Zorgverzekering 2008

Ben ik weer :mrgreen:

Ieder jaar hetzelfde liedje. Het grote verschil is dat ik nu al daaaaaaaagen bezig ben te vergelijken :wink:

Ik ben nu zo ver dat ik alle voors en tegens op papier heb staan. (Ik zal ze thuis als lijstje proberen hierbij te voegen)

Op dit moment ben ik CZ verzekerd, maar ik wil ook eens verder kijken.

Wie van jullie kan mij vertellen hoe het zit met de vergoedingen van IUI hormonen?

De behandelingen worden bij veel verzekeringen vergoed, maar de hormonen niet altijd.

Zo vergoedt Univé in Polis 4, € 3500.- voor een 4e IVF-poging.

Maar daarin zitten ook de hormonen voor de IUI.

Nu lijkt een 4e IVF ver weg, maar voor ons niet, dus wil ik niet van deze voorraad eurootjes snoepen zeg maar…

Dus, wie weet er meer :mrgreen:

Oh ja, waar moet ik aan denken bij een IUI-behandeling qua kosten van de hormonen per behandeling?

misschien moet je even op de site van freya kijken? Onder ‘nieuws’, geloof ik. Ik ben bij VGZ/IZZ en heb 1x iui met pregnyl gehad en heb nu clomid in huis voor over 2 maanden ofzo…voor de pregnyl en de injectie-spuiten enzo moest ik dit voor schieten en kreeg ik het via de verzekering weer terug. Bij de clomid niets hoeven betalen bij de apotheek. De pregnyl is voor 3x…

Vriendin van mij gaat dus ook overstappen naar Unive en hoeft niet door een medische keuring ofzo terwijl ze weten dat het haar om de IVF te doen is. Super irritant blijft het he, dat je je daar ook nog es druk om moet maken.

Je weet dat ik hoop dat een 4e poging niet nodig zal zijn!! Hopen dat IUI jullie wondertje een hande mag helpen, ik doe met je mee.

Nicje,

ben ikweer.

Univé had ik ook al ontdekt, polis nummer 4.

Verder weet ik dat Agis ook vergoed, ga er morgen achteraan tot hoever en hoeveel zij vergoeden.

Ik hou je op de hoogte van mijn vindingen!!

(en IVF lijkt misschien ver weg, wie weet zullen wij daar niet aan toe komen, hopen maar, maar is inderdaad wel handig om dat ook vergoed in het pakket te hebben, je weet maar nooit!)

Groetjes,

Cinzia.

:think: kun je het mss ook vergelijken op http://www.kiesbeter.nl ?

groet

hazze

Ik heb gekozen voor Unive polis 5: deze vergoed poging 4 én 5. Waarom? Niet omdat ik hoop dat we eraan toekomen (net gestart met poging 2), maar vooral omdat het geestelijke rust geeft. We kunnen nog even vooruit, zonder dat ik mij over de kosten druk hoe te maken. Maar ja, nu kost het wel bijan € 100,- per maand extra. Dat hebben we deels opgelost door hubbie niet zo uitgebreid te verzekeren.

Overigens had ik hiervoor Zilveren Kruis met 3 sterren. Voor alle IUI behandelingen en medicijnen nooit een rekening gezien. Dus de kosten kan ik je niet geven. Ik geloof dat het ook nog al verschil per medicijn. Clomid is niet zo duur, terwijl je voor de kleinste pen Gonal (goed voor 4 dagen bij mij) ruim € 400,- betaalt. Al met al moeilijk te vergelijken dus; iedereen is verschillend.

Heel veel succes!

groet Engel

Wat ik begrepen heb van iemand bij Univé dat de Polis 4-verzekering max € 3500,- vergoedt voor de hormonen IUI, maar daarin zit ook de 4e poging IVF…

Gewoon even als info. :wink:

Ik vind het erg veel geld, dan betalen we ruim € 300,- voor ons 2-en… :think:

Die Univé Polis 5 komt er nog niet, want mochten wij poging 3 dit jaar gebruiken, dan kan ik met Polis 4 altijd nog poging 4 grotendeels bekostigen.

Dus daar ben ik al uit :wink:

Nog even verder neuzen…

Ik zit nu bij ONVZ en de 1 voor hoogste polis. Dit jaar is er nl een nog uitgebreidere polis bijgekomen maar die is vooral onzinnig, maar weinig ziekenhuizen hebben nog 1 persoonskamers etc.

In mijn huidige polis zit geen ‘limiet’ aan de hoeveelheid pogingen. Het gaat er bij hen vooral om of je arts nog kansen ziet, of het nog reeël is, of het niet teveel pogingen binnen 1 jaar zijn (kan niet aangezien je verplichte pauzes hebt etc) en je leeftijd etc zal ook wel meespelen.

