zoooo bijzonder!!

Hier in het dorp staat een circus, en ga met sophie elke dag bi jde dieren kijken.

Gisteren getuige geweest van de geboorte van een kameeltje…

zoo bijzonder om te zien! :inlove: zo mooi om dat eens mee te maken!

sophie vond het ook erg bijzonder en stond erg geinteresseerd en gebiologeerd te kijken :inlove:

oooh…i dd!!



Hier heeft onze juul ook met regelmaat al geboortes gezien van lammetjes, koeien en zelfs een stukje keizersnede. Voor mij was het op jonge leeftijd al gesneden koek, vind het erg mooi dat ze dat mag leren en meekrijgen.

Wat leuk zeg!

:o Wauw kameeltjes kom je niet veel tegen wel erg gaaf dat deze net is geboren toen ze bij jullie in het dorp waren! :inlove:

Oh gaaaf! Wat een mooie ervaring!

Ik ga vanmiddag effe kijken :mrgreen: !!

:smiley: is echt heel leuk hoor! sophie wil 2-3 ker per dag :slight_smile:

er is ook een baby aapje, zooo lief! :inlove:

Wat bijzonder zeg.



En hoe is het daar met de dieren verder? Ik heb van mijn ouders een grote circusaversie wegens dierenleed meegekregen, maar als je het zo met eigen ogen kunt zien… Hopelijk is het dan goed geregeld voor de dieren.

de dieren zien er super goed en verzorgt uit. vanmorgen was ik er met de peuterspeelzaal klas van sophie, en we zaten daar op eeng egeven moment wat te drinken, toen de olifanten van de tent (hun binnenverblijf) weer naar het bos gingen (bu8itenverblijf)

En dan lopen ze mooi met zijn twee achter elkaar aan naar hun plekje in het bos :smiley: zo bijzonder!



maar zo vind ik alles best bijzonder om te zien. De olifanten staan dus gewoon in het bos, zonder ketting of iets, met een stukje touw wat hun terrein afbakend, de tijgers zitten in hun kooi, en hebben een ruim buitenverblijf erbij, de apen zitten in een kooi met een hoop touwen, banden, takken en ruimte.

De kamelen staan achter een stukje touw, maar tot en met gisteren stond de nieuwe mama met haar kleintje gewoon 'vrij" op het veld, en die hadden dus echt alle ruimte.

Maar de dieren zien er gewoon echt heel goed uit, de kamelen lopen net als de olifanten, gewoon hun trainer achterna als ze naar de tent moeten. geen dier zit vastgebonden of dergelijks.



Gisteren stond ik er met sophie toen ze met de paarden aan het oefenen waren in de tent. Hoewel we eigenlijk niet mochten kijken, had sophie een plekje gevonden waar we alles konden zien, maar er werd ook gewoon echt lief met de dieren omgegaan, en er kwam geen zweep aan te pas om het paard te laten doen wat ze wilde, maar ze deden alles met suikerklontjes :slight_smile:

Dat vind ik dan wel weer gek, suikerklontjes zijn echt slecht voor paarden :wink:

Maar voor de rest klinkt het goed zeg, fijn :smiley:

ècht waar ja? dat wist ik niet… als wij een bepaalde route gaan wandelen nemen we ook altid suikerklontjes mee voor 1 bepaald paard :slight_smile: die is er dol op :mrgreen: eigenaar weet dat, en heeft er nog nooit iets van gezegt… :think: toch maar voortaan dan een boterham/appel/wortel meenemen…

Ik weet ook niet hoe erg het is als je zo eens langs een paard loopt en een klontje geeft hoor, maar als standaard beloning tijdens trainen lijkt het me niet goed.

Op de maneges waar ik reed mocht het iig echt niet en mijn zoon nu ook niet :wink:

ik weet ook niet of het een standaard beloning was, in elk geval wel tijdens de oefenact die wij zagen. maar die was dan ook best en beloning waard :mrgreen:

En iig prettiger als een zweep :smiley:

en diervriendelijker :smiley:

Heb ze gezien :smiley: ! Toch apart, 2 olifanten in het bos met alleen een dun touwtje er omheen :eh: … toch waren ze even “uitgebroken” en gingen rustig wat wandelen en op hun gemak wat met hun rug tegen een boom schuren :wink: . Maar de verzorgers hadden het vlug door en kregen ze al snel terug achter het touwtje 8) .



En dat baby-aapje :inlove: ! 1 Aap had wel een lelijke snee in z’n arm, maar voor de rest zagen alle dieren er heel goed uit inderdaad.



Alleen interesseerde het Teun geen hol; die vond de speeltuin en z’n fiets interessanter :wink: .

Nina vond het wel heel leuk, keek haar ogen uit!

@AnneK wrote:

Heb ze gezien :smiley: ! Toch apart, 2 olifanten in het bos met alleen een dun touwtje er omheen :eh: … toch waren ze even “uitgebroken” en gingen rustig wat wandelen en op hun gemak wat met hun rug tegen een boom schuren :wink: .






Haha, ja, dat hoorde ik ook van AM :wink:

Je zal maar even een boswandelingetje maken en ineens een olifant tegen komen… :shock:



Dat aapje wil ik ook wel zien :inlove: En dat kameeltje trouwens ook :inlove:



Kan je het allemaal goed zien vanaf de weg/achter de hekken, of ben jij echt naar een voorstelling geweest?

Anders wil ik morgen wel ff gaan kijken :smiley:

vanaf de weg zie je het niet, je moet echt het kattendans terrein op, maar dan zie je het erg goed!

Ja, je kan de aapjes, giraffe en paarden gewoon aanraken en wat eten geven mag ook. De olifanten kun je ook aanraken hoor (maar of dat slim is… :mrgreen: ?).



Misschien gaan we vanmiddag weer effe langs :thumbup: .

wij zijn vanmorgen weer geweest. (anneK, was jij er ook? ben ik wel benieuwd of ik je gezien heb!)



sophie heeft de aapjes druiven gegeven. Zooo lief!!

Zo heeft ze ook een favo paard, (pegasus :inlove: ) en aangezien we dus zo’n 3 keer per dag gaan, vanaf zaterdag, zien we ok steeds dezelfde verzorgers. Mocht ze vandaag op “haar” paard zitten. meiske straalde van oor tot oor :inlove: