Ik heb 5,5 weken al geen bv meer geven en nu komt het.

Mirthe heeft waarschijnlijk een vorm van Koemelkallergie, hoervoor krijgt ze speciale voeding.

Maar mijn schuldgevoel groeit, zo erg dat ik gisteren amper in slaap kon komen.

Juist zij met een allergie heeft zo hard mijn voeding nodig.

Ik heb het gevoel dat ik gefaald heb, er meer voor had moeten doen.

Ik voel me soms een slechte moeder…

Nu is mijn vraag, is het een reeele wens om na zo’n tijd de bv weer op te willen pakken?

Heeft het een kans van slagen?

Of kan ik het beter gewoon gelijk uit mijn hoofd zetten en aanvaarden dat ook deze keer de bv niet gelukt is…

ik denk dat als je blijft aan leggen dat het wel weer opgang zou kunnen komen(zeker weten doe ik het niet).

ik snap heel goed dat je een schuld gevoel hebt, maar dit had je niet van te voren kunnen weten…

op het moment dat je de keus nam om te stoppen met bv deed je dat omdat jij als moeder er aan onder doorging en je wilde er zijn voor bijde kinderen die je nodig hadden. de bv liep niet maakte je nog moeier en verdrietiger en nu denk je had ik maar dit had ik maar dat…

maar meis opdat moment heb je een weloverwogen beslissing genomen voor je kinderen…

je bent alles behalve een slechte moeder! je bent een moeder die juist aan haar kinderen denkt en als je alles van te voren had geweten dan had je dit of dat gedaan. maar meis je zult nooit alles van te voren weten anders had het leven een stuk makkelijker geweest.

je moet keuzes maken en op dat moment maakte jij een juiste keus.

en ik hoop dat ik gelijk heb over mijn eerste zin en zo niet dan ben je nog steeds een geweldige moeder!!!

:hug: :hug:

ik zou het doen…

ik heb er eerlijk gezegd geen verstand van… maar ik zou het gewoon proberen… dan heb je het toch nog geprobeerd, toch??

straks blijf je met dat schuldgevoel rondlopen en dat is ook niks…

maak je zelf nog melk aan of helemaal niks meer??

volgens mij door weer veel aan te leggen ga je vanzelf weer melk aanmaken en volgens mij wordt hier zelf ook medicatie voor gegeven (domperidon) dit wordt ook gebruikt voor vrouwen die borstvcoeding willen geven aan adoptie kinderen…

heel veel sterkte :hug:

Google even op relacteren, dan vind je heel veel informatie. Ik heb het toen ook gedaan, maar dat was na 5 dagen weer. (voor korte tijd overigens)

Succes en super dat je het weer wil gaan proberen!

Hier heb ik een pagina met betrekking tot relactatie voor je meis :-

Heel mooi dat je dit overweegt en je bent absoluut geen slechte moeder!

Je hebt toen een keuze gemaakt die voor jou op dat moment de enige goede was.

Je vertelt het zelf al, de omstandigheden waren niet optimaal en om bv te laten slagen moet je (zo heb ik het ervaren) alles kunnen geven en dat ging voor jou gewoon niet :hug:

Ik hoop van harte dat het je lukt meis, Yvonne of Kiddo zullen vast nog wel tips hebben voor je, die weten hier net even meer van denk ik maar dit is wat ik zo snel voor je kon vinden.

Succes :-

Nou ik heb haar zonnet aangelegd, ze begon te zuigen alsof ze aan het verhongeren was.

aan het begin kwamen er een paar inimienie drupjes uit mijn borst, na 5 minuten werd Mirthe boos (ze had honger tsja).

Toen ze stopte met zuigen heb ik mijn tepels gemasseerd en kwamen er grotere druppels uit mijn borst.

Moet ik haar nu voor iedere voeding aanleggen?

of steevast iedere 2 uur?

Bij een kolf heb ik de ervaring dat mijn tepels staken, dit is altijd al zo geweest er komt dan gewoon bijna niets uit.

Kan ik dan ondanks dat het kolven bij mij geen hoeveelheden melk oplevert, het wel met kolven stimuleren of zal dat dan geen nut hebben?

Er staat in dat stukje wat ik je gaf dat je Mirthe iedere 1 tot 2 uur aan kan leggen, ik denk dat je dat dan het beste kunt doen. (mischien zelfs vaker)

Hoe vaker jij Mirthe aanlegt hoe beter het op gang komt.