We betalen samen voor beide polissen en alletwee een uitbreiding voor de tandarts een dikke 300 euro op basis van een collectief. Zo dus ook zonder medische keuring erin gekomen. Met medische keuring was dat nooit gelukt aangezien we dus toen al met IVF waren begonnen. Heb bij 3 verschillende verzekeraars ondertussen pogingen IVF gedaan. IZR, Agis en ONVZ en tot nu toe qua inzage in de kosten de meeste inzage gehad via IZR en ONVZ. Maar helaas voor jou kan ik je geen inzage geven in de kosten voor IUI. Het labwerk etc is me allemaal onbekend. Ik weet dat er een site bestaat op internet waar de kosten beschreven staan voor de hormonen. Zal eens kijken of ik die voor je kan vinden. Ooit stond die in mijn favo’s maar helaas verloren gegaan.

Gonal is hier ook zo ong de duurste medicatie en Puregon (meest gebruikt voor IUI) zal ws niet zo duur zijn daarbij is er minder van nodig.

Wat je altijd kunt doen sinds er tegenwoordig DBC’s bestaan is bellen naar Nijmegen. Ergens is er een nummer van de administratie en zij kunnen je DBC’s en bijbehoren prijzen doorgeven. :thumbup: Veldhoven zal ongetwijfeld een vergelijkbare service hebben aangezien ieder ziekenhuis zich tegenwoordig aan die DBC’s dient te houden.

Medicatie is wellicht zelfs op te vragen bij een lokale apotheek. Zij hebben in de computers tegenwoordig vast ook alle prijzen staan. Scheelt misschien weer verrassingen aan de balie.

En niet te vergeten, volgend jaar gaat het eigen risico in voor iedereen. Sommige ziekenhuizen factureren eens per 3 maanden dus per maart 2008 kun je dan je eerste factuur verwachten als je ergens voor onder behandeling bent geweest sinds januari.

Het enige waar ik nog niet achter ben is hoe ze dat gaan doen met medicatie, willen ze dat je rechtstreeks en direct bij de apotheek bv al betaald of mag je de rekening alsnog rechtstreeks indienen bij de verzekeraar en gaan zij dan achteraf jou die 150 per persoon in rekening brengen? Mijn man moet bv binnenkort voor een sperma-onderzoek, maar wat nu als dat in januari zou zijn geweest, mag hij dan bij het inleveren van het potje al die centjes op tafel gooien? Dat zou een verrot zootje worden bij de ziekenhuizen. :o

Nee leuker kunnen ze het niet maken, beter inzichtelijk blijkbaar ook niet aangezien bijna niemand weet wat de kosten zijn geweest vorig jaar voor IUI en IVF etc. Ik weet stomtoevallig dat een punctie ong 800 euro kostte pre-DBC tijdperk. Dit alleen maar omdat ik dus ooit eens de rekening heb mogen ontvangen omdat geen van mijn verzekeringen wenste te betalen (factureerdatum-behandeldatum probleempje) maar ondertussen kan dat best al eens hoger zijn.

Hopelijk gaan ze dit jaar beter hun best doen, met factureren en met specificeren. Ik kan bv als ‘klant’ nooit nagaan of een apotheek hier om de hoek bv net zo voordelig is als bv een apotheek 2 dorpen verderop. :wall: Ja ja ze doen er werkelijk alles aan met die nieuwe verzekeringen, met de beoogde marktwerking, met het groter inkopen etc om alles zo lekker inzichtelijk te maken. :liar:

En on-topic…verzekeringen vergelijken? Sjesus, het is net appels en peren vergelijken!! De ene aanvullende vergoed bv wel pedicure bij diabetis (zuig ik even uit mijn duim) en een andere weer niet. Leg 2 voorwaarden, 2 vergoedingsoverzichten van twee verschillende verzekeraars naast elkaar en binnen 10 minuten zie je door de bomen het bos niet meer. :?

Ik ben al dagen bezig om alles op papier te zetten.

Dan zet ik alleen de dingen onder elkaar waar wij mee te maken hebben.

(IVF, IUI, fysio, alternatieve geneesw., dietiste, bril/lenzen)

Bij ONVZ kom ik niet verder dan 3 pogingen… Ook niet bij de hoogste verzekering.

We kregen een folder binnen van Agis…

Korting omdat we meedoen met de Postcode Loterij krijgen we korting.

Vandaag eens nagaan of het wel zo voordelig is… :mrgreen:

Wat raar Nic, dus jij bedoeld dat je niet de topfit krijgt bv ivm medische selectie? Of is dat vanwege de max aan vergoeding medicatie?

Unive is dus je enige optie dan?

Men ik word er nu al helemaal gallisch van al die cijfertjes en veranderingen weer. Kan iemand even iemand neerschieten die dit telkens weer bedenkt? :wall:

Ik word trouwens ook gek van de inconsequentie bij de uitleg. Als ik mijn overzicht vergoedingen bekijk op de site van ONVZ zelf dan zie ik ‘gewoon’ 100% vergoeding bij mijn polis staan voor IVF terwijl Freya weer zegt dat er een max aan de medicatie zit van 4540 euro zit. :silenced:

Oh wacht, ik zit er denk ik naast.

Er staat nergens hoeveel pogingen ONVZ vergoedt… alleen 100%

Ok, dus misschien toch wel meer pogingen, cool :mrgreen:

Vooralsnog gaan we voor Agis, dat komt nu het beste en goedkoopste uit de test. Maandag even bellen.

Agis heb ik persoonlijk geen lieve ervaring mee, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heb ze telkens op hun eigen regels moeten wijzen, ze wilden me niet meeverzekeren met mijn man terwijl ze dat wel verplicht waren. Maar vooruit wie weet hebben ze hun leven gebeterd :wink:

Als ik nu na flink wat rekenwerk op http://www.medicijnkosten.nl/ met wat ik weet dat ik nodig heb aan medicatie voor 1 poging, kom ik uit op medicatiekosten voor 1 poging op; 1692 euro. Dat zou betekenen dat als ze maar tot 4540 per kalenderjaar (dus niet per verzekerde periode of duuur van de verzekering (m.a.w. zolang je bij ze verzekerd bent :evil: ) zoals veel andere verzekeringen doen! Heel geniepig die kleine lettertjes!) vergoeden ik niet eens 3 pogingen per kalenderjaar kan doen! :hand:

Ik ga weer even :sick: doen. :cry:

Wat blijft dit lastig zeg. Ik had alleen univé gevonden, maar zie nu dat ik bij ONVZ en Agis ook eens moet kijken…

Toch maar weer even flink gaan googlen…

Yeps Angelbaby die doen ook mee dan 3 pogingen. Alleen wat ook wel belangrijk is, is welke verzekeraars bv een selectie hanteren. Op de site van Freya staat echt een keurig overzichtje van alle verzekeraars! :thumbup: En ja Nic ze hebben dus idd gelijk daar met die max aan medicatie. Staat natuurlijk in mijn overzicht niet onder het kopje IVF maar onder Farmaceutische hulp sjucht.

Lekker dan… :?

Ik krijg al de kriebels om over te stappen, bang om in het diepe te stappen en daardoor in problemen te komen… :think:

Ik zal Agis maandag eens bellen. :wink:

Erg he dat nieuwe systeem. Ik durf dus ook echt niet over te stappen juist omdat ik weet dat er een medische selectie/keuring plaatsvind en ik anders nooit meer terugkom bij ze :?

Nee echt waar leuker kunnen ze het niet maken…stomme Amerikaanse praktijken. :silenced:

Hmm ik zit ook een beetje te dubben… Ik zit nu bij de agis en heb het een na duurste pakket… Alleen vraag me wel af hoeveel pogingen iui ze vergoeden… En of ze het helemaal doen…

Daarbij heb ik een vraagje… Stel dat ik deze allemaal gebruikt heb, dan moet je het zelf betalen, maar kan je dan niet gewoon per januari over stappen naar een andere verzerkering zodat je weer opnieuw kan beginnen???

Volgens mij hoort IUI inmiddels gewoon bij het basispakket. Je moet er dan extra op letten of je hormonen ook vergoed worden. Kan ook behoorlijk aantikken als dat uit je eigen portemonnee moet.

Ik weet het ook nog niet. Denk dat we maar gewoon bij VGZ blijven. Hoor kwa klantvriendelijkheid veel negatieve dingen over Univé en voor de andere 2 moet je door een medische screening en daar kom ik mijn mijn ziekte van Bechterew nooit doorheen (vorm van reuma)

Komt natuurlijk nog bij dat onze eventuele 5e poging toch niet in 2008 zou zijn. Eerst maar eens kijken hoe de eerste gaat…

Daantjuh helaas niet. Zou ook prettig zijn voor alle dames in het medische molen gebeuren dat de telling ieder jaar opnieuw zou starten. Meestal staat er in de kleine lettertjes iets over 6 of 9 IUI behandelingen per onstane zwangerschap. Daarmee bedoelen ze een doorgaande zwangerschap van 12 weken of langer. Wat ik in de gauwigheid geloof ik heb onthouden van bv Unive over IVF poging 4/5 is dat je dit slechts eenmaal ‘mag’ omdat daar staat gedurende de duur van de verzekering. Dus zolang je verzekerd bent daar.

Wellicht is het wel handig bv om dingen na te gaan als, wanneer is een poging een poging (als je spuitjes Puregon bv zet begint vaak de poging als je begint met spuiten voor IVF idem, soms pas wanneer ze aan insemineren toekomen).

Succes ook met uitzoeken! En Angelbaby natuurlijk ook en de poging die er aan zit te komen! :thumbup:

Ikzelf zit bij Agis en in het collectief van Jonge Gezinnen. Scheelt mooi 8% op de premie. Ik heb de meest uitgebreide verzekering.

Ik last dat iemand iets vroeg hoe dat zat met het eigen risico. Je hoeft je pilletjes die voor vergoeding in aanmerking komen niet gelijk te betalen bij de apotheek hoor. Zij hebben tenslotte geen inzage in hoeveel eigen risico je al verbruikt hebt. De nota wordt ingediend bij je zorgverzekeraar. De eerste 150 euro worden dan niet vergoed en zullen door je zorgverzekeraar bij jou in rekening worden gebracht.

groetjes Judith