Het feit dat ze goed aanhapt is al een goed teken, ze is het dus niet verleerd :inlove:

Die druppels melk klinken ook heel erg positief meis :-*

En mbt kolven…geen idee eerlijk gezegd, het is wel borststimulatie dus ondanks dat het niet veel opbrengt spoor je je (.)(.) wel aan om melk te maken mischien?

Relacteren is mogelijk, maar er gaat wel veel tijd en energie in zitten. Ik doe even gemakkelijk en geef je een paar links naar eerdere draadjes over dit onderwerp op het KoK-forum:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=55693

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=55592

Geen schuldgevoelens hoor! :hug: Soms lopen de dingen nou eenmaal zo :frowning:

Maar als je het wilt proberen is het natuurlijk super, en hoe ik het lees i/d linkjes van Yvonne heeft het best kans van slagen!

Mocht het lukken, let er dan wel op dat je zelf ook geen zuivelproducten meer gebruikt, deze komen immers ook in de borstvoeding terecht. Als is de ene baby daar gevoeliger voor dan de andere, maar misschien weet Yvonne daar meer van?

:-*

mag ik even roet in het eten gooien…(niet omdat ik dat leuk vind maar omdat ik het wel ff gezecht wil hebben… :hug: )

toevallig heeft mijn buurvrouw dit ook, en bleek dat 1 van haar beebjes ( 2ling) een koemelk allergie heeft, en dit terwijl ze BV geeft…

omdat zij zelf dus ook dingen eet van de koe mag zij geen bv meer geven en moet zij over op speciale voeding (70 euro per pak misschien heb jij de zelfde voeding gekregen vandaar de prijs vermelding)

is het niet verstandiger om even met een cb arts of een LK te bellen???

Kim: ik zou ivm met Mirthe haar allergie koemelkeitwitvrij moeten gaan leven.

Je buuf zou gewoon bv kunnen geven hoor, alleen mag ze dan geen dingen meer van de koe.

dat is een zware opgave, maar ik hoop van ganze harte dat het je lukt :hug:

ik kan je er echt niks over zeggen meis, maar hoop dat het gaat lukken!! :-*

Ik heb geen tips maar wel een dikke :hug: voor je, ik vind je alleen al een goede moeder omdat je het toch weer wil proberen :-*

Lieve Joseetje, geen schuldgevoelens hoor!!

Ik wilde je gaan vertellen over relactatie, maar toen ik verder las zag ik dat je al allerlei links had gekregen.

Ik heb in ieder geval ook gehoord dat het mogelijk is door veel aan te leggen.

veel tijd en energie dus.

Maar inderdaad dat ze goed aanhapt en dat er al drupjes komen is al heel wat toch?

Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen en ik hoop dat je productie gauw weer zo op peil is dat je Mirthe zelf kunt voeden.

Ik vind het in ieder geval al super dat je het probeert!!

:thumbup:

Dapper dat je weer bv gaat geven, (zeg express niet proberen). Zeker omdat het volgen van een KM vrijdieet in het begin ook nogal een gezoek is.

@kimmetje23 wrote:

omdat zij zelf dus ook dingen eet van de koe mag zij geen bv meer geven

volgens mij mag je best BV geven als je kind een koemelk allergie heeft… je moet zelf op dieet…

@faizaa wrote:

@kimmetje23 wrote:

omdat zij zelf dus ook dingen eet van de koe mag zij geen bv meer geven

volgens mij mag je best BV geven als je kind een koemelk allergie heeft… je moet zelf op dieet…

Dat klopt volgens mij ook hoor.

Ik heb nog nooit gehoord dat je om die reden moet stoppen met BV.

je moet inderdaad zelf je dieet aanpassen.

misschien omdat zij nog een baby heeft die bv krijgt??? ik weet het ook niet hoor! dat is alleen wat ik er van begrepen heb :oops:

@kimmetje23 wrote:

misschien omdat zij nog een baby heeft die bv krijgt??? ik weet het ook niet hoor! dat is alleen wat ik er van begrepen heb :oops:

Hoe bedoel je nog een baby??

Ik snap het geloof ik niet helemaal :think:

maar het is ook al een beetje laat dus misschien denk ik niet meer zo helder… :mrgreen: